Разработка открытого урока "Шолалатканым"
план-конспект урока (3 класс)

Разработка урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konkursnyy_urok_toreen_3_kl.docx29.42 КБ

Предварительный просмотр:

 3 класс. Литературлуг номчулга.

Ажык кичээлди тургускаш

эрттирген башкы Ооржак Ч.О.

Темазы: Э.Кечил-оол. Шолалтканым.

Сорулгазы: 1. Э.Кечил-оолдун «Шолалатканым» деп чечен чугаазын аянныг номчудуп, утказын билиндирер.

2. Уругларнын дыл-домаан, угаан-бодалын сайзырадыр.

3. Торээн чуртунга ынак болурунга, чараш аажы-чанга  кижизидер.

1.Организастыг кезээ.

-Экии, уруглар! Мени Ондар Л.Б. дээр, Чадаананын 4 дугаар школазында эге класстар башкылап турар мен.  

Ак-кок дээрнин  адаанда

Аас-кежиктиг чурттап чор бис.

Алдын хуннун херелдерин дилеп

Бот-боттарывысче хулумзуржуптээлинер!

Кичээлге чедиишкинниг болуруннарны, сагыш-сеткилинер чиик-сергек болурун кузедим!

2.Темазын, сорулгазын тодарадыры.

-    Кижилернин  шола  атттарын  адап  корунерем?

-Чуге  кижилерге  шола  аттарны  берип турарыл?

ЧУге  дизе  чамдык  кижилерни  чаптааш, шоодуп  кочулаан   аян-биле, эки  кижилерни  хундулээн  аян-биле  шола  атттарны  тыпсып  турар.

-  Кичээливисте  чунун   дугайында номчуур  бис  деп  бодап  тур  силер?

-Кичээливистин  сорулгазын  салыптаалынар?

- Экер-оол  КЕчил-оолдун   « Шолалатканым»  деп чечен  чугаазын  номчуп  таныжар  бис.

3.Автор   дугайында  оореникчинин  дыннадыы.

  Кечил-оол Экер-оол Дулушович 1934 чылдын декабрь 1-де Улуг-Хем кожуунга торуттунген. Ол бичии чаштарга кончуг ынак, уругларга  чогаалдарны бижээн.

Чогаалчынын баштайгы чечен чугаалары «Сылдысчыгаш» солунга парлаттынган. Ол «Чечектерим», «Экии, хунум» дээш, 8 номнун автору. Ол Тыванын чогаалчылар эвилелинин кежигуну, очулдурукчу. Агния Барто, Самуил Маршак, Сергей Есениннин шулуктерин тыва дылче очулдурган.

4.Чаа тема-биле ажыл.

А) Словарь ажылы.

халажып  кээп  турар - шеригден  кээп  турар;

хайлыг чγве – харааданчыг чγве, хомуданчыг чγве;

эргин – эжиктиң артай базар чери;

карак албайын – өскээр көрбейн;

биеэки – ол-ла;

чир шоң кылдыр – деңге дааштыг;

декти мурнай – дораан;

дыргын барган – тарай берген, билдингир апарган;

«Отличный стелок» - «Тергиин адыгжы»;

коллекционер – коллекция чыыкчызы;

значок – уге

Б) Башкынын  номчулгазы.

- Чогаал  силерге  солун  болду бе?

   -Кым  дээш  сагыш –сеткилинер  аарыды?  Чуге?

Физминутка. Музыка «Бравые солдаты»+ текст

В) Оореникчинин  номчулгазы.

Г) Чогаалдын сайгарылгазы

-Оолду  кым  деп шолалааныл?

-Чуге? (Шериг  хунунде   шеригден  келген  акызынын    хорек  демдектерин  хорээнге  сынар шаа-биле  кадап  алгаш  келирге , эштери  ону  сонуургаан.)

