Олимпиада по осетинскому языку для 2-4 классов
олимпиадные задания (2 класс) на тему
Олимпиада по осетинскому языку для 2-4 классов владеющих и невладеющих групп.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Олимпиада по осетинскому языку для 2-4 классов. | 546.61 КБ |
Предварительный просмотр:
- кълас
1.Ребус.
Дзуапп: ________________________
2. Ӕрхъуыды кӕнын фӕйнӕ 5 номдары ЧИ? ЦЫ?-йӕн дзуапп чи дӕтты, ахӕмтӕ.
ЧИ? - ___________________________________________________
________________________________________________________
ЦЫ? - __________________________________________________
________________________________________________________
3.Ныффысс алы номдарӕн дӕр фӕйнӕ ӕртӕ архайдӕвдисӕг дзырды.
Цъиутӕ – зарынц, тӕхынц, цъыбар-цъыбур кӕнынц
Ахуыргӕнӕг - ______________________________________________
Нана - _____________________________________________________
Гӕды - ____________________________________________________
4.Ныффысс дзырдтӕ дыууӕ цӕджындзӕй.(5 дзырды)
Иу предмет | Бирӕ предметтӕ |
лӕппу | лӕппутӕ |
5.Ацы дзырды дамгъӕтӕй ӕрхъуыды кӕнын ног дзырдтӕ.
ЦӔХӔРАДОН - _______________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
6.
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
7. Лæвæрд дзырдтæм ссар сæ ныхмæвæрд дзырдтæ æмæ сæ баиу кæн.
хъæздыг | æвзæр |
тыхджын | æдых |
зæронд | урс |
зондджын | мæгуыр |
хорз | ног |
сау | æдылы |
8. Дамгъæтæ сæвæр алфавиты уагыл. Бакæс дзырд. Куыд æмбарыс ацы дзырдæн йæ нысаниуæг. Ныффысс дæ хъуыдытæ.
29 | 39 | 7 | 39 | 3 | 2 | 25 | 26 | 2 |
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 кълас (лӕмӕгъ къорд)
1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.
Къ - ________________________________________________________
Хъ - ________________________________________________________
Дз - _________________________________________________________
2.Перепиши предложения, слова в скобках переведи на осетинский язык.
Æхсœрсœттœг уарзы (грибы).
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Тœрхъус уарзы (морковь).
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.Допиши предложения:
Нœ дыргъдоны зайы___________________________________________ _____________________________________________________________
Нœ цœхœрадоны зайы_________________________________________
___________________________________________________________
4.Найди лишнее слово и зачеркни его.
Нана, дада, мад, фыд, хо, œфсымœр, сыхаг.
Дада, фыды æфсымæр, мады хо, фыды хо,
мады æфсымæр.
5.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.
Хӕдзарон фос: ________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
6.Поменяй местами буквы так, чтобы получилось слово.
р ӕ т хъ с у - ________________
н ы з у ы - _________________
и б гъ ӕ р - _____________
7. Соедини стрелками предмет с подходящим к нему признаком.
зӕрватыкк | хинӕдзаг |
рувас | алыхуызон |
дидинджытӕ | рӕсугъд |
8.Переведи текст на русский язык:
Скъолайы.
Мах ахуыр кӕнӕм дыккаг къласы. Кӕсыны урочы мах фӕкӕсӕм, зарыны урочы – фӕзарӕм, математикӕйы урочы – фӕнымайӕм.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
- Кълас
- Дзырдты къордтæй сараз хъуыдыйæдтæ æмæ сæ ныффысс.
- Йæ, бирæ, бинонты, Таму, уарзы.
_________________________________________________
- У, ахуырмæ, Зæринæ, зæрдæргъæвд.
_________________________________________________
- Нын, дада, аргъæуттæ, фæкæны, арæх.
___________________________________________________
- Кæны, чъиритæ, хæрзад, нана.
__________________________________________________
2.Ребус.
Дзуапп: ________________________
3.Цӕмӕй бакӕсай ӕмбисонд, уый тыххӕй нымӕцы бынат хъӕуы сӕвӕрын дамгъӕ. Ӕмбисонд ныффысс.
34 | 14 | 32 | 1 | 25 | 29 | 10 | 20 | 39 | 28 | 39 | 15 | 1 | 25 | 13 | 21 | 20 | 39 | ||||
____________________________________________________________
____________________________________________________________
4. Иннæрдæм. Дзырдтæн зæгъут сæ антонимтæ.
