Контрольно-измерительные материалы по бурятскому языку 2 -4 класс
тест (2, 3, 4 класс)

Лхамацыренова Дарима Цыденовна

Обучение бурятскому языку на начальном этапе обладает выраженной спецификой по срав­нению с последующими этапами. На первых годах обучения происходит интенсивное накопление языковых средств, необходимых для ре­шения достаточно широкого круга коммуника­тивных задач. В дальнейшем на следующих этапах обучения учащиеся будут решать эти же за­дачи в других ситуациях общения, в рамках новых тем. Однако первоначальное накопление языковых и речевых средств происходит именно на начальном этапе. При этом существенное вли­яние на эффективность процесса обучения ока­зывает динамика накопления языковых средств, последовательность, обоснованность и интен­сивность их введения.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тест по бурятскому языку

2 класс

Выпишите лишнее слово

а) эжы, аба, ахай, багша

б) нохой, миисгэй, бүмбэгэ, морин

в) дүрбэн, сэсэг, зургаан, арбан

Переведите предложения:

1. Минии  нэрэ Эрдэм.

2. Энэ танай  эжы.

3. Шинии эжы Дарима гэжэ нэрэтэй.

4. Намда нохой бии.

Напишите числа словами:

8 –                                                 7-

10 –                                                6-

5 –                                                            9-

 

Выберите правильный вариант предложения:

1. Аба шанаа амтатай каша.

2. Амтатай аба каша шанаа.

3. Шанаа аба каша амтатай.

4. Аба амтатай каша шанаа.

Дополните предложения:

1. Би газаа ……………………………… .

2. Эжы компот ………………………….. .

3. Абгай амһартаа …………………...…. .

4. Ахай магазинһаа конфетэ ……….….… .

                                   Тест по бурятскому языку

3 класс

Юумэнэй нэрэ

К данным словам поставьте вопросы хэн? юун?

Хэшээл                                  һургуули  

үхибүүд                                  намар  

баабгай                                 үдэр

 хабар                                        Баяр

 нүхэр                                        эмшэн

Напишите  существительные во множественном числе.

дэбтэр-

 Һурагша-

ном-

 хэшээл-

 табаг-

 хүбүүн-

уурхай-

сэсэг-

Харлуулжа бэшэhэн ɣгэнɣɣдэй падеж элируулэгты:

Манай нютагhаа олон олон суута хунууд гараhан юм. Тэдэнэй нэгэн Гомбожаб Цыбиков болоно. Аяар холын Тубэд ороноор ябаhан аяншалгань бидэндэ мэдээжэ болонхой.Манай нютагай hургуули Гомбожаб Цыбиковай нэрэмжэтэ болоhон.

Угэнуудые анхаралтайгаар уншаад, хоер булэгтэ хубаажа бэшэгты:

Мэхэтэй, нохойтой, шадалтай, сухалтай, хусэтэй, баабгайтай, нухэртэй

                                                             Тэмдэгэй нэрэ

Найдите слова, близкие по значению (синонимы) и запишите:

 гое                                барьягар

сэсэн                        һайхан

жаахан                        ухаатай

хөөрхэн                        бишыхан

томо                        зохидхон

Юумэнэй нэрэдэ тэмдэгэй нэрэ табижа, холбоо угэнуудые бии болгогты:

….. намар, ……. саг, ……… тала,……..ном,    ……. ажалшан, ……… эдеэн, …….hонгино, …….нарhан,…….модон, ……….сэсэг, …….. худаг.

Харша удхатай тэмдэгэй нэрэнуудые бэшэгты:

hайн  - ……, сэбэр-……., ундэр- ……., томо-………..,  залхуу-……., хухюутэй-………, хуйтэн-…….., гунзэгы-……….., уужам-…….,  харанхы-……..

Составьте из данных слов предложения.

а)        Дулаан, аха, бээлэй, абаа.

Оймһон, оёно, эгэшэ, нооһон.

Плати, оёно, эжы, торгон.

Самса, хүбүүн, сагаан, үмдэнэ.

б)        Һурагша, уншана, һонин, ном.

Үхибүүд, һууна, coo, класс.

Эжы, минии, багша, ород хэлэнэй.

Баяр, ахай, манай, эмшэн.

Туянын, миисгэй, аба, асарба, хөөрхэн.

                                                       Уйлэ угэнууд

hуурида залгалтануудые нэмэгты:

унша-……, мэдэ-……..,шалга-…….,дэбхэрэ-………, гамна-……….,

яба-…….., хоно-…….., шэрдэ-……., оролдо-……

Уйлэ угэнууд ямар сагуудые харуулнаб?

Мал талха долеогоо.

Мал талха долеоно.

Мал талха долеохо.

Докончите предложения и укажите времена глагола.

Буряад хэлэнэй хэшээл        ……..

Үглөөгүүр һурагшад һургуулидаа        ………..

Хүгшэн эжымни дулаан бээлэй        ……………

Бидэ Байгал далай тухай        ……..

Подберите глаголы к данным существительным.

Наран        ……………                     басаган………………………………

хүгшэн……………………….                         нүхэр………………………………..

үхибүүд………………………                  хабар…………………………………

багша        ………………………           хүбүүн………………………………

мүльһэн……………….............                 эжы………………………………….

(зурана, уншана, ерэбэ, хайлана, шарана, наадана, асууна, һууна).

