урок по теме Environmental Protection
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме

Бирюкова Анна Витальевна

данный урок может быть использован в 9-10 классах, УМК любой

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon biryukova_a.v.doc56.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме:

«Environmental Protection»

9 класс

2011год

УМК: любой

Тип урока: комплексное применение знаний и умений по теме.

Цель: создать условия для развития у учащихся навыка чтения; создать условия для развития речевых навыков и умений через выполнение упражнений; приобщить учащихся к защите окружающей среды.

Задачи:

- Познакомить учащихся с лексическими единицами по теме «Защита окружающей среды»

- Развить у учащихся логику и память

- Воспитание ответственности за свои действия по отношению к окружающей среде

- Развить у учащихся умение общаться, активность в полилоге при обсуждении темы урока

Оснащение: карточки с заданиями, текст, картинки

Ход урока:

  1. Целеполагание: Good morning, dear students! The topic of our lesson is Environmental Protection. What can you tell me on this topic? Is it important to protect our nature?

 

  1. Основной этап урока:

Мозговой штурм. Answer the question: What can we do to protect the nature? On the blackboard write all possible words and word combinations around the word “nature”(вокруг слова «природа» выстроить ответы)

Примерные варианты:

- save animals

- stop using deodorants

- create parks

- Plant trees

- stop cutting down woods

- stop using cars

- recycle our wastes

  1. Match the words and the pictures

Stop cutting trees; plant trees; recycle our wastes; stop killing animals.

  1. Обсуждение известных высказываний по теме. (приложение 1)

 Let’s discuss some quotes of famous people about nature and its protection.

- What do you think about these quotes?

- Do you agree with them? Read them and express your opinion.

‘Life is just a mirror, and what you see there, you must first see inside you’ by Wally

‘Life is a zoo in a jungle’ by Peter De Vries

‘Civilization begins with order, grows with liberty, and dies with chaos’ by Will Durant

  1. Работа с текстом. We have the text which is called “Environmental Protection”. What will it be about?  

Let’s look through the vocabulary list. Listen to me and repeat after me, please. (список слов)   (приложение 1)

  1. Read the text  for a while (приложение 3)

  1. Now answer my questions:
  1. When did the problem of pollution become dangerous?
  2. What problems threaten human lives on the Earth?
  3. What can air pollution harm?
  4. Is it dangerous to breathe polluted air?
  5. What produce the burning of fuel and fossils fuel?
  6. What are the most dangerous pollutants?
  7. What is the main reason for the greenhouse effect and acid rains on our planet?
  8. Can we solve the problem of environmental protection?

  1. And the last task for you. Translate from Russian into English. Find these sentences in the text, read them aloud. (приложение 1)

  1. Заключительный этап урока: Your home task is to read the text on this page, and to learn some new words for the dictation. (приложение 2)

 Thank you for the lesson! You may be free.

Good bye!

Приложение 1 (карточки)

Environmental protection

“Life is just a mirror, and what you see there, you must first see inside you.”

Wally

“Life is a zoo in a jungle.”

Peter De Vries

“Civilization begins with order, grows with liberty, and dies with chaos.”

