классный час
презентация к уроку (4 класс)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Класс шагы : «Тыва улустун ак чемнери » Мунзук А.А.
Сорулгалары : 1. Ада – өгбелернин шаандан тура ижип , чип келгени ак чем аймаан таныштырар . 2 . Ак чемни хундулеп , тыва чоннун чанчыл – ёзулалдарын сагыыры . 3.Тыва чемнеривистин ажыктыы болгаш эм шынарлары .
Тыва улус эрте бурунгу шагдан бээр кончуг кежээ ажылчын улус чораан . Олар хой , ошку , аът , инек , сарлык, теве дээн чижектиг азырал амытаннарны остуруп ап, оларнын ажык - дужуун корүп чорааннар .
Тыва улус сутту хундулээр , унелээр болгаш оон кылган янзы -буру чемнерни ак чем дижир . Сут дээрге кайгамчык чаагай амданныг , чем шынарлыг продукт.
Сут - молоко
Тыва далганныг шай Суттуг шай - чай с молоком
Ореме -пенка
Тарак Тарак - Кефир
Быштак - Сыр
Ааржы - Высушенный творог
Ɵ л ааржы - Творог
Курут -сушеный творог
Саржаг -Топленое масло
Ч ө кпек - Масса, оставшаяся после выделения масла из сметаны
Хымыс - Кумыс кисломолочный напиток из кобыльего молока
До нур ган ө л ааржы - Мороженое из сладкого творога
Ам , чамдык тыва чемнерни канчаар кылырын таныштырайн .
Итпек Сутту хайындыргаш , оон кырынче хоюдур булгап каан ажывас таракты кудуптар . Элээн болганда сарыг сут кырынга итпек тургустуна бээр . Чиг суттун итпээ чымчак , амданныг болур . Ол дугайында улус мынчаар ырлажып чорааннар : Инек малдыг мээн авам Итпектеп олур -ла боор Итпектернин хоюг черин Менээ салып олур -ла боор
Тарак . Белеткеп алган х О ре н гиже чылбай сутту саара куткаш , к О вуктелдир сааргаш , шуглап каар . Сутту изидер болза , тарак х ОО рей бээр . Азы х О ре н ги ажыг болза , изиг эвес суттен амданныг тарак унер .
Бистин тыва чоннун ак чемнери эм шынарлыг бооп турар . Ынчангаш ону билип алыры артык эвес .
Сыный аараан кижиге изиг суттуг , саржаглаан шенне шайы эм болур . Хан базыышкыны куду кижиге изиг суттуг шай эм болур .
Бажы сирилээн кижинин бажынга саржаг чаар . Хорекке дегдирген кижиге , шыырныгып донар кижиге – чаа сагган сутту хайындыргаш , изигге аартадыр .
Кургаг шаашкактыг кулакче суттуг изиг шай дери кудар . Кулак шашкылап аараанда саржагны чылбай кылдыр чылыткаш , кулакче кудар .
Ангиналыг боостааны изиг суттуг шайны аартап тургаш эмнээр . Гастриттиг кижи хойтпак , ээжегей ажыглап эмненир .
Дараазында мындыг туннелге келдивис : Ак суттен кылган чемнер кончуг амданныг , хоолулуг , ижин арыглаар , кижиниң организминге дурген хайлыычал . Оларда кижинин кадыынга ажыктыг витаминнер бар, ынчангаш бичии уруглар хүнде 1 аяк сутту ишкен турар ужурлуг .
Дыннаанынар дээш , четтирдим !
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конкурс "Самый классный классный руководитель"
В феврале 2011года в нашем городе проходил районный конкурс учителей "Самый классный классный руководитель". Интересно, местами сложно, но нужно. От СОШ №1 принимали участие два педагога начальной шко...
Сценарий классного часа "Семья без детей, как день без солнца " + анализ. На конкурс "Самый классный классный"
Классный час на конкурс "Самый классный классный".Тема "Семья без детей, как день без солнца"Э п и г р а ф: Семья без детей, как день без солнца (античный афоризм) (на правой половине доски)Ход ...
Районный конкурс «Самый «классный» классный руководитель» Классный час на тему: «Все профессии нужны, все профессии важны».
Классный час на районный конкурс...
Портфолио классного руководителя. Конкурсные материалы на районный конкурс "Самый классный классный"
Результаты педагогической деятельности, формы работы классного руководителя, достижения класса и учащихся....
Выступление на заседании городского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта» по теме «Роль классного руководителя в адаптации и социализации
Выступление на заседаниигородского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта»п...
Выступление на заседании городского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта» по теме «Роль классного руководителя в адаптации и социализации де
Если учесть, что в настоящее время, по данным статистики, дети мигрантов, недавно прибывших из стран СНГ и российских регионов, составляют 20–30 процентов общего числа учеников, т...