мӕллӕг - ____________________
зӕронд - _____________________
чъизи - _______________________
ныллӕг - _______________________
хорз - ________________________
уазал - _______________________
урс - ___________________
5.Ацы дзырды дамгъӕтӕй ӕрхъуыды кӕнын ног дзырдтӕ.
ЦӔХӔРАДОН - _______________________________________
______________________________________________________
6. Миногонтæй æмæ номдартæй сараз дзырдбæстытæ æмæ сæ баиу кæн хаххæй.
бæрзонд | кæрдо |
сахъ | къалиу |
рæгъæд | чылауи |
сырх | бæлас |
бур | фæткъуы |
ставд | Лæппу |
7.Сараз дзырдтæ хуызæгмæ гæсгæ.
сау+цъиу=сауцъиу
хъæд+хой= ______________
æхсæр+сæттæг= _____________________
дур+фæткъуы= ___________________
къух+фыст= _______________________
8.
3 кълас (лӕмӕгъ къорд)
1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.
Къ - ________________________________________________________
Хъ - ________________________________________________________
Дз - _________________________________________________________
2.Переведи предложения на русский язык.
1. Къабуска, уырыдзы, булкъ сты халсартœ.
_________________________________________________
2. Пъœмидортœ œмœ джитъритœ дœр сты халсартœ.
_________________________________________________
3. Халсартœ зайынц цœхœрадоны œмœ быдыры.
_________________________________________________
4. Фœткъуы, чылауи, кœрдо œмœ чъерами сты дыргътœ.
__________________________________________________
5. Дыргътœ сты пайда.
3.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.
Хӕдзарон мӕргътӕ: ________________________________________
__________________________________________________________
4.Подбери к слову прилагательное, отвечающие на вопросы Цавӕр? Цыхуызӕн?
дидинӕг _____________________
чызг ____________________
тӕрхъус ______________________
чиныг ____________________
къаба __________________
5.Переведи текст на русский язык:
Цӕхӕрадоны.
Цӕхӕрадоны ӕрзади халсартӕ. Мӕнӕ уырыдзы, сырх пъӕмидортӕ, урс къабускатӕ. Зинӕ кусы цӕхӕрадоны. Уый ӕфснайы халсартӕ.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Изменить по лицам и числам данные глаголы.
Æз уарз….., дзур….., кœс ..… .
Ды уарз….., дзур ….., кœс ..… .
Уый уарз….., дзур ..…, кœс ….. .
Мах уарз….., дзур ….., кœс ..… .
Сымах уарз….., дзур ..…, кœс ….. .
Уыдон уарз….., дзур ..…, кœс ….. .
7.
8. Напиши слова во множественном числе.
Бæлас - _______________________
Рувас - ________________________
гæды - _____________________
бирæгъ - _____________________
цъиу - _______________________
- кълас
1.Ребус:
Дзуапп: ________________________
2.Пырхытæ дамгъæтæ. Æрæмбырд кæнын дамгъæтæ раст, цæмæй сæ рауайа 10 цæрæгойы ном:
гъæс, азхъ, гъиæрб, сæгау, ккуæыр, рæгъдз, сыф, грææх, ккра, дзуык.
______________________________________________________
_____________________________________________________
3.Иннæрдæм. Дзырдтæн зæгъут сæ антонимтæ.
кæуын – ________________
хъæбæр – _____________________
сбырын – _______________________
бæрзонд –____________________
рæсугъд –______________________
сау – _________________
маст – ________________
бадын – ______________________
лæппу – ___________________
4.Ныффыссут хъуыдыйæд, кæцыйы дзырдтæ райдайдзысты иухуызон дамгъæтæй.
Зæгъæм: Уасæг уæле уæлхæдзарæй уасы.
Карк кæрдæгмæ кæркдонæй кæсы.
____________________________________________________
____________________________________________________
5.Зæгъын хъуыдыйад иу дзырдæй.
Адæмы низтæй чи дзæбæх кæны, ахæм адæймаг. ________________
Хъæддаг цæрæгойтыл чи цуан кæны, ахæм адæймаг. _______________
Кæсаг чи ахсы, ахæм адæймаг. ____________________
6.Цӕмӕй бакӕсай ӕмбисонд, уый тыххӕй нымӕцы бынат хъӕуы сӕвӕрын дамгъӕ. Ӕмбисонд ныффысс.