 Will Durant

Vocabulary

Tiny part – крошечная часть

To pollute - загрязнять

Rural areas – сельские районы

Polluting ages – загрязняющие компоненты

Global scale –глобальный масштаб

Acid rains – кислотные дожди

Overpopulation - перенаселение

To threaten - угрожать

To affect - воздействовать

Respiratory system – дыхательная система

Particulates - макрочастицы

Solid particles – твердые частицы

A ray of sunlight – солнечный свет, лучик солнца

Combustion – сжигание, сгорание

Internal-combustion engine – двигатель внутреннего сгорания

Wood smoke – сгорание древесины

By-products – побочные продукты

Power plants – силовые установки

Chemical compounds – химические элементы

To undergo (underwent, undergone) – подвергаться воздействию

Smog - смог

Fog - туман

Carbon monoxide – угарный газ

Nitrogen oxides – окислы азота

Sulfur dioxide – сернистый газ

Dizzy - головокружение

Odourless – без запаха

Fossil fuels – органическое топливо

Gasoline - бензин

To emit – испускать, выбрасывать

Disastrous consequences – гибельные последствия

Greenhouse effect – парниковый эффект

To breathe – дышать, вдыхать

Chemical fertilizers - удобрения

Pesticides - пестициды

Plant - растение

Insect - насекомое

Extinct – исчезнуть, вымирать

Persuade enterprises – убедить предпринимателей

Wastes - отходы

Find these sentences in the text, read them aloud.

  1. Ещё большей угрозой являются атомные электростанции.
  2. Из-за вырубки и выжигания наши леса исчезают.
  3. Всем нам известны трагические последствия чернобыльской катастрофы.
  4. Чтобы сделать нашу планету чище, лучше и безопаснее, у нас есть время, деньги и технологии.
  5. Фабрики выбрасывают тонны вредоносных химикатов.
  6. Каждые десять минут на нашей планете вымирает один вид животных, растений или насекомых.
  7. Наша планета Земля является только крошечной частью Вселенной, но в настоящее время это единственное место, где мы можем жить.
  8. Если мы ничего не предпримем, то однажды в наших морях некому будет жить.
  9. Если эта тенденция продолжиться, то однажды у нас не будет достаточного количества кислорода, чтобы дышать, мы вообще никогда не увидим красивый зеленый лес.
  10. Угарный газ – это ядовитый газ без запаха и цвета. Образуется он в результате неполного сгорания органического топлива, подобного бензину или дизельному топливу.
  11. Кислотные дожди, глобальное потепление, загрязнение воздуха и воды, перенаселенность – это те проблемы, которые угрожают человечеству на Земле, на данном этапе развития человеческой цивилизации.

Приложение 2 (домашнее задание)

Vocabulary (for learning)

To pollute - загрязнять

Global scale –глобальный масштаб

Greenhouse effect – парниковый эффект

By-products – побочные продукты

Disastrous consequences – гибельные последствия

Wastes – отходы

Chemical compounds – химические элементы

Acid rains – кислотные дожди

Moojita scale

   Everybody knows about the Fujita Scale which measures the power of tornados. But nobody really knows all those types of twisters do to COWS. So here is moojita scale…

      Moojita scale

   M0 Tornado – Cows in an open field are spun around parallel to the wind flow and become mildly annoyed

   M1 Tornado – Cows are tipped over and can’t get up

   M2 Tornado – Cows begin rolling with the wind

   M3 Tornado – Cows tumble and bounce

   M4 Tornado – Cows are AIRBORN

   M5 Tornado – S T E A K ! ! !

Vocabulary (for learning)

To pollute - загрязнять

Global scale –глобальный масштаб

Greenhouse effect – парниковый эффект

By-products – побочные продукты

Disastrous consequences – гибельные последствия

Wastes – отходы

Chemical compounds – химические элементы

Acid rains – кислотные дожди

Moojita scale

   Everybody knows about the Fujita Scale which measures the power of tornados. But nobody really knows all those types of twisters do to COWS. So here is moojita scale…

      Moojita scale

   M0 Tornado – Cows in an open field are spun around parallel to the wind flow and become mildly annoyed

   M1 Tornado – Cows are tipped over and can’t get up

   M2 Tornado – Cows begin rolling with the wind

   M3 Tornado – Cows tumble and bounce

   M4 Tornado – Cows are AIRBORN

   M5 Tornado – S T E A K ! ! !

Приложение 3 (текст)

Environmental protection

   Our planet Earth is only a tiny part of the universe, but nowadays it’s the only place where we can live.

   People always polluted their surroundings. But until now pollution was not such a serious problem. People lived in rural areas and did not produce such amount of polluting agents that would cause a dangerous situation in global scale. With the development of overcrowded industrial developed cities, which put huge amounts of pollutants into surrounds, the problem has become more and more dangerous. Today our planet is in serious danger. Acid rains, global warming, air and water pollution, and overpopulation are the problems that threaten human lives on Earth.

