Открытый урок на мордовском языке в 1,3 классе малокомплектнык классах
план-конспект урока (3 класс) по теме

Панкова Надежда Алексеевна

Урок -презентация на мордовском языке (молокомплектные классы).1,3 класс по теме: 1класс-Жш-Ши слокне ; 3класс-Валрисьмось.Урок-презентация.

Гайнязевсь вишкста звоноксь,Ушедсь мокшень кялень уроксь.Иттнень тячи оцю мяльсна,тонадомс зсь мокшень кяльсна.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл mokshen_kyalen_urok_1_i_3_klassa_2.docx25.59 КБ

Предварительный просмотр:

Мокшень кялень урок 1 и 3 класса (малокомплектнай класса)

1-це класс а: Кемокстамань урок  «ЖИ-ШИ» темть коряс

3-це класса: Кемокстамань урок  «Валрисьмось» темать коряс

Цельхне:

- лятфтамс шабатнень содамошиснон  ётаф материалть коряс и нолямс  тевс синь эрь кодама заданиянь тиемста;

 -тонафтомс шабатнень  марстонь   заданиянь тиема, маштомс няема эсь  тиф и лиянь         эльбятькснень;

  -серьгядемс шабатнень мокшень кяльть кельгома;

- касфтомс шабатнень устна корхтама маштомаснон;

-воспитандамс иттнень кельгомаснон мокшень кяльти.

Урокть формац:  кемокстамань урок

Оборудованиясь: компьютерсь, видеопроекторсь, экранць, компьютернай презентация

Урокть молемац

  1. Организационнай моментсь.

Гайнязевсь вишкста звоноксь,

Ушедсь мокшень кялень урокссь.

Иттнень тячи оцю мяльсна

Тонадомс эсь мокшень кяльсна.

II. Учительть пъшкядемань валоц. 

- Сембонди пара ши! Тячи пяк цебярь шись, валдопты шинясь, кона кепотьфтьсы мяльцень и, надиян, тя лезды  тейнек тячиень урокса.  

 Штоба цебярьста работамс тячиень урокса, эряви тянди анокламс эсь пряньке.  

- Панжесть тетрадентень, сёрмадость числать ( Комсь ветеце апрельста .Классонь тев.)  

III. Чистописаниясь

    1кл.      

р п т н                                                               3 кл.      штмл

                                                                                       кш ма ам мл ат вм

 пужи пружина кши машина                                    Монь велезе мазы.

Ванода сембе доскати. И морафтость валмуворксть.  Слайд 1

 

Нармонть петнесазь толганза, ломантть- содамашинза.

-Азость, кода шарьхкотьсасть тя валмуворксть?

-Кодама валть алга таргаф китькскя?

Мес тя валть алга таргань китькскя?(минь тячиень урокса карматама лятфнема и кемокснема ётаф материалть)

Да, тячиень урокса карматама  кемокснема содамошиньконь ётаф материалть коряс.

1-це классть мархта мезе кемокстатам (няфти доскаса сёрматф валхнень лангс:кши, машина,пружина) Жи-Ши слокнень сёрмадомаснон.

3-це классть мархта карматама корхтама мезень колга.( няфтемс валрисьмось) Валрисьмоть колга.(Таблица)

IV.Марстонь устнай работась

 -  Давайте, марняса, лятфтасаськ:

- Мезьста ащи минь корхтаманьке? (валрисьмоста)

-Да, минь корхтаманьке ащи валрисьмоста.

 -А мезьста ащи валрисьмось?(валста)

А кода сотневихть валрисьмоса валхне фкя-фкянь мархта?(мялям коряс)

А эрь валрисьмось азы мезе?(кодамовок шумордаф мяль)

Кода сёрмадови васенце валсь валрисьмоса?

Мезе путневи валрисьмоть пес?

-Молодецт! Пяк парста отвечаде монь кизефксонень лангс.

А  тяни  работатама  сяда тов.

Мон яван сембонди картинанят, а тинь корязост арьсетяда валрисьмот.(ученикне азыхть 2-3 валрисьме)

-Пяк пара, што арьседе валрисьмот.

V.Урокть теманц коряс работась

А тяни 3-це классь кармай работама ськамост(самостоятельна). А 1-це классь кармай рабатама мархтан .

  1. Учительть мархта рабатась Работа книгать коряс.

. Мусаськ книгаста 1-це упражнениять (с.88)

-Колясь морафтсы тейне заданиять.

Заданиясь:Морафтость валхнень, сембе ли валхнень шярьхкодесть?

-Давайте лятфтасаськ :

-мезе содатада ЖИ-ШИ слокнень колга?

 А).Самостоятельнай работась

Заданиясь:Сёрмадомс валхнень тетрадезонт.

