конспект урока ФГОС 3 класс Holidays
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс)
Конспект урока английского языка
Класс: 3 (второй год изучения английского языка)
Учебная ситуация:Holidays: Christmas
Практическая (коммуникативная) цель: развитие речевых умений ознакомительного чтения.
Образовательная цель: познакомить с традициями празднования Рождества в Великобритании.
Воспитательная цель: формирование интереса и уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка.
Развивающая цель: повышение мотивации изучения английского языка, развитие речевого слуха, памяти
Задачи:
1) совершенствование фонетических навыков: [r],[ŋ], [/\], [æ] [o:]
2) введениеипервичноезакреплениеновыхлексическихединиц: greeting card, Christmas tree, colored balls, colored lights, stockings, Santa Claus
3) совершенствование грамматических навыков употребления речевого образца Thereis …
4) развитие речевых умений аудирования (песня “WewishyouamerryChristmas”)
5) развитие умений диалогической речи (запрос и сообщение информации о праздновании Рождества в Великобритании и России).
Оборудование: аутентичныерождественскиеоткрытки, картинки (a Christmas tree, Santa claus, stockings), song “We wish you a merry Christmas”.
Ход урока
Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
Организационный | Good morning! How are you today? | I am fine, thank you. |
Ознакомление с темой урока, постановка учебной задачи | Today we continue talking about holidays. What holidays can you name in English? What is your favourite holiday? (Учитель показываетрождественскиеоткрытки) Look at the pictures and guess what holiday we are going to speak about. T: Yes. You are right. | Birthday, Christmas, New Year My favourite holiday is New Year.
Christmas.
|
Введение новых ЛЕ
| Let's learn some new words about Christmas. This is a greeting card (showing the card). What is the Russian for greeting card? Аналогичноучительвводитновыеслова, используякартинки: Christmas tree, coloured balls, colored lights, stockings, Santa Claus. |
Открытка, поздравительная открытка
|
Фонетическая отработка новых ЛЕ | Let's learn to pronounce the new words. Repeat after me: [r], merry, tree, Christmas, Christmas tree [ŋ], king, stocking, stockings [/\], colour, coloured, coloured balls, coloured lights [æ] Santa [o:] Claus, Santa Claus | Повторяют хором и индивидуально |
Предтекстовой этап (чтение) | Now we are going to read the text about Christmas in Great Britain. Open your books at page … Read the text silently and answer the questions: · When is Christmas day in Great Britain? · Where can people get Christmas cards? · How do English people decorate Christmas tree? · Where do the English put their presents? · Where do children put their stockings? Why?
|
|
Текстовой этап |
| Учащиеся читают текст (см. Приложение 1) про себя и ищут ответы на вопросы. |
Послетекстовой этап | Now, please, answer the questions: · When is Christmas day in Great Britain? · Where can people get Christmas cards? · How do English people decorate Christmas tree? · Where do the English put their presents? · Where do children put their stockings? Why? | · Christmas day in Great Britain is on the 25th of December. · They can buy Christmas cards or make them. Many children make their cards at school. · People decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights. · On Christmas Eve people put their presents under the tree. · Children put their stockings near their beds. At night Santa Claus comes.He puts the presents into the children’s stockings. |
Активизации в речи РО Thereis ... | Memory game. T (показываякартинку): Look at the picture. Who is this? T: What has he got? T: What is there in his bag?
T: Let's guess what presents he has got. I think that there is a doll in his bag. Mary, repeat my phrase and add your word.
|
Ss: This is Santa Claus.
Ss: He has got a big bag. Ss: There are presents in his bag.
