КТП по литературному чтению на родном/тувинском языке
календарно-тематическое планирование (2 класс)
Календарно-тематическое планирование по литературному чтению на родном/тувинском языке во 2 классе
Создано в 2019-2020 учебном году, написано на тувинском языке для 2 -х классов национальной школы.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 36.03 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа №14 города Кызыла Республики Тыва»
«Согласовано» Руководитель ШМО _____ /______________ / ФИО Протокол №____ от «___» _________ 20__г. | «Согласовано» Заместитель директора по НМР МБОУ «СОШ №14 » _____ /______________ / Фельдман С.К. «___» _________ 2019г. | «Утверждаю» Директор МБОУ «СОШ №14 » _____ /______________ / Александрова И.Н. Приказ № ______ от «___» _________ 2019г. |
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
литературное чтение для 2-4 классов общеобразовательных организаций с родным (тувинским) языком обучения
Ф.И.О.: Куулар Любовь Биче-ооловна, учитель начальных классов
класс 2 «е» класс
Данная рабочая программа по литературное чтение с родным (тувинским) языком обучения для 2-4 классов разработана на основе: примерной программы учебного курса «Литературное чтение» для 2-4 классов общеобразовательных организаций с родным (тувинским) языком обучения. /Составитель Л.С. Кара-оол. – Кызыл: ИРНШ,2016.
УчебникиЛ.С. Кара-оол. Литературлугномчулга, 2 класс, Кызыл: НШХИ, 2016.
Рассмотрено на заседании педагогического совета
протокол № ________ от
«____» __________ 20 __г.
2019 - 2020 учебный год
- ПЛАНИРУЕМЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ ОСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА
2-ги класстын оореникчилеринин билиинин предметтиг хевирлеттинген турары:
- ыыткыр, сымыранып, иштинде созуглелди бодунун билип алыр шаа-биле дурген номчууру.
- Созуглелдин хевирлерин литературлуг негелделерге дууштур (шын адалга, бижик демдектерин, логиктиг ударениени сагып ) номчууру.
- Созуглелдин адынга болгаш бердинген чуруктарынга даянып, ООН утказын баш
удур даап бодаары.
- Номчаан чуулунун кол состеринге даянып ,утказын бодунун созу-биле дамчыдып билири.
- Болуушкуннарнын болуп турар аайы-биле дес-дараалашкаан сагып чугаалаары.
- Созуглелди кезектерге утказынын аайы-биле чарып, башкынын дузазы-биле бодун болгаш нарын план тургузуп, кезек бурузунге база будун созуглелге хамаарышкан айтырыгларны тургузуп билири.
- Номчаан чуулун долузу-биле, кысказы-биле, шилилгелиг, диалогтарны медээ домактары-биле солуп, чувелернин овур-хевирин деннеп, чугаалап билири.
- Номчуур номунун титулдуг арынын, аннотациязын, эге база туннел созунгед аяныры.
- Хереглээн номун алфавиттиг каталогтан тып, библиотекада бар номнарны ажыглап ооренири.
- справочниктер, энциклопедиялар, уругларга хамаарышкан журналдарны ажыглап билири база кыска аннотацияларны сумелээн номнарга тургузары.
- Номчаа материалында кол маадырларнын мозу-шынарларын кижинин алдынар ужурлуг дурумнери-биле деннээри.
2-ги класстын оореникчилеринин предметтиг хевирлеттинген тураружурлуг билиглери:
- Номчаан чуулунге хамаарыштыр бодунун бодалдарын илереди билири, ону аас болгаш бижимел-биле дамчыдып билири.
- Созуглелдинэстетиктигболгаш мозу-шынарга хамаарыштыр унелиг талаларын бодуну билип турар аайы-биле илередип билири.
«Номчулга болгаш чугаа сайзырадылгазы» деп болук
Планнатынган туннел:
- ангы-ангы созуглелдерни ыыткыр дынзыг аянныг номчулга, иштинде номчулга болгаш дынннап турар уеде уткаларын шын медерелдиг билип алыры; оларнын онзагай шынарларын (уран-чечен, эртем-популярлыг, тайылбырнын), созуглелдернин кол уткаларын болгаш кол маадырларын; утка аайы-биле айтырыгларга харыылап билири; болуушкуннарнын чурумун тодарадып билири; номчаан азы дыннаан ооредиглиг, эртем-популярлыг болгаш уран-чечен созуглелдерг айтырыгларны салып билири.