1.Самостоятельнай работась

 Слайд2

Заданиясь:  Кочкада и сёрмадода валрисьме максф валхнень эзда.

2.Учительть мархта работась.

А) тиф заданиять проверямац. Слайд3

Б) тиемс вывод, што валрисьмось тиеви валста и няфти шумордаф мяль. Слайд 4

3.Самостоятельнай работась Слайд 5

а)  сёрмадомс валхне(шинжарома,шиня,пружина,машина)

б) таргамс китькскя Жи=ши слокнень алга

в) проверямс.  Слайд 6

3. Учительть мархта работась.

а) 329-це упр. лангса работась

Заданиясь:арьсемс и сёрмадомс валрисьме лия шрифтса максф валть мархта

4.Учительть мархта работась.

 А) тиемс книгаста 2-це упр-ть(с.88)

 Заданиясь: путт жи-ши слокт,таргак алгаст китькскат

 

 4.Самостоятельнай работась

Слайд 7

Заданиясь:

Шумордасть валрисьмоть,штоба сон няфтель  аделаф смузь.

5.Сам-най работать проверямац Слайд 8

VI.  Ваймамань минутась.

Тиентяма минь зарядка

Озак-стяк, озак-стяк,

Комак инголи и фталу,

Кяттнень_вяри, меле-алу

Якатама аф куватьс

Озатама сяда лац.

Вятьсась работаньконь дальше

5.Самостоятельнай работась

а)-Ваномс цебярьста рисункась ,мумс и архнемс карандашса кит кяшсть кусторкснень фталу.

б)-Животнайхнень лемсна ётафтомс рузста мокшекс(заяц-нумол и стак тов) Слайд 9

6.Кроссвордонь содамась.

-Мумс рисункатнень коряс  «с» букваса ушеды валхнень.

 А тяни сембе ваттама экранти. Морафтость эсь потмовант,  мезе сёрматф.

Слайд 10

               

               Мокшень кяль.

Мон кельгса мокшень кяльть.Тя кяльса корхтай тятязе,.алязе,.щавазе - сембе маластонь ломанне..Тя кяльса мон азыне васенце валть. И коза ба афолень ту, тядянь кяльть мон аф юкстаса.

Заданиясь: 

1. Мезень колга корхтави   текстть эса?

2. Кодама тя текстть основной мысляц? (мезьс тонафты?)  

3. Арьседа и сёрмадода тинць фкя валрисьме мокшень кяльть колга.

6. Самостоятельнай работась

Шабат, тинь содасасть сембе афавить.

Сейчас ётафтама тяфтама работа:

Эряви азамс, кона рядса лепне ащихть алфавитс коряс.   Слайд 11

3.Работа учительть мархта 

а) ваномс максф таблицать морафтамс и сёрмадомс кяшф валмуворксть. Морафтомс лездыхть атямъёнксть тюсонза. Слайд 12

2.Самостоятельной работась

 Сёрмадомс кяшф валмуворксть .Заданиять проверямац.

Валмуворксть морафтомац. Слайд13

 

 VII. Учительть мекольдень валоц.

-Уроконьке, шабат, аделакшневи. Азость тусь ли мялезонт сон?

-Мялезонт, кода работаде?

-А кода арьсетяда,  минь сатоськ цельть, конань путоськ урокть ушетксса?

-Мезсь интереснайль?

-Мезсь сембода стакаль? Мезть лангса нинге эряви работамс?

 VIII. Оценкань путомась.

Учительсь: тячиень уроксонк лац работаманкса путан цебярь оценкат (азовихть ся ученикнень лемсна, конат лац работасть урокса кода устна, станя и письменна).

IX. Кудонь тевсь.  

-Кудса, шабат, тейнть сави поладомс валрисьмоть и тиемс 328-це упр.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по русскому языку по теме "Парные согласные" 2 класс УМК "Школа России"

Урок русского языка по теме "Парные согласные" 2 класс. УМК "Школа России", авторы учебников Зеленина, Хохлова...

План- конспект открытого урока по русскому языку (обучение письму) в 1 «В» классе.

данный урок разработан в соответствии с требованиями ФГОС...

Конспект открытого урока по английскому языку по теме "Christmas" для 3 класса

Урок составлен по разделу "Праздники" для учащихся 3 класса. Целью урока является закрепление ранее изученного лексического и грамматического материала, развитие воображения, сообразительности, памяти...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку по теме "Picnic" для 4 класса

Урок составлен для 4 класса (третий год обучения) по разделу "Времена года"....

открытый урок по русскому языку "Слова обозначающие действия предметов" 2 класс.

Урок по русскому языку во  2 классе на тему "Слова ,обозначающие действия предметов ".Программа "Школа России"....