-Опей-оолдун   овур-хевири, мозу-будужу  кандыг  кижи-дир  деп  билдинер? (Солдат  кижилерни   сонуургаан, идик-хевин   чарашсынган, солдат  болуксаан   кузели –биле  эштери база  орден, медальдарлыг  келир боор  дээн  бодалы-биле  чараш  болуксаан. Оол    чажындан  тура  Торээн  чуртунга  ынак, дидим, угаанныг, биче  сеткилдиг )

-Чогаал  чуге  ооредип  турарыл? (Ада   чуртун  камгалап  чораан , шериг  хулээлгезин  эрттирип турар  эр кижилерни хундулээринге кижизидип турар.)

-Амгы   уеде  кымнын  акызы   шериг хулээлгезин  эрттирип турарыл?

- Солдат  кижи  кандыг  болур ужурлугул? (Дидим, эрес, угаанныг, эки, куштуг,  кашпагай, чурттунга ынак).

-Силер келир уенин солдаттары-дыр силер. Ынчангаш ооредилгеге, спортка, куш-ажылга ынак болунар!

-  Чурукта  кым-дыр  уруглар? (Сергей Кужугетович Шойгу - Армия генералы, Россиянын маадыры, Россиянын  шериг чепсектиг куштеринин Министри).

-  Кым  Сергей  Шойгу   ышкаш  болуксап   тур?

(Оолду  хептенгеш, марштап киргеш, зарядкалаар).

Физминутка. Музыка «Марш» + зарядка.

5. Тест. Эжи-биле ажыл.

1.Оол  каяа  өөренип  турганыл?

А)  Хоорайга   өөренип  турган.

Б)   Көдээ  школаның  3-кΥ  клазынга өөренип турган.

2.  Кым  шеригден  келгенил?

А)  Акым  шеригден  келген.

Б)  Спортсменнер   шеригден  келген.

3.Оолга  кандыг  кΥзел  төрΥттΥнгенил?

А)  Янзы-бΥрΥ  демдектер   чыыр  деп кΥзел  төрΥттΥнген.

4.Оолга  кандыг шола  ат  бергенил?

А)  Орденниг

Б)  Коллекционер

5. Оолду  кандыг  уткалыг  шолалааныл?

А)  чаптааш

Б)  шооткаш.

В) сонуургааш

(Хынажыр, демдээн салчыр).

-Кижилерни  кыжырып,  шолалап  болбас, кижи сеткили хомудатпас. Эки  чуул  кылып каан  кижилерге  чараш шола аттарны  тыпсып  чораан.

6. Туннел.

-Кичээлде  чуну билип  алдывыс?

-Чуну   эн-не сонуургадынар?

Демдектер.

7.Рефлексия.

-Кичээлде  сагыш - сеткилинер  кандыг   болду  коргузуп  корунерем?

8.Онаалга.

1. Шериг  хΥнΥнге  тураскааткан чурук   чуруур.

2. Чогаадыг  «Солун  шола  ат»

3. «Мээң  ачам»  деп  шΥлΥк  чогаадыр.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме «Третье склонение имён существительных» 4 класс.

Разработка открытого урока по теме «Третье склонение имён существительных» 4 класс. Программа «Школа России», русский язык - Рамзаева Т. Г. Тип урока: комбинированный. Метод обучения: проблемный....

Разработка открытого урока по окружающему миру "Как возникали и строились города"

Методическая разработка урока по окружающему миру "Как возникали и строились города"...

Разработка открытого классного часа "Права и обязанности детей в семье"

Презентация к классному  часу по теме:"Права и обязанности детей в семье"...

Методическая разработка открытого урока по теме: «Colours»

Задачи урока.     Практические:Автоматизировать употребление лексики по темеПовторить образование множественного числа существительныхПовторить употребление ранее введе...

Методическая разработка открытого урока по теме: «Colours»

Задачи урока.     Практические:Автоматизировать употребление лексики по темеПовторить образование множественного числа существительныхПовторить употребление ранее введе...

Разработка открытого урока по английскому языку в 4 классе по теме "Home"

Разработка открытого урока. На уроке используются различные виды деятельности. Урок проводится в форме игры путешествия, а так же прилагается презентация....