Бердинген туннелдерни чедип алырынын билии:
- созуглелдернин ангы-ангы хевирлеринин шынарларын тодарадыры;
- номчаан азы дыннаан созуглелинин кол утказын, кол маадырларын, созуглелдин утказынга хамаарышкан айтырыгларга харыылап тургаш, болуушкуннарнын чурумун тодарадып билири;
- созуглелдин утказынга хамаарышкан айтырыгларны салып билири.
- Чижек календарь-темалыг план торээн чугаа эртемин неделяда 1 шак ооренир кылдыр санап, чылда 34 шакка санаттынган. Программага дуушпес хажыыдыышкыннар номчулга эртемин ооредиринин шактарынын кызырылганындан тывылган. Ынчангаш ооренип эрте номчулганы тематикаларынга бердинге шактарнын база класстан дашкаар номчулганын шактары кызырылган.
- СОДЕРЖАНИЕ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА
1 раздел.Экии, Литературлугномчулга!(1ч):С.Маршак «Календарьнынбиргихуну», С.Сарыг-оол «Ном».
2 раздел. Ооренипоорен!(1ч): Ч.Кара-Куске «Арыг-силиг, чарашбижиир», С.Сарыг-оол «Оореникчээ», С.Маршак «Школачыбилипалзын», К.-Э.Кудажы «Ногаан, кок болгашкызылкарандаштар», С.Баруздин «Берге бодалга».
3 раздел. Чылдынуелери. Тодуг-догаакузумейни!(2ч)Б.Ховенмей «Куску хову», Г.Скребицкий «Кус», В.Бианки «Сыйтылаа куске».
4 раздел. Улустунаасчогаалы.Тоолдар !(3ч)«Дилги биле Ала-Сааскан» (Тыва улустунтоолу), «Инек-Сокпа»(Тыва улустунтоолу), С.Пюрбю «Бора-Шиижек», А.Шоюн «СелберКойгунак», К.Чуковский «ЫылаашСээк», Г.Скребицкий «Коданнынаян-чоруу».
5 раздел. Тосчузунмалымайны.(2ч)С.Сарыг-оол «Бызаа», «Бодаган», «Кулун», «Халбынмай», «Анай», К.-Э.Кудажы «Анайжыгаш», Ч.Кара-Куске «Анайларым», Ю.Кюнзегеш «Узерхуна».
6 раздел.Чылдынуелери. Аккырхарлыгкыжым.(2ч)Е.Танова «Кышкыыржыгаш»,К.Ондар«Харжыгаш», Ч.Ондар «Чаачылдынйорээли», С.Михалков «Чаачылда».
7 раздел. Арыг-шевер _ кадыкшылдынундезини.(2ч)Л.Чадамба «Арыг-шевер», К.Чуковский «Чунархерек», Н.Носов «Былчакхавактыг Федя».
8 раздел. Улус аразындаиекараачымчак.(1ч)Л.Чадамба «Март сези», А.Даржай «Ава».
9 раздел.Бистинбичиионнуктеривис.(2ч)Ю.Кюнзегеш «Койгунак», А.Пушкин «Кушкаш», О.Сувакпит «Шиижекоглу», М.Пришвин «Чараа-чечен», «Дилгининчеми».
10 раздел. Тоогуболгаштоолчургучугаалар.(2ч) «Мечи сылдыс» (Тоогучугаа), «Инекбуурээ» (Тоолчургучугаа).
11 раздел. Улустунаасчогаалынынбичехевири.(3ч)«Тывызыым – дытта, тоолум-дошта», «Тывызыктажырынындуруму», А.Шоюн «Тыпкорунерем, уруглар», О.Сувакпит «Тывар сен бе?», Л.Чадамба «Кым-дыр мен?», «Когудуглер», «Уругларнынырлары», Бистинпроективис «Тывызыктарболгашулегердомактар».
12 раздел. Чылдынуелери. Хоглугчазым.(1ч)С.Сарыг-оол «Чаагай час», С.Пюрбю «Час келди», В.Бианки «Ыяштарнынбайырлалы», «Уш час».