34 | 39 | 25 | 39 | 18 | 9 | 28 | 24 | , | 3 | 14 | 24 | 2 | 13 | 21 | 20 | ||
, |
_______________________________________________________
7.Дзырдбыд.
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ | |||||||
къ |
8. Ӕрхъуыды кӕнын фӕйнӕ 5 дзырды.
Номдар - ____________________________________________________
____________________________________________________________
Миногон - ___________________________________________________
____________________________________________________________
Мивдисӕг - __________________________________________________
_____________________________________________________________
- кълас (лӕмӕгъ къорд)
1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.
Къ - ________________________________________________________
Хъ - ________________________________________________________
Дз - _________________________________________________________
2. Изменить по лицам и числам данные глаголы.
Æз уарз….., хъаз….., кœс ..… .
Ды уарз….., хъаз….., кœс ..… .
Уый уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .
Мах уарз….., хъаз ….., кœс ..… .
Сымах уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .
Уыдон уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .
3.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.
Хъӕддаг сырдтӕ ӕмӕ цӕрӕгойтӕ: ________________________
_____________________________________________________
4.Подбери слова, противоположные по смыслу.
урс - __________
стыр - _______________
ныллӕг - ______________
бон - __________________
зымӕг - ______________
лӕууы - ___________________
5.Переведи текст на русский язык:
Хъӕды.
Хъӕды цӕрынц бирӕгъ, арс, тӕрхъус, ӕхсӕрсӕттӕг. Алы сырдӕн дӕр ис хӕдзар.
Рувасӕн – хуыкком, ӕхсӕрсӕттӕгӕн – бӕласы мӕра, бирӕгъӕн – лӕгӕт.
Ӕрмӕст тӕрхъусӕн нӕй хӕдзар.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
6.Найди в каждой строчке название дерева и напиши. Переведи их на русский язык.
п б ӕ р з а р - _________________ - __________________
п т у л дз е н - ___________________ - ______________________
ж з а з ш е к р - _________________ - _____________________
ӕ н ӕ з ы ӕ - ___________________ - ___________________
7.
8.Составь сложные слова и переведи их. Смотри образец.
сау + цъиу = сауцъиу – скворец
хъæд+хой = _____________ - ___________________
æхсæр + сæттæг = _____________________ - ____________________
ОЛИМПИАДӔ
«Чысыл Зондаби»
ирон ӕвзагӕй
_____ «____» къласы ахуыргӕнинаг
___________________________________
Ахуыргӕнӕг: _________________________
Бынат: ______
«____» ________________ 20__ аз.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Задания школьного тура олимпиады по русскому языку для 3-4 классов
Материал поможет провести школьный тур олимпиады по русскому языку в 3-4 классах. Распечатывать удобно с двух сторон, работа на половину листа А4...
олимпиада по английскому языку для 3-4 классов
олимпиада состоит из 6 заданий в творческой форме и ярком оформлении....
Олимпиады по русскому языку в 1-2 классах
Мною предложены тексты заданий олимпиад по русскому языку в 1 и 2 классах. Эти задания апробированы в городском конкурсе "Интеллектуальные игры". Можно использовать учителями начальных классов д...
Олимпиады по русскому языку для 2 - 4 классов 2012 год
Олимпиады по русскому языку составлены на основе методических пособий для обучающихся 2 - 4 классов с учетом индивидуальных особенностей младших школьников, использованы развивающие задания....
Олимпиады по русскому языку в 1-4 классах
Задания для проведения олимпиады по русскому языку в 1-4 классах, содержат рекомендации к проверке олимпиады готовые образцы для детей....
Открытый урок по осетинскому языку в 1 б классе по учебнику «ГОВОРИМ И ЧИТАЕМ ПО ОСЕТИНСКИ»
Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000001485 StartFragment:0000000504 EndFragment:0000001469 P { margin-bottom: 0.21cm; } ЦЕЛИ: - учить называть овощи и характеризовать их;- учить читать сл...
Творческий отчёт учителя осетинского языка и литературы начальных классов МБОУ «СОШ им.А.М.Селютина с.Михайловское» Сиукаевой Залины Михайловны
Творческий отчётучителя осетинского языка и литературыначальных классовМБОУ «СОШ им.А.М.Селютина с.Михайловское»Сиукаевой Залины Михайловны...