Конспект внеклассного мероприятия, 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Селянина Дарья Сергеевна

Конспект открытого урока по английскому языку по теме "What do you know about Russia?"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_vneklassnogo_meropriyatiya.doc.docx30.59 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект внеклассного мероприятия «What do you know about Russia?» в 4 классе, учитель Селянина Дарья Сергеевна, МБОУ «Киреевский центр образования № 3», 2020 год.

По УМК Вербицкой М.В. 4 класс

Тема урока: «What do you know about Russia?»

Цель: коммуникативно-речевое развитие обучающихся через описание родной страны.

Задачи:

  1. Учебный:  активизировать умение отвечать на вопросы по тексту; ввести и активизировать новые слова и выражения; начать знакомить обучающихся со степенями сравнения прилагательных с опорой на текст рассказа.
  2. Развивающий: развитие умения взаимодействовать  с другими учащимися при работе в паре, группе; развитие логического мышления, внимания, сообразительности.
  3. Воспитательный: воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умение внимательно слушать собеседника; воспитывать положительное отношение и любовь к своей Родине.
  4. Личностно-ориентировочный: способствовать развитию умения сопоставлять факты, создать условия для развития навыков общения и совместной деятельности.

Формирование УУД:

Личностные УУД: учебно-познавательный интерес к новому учебному материалу.

Регулятивные УУД: определение и формулирование темы урока; планирование своих действий в соответствии с поставленной учебной задачей; оценивание и корректировка деятельности.

Познавательные УУД: умение слушать и отвечать на вопросы учителя, одноклассников; устанавливать причинно-следственные связи, осуществлять поиск необходимой информации (из материалов учебника, рассказа учителя, раздаточного материала).

Коммуникативные УУД: умение вести диалог в заданной ситуации; задавать вопросы в соответствии с тематикой общения; уметь с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.

Оборудование: УМК «Forward 4» под редакцией М.В. Вербицкой, компьютер, мультимедийный проектор, картинки по теме Россия, презентация, смайлики, карточки для речевой и фонетической разминки.

Ход урока

  1. Организационный момент.

Teacher: Good morning, children.

Pupils: Good morning, teacher.

T: I am glad to see you. Sit down, please. How are you today?

P: I’m fine, thank you.

T: It’s very good. I’m glad you are OK. Are you ready to start our lesson? Show me your smiles.

P: (показывают смайлики с настроением) https://arhivurokov.ru/kopilka/up/html/2016/12/12/k_584ea86527a41/368802_1.jpeg https://arhivurokov.ru/kopilka/up/html/2016/12/12/k_584ea86527a41/368802_2.jpeg

T: Thank you. Let’s start.

  1. Введение в тему урока.

T: Tell me please, what date is it today? (На доске: December, 13th )

P: Today is the 13th of December.

T: What day is it today?

P: Today is Wednesday.

T: Good. Now look at the screen and listen to the poem. Try to guess: “What is it about?”

Remember, ………, you are great!

Not in the field of battles past

But in the green fields full of wheat

And forests, gardens, free of dust.

T: What word is missing? What do you think?

T: Look at the screen. Do you know what it is? (слайд с картой России).

P: Yes. It is Russia.

T: What are we going to speak about?

P: We are going to speak about Russia.

T: Yes, it’s right. Today’s topic is «What do you know about Russia?»

  1. Актуализация знаний (речевая, фонетическая разминка).

T: There are a lot of words which we can use for description of our country. Let’s practice their pronunciation. Listen and repeat after me:

port, country, cold, sunny, Russia, hole, warm, snow, tall

T: Now read the words to yourself and write them in each column.

port, country, cold, sunny, Russia, hole, warm, snow, tall

[ʌ]

[ɔ:]

[əʊ]

T: Let’s check up. Read the word and name the sound.

P: country – the sound [ʌ] …..

  1. Актуализация знаний (лексическая разминка).

T: Thank you. I am sure that you know a lot about Russia. I’ll take a ball and we’ll remember some words. Tell me, please, 5 countries:

P: Russia, The USA, Australia, Canada, Britain

T: Well done. Tell me 5 animals of Russia

P: bear, wolf, fox, robin, blackbird

T: Excellent. Tell me 5 cities of Russia

P: Moscow, Vladimir, Sochi, Plesetsk, Velikiy Ustug

T: Name me 4 seasons of the year:

P: spring, summer, winter, autumn

 Let’s play another game. It’s called “Opposites”. I give you a word you must find the opposite word:

big-small

long-short

tall- short

old-new

happy-sad

hot- cold

good-bad

sunny-cloudy

boy-girl

black-white

yes-no

T: We know that Russia is a big country and many animals live there. Now look at the board and try to tell us about animals from their identity cards.

