КТП по литературному чтению на родном/тувинском языке
календарно-тематическое планирование (2 класс)

Календарно-тематическое планирование по литературному чтению на родном/тувинском языке во 2 классе 

Создано в 2019-2020 учебном году, написано на тувинском языке для 2 -х классов национальной школы.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №14 города Кызыла Республики Тыва»

«Согласовано»

Руководитель ШМО

_____ /______________ /

ФИО

Протокол №____ от

«___» _________ 20__г.

«Согласовано»

Заместитель директора по НМР МБОУ «СОШ №14 »

_____ /______________ /

Фельдман С.К.

«___» _________ 2019г.

«Утверждаю»

Директор МБОУ «СОШ №14 »

_____ /______________ /

Александрова И.Н.

Приказ № ______ от

«___» _________ 2019г.

 

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА

литературное чтение для 2-4 классов общеобразовательных организаций с родным (тувинским) языком обучения

Ф.И.О.: Куулар Любовь Биче-ооловна, учитель начальных классов

класс 2 «е» класс

Данная рабочая программа по литературное чтение с родным (тувинским) языком обучения для 2-4 классов разработана на основе: примерной программы учебного курса «Литературное чтение» для 2-4 классов общеобразовательных организаций с родным (тувинским) языком обучения. /Составитель Л.С. Кара-оол. – Кызыл: ИРНШ,2016.

УчебникиЛ.С. Кара-оол. Литературлугномчулга, 2 класс, Кызыл: НШХИ, 2016.

Рассмотрено на заседании педагогического совета

протокол № ________ от

«____» __________ 20 __г.

2019 - 2020 учебный год

  1. ПЛАНИРУЕМЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ ОСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА

2-ги  класстын оореникчилеринин билиинин предметтиг хевирлеттинген турары:

  • ыыткыр, сымыранып, иштинде созуглелди бодунун билип алыр шаа-биле  дурген номчууру.
  • Созуглелдин хевирлерин литературлуг негелделерге дууштур (шын адалга, бижик демдектерин, логиктиг ударениени сагып ) номчууру.
  • Созуглелдин адынга болгаш бердинген чуруктарынга даянып, ООН утказын баш

удур даап бодаары.

  • Номчаан чуулунун  кол состеринге даянып ,утказын бодунун созу-биле дамчыдып билири.
  • Болуушкуннарнын болуп турар аайы-биле дес-дараалашкаан сагып чугаалаары.
  • Созуглелди кезектерге утказынын аайы-биле чарып, башкынын дузазы-биле бодун болгаш нарын план тургузуп, кезек бурузунге база будун созуглелге хамаарышкан айтырыгларны тургузуп билири.
  • Номчаан чуулун долузу-биле, кысказы-биле, шилилгелиг, диалогтарны медээ домактары-биле солуп, чувелернин овур-хевирин деннеп, чугаалап билири.
  • Номчуур номунун титулдуг арынын, аннотациязын, эге база туннел созунгед аяныры.
  • Хереглээн номун алфавиттиг каталогтан тып, библиотекада бар номнарны ажыглап ооренири.
  • справочниктер, энциклопедиялар, уругларга хамаарышкан журналдарны ажыглап билири база кыска аннотацияларны сумелээн номнарга тургузары.
  • Номчаа материалында кол  маадырларнын мозу-шынарларын кижинин алдынар ужурлуг дурумнери-биле деннээри.

2-ги  класстын оореникчилеринин предметтиг хевирлеттинген тураружурлуг билиглери:

  • Номчаан чуулунге хамаарыштыр бодунун бодалдарын илереди билири, ону аас болгаш бижимел-биле дамчыдып билири.
  • Созуглелдинэстетиктигболгаш мозу-шынарга хамаарыштыр унелиг талаларын бодуну билип турар аайы-биле  илередип билири.

