Урок по теме "Мой дом"
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс)

Мария Габдулловна Баластаева

Повторительно-обобщающий урок по теме "Мой дом" УМК "Английский в фокусе" во 2 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_moy_dom.docx776.78 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект

открытого урока для слушателей курсов повышения квалификации

ГОУ ДПО ПК(С) «Марийский институт образования»

во 2 классе МБОУ СОШ № 15 по УМК «Английский в фокусе»

учителя английского языка Баластаевой М.Г.

Повторительно-обобщающий урок по теме «Мой дом»

Задачи урока:

обучающие: закрепление лексического материала, развитие навыков чтения, письма, аудирования;

развивающие: память, внимание, умение работать в группе;

воспитательные: воспитывать уважительное отношение к месту проживания.

Оснащение урока: конверты с изображением мебели, клей, листы бумаги для построения проектов,  диск для интерактивной доски к УМК «Английский в фокусе», пазлы по теме «Дом».

Ход урока:

Good morning  dear  children, good morning dear guests. We are going to have an unusual lesson today. The topic of our lesson is « My home». Our task is to build a house. You will work in groups. You have a paper, glue, some pictures. Each group will build its own room. To build the room you need to do some tasks. You will stick a picture if the answer is right.

We know what rooms should be in the house. Let’s sing a song about it. Open your books page 37 Ex.5.

Footprints in the kitchen,

 Footprints in the hall,

 Footprints on the floor;

Footprints on the wall!

Footprints in the living room,

 Footprints on the stairs,

Footprints in the bedroom,

 Footprints on the chairs!

Footprints in the bathroom,

But where is naughty Chuckles?

Footprints in the bath,

He's there with all the bubbles!

You have sung good and now answer my question: What rooms can we see in the song?

A kitchen, a hall, a bedroom, a bathroom, a living room.

Now look at our characters, listen to them and repeat. Then you have to make your own dialogues. Pay your attention: boy- he; girl-she.

(упражнение выполняется с использованием интерактивной доски и диска к УМК  «Английский в фокусе»)

Your answers were good, so you get a picture and stick it to your room.

Now look at the pictures of different rooms. Let’s read and choose the correct picture.

Eg. Read garden. What’s the letter?

(упражнение выполняется с использованием интерактивной доски и диска к УМК «Английский в фокусе)

You may stick one more picture.

Our house will be dull without colours. Now we’ll play the game «Run to the blackboard and touch» Who wants to be the first?

I see you know colours,  your task will be Ex.3 p.43 (Read and Choose).

(Упражнение выполняется с использованием интерактивной доски и диска к УМК  «Spotlight»)

Your work was good, you may stick a picture.

Your reading was good, now we’ll write some words. Take cards with words please. Fill in the missing letters and change them and chack up. Кто написал без ошибок можно приклеить картинку.

Do you like to make puzzle. I give you envelops and you must make a picture and

say what is it?

 

What room is the first?

Let’s look at your rooms. We have a house with three rooms. There is a living room, a bathroom, a bedroom. What room there isn’t? What do you think? (a kitchen).

Our house is ready. Let’s sing a song about our house.

This is my house,        Outside there's a chimney,

this is the door!        As tall as can be,

The windows are clean,        With smoke that goes up,

and so is the floor                                              Come and see!

Your work  was good and so we have got a nice house. Your marks are five. Your homework is Ex.1 p.38. Portfolio.

 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урокпо теме "Прибавить и вычесть число 4"

Технологическая карта урока по математике с презентацией...