Открытый урок по английскому языку "Школьная жизнь"
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему
Открытый урок по теме "Школьная жизнь" для 8 класса (2 год обучения) УМК: Афанасьева О.В. Английский язык: 2-й год обучения. 6 кл. : учебник для общеобразовательных учреждений. Доп. литература: Virginia Evans, Olga Afanasyeva, Irina Mikheeva "Click On" Russia. Culture Clips 1 (Express Publishing)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_otkrytogo_uroka.doc | 59 КБ |
Предварительный просмотр:
План открытого урока
Учитель: Букреева О. А.
8а класс
08.02.20012
Тема урока: «Школьная жизнь».
Тип урока: комбинированный.
Цель урока: Развитие умения общаться на английском языке в устной и письменной форме.
Задачи:
- Образовательные:
- Формирование навыков использования настоящего простого времени в устной и письменной речи.
- Активизация лексических единиц по теме «Школьная жизнь».
- Совершенствование навыков аудирования.
- Развитие навыка диалогической речи.
- Формирование навыка работы в группе.
- Развивающие:
- Развитие памяти, внимания, мышления, воображения.
- Развитие навыков взаимодействия в группе.
- Воспитательные:
- Воспитание культуры общения.
- Воспитание сознательной дисциплины и трудолюбия.
Этапы урока.
- Организационный этап
- Сообщение темы урока.
- Этап проверки домашнего задания.
- Этап всесторонней проверки знаний.
- Разминка – повторение лексики по теме «Школьная жизнь».
- Работа в парах.
- Аудирование.
- Работа в группах.
- Этап подведения итогов урока.
- Этап информирования учащихся о домашнем задании и комментарии по его выполнению.
- Рефлексия
Ход урока.
- Организационный этап.
Good afternoon. Sit down, please.
- Сообщение темы урока.
Today we are going to revise the names of the subjects and to revise Present Simple tense.
- Этап проверки домашнего задания.
Your homework was to write your ideal school timetable and to learn the names of the subjects. Have you done your homework? Do you have any questions?
- Этап всесторонней проверки знаний.
- Разминка.
Now let’s revise the names of the subjects. Open your exercise-books and write down the date. I’ll read you the definitions and your task is to write the words.
- You listen to music or sing at this lesson. (Music)
- You run, jump, play football, basketball, volleyball at this lesson. (P.E.)
- You use computers at this lesson. (Computer Studies)
- You study cities and countries at this lesson. (Geography)
- You study historical events and their dates at this lesson. (History)
- You study chemical elements, the structure of substances and chemical reactions at this lesson. (Chemistry)
- You study physical objects, substances and natural forces such as light, heat and movement at this lesson. (Physics)
- You study living things at this lesson. (Biology)
- You learn how to behave in dangerous situations at this lesson. (The Basics of Life Safety)
- You learn foreign language at this lesson. (English/French)
Now, please, exchange your copybooks in pairs as you sit and check your partner`s work. What marks do you have?
What subjects are your favourite? What subjects are you good/bad at?
Now look at your timetable and answer my questions:
- How many lessons do you have each week?
- How many lessons do you have on Saturdays? What lessons do you have?
- How often do you have Music/Maths/French?
- What is your favourite school day? Why?
- Работа в парах.
I ask you to write 3 questions for your partner about her/his ideal school timetable. Then ask your partner and write down her/his answer.
Доска: How often?
What adverbs of frequency do you know?
Sometimes never always every day | often usually once a week/month twice a week/month three/four times a week |
Look at the blackboard. Your task is to make 4 sentences about your school life using the adverbs in the box.
- Аудирование.
Now you are going to listen to the information about Anna. Anna is 11 years old. She lives in Moscow.
In pairs, answer the questions:
- How many days a week do you think Anna goes to school?
- What time do you think her school day starts?
- How long do you think the breaks are?
Доска: I/We think that … I agree./Idon’t agree.
Listen and check your answers.
Answers:
a) She goes to school 6 days a week.
b) Her school day starts at 8:30 am.
c) The breaks are usually 10-15 minutes long but there is a longer break at 11:10.
Which of the following lessons does Anna have today? Guess. Discuss in pairs.
- Russian
- French
- Chemistry
- Literature
- Art
- Physics
- Maths
- Geography
- Music
- English
Now listen again and check your answers.
Answers: Russian, Literature, Art, Maths, Geography, English.
I’ll give you the text you have just heard. In pairs, ask and answer questions about Anna’s school day. Make a list of the things you do in a typical school day, compare your day to Anna’s.
- Работа в группах.
Use your ideal school timetables. Choose the best one. Then think about one perfect school day. Tell the class about it.
- Этап подведения итогов урока.
We revised the names of the subjects, we revised Present Simple, we listened to the text, we also worked in pairs and in groups, we spoke about one perfect school day.
Your marks for the lesson are:
- Этап информирования учащихся о домашнем задании и комментарии по его выполнению.
Your home task is to write a composition about your perfect school day.
- Рефлексия.
Did you like the lesson? How do you feel after the lesson?
The lesson is over. You may be free. Goodbye.
From: anna114@online.ru
Re: My school day
Dear Alice,
You wanted to know about my school day. Well, I go to school six days a week. There are normally six lessons a day, except on Fridays, when I have five, and Saturdays, when I only have four.
The first lesson starts at 8:30 am. Lessons at our school last for 45 minutes. The breaks are usually 10-15 minutes long but there is a longer break at 11:10. My friends and I go to the canteen for tea and some pastry. We don’t bring a packed lunch with us. Some of my friends bring fruit.
Today, I have Russian, Literature and Art lessons in the morning. I’m good at those. Then, we have Maths and Geography. I hate Maths! Finally, there is English, which I love.
Please write to me about your school day.
Anna
Pastry – small sweet cake
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по английскому языку"Животные в нашей жизни"
Урок был дан для молодых учителей.Была показана работа учащихся над проектами.Класс был поделен на группы и каждая группа гоовила свой проект и презентовала его. Темы были следующие: "Питомцы в нашей ...
Открытый урок по английскому языку в 6 классе "Шекспир:жизнь и творчество"
Урок разработан на основе УМК Английский язык для VI класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, авторы – составители О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.Урок разработан с...
Открытый урок по английскому языку на тему: « Animals in our life» («Животные в нашей жизни»)
Урок разработан в соответствии федеральной программы основного курса английского языка 5-6 классов для общеобразовательных школ и УМК под редакцией Биболетовой М.З....
Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 8-ом классе «Любовь и жизнь Роберта Бернса – The Love and Life of Robert Burns»
Урок является заключительным в системе занятий по теме «Творчество Роберта Бернса», поэтому обучающей целью является обобщение материала по биографии и творческой деятельности Бернса. Урок тесно связа...
Открытый урок по английскому языку по теме "Чтение в нашей жизни"
Открытый урок по английскому языку по теме "Чтение в нашей жизни"...
Разработка открытого урока по английскому языку в 5 «А» классе по теме: "Здоровый образ жизни"
Разработка открытого урока по английскому языку в 5 «А» классепо теме: "Здоровый образ жизни"...
Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 7 классе "Здоровый образ жизни"
Методическая разработка содержит в себе конспект открытого урока и презентацию к нему....