Урок английского языка в 5 классе по теме "Профессии" по учебнику М.З. Биболетовой
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме

Урок английского языка на тему "Профессии. Все работы хороши" для 5 класса по учебнику М.З. Биболетовой.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_v_5_klasse_professii.docx24.45 КБ

Предварительный просмотр:

Предмет: английский язык

Дата проведения : 31 января 2012 года

Учитель: Исмагилова Эльвира Равефовна

Место работы:  МБОУ «Сизинская ООШ» Арского муниципального района Республики Татарстан

Класс: 5

Тема:     Все работы хороши.

Цель урока: обучение учащихся поисковому чтению

Задачи:

Образовательные: активизация употребления изученной лексики по теме «Профессии», формирование техники речи

Развивающие: развитие коммуникативных способностей учащихся, развитие навыков аудирования, умений слушать и слышать

Воспитательные:  воспитание культуры общения, воспитание чувства коллективизма, взаимовыручки, умений работать в паре и группе

Оборудование: мультимедийная презентация, проектор, аудиозапись, видеозапись

Ход урока

I. Организационный  момент.

1) обучающиеся приветствуют учителя

Good morning, good morning

Good morning to you.

Good morning, good morning

We are glad to see you.

2) приветствие учителя

T: Good morning! Glad to see you too. Take your seats, please. How are you?

P1: I’m fine, thank you.

P2: I’m OK.

P3: I’m so so    etc.

3) T: Who is on duty?

 P: I am on duty today.

T: Who is absent today?

P: All are present.

T: What is the day?

P: Today is Friday.

T: What is the date today?

P: Today is the 31st of  January.

T: Thank you. Sit down please.

II. Фонетическая зарядка.

Let’s play with our monkey.

  1. Наша обезьянка серьёзная, а вот она улыбнулась.

( Губы растянуть, а затем вернуть в нейтральное положение)

  1. Наша обезьянка  “надулась”.

(Губы сжать без выпячивания, а затем вернуть в нейтральное положение)

  1. Обезьянка играет с язычком: поднимет за верхние зубки, потом спрячет кончик язычка за нижние зубки.
  2. Обезьянка очень любит играть в “Волейбол”. (Рот слегка приоткрыт.

Языком задеть верхнее нёбо, зубы, правую щёку, лёгкую щёку).

  1. Наша обезьянка – сладкоежка. Однажды карамелька прилипла к её верхним зубкам, и обезьянка пыталась её слизнуть. (Кончиком языка быстро проводим по верхним зубам, а затем отодвигаем к заднему нёбу)
  2. Поздно вечером обезьянка зажигает свечку, а перед сном задувает её.

Давайте попробуем задувать свечку. (Губы вытянуть вперёд трубочкой, и “подуть” на свечку, не надувая щёки. Затем резко вернуть губы в обычное положение).

III. Речевая зарядка.

1)

T: Children, what jobs do you know?

P1:  a nurse

P2 : a librarian

P3: a lawyer

P4: engineer

P5:  a  businessman

P6: a taxi driver

P7: a computer programmer

P8: a doctor

P9: an office worker.

2)

T: Tell me please, what characteristics for jobs do you know?

 IV. Проверка домашнего задания.

- It’s time to check up your  hometask. Your hometask was exersice 25 page 49. Say what characteristics are necessary for the following jobs and why you think so.

Слайд №1

P 1 : A nurse must be kind, friendly and responsible. She works in the hospital. She helps doctors to cure people. It is important for the nurse to be sociable.

Слайд №2

P2: A computer programmer must be clever, intelligent and responsible. He works in the office. He helps people with computers. It is important for the computer programmer to be hardworking.

P3: (учащиеся защищают свои проектные работы. Они должны были сделать по 1 слайду о профессиях)

Организую проверку домашнего задания :   упражнение 25  на странице 49.  Ученики читают  выбранные характеристики и аргументируют свой выбор.  ( Если  дети испытывают затруднения при аргументации, помогаю им наводящими  вопросами:  Where does a librarian work? Is it important to be kind for a nurse? What does the taxi driver?)

V. Развитие навыков аудирования.

T: Today we shall listen to the stories of a man and a woman about their jobs. Guess what they do. Be careful.

Организую прослушивание и обсуждение с учащимися сначала текста №1, затем № 2 (  учащиеся прослушивают аудиозапись)

Текст №1

T: How can you guess that Mr Hopkins is a farmer?