Mary: There is a doll and a car in his bag. S2: There is a doll, a car and some chocolate in his bag... |
Предтекстовый этап (аудировнаие) | T: And now let's listen to an English Christmas song. Listen and say what English people wish to each other.
|
|
Текстовой этап (аудирование) |
| Слушаютпесню We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas And a happy New Year! |
Послетекстовой этап | T: What do English people wish each other?
| Ss: a merry Christmas and a happy New Year. |
Вторичное прослушивание и исполнение песни | T: Now let's sing the song together.
| Слушают и поют песню |
Обучение диалогической речи | T: Thank you for your singing. It was lovely. Now let's compare how people celebrate Christmas in great Britain and in our country. You will work in pairs. One student will be from Great Britain, another student – from our country. Everybody will get a card (см. Приложение 2). Your task is to ask the questions and to fill in your card. T: Has everybody filled in the cards? Very well. Then let's compare Christmas in Great Britain and in our country. What is the same? What is different? Would you like to have an English Christmas party? Then we will organize it! | В парах задают и отвечают на вопросы, заполняют пропуски в карточках. |
Подведение итогов урока, рефлексия | T: Продолжите предложения: Сегодня на уроке я узнал/а о … Сегодня на уроке я научился/лась Your marks for today are … Your homework is to do exercise … on page … in your workbooks. Good-bye! | Сегодня на уроке я узнал, как празднуют Рождество в Великобритании. Сегодня на уроке я научилась петь песню “We wish you a merry Christmas”) … |
Приложение 1
ChristmasinGreatBritain
The 25th of December is Christmas Day. It’s a happy holiday for many people in different countries.
Some weeks before Christmas English people are busy. They send greeting cards to all their relatives and friends. You can buy Christmas cards or you can make them. Many children make their cards at school. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights.
On Christmas Eve people put their presents under the tree. When children go to bed, they put their stockings near their beds. At night Santa Claus comes. He has got a big bag of presents for children. He puts the presents into the children’s stockings.
Приложение 2
Card A. You are from Great Britain. Ask the questions to learn about Christmas in Russia/Finland.
Christmas is on the ___________th of ___________________. People buy a _________________tree. They decorate it with ___________________________________. At night _______________________________ comes. He puts presents _________________________. |
Card B. You are from Russia/Finland. Ask the questions to learn about Christmas in Great Britain.
Christmas is on the ___________th of ___________________. People buy a _________________tree. They decorate it with ___________________________________. At night _______________________________ comes. He puts presents _________________________. |
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
primer_konspekta_uroka.docx | 20.11 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока английского языка
Класс: 3 (второй год изучения английского языка)
Учебная ситуация: Holidays: Christmas
Практическая (коммуникативная) цель: развитие речевых умений ознакомительного чтения.
Образовательная цель: познакомить с традициями празднования Рождества в Великобритании.
Воспитательная цель: формирование интереса и уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка.
Развивающая цель: повышение мотивации изучения английского языка, развитие речевого слуха, памяти
Задачи:
- совершенствование фонетических навыков: [r], [ŋ], [/\], [æ] [o:]
- введение и первичное закрепление новых лексических единиц: greeting card, Christmas tree, colored balls, colored lights, stockings, Santa Claus
- совершенствование грамматических навыков употребления речевого образца There is …
- развитие речевых умений аудирования (песня “We wish you a merry Christmas”)
- развитие умений диалогической речи (запрос и сообщение информации о праздновании Рождества в Великобритании и России).
Оборудование: аутентичные рождественские открытки, картинки (a Christmas tree, Santa claus, stockings), song “We wish you a merry Christmas”.
Ход урока
Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
Организационный | Good morning! How are you today? | I am fine, thank you. |
Ознакомление с темой урока, постановка учебной задачи | Today we continue talking about holidays. What holidays can you name in English? What is your favourite holiday? (Учитель показывает рождественские открытки) Look at the pictures and guess what holiday we are going to speak about. T: Yes. You are right. | Birthday, Christmas, New Year My favourite holiday is New Year. Christmas. |
Введение новых ЛЕ | Let's learn some new words about Christmas. This is a greeting card (showing the card). What is the Russian for greeting card? Аналогично учитель вводит новые слова, используя картинки: Christmas tree, coloured balls, colored lights, stockings, Santa Claus. | Открытка, поздравительная открытка |
Фонетическая отработка новых ЛЕ | Let's learn to pronounce the new words. Repeat after me: [r], merry, tree, Christmas, Christmas tree [ŋ], king, stocking, stockings [/\], colour, coloured, coloured balls, coloured lights [æ] Santa [o:] Claus, Santa Claus | Повторяют хором и индивидуально |
Предтекстовой этап (чтение) | Now we are going to read the text about Christmas in Great Britain. Open your books at page … Read the text silently and answer the questions:
| |
Текстовой этап | Учащиеся читают текст (см. Приложение 1) про себя и ищут ответы на вопросы. | |
Послетекстовой этап | Now, please, answer the questions:
|
under the tree.