 «Номчулга болгаш чугаа сайзырадылгазы» деп болук

Планнатынган туннел:

  • ангы-ангы созуглелдерни ыыткыр дынзыг аянныг номчулга, иштинде номчулга болгаш дынннап турар уеде уткаларын шын медерелдиг билип алыры; оларнын онзагай шынарларын (уран-чечен, эртем-популярлыг, тайылбырнын), созуглелдернин кол уткаларын болгаш кол маадырларын; утка аайы-биле айтырыгларга харыылап билири; болуушкуннарнын чурумун тодарадып билири; номчаан азы дыннаан ооредиглиг, эртем-популярлыг болгаш уран-чечен созуглелдерг айтырыгларны салып билири.

Бердинген туннелдерни чедип алырынын билии:

  • созуглелдернин ангы-ангы хевирлеринин шынарларын тодарадыры;
  • номчаан азы дыннаан созуглелинин кол утказын, кол маадырларын, созуглелдин утказынга хамаарышкан айтырыгларга харыылап тургаш, болуушкуннарнын чурумун тодарадып билири;
  • созуглелдин утказынга хамаарышкан айтырыгларны салып билири.
  • Чижек  календарь-темалыг план торээн чугаа эртемин неделяда 1 шак ооренир кылдыр санап, чылда 34 шакка санаттынган. Программага дуушпес хажыыдыышкыннар номчулга эртемин ооредиринин шактарынын кызырылганындан тывылган. Ынчангаш ооренип эрте номчулганы тематикаларынга бердинге шактарнын  база класстан дашкаар номчулганын шактары кызырылган.
  1. СОДЕРЖАНИЕ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА

1 раздел.Экии, Литературлугномчулга!(1ч):С.Маршак «Календарьнынбиргихуну», С.Сарыг-оол «Ном».

2 раздел. Ооренипоорен!(1ч): Ч.Кара-Куске «Арыг-силиг, чарашбижиир», С.Сарыг-оол «Оореникчээ», С.Маршак «Школачыбилипалзын», К.-Э.Кудажы «Ногаан, кок болгашкызылкарандаштар», С.Баруздин «Берге бодалга».

3 раздел. Чылдынуелери. Тодуг-догаакузумейни!(2ч)Б.Ховенмей «Куску хову», Г.Скребицкий «Кус», В.Бианки «Сыйтылаа куске».

4 раздел. Улустунаасчогаалы.Тоолдар !(3ч)«Дилги биле Ала-Сааскан» (Тыва улустунтоолу), «Инек-Сокпа»(Тыва улустунтоолу), С.Пюрбю «Бора-Шиижек», А.Шоюн «СелберКойгунак», К.Чуковский «ЫылаашСээк», Г.Скребицкий «Коданнынаян-чоруу».

5 раздел. Тосчузунмалымайны.(2ч)С.Сарыг-оол «Бызаа», «Бодаган», «Кулун», «Халбынмай», «Анай», К.-Э.Кудажы «Анайжыгаш», Ч.Кара-Куске «Анайларым», Ю.Кюнзегеш «Узерхуна».

6 раздел.Чылдынуелери. Аккырхарлыгкыжым.(2ч)Е.Танова «Кышкыыржыгаш»,К.Ондар«Харжыгаш», Ч.Ондар «Чаачылдынйорээли», С.Михалков «Чаачылда».

7 раздел. Арыг-шевер _ кадыкшылдынундезини.(2ч)Л.Чадамба «Арыг-шевер», К.Чуковский «Чунархерек», Н.Носов «Былчакхавактыг Федя».

8 раздел. Улус аразындаиекараачымчак.(1ч)Л.Чадамба «Март сези», А.Даржай «Ава».

9 раздел.Бистинбичиионнуктеривис.(2ч)Ю.Кюнзегеш «Койгунак», А.Пушкин «Кушкаш», О.Сувакпит «Шиижекоглу», М.Пришвин «Чараа-чечен», «Дилгининчеми».

10 раздел. Тоогуболгаштоолчургучугаалар.(2ч) «Мечи сылдыс» (Тоогучугаа), «Инекбуурээ» (Тоолчургучугаа).