13. раздел. Эштигде _ хоглуг, эптигде _ куштуг.(2ч)И.Крылов «Куу, Рак болгашШортан» (Басня), Л.Толстой «Адазыболгашоолдары»(Басня), О.Сувакпит «Айбаангы» (Басня).
14.раздел. Кижи болуручажындан.(3ч)Е.Танова «Хоокуйхокпештеружунмегелеткеним», А.Гайдар «Тимур болгашоонкомандазы».
15. раздел. Оскечоннарнынаасчогаалы.(2ч)«Эн эки белек» (Узбек улустунтоолу), «Ушугбашкы»(Татар улустунтоолу).
16 раздел. Чонумчаагайезу-чанчылдары.(2ч)О.Саган-оол «Анчынынчугаазы».
17 раздел. Чылдынуелери. Чарашчайым.(1ч)Э.Кечил-оол «Чечектерим», С.Сурун-оол «Дииноглу», «Элик».
- КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ
№ п/п | Наименование разделов и тем программы | Количество часов | Дата проведения | Примечание | ||
По плану | По факту | |||||
Экии, Литературлугномчулга! | 1 | |||||
Ооренипоорен! | 1 | |||||
Чылдынуелери. Тодуг-догаакузумейни ! | 2 | |||||
Улустунаасчогаалы.Тоолдар ! | 3 | |||||
Тосчузунмалымайны. | 2 | |||||
Чылдынуелери. Аккырхарлыгкыжым. | 2 | |||||
Арыг-шевер _ кадыкшылдынундезини. | 2 | |||||
Улус аразындаиекараачымчак. | 1 | |||||
Бистинбичиионнуктеривис. | 2 | |||||
Тоогуболгаштоолчургучугаалар. | 2 | |||||
Улустунаасчогаалынынбичехевири. | 3 | |||||
Чылдынуелери. Хоглугчазым. | 1 | |||||
Эштигде _ хоглуг, эптигде _ куштуг. | 2 | |||||
Кижи болуручажындан. | 3 | |||||
Оскечоннарнынаасчогаалы. | 2 | |||||
Чонумчаагайезу-чанчылдары. | 2 | |||||
Чылдынуелери. Чарашчайым. | 1 | |||||
ИТОГО: | 34ч |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА по учебным предметам «Родной (башкирский) язык» и «Литературное чтение на родном (башкирском) языке» для 2-4 классов общеобразовательных организаций с русским языком обучения
Данная программа по родному (башкирскому) языку разработана в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 года № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» и варианта учебного пла...
Адаптированная рабочая программа для детей с ЗПР по родному русскому языку и литературному чтению на родном (русском) языке для 2 класса
Рабочая программапо родному русскому языку и литературному чтению на родном (русском) языке для 2а класса, 34 часаДля обучающихся по адаптированной основной общеобразовательной программе н...
![](/sites/default/files/pictures/2014/07/22/picture-305194-1406048225.jpg)
Задания к курсам «Родной (русский) язык» и «Литературное чтение на родном (русском) языке»
Раздел «Русский язык: прошлое и настоящее»Тема: Пословицы, поговорки, фразеологизмы, возникновение которых связано с предметами и явлениями традиционного русского быта: игры, утварь,...
![](/sites/default/files/pictures/2021/11/02/picture-698819-1635853172.jpg)
Конспект урока по литературному чтению на родном (русском) языке на тему "Народные легенды. «Легенда о граде Китеже». Выразительное чтение".
Тема: Народные легенды. «Легенда о граде Китеже». Выразительное чтение.Цель урока: -дать представление о легенде как жанре фольклора посредством исследовательской работы-формировать у учащ...
![](/sites/default/files/pictures/2022/01/27/picture-1381620-1643281123.jpg)
КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке в 4 классе
КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке в 4 классе...
![](/sites/default/files/pictures/2025/01/13/picture-1395675-1736753933.jpg)
Рабочая программа по предмету «Литературное чтение». Рабочая программа по предмету «Литературное чтение на родном (русском) языке»
образовательная программа...
![](/sites/default/files/pictures/2023/01/31/picture-1452219-1675170108.jpg)
КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке
КТП по литературному чтению на родном (тувинском) языке...