    In order to understand how air pollution affects our body, we must understand exactly what this pollution is. The pollutants that harm our respiratory system are known as particulates. Particulates are the small solid particles that you can see through rays of sunlight. They are products of incomplete combustion in engines, for example; internal-combustion engines, road dust and wood smoke. Billions of tons of coal and oil are consumed around the world every year. When these fuels burn, they produce smoke and other by-products into the atmosphere. Although wind and rain occasionally wash away the smoke, given off by power plants and automobiles, but it is not enough. These chemical compounds undergo a series of chemical reactions in the presence of sunlight; as a result we have smog, mixture of fog and smoke. While such pollutants as particulates we can see, other harmful ones are not visible. Among the most dangerous to our health are carbon monoxide, nitrogen oxides, sulfur dioxides, and Ozone or active oxygen. If you have ever been in an enclosed parking garage or a tunnel and felt dizzy or light-headed, then you have felt the effect of carbon monoxide (CO). This odourless, colourless, but poisonous gas is produced by the incomplete burning of fossil fuels, like gasoline or diesel fuel.

    Factories emit tons of harmful chemicals. These emissions have disastrous consequences for our planet. They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains.

   Our forests are disappearing because they are cut down or burnt. If this trend continues, one day we won’t have enough oxygen to breathe, we won’t see a beautiful green forest at all.

    The seas are in danger. They are filled with poison: industrial and nuclear wastes, chemical fertilizers and pesticides. If nothing is done about it, one day nothing will be able to live in our seas.

   Every ten minutes one kind of animal, plant or insect dies out forever. If nothing is done about it, one million species that are alive today may soon become extinct.

   And even greater threats are nuclear power stations. We all know how tragic the consequences of the Chernobyl disaster are.

     Fortunately, it’s not too late to solve these problems. We have the time, the money and even the technology to make our planet a better, cleaner and safer place. We can plant trees and create parks for endangered animals. We can recycle our wastes; persuade enterprises to stop polluting activities, because it is apparent that our careless use of fossil fuels and chemicals is destroying this planet. And it is now more than ever apparent that at the same time we are destroying our bodies and our future.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по теме: “ENVIRONMENTAL PROTECTION”.

Урок по теме разработан для проведения в 7 классе. Обобщающий урок по теме: "Проблемы окружающей среды". УМК "ENGLISH" под редакцией Кузовлева....

Урок английского языка в 6 классе по теме "Environmental Protection"

Цель урока: Развитие речевых умений, навыков по теме "Environmental Protection"Тип урока: Комбинированный урок Используемое оборудование: Интерактивная доска, компьютеры с выходом в Инт...

Урок по теме «ENVIRONMENTAL PROTECTION» в 10-м классе

Synopsis: Recapitulation of Unit Three "Man - the Child of Nature", topic "Environmental protectio...

Презентация по английскому языку на тему "Environmental Protection"

В статье перечислены основные проблемы окружающей среды, с которыми сталкивается человек. Приводится ряд заданий, которые можно предложить учащимся в рамках изучения  данной темы....

Конспект урока по английскому языку для 7 класса по теме: «Environmental Protection» (Охрана окружающей среды) по УМК В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудовой) English 7

Цели: Образовательный аспект: введение новой лексики по теме и нового грамматического времени Present Passivе ;Развивающий аспект: развитие логического мышления; памяти;Воспитательный аспект: воспитан...

Урок в форме круглого стола по теме: \'\'Environmental Protection’’

Урок в форме круглого стола по теме: ''Environmental  Protection’’(9  класс,    учебник Клементьевой  Т.Б.,  Шеннон  Д.“Сч...

Открытый урок по теме " Environmental protection"

Урок направлен на систематизацию знаний учащихся по теме модуля «Environmental protection». Способствует развитию иноязычной коммуникативной компетенции и раскрытию межпредметных связей ан...