11 раздел. Улустунаасчогаалынынбичехевири.(3ч)«Тывызыым – дытта, тоолум-дошта», «Тывызыктажырынындуруму», А.Шоюн «Тыпкорунерем, уруглар», О.Сувакпит «Тывар сен бе?», Л.Чадамба «Кым-дыр мен?», «Когудуглер», «Уругларнынырлары», Бистинпроективис «Тывызыктарболгашулегердомактар».

12 раздел. Чылдынуелери. Хоглугчазым.(1ч)С.Сарыг-оол «Чаагай час», С.Пюрбю «Час келди», В.Бианки «Ыяштарнынбайырлалы», «Уш час».

13. раздел. Эштигде _ хоглуг, эптигде _ куштуг.(2ч)И.Крылов «Куу, Рак болгашШортан» (Басня), Л.Толстой «Адазыболгашоолдары»(Басня), О.Сувакпит «Айбаангы» (Басня).

14.раздел. Кижи болуручажындан.(3ч)Е.Танова «Хоокуйхокпештеружунмегелеткеним», А.Гайдар «Тимур болгашоонкомандазы».

15. раздел. Оскечоннарнынаасчогаалы.(2ч)«Эн эки белек» (Узбек улустунтоолу), «Ушугбашкы»(Татар улустунтоолу).

16 раздел. Чонумчаагайезу-чанчылдары.(2ч)О.Саган-оол «Анчынынчугаазы».

17 раздел. Чылдынуелери. Чарашчайым.(1ч)Э.Кечил-оол «Чечектерим», С.Сурун-оол «Дииноглу», «Элик».

  1. КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ

№ п/п

Наименование разделов и тем программы

Количество часов

Дата проведения

Примечание

По плану

По факту

Экии, Литературлугномчулга!

1

Ооренипоорен!

1

Чылдынуелери. Тодуг-догаакузумейни !

2

Улустунаасчогаалы.Тоолдар !

3

Тосчузунмалымайны.

2

Чылдынуелери. Аккырхарлыгкыжым.

2

Арыг-шевер _ кадыкшылдынундезини.

2

Улус аразындаиекараачымчак.

1

Бистинбичиионнуктеривис.

2

Тоогуболгаштоолчургучугаалар.

2

Улустунаасчогаалынынбичехевири.

3

Чылдынуелери. Хоглугчазым.

1

Эштигде _ хоглуг, эптигде _ куштуг.

2

Кижи болуручажындан.

3

Оскечоннарнынаасчогаалы.

2

Чонумчаагайезу-чанчылдары.

2

Чылдынуелери. Чарашчайым.

1

ИТОГО:

34ч


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА по учебным предметам «Родной (башкирский) язык» и «Литературное чтение на родном (башкирском) языке» для 2-4 классов общеобразовательных организаций с русским языком обучения

Данная программа по родному (башкирскому) языку разработана в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 года № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» и варианта учебного пла...

Адаптированная рабочая программа для детей с ЗПР по родному русскому языку и литературному чтению на родном (русском) языке для 2 класса

Рабочая программапо  родному русскому языку и литературному чтению на родном (русском) языке для 2а класса, 34 часаДля обучающихся по адаптированной основной общеобразовательной  программе н...

Задания к курсам «Родной (русский) язык» и «Литературное чтение на родном (русском) языке»

Раздел  «Русский язык: прошлое и настоящее»Тема: Пословицы, поговорки, фразеологизмы, возникновение которых связано с предметами и явлениями традиционного русского быта: игры, утварь,...

Конспект урока по литературному чтению на родном (русском) языке на тему "Народные легенды. «Легенда о граде Китеже». Выразительное чтение".

Тема: Народные легенды. «Легенда о граде Китеже». Выразительное чтение.Цель урока: -дать представление о легенде как жанре фольклора посредством исследовательской работы-формировать у учащ...

КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке в 4 классе

КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке в 4 классе...

КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке

КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке...