Разработка открытого урока "Шолалатканым"
план-конспект урока (3 класс)
Предварительный просмотр:
3 класс. Литературлуг номчулга.
Ажык кичээлди тургускаш
эрттирген башкы Ооржак Ч.О.
Темазы: Э.Кечил-оол. Шолалтканым.
Сорулгазы: 1. Э.Кечил-оолдун «Шолалатканым» деп чечен чугаазын аянныг номчудуп, утказын билиндирер.
2. Уругларнын дыл-домаан, угаан-бодалын сайзырадыр.
3. Торээн чуртунга ынак болурунга, чараш аажы-чанга кижизидер.
1.Организастыг кезээ.
-Экии, уруглар! Мени Ондар Л.Б. дээр, Чадаананын 4 дугаар школазында эге класстар башкылап турар мен.
Ак-кок дээрнин адаанда
Аас-кежиктиг чурттап чор бис.
Алдын хуннун херелдерин дилеп
Бот-боттарывысче хулумзуржуптээлинер!
Кичээлге чедиишкинниг болуруннарны, сагыш-сеткилинер чиик-сергек болурун кузедим!
2.Темазын, сорулгазын тодарадыры.
- Кижилернин шола атттарын адап корунерем?
-Чуге кижилерге шола аттарны берип турарыл?
ЧУге дизе чамдык кижилерни чаптааш, шоодуп кочулаан аян-биле, эки кижилерни хундулээн аян-биле шола атттарны тыпсып турар.
- Кичээливисте чунун дугайында номчуур бис деп бодап тур силер?
-Кичээливистин сорулгазын салыптаалынар?
- Экер-оол КЕчил-оолдун « Шолалатканым» деп чечен чугаазын номчуп таныжар бис.
3.Автор дугайында оореникчинин дыннадыы.
Кечил-оол Экер-оол Дулушович 1934 чылдын декабрь 1-де Улуг-Хем кожуунга торуттунген. Ол бичии чаштарга кончуг ынак, уругларга чогаалдарны бижээн.
Чогаалчынын баштайгы чечен чугаалары «Сылдысчыгаш» солунга парлаттынган. Ол «Чечектерим», «Экии, хунум» дээш, 8 номнун автору. Ол Тыванын чогаалчылар эвилелинин кежигуну, очулдурукчу. Агния Барто, Самуил Маршак, Сергей Есениннин шулуктерин тыва дылче очулдурган.
4.Чаа тема-биле ажыл.
А) Словарь ажылы.
халажып кээп турар - шеригден кээп турар;
хайлыг чγве – харааданчыг чγве, хомуданчыг чγве;
эргин – эжиктиң артай базар чери;
карак албайын – өскээр көрбейн;
биеэки – ол-ла;
чир шоң кылдыр – деңге дааштыг;
декти мурнай – дораан;
дыргын барган – тарай берген, билдингир апарган;
«Отличный стелок» - «Тергиин адыгжы»;
коллекционер – коллекция чыыкчызы;
значок – уге
Б) Башкынын номчулгазы.
- Чогаал силерге солун болду бе?
-Кым дээш сагыш –сеткилинер аарыды? Чуге?
Физминутка. Музыка «Бравые солдаты»+ текст
В) Оореникчинин номчулгазы.
Г) Чогаалдын сайгарылгазы
-Оолду кым деп шолалааныл?
-Чуге? (Шериг хунунде шеригден келген акызынын хорек демдектерин хорээнге сынар шаа-биле кадап алгаш келирге , эштери ону сонуургаан.)
-Опей-оолдун овур-хевири, мозу-будужу кандыг кижи-дир деп билдинер? (Солдат кижилерни сонуургаан, идик-хевин чарашсынган, солдат болуксаан кузели –биле эштери база орден, медальдарлыг келир боор дээн бодалы-биле чараш болуксаан. Оол чажындан тура Торээн чуртунга ынак, дидим, угаанныг, биче сеткилдиг )
-Чогаал чуге ооредип турарыл? (Ада чуртун камгалап чораан , шериг хулээлгезин эрттирип турар эр кижилерни хундулээринге кижизидип турар.)
-Амгы уеде кымнын акызы шериг хулээлгезин эрттирип турарыл?
- Солдат кижи кандыг болур ужурлугул? (Дидим, эрес, угаанныг, эки, куштуг, кашпагай, чурттунга ынак).
-Силер келир уенин солдаттары-дыр силер. Ынчангаш ооредилгеге, спортка, куш-ажылга ынак болунар!
- Чурукта кым-дыр уруглар? (Сергей Кужугетович Шойгу - Армия генералы, Россиянын маадыры, Россиянын шериг чепсектиг куштеринин Министри).
- Кым Сергей Шойгу ышкаш болуксап тур?
(Оолду хептенгеш, марштап киргеш, зарядкалаар).
Физминутка. Музыка «Марш» + зарядка.
5. Тест. Эжи-биле ажыл.
1.Оол каяа өөренип турганыл?
А) Хоорайга өөренип турган.
Б) Көдээ школаның 3-кΥ клазынга өөренип турган.
2. Кым шеригден келгенил?
А) Акым шеригден келген.
Б) Спортсменнер шеригден келген.
3.Оолга кандыг кΥзел төрΥттΥнгенил?
А) Янзы-бΥрΥ демдектер чыыр деп кΥзел төрΥттΥнген.
4.Оолга кандыг шола ат бергенил?
А) Орденниг
Б) Коллекционер
5. Оолду кандыг уткалыг шолалааныл?
А) чаптааш
Б) шооткаш.
В) сонуургааш
(Хынажыр, демдээн салчыр).
-Кижилерни кыжырып, шолалап болбас, кижи сеткили хомудатпас. Эки чуул кылып каан кижилерге чараш шола аттарны тыпсып чораан.
6. Туннел.
-Кичээлде чуну билип алдывыс?
-Чуну эн-не сонуургадынар?
Демдектер.
7.Рефлексия.
-Кичээлде сагыш - сеткилинер кандыг болду коргузуп корунерем?
8.Онаалга.
1. Шериг хΥнΥнге тураскааткан чурук чуруур.
2. Чогаадыг «Солун шола ат»
3. «Мээң ачам» деп шΥлΥк чогаадыр.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка открытого урока по теме «Третье склонение имён существительных» 4 класс.
Разработка открытого урока по теме «Третье склонение имён существительных» 4 класс. Программа «Школа России», русский язык - Рамзаева Т. Г. Тип урока: комбинированный. Метод обучения: проблемный....
Разработка открытого урока по окружающему миру "Как возникали и строились города"
Методическая разработка урока по окружающему миру "Как возникали и строились города"...
Разработка открытого классного часа "Права и обязанности детей в семье"
Презентация к классному часу по теме:"Права и обязанности детей в семье"...
Методическая разработка открытого урока по теме: «Colours»
Задачи урока. Практические:Автоматизировать употребление лексики по темеПовторить образование множественного числа существительныхПовторить употребление ранее введе...
Методическая разработка открытого урока по теме: «Colours»
Задачи урока. Практические:Автоматизировать употребление лексики по темеПовторить образование множественного числа существительныхПовторить употребление ранее введе...
Разработка открытого урока по английскому языку в 4 классе по теме "Home"
Разработка открытого урока. На уроке используются различные виды деятельности. Урок проводится в форме игры путешествия, а так же прилагается презентация....
разработка открытого урока русского языка по программе "Перспектива" для 2 класса
Урок был дан в 2010-2011 уч.году....