P: He works out-of-doors almost the whole year. He works at the weekends. His family has some animals. He takes care of his sheep.

T: Who helped him to take care of animals?

P: His wife and two sons do.

T: Does Mr Hopkins wear a special uniform?

P: No, he does not.

T: Does he like his job?

P: Yes, he does.

Текст №2

T: What is Mrs Clifford?

P: She is a librarian.

T: How can you prove it?

P: There are a lot of different books, newspapers and magazines at her work place. She works both with people and books.

T: What does she do?

P: She helps people to find necessary books and magazines, tells them about writers and their novels.

T: Does she love her job?

P: Yes, she does. She thinks her job is very important.

VI. Физкультминутка (по видеозаписи)

Hands on your hips,

Hands on your knees

   Put them behind  you

 If you please.

 Touch your shoulders,

 Touch your nose,

 Touch your ears,

 Touch your toes.

 Raise your hands high in the air,

   At your sides, on your hair.

  Raise your hands as before

 While you clap: 1, 2, 3, 4.

  I put my hands upon my hips,

I turn myself around

 I raise my hands above my head

  And then I touch the ground.

  My hands upon my head I place,

  On my shoulders, on my face.

  Then I raise them up on high

 And make my fingers quickly fly

 Then I put them in front of me

  And gently clap: 1, 2, 3.

VII.  Совершенствование  навыков изучающего чтения.

Let’s work in pairs and read one of the texts about two dangerous jobs from exercise 27 page 49 from your textbooks. Choose one text, read it and answer  the questions.

T: Who usually needs a bodyguard?

P: Politicians, the President, important business people, rock stars need a bodyguard.

T: A bodyguard is a dangerous job, isn’t it? Why?

P: Yes, it is. A bodyguard is a dangerous job.

T: What does a bodyguard do?

P:  He protects people and their families.

T: Would you like to have a bodyguard? Why?

P: No, I wouldn’t. I needn’t it.

T: Can a woman be a bodyguard?

P: Yes, she can.

T: Would you like to be a bodyguard?

P: Yes, I would. I want to protect people and their families or protect homes and offices.

VIII. Тренировка навыков устной речи на основе прочитанного текста.

Now I want you to agree or disagree with some statements on the text.

Предлагаю учащимся согласиться или не согласиться с утверждениями.

Слайд 1

T: All people need to have a bodyguard.

P: I disagree with you. Some people need to have a bodyguard.

Слайд 2

T: Politicians in almost all countries are guarded by bodyguards.

P: I agree with you. Politicians in almost all countries are guarded by bodyguards.

Слайд 3

T: Important business people and rock stars never have bodyguards to protect them.

P:  I disagree with you. Important business people and rock stars never have bodyguards to protect them.

Слайд 4

T: A bodyguard is not a dangerous job.

P: I disagree with you. A bodyguard is not a dangerous job.

Слайд 5

T: Some bodyguards wear bullet-proof vests.

P: I agree with  you. Some bodyguards wear bullet-proof  vests.

Слайд 6

T: People keep lions and tigers as pets.

P: I disagree with you. People keep dogs and cats as pets.

IX. Домашнее задание.

Упражнение 29 страница 50,  работа по карточкам, выбирают задания по сложности

            X. Итог урока

  T:  What can you say about jobs?

P: All jobs are good.

T: You worked well during the lesson.  (Выставление  оценок).

Will you stand up?

Mind the clock

And keep the rule:

Try to come

In time to school.

Our lesson is over. Good-bye, boys and girls.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка урока английского языкав 5 классе "Встреча с корреспондентами журнала"по УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English"

Разработка урока в 5 классе «Встреча с корреспондентами журнала» может быть использована коллегами при  изучении темы «Семья», «Черты характера» в разделе «Узнаем  больше друг о друге»...

урок английского языка 2 класс Биболетова 2 урок

данная презентация предназначена для учителей иностранного языка, работающих по УМК "Enjoy english". представляет собой презентацию для 2 урока 1 четверти 2 класса....

Презентация к уроку английского языка 2 класс М.З.Биболетова 51 урок

Презентация поможет учащимся научиться самостоятельно сотавлять раззказ о животном. В работе содержатся загадки с английскими ответами....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...