Numerals
методическая разработка по английскому языку по теме
Предварительный просмотр:
Numerals:
1 | one – the first | 11 | eleven – the eleventh | 10 | ten – the tenth | 100 | one hundred – the hundredth |
2 | two – the second | 12 | twelve – the twelfth | 20 | twenty – the twentieth | 200 | two hundred – the two-hundredth |
3 | three – the third | 13 | thirteen – the thirteenth | 30 | thirty – the thirtieth | 300 | three hundred- the three-hundredth |
4 | four – the fourth | 14 | fourteen – the fourteenth | 40 | forty – the fortieth | 400 | four hundred – the four-hundredth |
5 | five – the fifth | 15 | fifteen – the fifteenth | 50 | fifty – the fiftieth | 500 | five hundred – the five-hundredth |
6 | six – the sixth | 16 | sixteen – the sixteenth | 60 | sixty – the sixtieth | 600 | six hundred – the six-hundredth |
7 | seven – the seventh | 17 | seventeen – the seventeenth | 70 | seventy – the seventieth | 700 | seven hundred – the seven -hundredth |
8 | eight – the eighth | 18 | eighteen – the eighteenth | 80 | eighty – the eightieth | 800 | eight hundred – the eight-hundredth |
9 | nine – the ninth | 19 | nineteen – the nineteenth | 90 | ninety – the ninetieth | 900 | nine hundred – the nine -hundredth |
1.000 - one thousand - the thousandth
10.000 - ten thousand - the ten thousandth
100.000 - one hundred thousand - the one hundred thousandth
1.000.000 - one million - millionth
0 - zero
1/3 - one third
1% - one per cent
Прочитайте вслух
One plus(+) / minus (-) two is(=)… : 1+2= …
8+7=15 45 + 19 = 64
11+12=23 71 + 20 = 91
29-14=15 100 – 36 = 64
33-17=16 22 – 4 = 18
50-40=10 90 – 38 = 52
1. Twenty-five plus seventy-five is … .
2. Twenty plus thirty is … . 3. Seventy-three plus seventeen is … . 4. One hundred minus twenty-three is … .
5. Three hundred and seventy five minus one hundred and twenty-two is … .
6. Seven hundred and thirty-three plus two hundred and twenty-seven is … . 7. Three million minus four hundred is … . 8. Four thousand minus seven hundred … .
Назовите следующие числительные
1) количественные: 5, 15, 25, 50, 500;
3, 13, 23, 33, 83, 300; 8, 18, 28, 88, 800;
12, 26, 11, 34, 70, 96
2) порядковые: 2ой, 12ый, 22ой, 72ой, 4ый, 14ый, 40ой, 44ый, 94ый, 6ой, 16ый, 26ой, 66ой, 8ой, 15ый, 27ой, 31ый, 73ий, 100ый
Напишите даты числами:
day | month | year | |
the third of January nineteen ninety-seven | 3/1/1997 | ||
1 | the fifth of March nineteen eighty-two | ||
2 | the twentieth of December nineteen forty-two | ||
3 | the eleventh of September nineteen seventy-seven | ||
4 | the seventeenth of July nineteen sixty-eight | ||
5 | the seventh of May nineteen ninety |
Your date of birth
The date today
Months of the Year Days of the week
January - январь February - февраль March - март April - апрель May - май June - июнь | July - июль August - август September – сентябрь October - октябрь November - ноябрь December – декабрь
| Monday - понедельник Tuesday - вторник Wednesday - среда Thursday - четверг Friday - пятница Saturday - суббота Sunday - воскресенье |
Answer the questions
1. How many days are there in a year? 2. How many month are there in a year?
3. What are the names of the month? 4. How many days does February have?
5. When does a year begin? 6. When does a year end? 7. How many days does a week have?
8. Which day of the week is Monday? 9. What is the second day of the week?
The Year
There are 365 (three hundred and sixty-five) days in a year, a leap year has three hundred and sixty-six days.
There are twelve month in a year: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November and December. Every month has thirty or thirty-one days. Only the second month of the year, February, has twenty-eight or twenty-nine days.
A year begins on the 1st of January and ends on the 31st of December.
Twenty-four hours make a day. Seven days make a week. We work on weekdays. We do not work on Sundays and on other holidays. Sunday is our day off.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Numerals Открытый урок в 3 классе по УМК М.З. Биболетовой
Данный урок позволяет отработать в устной речи лексику по теме "Числительные", совершенствовать навыки изучающего чтения, чтения буквосочетаний, развивать навыки монологической и диалогической речи (с...
Numerals Открытый урок в 3 классе по УМК М.З. Биболетовой
Данный урок позволяет отработать в устной речи лексику по теме "Числительные", совершенствовать навыки изучающего чтения, чтения буквосочетаний, развивать навыки монологической и диалогической речи (с...
"Numerals" презентация
Презентация "Numerals" может служить для повторения темы "Numerals" в 5 классе....
Презентация к уроку на тему "The Numerals 1-10"
Презентация предназначена для широкого использования при обучении английскому языку на начальном этапе.....
ДРОБНЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (FRACTIONAL NUMERALS)
ДРОБНЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (FRACTIONAL NUMERALS)...
КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (CARDINAL NUMERALS)
КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (CARDINAL NUMERALS)...
ПОРЯДКОВЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (ORDINAL NUMERALS)
ПОРЯДКОВЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ (ORDINAL NUMERALS)...