«New generation – new forms of entertainment.»
план-конспект урока (английский язык, 10 класс) по теме
Урок потеме «New generation – new forms of entertainment.» в10 классе.Учебник Spotlight 10.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok.docx | 196 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок по теме «New generation – new forms of entertainment.» в 10 классе.
Структура урока:
I.Организационный момент 2 мин.
II.Сообщение темы урока 1 мин.
III. Речевая зарядка 3 мин.
IV. Работа с текстом 15 мин.
V. Физминутка. 2 мин.
VI. Введение лексики и её первичное закрепление 6 мин.
VII Предоставление результатов исследовательской работы одной из учениц класса. 7 мин.
VIII.Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания. Заключение 4 мин.
Цели урока:
- развитие навыков поискового чтения;
- введение лексики по теме «Развлечения»;
- развитие навыков устной речи по теме « Увлечения современных подростков»;
- оценка проектной деятельности.
1.Организационный момент и приветствие.
- Good morning, children! Nice to see you!
- Who is on duty today?
- What’s the date today?
- Who is absent today?
2. Сообщение темы и целей урока.
- Today we are going to speak and read about teen’s entertainment. You will also learn the new words .One of our students carried out a survey on this topic and today she is ready to present her results.
3. Речевая разминка.
- Look at the screen and read the statement of a famous US columnist, Ann Landers.
«Television has proved that people will look at anything rather than each other.»
-What do you think of it?
- Do you agree with it? If not, why?
4.Развитие навыков поискового чтения.
а) Ex.1,p.122
- Read the title of the article and look at the picture. What do you think «square-eyed generation» means? Do you think this describes today’s teens? Read and check.
b) Ex.2,p.122
- Read the teen’s comments on pp 122-123. Who:
- says they aren’t mad about something?
- uses a certain form of entertainment as a way to relax?
- enjoys something that many other young people enjoy too?
- mentions actors becoming famous for something else?
- can’t stop doing something?
c) Ex.3, p.122
-Explain the words/ phrases in bold and make sentences with them.
5. Введение новой лексики.
Ex.6,p.122
a) -What forms of entertainment do young people in your country like? Make a list.
b) - And now we are going to learn some adjectives , which help us to describe forms of entertainment. Look at the screen and repeat the new words.
gripping ['grɪpɪŋ]- захватывающий
relaxing [rɪ'læksɪŋ] - расслабляющий
exciting [ɪk'saɪtɪŋ] - волнующий
pointless ['pɔɪntləs] - бессмысленный;
interesting ['ɪntrəstɪŋ]- интересный
a good laugh [ gud lɑ:f] – весёлый
repetitive [rɪ'petətɪv] – повторяющийся
moving ['muːvɪŋ] – трогательный
boring ['bɔːrɪŋ] - скучный
educational [ˌeʤu'keɪʃ(ə)n(ə)l]- образовательный
entertaining [ˌentə'teɪnɪŋ]- забавный, занимательный
sociable ['səuʃəbl]- компанейский
-Which forms of entertaining do you like\ not like? Use these adjectives to support your opinion.
6. Физминутка.
- Let’s do this exercise to relax. Look at this figure and try to draw it in one direction and opposite direction with the help of your eyes.
-I hope that you are ready for our classwork again, let’s continue.
7. Предоставление результатов исследовательской работы одной из учениц класса.
-Karina prepared ten Yes-No questions about TV and other popular entertainment forms and carried out a survey in your class, at this lesson she wants to present you the results of her survey.
- This survey shows that practically every student of your class spends much time on watching TV, playing computer games, surfing the net and so on. I think you realize that it is not useful for your health and I hope you won’t turn into anti-social , square-eyed couch potatoes.
8. Итоги урока.
- You have worked well and hard. You have known a lot . You have got only good and excellent marks. Well, it’s time to open your mark books and write down the hometask:Ex.7, p.123, your task is to choose the correct word and determine which form of entertainment each sentence is related to.
-Good by, see you on Monday.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Внеклассное мероприятие "Entertaining English"
Внеклассное мероприятие по теме "Школа". Совершенствование навыков монологической речи по теме «Школа. Школьные принадлежности»; актуализация лексических и графических навыков; тренировка навыков грам...
Урок- КВН по английскому языку "Entertaining English" для начальных классов
Класс делится на две команды. Каждая команда придумывает название и девиз....
Vocabulary Quiz on the topic Cinema and places of entertainment (intermediate)
Данный материал является проверочной работой, направленной на проверку сформированности лексических навыков по теме Кино и увеселительные мероприятия. Данная работа специально составлена к учебнику Co...
TEST 4 ( 7 FORM) Fill in the right verb form.
TEST 4 ( 7 FORM)Fill in the right verb form....
Методические указания по проведению муниципального конкурса «Entertaining English» для обучающихся 7-8 классов
Данная методическая разработка представляет собой методические указания по проведению конкурса для обучающихся 7-8 классов общеобразовательных учреждений. Методические разработка содержит последовател...
Открытый урок по английскому языку в 10 классе на тему: «Досуг молодежи. Развлечения современных подростков».“Leisure of youth. Modern teenagers` entertainment.”
УМК Spotlight 10 (В. Эванс, Д. Дули, О. Афанасьева, И. Михеева). Цель урока: развитие коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических ст...
Урок английского языка по теме „ Entertain us“ УМК Forward Класс 9 , урок 45 минут.
Урок английского языка по теме „ Entertain us“ УМК ForwardКласс 9 , урок 45 минут....