Выберите  правильный вариант предложения.

1. Хүйтэн сагаан саһан үбэл ороно.

2. Yбэл ороно сагаан саhан хүйтэн

3. Сагаан хүйтэн саhан ороно үбэл.

4. Хүйтэн үбэл сагаан саhан ороно.


Тест по бурятскому языку

  1. класс

Поставьте вопросы хэн? юун? (кто? что?)

хүбүүн (_________ )                         ном ( _______)                        шугам ( ________)

үхибүүд (_________ )                            һурагша (_______ )                            гэр (__________ )

сэсэг (________ )                                   нүхэр ( ________)                               хэшээл ( _________)

Найдите лишнее слово и подчеркните.

Нарһан, шэнэһэн, хасуури, хуһан, гүлзөөргэнэ.

Оньһон үгэ, шүлэг, үльгэр, домог, таабари.

Ямаан, тэмээн, морин, гахай, хонин, үхэр.

Вставьте вместо точек УУ или YY.

...лэн, т...на, шуб...н, үзэг...д, ас...дал, ...дэн, хүб...н, б...за, сэсэг...д.

 Вставьте вместо точек Y или У.

...дэр, ...һан, б...лэг, ...нэгэн, ...ншана, ш...лэг, ...һэн, б...лаг, ...наган, ...мдэнэ.

 Напиши 3 группы гласных:

1. эрэ –

2. эмэ –

3. эрсэ –

 Найди слова, подходящие по значению (синонимы):

1. гоё                          сэсэн

2. ухаатай                 жаахан

3. бишыхан                 һайхан

Найди правильно составленное предложение:

1. Хабартаа газаа дулаан болодог.

2. Дулаан хабартаа газаа болодог.

3. Болодог хабартаа дулаан газаа.

4. Газаа дулаан болодог хабартаа.

 Найди лишнее слово:

1. Эжы, аба, абгай, аша, һурагша.

2. Нарһан, шэнэһэн, хасуури, хуһан, һархяаг.

3. Сай, хилээмэн, тоһон, бууза, ямаан.

4. Саһан, бороон, хюруу, шүүдэр, шүдэн.

 Допиши предложения:

1. Мүнөөдэр газаа бороон ………………………………….……...

2. Намарай сагта үхибүүд һургуулидаа …………………………..

3. Манай эжы һургуулида …………………………………………

4. Дулмын нүхэр басаган Баярма гэжэ ………………………...….

 Подберите глаголы к данным существительным:

Нүхэр, хүбүүн, наран, багша, һурагша.

(заана, һурана, зурана, шарана, хүхинэ.)

Какие знаки препинания необходимы к этим предложениям:

1. Дарима һургуулида һурадаг

2. Дарима хаана һурадаг бэ

3. Даримаһаа жэшээ абагты


Переведите слова на русский язык.

Хүгшэн эжы –                        нүхэр басаган -

Нагаса эжы –                        хүгшэн аба -

Нагаса аба -                        тээли хүбүүн –

Абгай -                        нүхэр хүбүүн

Ууган хүбүүн -                        одхон басаган –

Нүхэр -                        һамган -

Заполни таблицу окончаний родительного падежа.

Окончания

Хэнэй?

Юунэй?

Примеры

Переведите текст.

Гэрэй амитад хүнүүдтэ хэрэгтэй.

Тэдэ эзэдтээ дуратай байдаг юм.

Хүн амитадые тэжээдэг, адуулдаг.

 Найдите антонимы.

             1. Сэлмэг                                а) богони

 2. Дулаан                                б) доро

 3. Ута                                      в) бүрхэг

 4. Үндэр                                 г) хүйтэн

 5. Дээрэ                                  д) набтар

Поставьте существительные во множественном числе.

Сэсэг                                    багша                               үзэг

тохорюун                             ном                                   һурагша

даабари                                хүбүүн                               абгай

Подберите к данным словам имена прилагательные.

Үдэр, сай, ном, шубуун, һургуули, малгай, бүмбэгэ, нюдэн, тоһон, Һайндэр.

 Впишите  по 5 глаголов в соответствующие столбики:

 Мүнөө саг                                Үнгэрһэн саг                                 Ерээдүй саг

…………………………….              ……………………………..              ………………………

…………………………….             ……………………………...              ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

Составьте из данных слов правильные предложения.

Һурагша уншана һонин ном.

Үхибүүд һурана соо класс.

Э жы минии багша ород хэлэнэй.

Баяр ахай манай эмшэн.

Ниидэдэг шубууд намартаа дулаан орон руу.

Би һургуулидаа һурадагби һайнаар.

 Напиши данные числительные словами

2009, 1975, 156, 19, 42.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку 2 класс

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку 2 класс (УМК "Школа России") содержат тестовые задания, диктанты, грамматические задания...

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку 2 класс

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку. 2 класс....

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку 3 класс

Контрольно-измерительные материалы по русскому языку "Школа России" 3 класс...

Контрольно - измерительные материалы по русскому языку 4 класс( "Школа России")

Содержание контрольно - измерительных материалов включает в себя контрольные диктанты и тесты....

Контрольно-измерительный материал по родному русскому языку 4 класс

Наше отечество, наша родина — матушка Россия. Отечеством мы зовём Россию потому, что в ней жили испокон веку наши отцы и деды наши. Родиной мы зовём её потому, что в ней мы родились, в ней говор...