Тренировочная работа по теме « Словообразование» ( Суффиксы существительных)
тест по английскому языку (11 класс) по теме

Вульфсон Евгения Евгеньевна

работа поможет подготовиться по одному из разделов ЕГЭ

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon municipalnoe_obrazovatelnoe_uchrezhdenie_gimnaziya.doc42.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное  образовательное учреждение гимназия №2

               Тренировочная работа по теме « Словообразование»

                            ( Суффиксы существительных)

                                                    Подготовила материал:

Вульфсон Евгения Евгеньевна,            

 учитель английского языка

МБОУ гимназия№2

Воронеж

                   

Пояснительная записка.

Работа поможет подготовиться к выполнению заданий по словообразованию ЕГЭ по английскому языку. В работе даны упражнения разного уровня и типа. Работа рассчитана на старшеклассников , готовящихся к ЕГЭ.

Task1Form nouns from the words with the help of suffixes “-ment-“, “-ant-“, “- ness-“ and “ –ist-”

Example: to employ- employment

appoint     _______________________

move ____________________________

mad ______________________________

enjoy _______________________________

science ______________________________

advertise _____________________________

material ______________________________

judge ________________________________

kind ________________________________

entertain _____________________________

consult _______________________________

govern ________________________________

 type __________________________________

develop __________________________________

improve _________________________________

Task 2. Give the nouns which describe people who do things or who come from places. Use these noun endings:-an, -ant, -ar , -er,/-an, -ist, -or

Example: 1 He acts very well. He’s a fine actor

2 Don’t beg. You’re not _______________

  1. I can’t play the piano. I’m not a_______________

  1. She drives well. She’s a good _____________
  2. Manuel assists me. He’s my________________
  3. She always tells lies. She’s such a ______________
  4. Anna is studying history. She’s a fine_______________

 

 Can you think three more words for each of the suffixes listed in the exercise above?



________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-

Task 3 Give the nouns derived from verbs, adjectives or other nouns. Use the endings: - age, -hood, -at/on, -ion, -ful, -ence, -ness, -al, -ment, -ety,- ism, -ity

Example: I decided this. It was my decision.

  1. Don’t be anxious. Control your__________________________.
  2. Ann’s socialist. She believes in ___________________________.
  3. We all want to be happy. We all seek.______________________.
  4. We all agree. We’re all in_________________________________
  5. Who discovered this? Who made this_________________________?
  6. We’ll arrive. We’ll be met on________________________________.
  7. I was a child then. That was in my _____________________________.
  8. She is absent. Can you explain her______________________________?
  9. Be more efficient. improve your_________________________________
  10. Don’t be so curious. Control your ______________________________.
  11. I refused their offer. My_________________________is final.
  12. Can you explain it? Is there an________________________________?
  13. Don’t argue. I don’t want an____________________________.

Task 4. Point out of the given nouns. Form , wherever possible , other nouns with the help of some other suffixes. Then work out the approximate meaning of the words that follow before checking their meanings in a good dictionary.

Example: direction-director-directions- directorship

examination-__________________________________________________________

imagination____________________________________________________________

consideration _________________________________________________________

dictation ______________________________________________________________

collection______________________________________________________________

direction________________________________________________________________

co-operation_____________________________________________________________

isolation________________________________________________________________

concentration_____________________________________________________________

construction______________________________________________________________

contribution_______________________________________________________________

happinees_________________________________________________________________

coldness__________________________________________________________________

darkness_________________________________________________________________

cleverness_________________________________________________________________

carefulness________________________________________________________________

linguist____________________________________________________________________

dramatist____________________________________________________________________

scientist_____________________________________________________________________

Task 5. Form nouns from the italicized words with the help of the suffixes. Mind the consonant alteration.

Example: 1. Many people visited us during summer. We had many visitors.

                 2 He suggested that I study French. I like his suggestions.

  1. We couldn’t agree. We couldn’t reach an______________________
  2. The detective investigated the murder. During his ________________ he  questioned dozens or people.
  3. She described her trip. Her __________________ was full and interesting.
  4. His health has improved since he’s been in the clinic. The _______________ is very noticeable.

Task 6.Read the text bellow. Use the words given in capitals to form a noun that fits in each gap.

 Many people who think they have a professional future in films        

B11  go to Hollywood only to find__________________ instead of         Disappoint

success. They often have to give up the more enjoyable aspects

B 12 of their chosen career to play parts in_______________________     Advertise

B13because these provide financial______________________-but they     Secure

B14 are not satisfying. For many actors, even basic_________________     Survive

Can be difficult. Some do not earn enough to pay their rent or

 electricity bills, and the time and money they invest in the

B15 ____________________ of a portfolio for interviews is often washed.  Prepare

B16 of course there is a possible _______________ why only 1%of            Explain

B 17_______________are really successful .There are just too many             Act

B18 people who believe that their next ___________- will be the one        Perform

that makes them a star.

                                     Использованная литература

  1. Ю,С. Веселова Тематический тренажер по английскому языку

        Словообразование  , Москва  « Интеллект –Центр» , 2011

     2   М.В. Вербицкая, К.С.Махмурян Английский язык Тренировочные задания. , Москва «Эксмо»,2010

Keys

Task 1.         appointment,  movement,  madness, enjoyment,  scientist, advertisement, materialist, judgment kindness, entertainment, consultant, government, typist, development, improvement.

 Task 2.      2 beggar,  3 pianist,  4 driver,  5 assistant,  6 liar,  7 historian.

Task 3.    `1   anxiety, 2socialism,    3.happiness  4 argument 5discovery, 6 arrival, 7childhood, 8 absence, 9 efficiency,10 curiosity, 11refusal, 12explanation, 13argument.

Task 5.1 agreement, 2 investigation, 3 description, 4 improvement

Task 6.  DISAPPOINTMENT, ADVERTISEMENTS, SECURITY,  SURVIVAL, PREPARATION, EXPLANATION, ACTORS, PERFORMAN


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

тренировочная работа по теме "Словообразование" - 7 класс

Работа содержит упражнения на словообразование ( суффиксы прилагательных, суффиксы существительных, префиксы прилагательных) для учащихся 7 класса (УМК В.П. Кузовлев)...

СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД К ОБУЧЕНИЮ УЧАЩИХСЯ НА УРОКЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «СЛОВООБРАЗОВАНИЕ ИМЕН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ»

Тема «Образование имен существительных входит в курс учебника  И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой «Английский язык». Учебник для 4-ого класса и общеобразовательную   программу гимназии....

Проверочная работа по теме "Словообразование прилагательных с помощью суффиксов" 6 КЛАСС

Проверочная работа по теме "Словообразование прилагательных с помощью суффиксов" 6 КЛАСС...

Контрольная работа по теме "Словообразование существительных". 6 класс.

Контрольная работа по теме "Словообразование существительных". 6 класс....

Тренировочные упражнения по теме "Словообразование". 6 класс.

Тренировочные упражнения по теме "Словообразование" для 6 класса....