P: It’s a bear. It’s two. It is from Russia. It lives in forests. Its legs are strong. Its tail is short. It can run and climb trees.

P: It’s a wolf. It’s four. It is from Russia. It lives in forests. Its legs are tall. Its tail is long. It can jump and run.

  1. Первичное усвоение новых знаний (грамматическая разминка)

T: I see you know a lot about Russia. Do you want to know more about countries?

P: Yes.

T: There is some new information for you. Look at the board. There is a map. Say what countries you know?

P: the USA, Britain, Russia, Australia.

T: What country do you live?

P: I live in Russia.

T: Now answer the question: which country is bigger?

P: Australia is bigger than Great Britain

P: Canada is bigger than the USA

P: Russia is bigger than Canada.

T: Now let’s create some sentences about Russia. Roll the dice and make a sentence according the number you choose.

  1. If you have 1 you tell me

P: In winter I can (make a snowman, play snowballs)

  1. In spring I can (fly a kite, walk in the park)
  2. In summer I can ( swim in the sea, ride a bike)
  3. In autumn I can (read a book, listen to music)
  4. Last summer I was in …
  5. Miss a turn
  1. Физкультминутка.

T: Children, it’s time to have a rest. Stand up, please. Let’s do our exercises.

Head and shoulders

T: Sit down, please. Let’s continue our lesson.

  1. Развитие навыков диалогической речи

T: There are a lot of interesting places in Russia. Look at the board. Use the pictures, words and words combinations from the text to say where you want to go. Work in pairs. Someone asks a question:

P: Where do you want to go?

P: I want to go to … the Volga river / Siberia / Kamchatka /the Black Sea coast/

T: It’s time to speak about our native place where we live. Look at the task of the exercise 4 on page 44 and speak in pairs. The words and sentences will help you.

P1: Where do you live?

P2: I live in Kireyevsk.

P1: Are there big forests in Kireyevsk?

P2: No, but you can walk in the park.

  1. Домашнее задание.

T: Thank you for your work at the lesson. Write down your home task. It is exercise 4 on page 44 in your textbooks. Ваша задача рассказать о своем крае, используя слова из рамки.

  1. Итоги урока. Рефлексия.

T: The topic of our lesson was Russia. Now look at the blackboard and make up the sentences.

P: Russia  is a big country.

P: Kamchatka is famous for its active volcanoes.

P: The Black sea coast is famous for its beaches.

P: Siberia is famous for its big forests and bears.

P: The Volga river is famous all over the world.

T: That’s all for today. Thank you, students. You were rather active today. Your marks are … . Other children you will work next time.

T: Do you like our lesson? Show me your smiles.

I like today’s lesson.

I don’t like today’s lesson.

T: The lesson is over. Good bye, my dear friends.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект внеклассного мероприятия 4 класс «Осенняя смешинка»

Концертно-юмористическая программа носит развлекательный характер....

Конспект внеклассного мероприятия «Занимательная грамматика» для учащихся 1 классов.

Цели: 1.    Привитие интереса к изучению русского языка.2.    Развитие творческих способностей.3.    Развитие фонематического слуха.4.    Ра...

Конспект внеклассного мероприятия «КВН 100 вопросов-100 ответов» для учащихся 4 классов.

Внеклассное мероприятие для учащихся 4 классов, способствующее расширению кругозора и закреплению знаний по русскому языку учащихся....

План-конспект внеклассного мероприятия "Слагаемые здоровья" + презентация (4 класс)

В данном материале представлен план-конспект внеклассного мероприятия для проведения в 4 классе на тему «Слагаемые здоровья». На этом мероприятии актуализируются знания обучающихся о компонентах здоро...

Конспект внеклассного мероприятия для 1 класса "Прощаемся с первым классом"

Конспект внеклассного мероприятия для 1 класса "Прощаемся с первым классом"...

Конспект внеклассного мероприятия 1 класс на тему "Ценностные ориентации класса"

На тему «Ценностные ориентации класса».Цели:1. Формирование ценностного отношения учащихся к жизни;2. Формирование духовных и нравственных качеств, мировоззрения обучающихся, их гражданско...