Тренировочная работа по теме « Словообразование» ( Суффиксы существительных)
тест по английскому языку (11 класс) по теме
работа поможет подготовиться по одному из разделов ЕГЭ
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
municipalnoe_obrazovatelnoe_uchrezhdenie_gimnaziya.doc | 42.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение гимназия №2
Тренировочная работа по теме « Словообразование»
( Суффиксы существительных)
Подготовила материал:
Вульфсон Евгения Евгеньевна,
учитель английского языка
МБОУ гимназия№2
Воронеж
Пояснительная записка.
Работа поможет подготовиться к выполнению заданий по словообразованию ЕГЭ по английскому языку. В работе даны упражнения разного уровня и типа. Работа рассчитана на старшеклассников , готовящихся к ЕГЭ.
Task1Form nouns from the words with the help of suffixes “-ment-“, “-ant-“, “- ness-“ and “ –ist-”
Example: to employ- employment
appoint _______________________
move ____________________________
mad ______________________________
enjoy _______________________________
science ______________________________
advertise _____________________________
material ______________________________
judge ________________________________
kind ________________________________
entertain _____________________________
consult _______________________________
govern ________________________________
type __________________________________
develop __________________________________
improve _________________________________
Task 2. Give the nouns which describe people who do things or who come from places. Use these noun endings:-an, -ant, -ar , -er,/-an, -ist, -or
Example: 1 He acts very well. He’s a fine actor
2 Don’t beg. You’re not _______________
- I can’t play the piano. I’m not a_______________
- She drives well. She’s a good _____________
- Manuel assists me. He’s my________________
- She always tells lies. She’s such a ______________
- Anna is studying history. She’s a fine_______________
Can you think three more words for each of the suffixes listed in the exercise above?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-
Task 3 Give the nouns derived from verbs, adjectives or other nouns. Use the endings: - age, -hood, -at/on, -ion, -ful, -ence, -ness, -al, -ment, -ety,- ism, -ity
Example: I decided this. It was my decision.
- Don’t be anxious. Control your__________________________.
- Ann’s socialist. She believes in ___________________________.
- We all want to be happy. We all seek.______________________.
- We all agree. We’re all in_________________________________
- Who discovered this? Who made this_________________________?
- We’ll arrive. We’ll be met on________________________________.
- I was a child then. That was in my _____________________________.
- She is absent. Can you explain her______________________________?
- Be more efficient. improve your_________________________________
- Don’t be so curious. Control your ______________________________.
- I refused their offer. My_________________________is final.
- Can you explain it? Is there an________________________________?
- Don’t argue. I don’t want an____________________________.
Task 4. Point out of the given nouns. Form , wherever possible , other nouns with the help of some other suffixes. Then work out the approximate meaning of the words that follow before checking their meanings in a good dictionary.
Example: direction-director-directions- directorship
examination-__________________________________________________________
imagination____________________________________________________________
consideration _________________________________________________________
dictation ______________________________________________________________
collection______________________________________________________________
direction________________________________________________________________
co-operation_____________________________________________________________
isolation________________________________________________________________
concentration_____________________________________________________________
construction______________________________________________________________
contribution_______________________________________________________________
happinees_________________________________________________________________
coldness__________________________________________________________________
darkness_________________________________________________________________
cleverness_________________________________________________________________
carefulness________________________________________________________________
linguist____________________________________________________________________
dramatist____________________________________________________________________
scientist_____________________________________________________________________
Task 5. Form nouns from the italicized words with the help of the suffixes. Mind the consonant alteration.
Example: 1. Many people visited us during summer. We had many visitors.
2 He suggested that I study French. I like his suggestions.
- We couldn’t agree. We couldn’t reach an______________________
- The detective investigated the murder. During his ________________ he questioned dozens or people.
- She described her trip. Her __________________ was full and interesting.
- His health has improved since he’s been in the clinic. The _______________ is very noticeable.
Task 6.Read the text bellow. Use the words given in capitals to form a noun that fits in each gap.
Many people who think they have a professional future in films
B11 go to Hollywood only to find__________________ instead of Disappoint
success. They often have to give up the more enjoyable aspects
B 12 of their chosen career to play parts in_______________________ Advertise
B13because these provide financial______________________-but they Secure
B14 are not satisfying. For many actors, even basic_________________ Survive
Can be difficult. Some do not earn enough to pay their rent or
electricity bills, and the time and money they invest in the
B15 ____________________ of a portfolio for interviews is often washed. Prepare
B16 of course there is a possible _______________ why only 1%of Explain
B 17_______________are really successful .There are just too many Act
B18 people who believe that their next ___________- will be the one Perform
that makes them a star.
Использованная литература
- Ю,С. Веселова Тематический тренажер по английскому языку
Словообразование , Москва « Интеллект –Центр» , 2011
2 М.В. Вербицкая, К.С.Махмурян Английский язык Тренировочные задания. , Москва «Эксмо»,2010
Keys
Task 1. appointment, movement, madness, enjoyment, scientist, advertisement, materialist, judgment kindness, entertainment, consultant, government, typist, development, improvement.
Task 2. 2 beggar, 3 pianist, 4 driver, 5 assistant, 6 liar, 7 historian.
Task 3. `1 anxiety, 2socialism, 3.happiness 4 argument 5discovery, 6 arrival, 7childhood, 8 absence, 9 efficiency,10 curiosity, 11refusal, 12explanation, 13argument.
Task 5.1 agreement, 2 investigation, 3 description, 4 improvement
Task 6. DISAPPOINTMENT, ADVERTISEMENTS, SECURITY, SURVIVAL, PREPARATION, EXPLANATION, ACTORS, PERFORMAN
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
тренировочная работа по теме "Словообразование" - 7 класс
Работа содержит упражнения на словообразование ( суффиксы прилагательных, суффиксы существительных, префиксы прилагательных) для учащихся 7 класса (УМК В.П. Кузовлев)...
СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД К ОБУЧЕНИЮ УЧАЩИХСЯ НА УРОКЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «СЛОВООБРАЗОВАНИЕ ИМЕН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ»
Тема «Образование имен существительных входит в курс учебника И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой «Английский язык». Учебник для 4-ого класса и общеобразовательную программу гимназии....
Урок в 5 классе по теме СЛОВООБРАЗОВАНИЕ ИМЁН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ
Урок в 5 классе...
Проверочная работа по теме "Словообразование прилагательных с помощью суффиксов" 6 КЛАСС
Проверочная работа по теме "Словообразование прилагательных с помощью суффиксов" 6 КЛАСС...
Контрольная работа по теме "Словообразование существительных". 6 класс.
Контрольная работа по теме "Словообразование существительных". 6 класс....
Тренировочные упражнения по теме "Словообразование". 6 класс.
Тренировочные упражнения по теме "Словообразование" для 6 класса....