|
Активизации в речи РО There is ... | Memory game. T (показывая картинку): Look at the picture. Who is this? T: What has he got? T: What is there in his bag? T: Let's guess what presents he has got. I think that there is a doll in his bag. Mary, repeat my phrase and add your word. | Ss: This is Santa Claus. Ss: He has got a big bag. Ss: There are presents in his bag. Mary: There is a doll and a car in his bag. S2: There is a doll, a car and some chocolate in his bag... |
Предтекстовый этап (аудировнаие) | T: And now let's listen to an English Christmas song. Listen and say what English people wish to each other. | |
Текстовой этап (аудирование) | Слушают песню We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas And a happy New Year! | |
Послетекстовой этап | T: What do English people wish each other? | Ss: a merry Christmas and a happy New Year. |
Вторичное прослушивание и исполнение песни | T: Now let's sing the song together. | Слушают и поют песню |
Обучение диалогической речи | T: Thank you for your singing. It was lovely. Now let's compare how people celebrate Christmas in great Britain and in our country. You will work in pairs. One student will be from Great Britain, another student – from our country. Everybody will get a card (см. Приложение 2). Your task is to ask the questions and to fill in your card. T: Has everybody filled in the cards? Very well. Then let's compare Christmas in Great Britain and in our country. What is the same? What is different? Would you like to have an English Christmas party? Then we will organize it! | В парах задают и отвечают на вопросы, заполняют пропуски в карточках. |
Подведение итогов урока, рефлексия | T: Продолжите предложения: Сегодня на уроке я узнал/а о … Сегодня на уроке я научился/лась Your marks for today are … Your homework is to do exercise … on page … in your workbooks. Good-bye! | Сегодня на уроке я узнал, как празднуют Рождество в Великобритании. Сегодня на уроке я научилась петь песню “We wish you a merry Christmas”) … |
Приложение 1
Christmas in Great Britain
The 25th of December is Christmas Day. It’s a happy holiday for many people in different countries.
Some weeks before Christmas English people are busy. They send greeting cards to all their relatives and friends. You can buy Christmas cards or you can make them. Many children make their cards at school. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and little coloured lights.
On Christmas Eve people put their presents under the tree. When children go to bed, they put their stockings near their beds. At night Santa Claus comes. He has got a big bag of presents for children. He puts the presents into the children’s stockings.
Приложение 2
Card A. You are from Great Britain. Ask the questions to learn about Christmas in Russia/Finland. Christmas is on the ___________th of ___________________. People buy a _________________tree. They decorate it with ___________________________________. At night _______________________________ comes. He puts presents _________________________. |
Card B. You are from Russia/Finland. Ask the questions to learn about Christmas in Great Britain. Christmas is on the ___________th of ___________________. People buy a _________________tree. They decorate it with ___________________________________. At night _______________________________ comes. He puts presents _________________________. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока 2 класс. Тема урока:"Развитие умения писать большую букву в именах людей"
Целью данного урока является развитие умения писать большую букву в именах людей....
Конспект урока ФГОС по английскому языку "The Seasons and the Weather"
Конспект урока ФГОС по английскому языку к УМК "Enjoy English" по теме "The Seasons and the Weather" для учащихся 3 класса....
Конспект урока. 1 класс. Тема урока: «Дикие и домашние животные»
Тема урока: «Дикие и домашние животные» Тип урока: открытие новых знаний.Цель урока: познакомить детей с отличительными признаками диких и домашних животных, закрепить знания о животн...
Конспект урока ФГОС 3 класс the English year
Конспект урока ФГОС 3 класс the English year...
Конспект урока ФГОС
Биболетова 4...
Конспект урока английского языка "Holidays" (3 класс)
Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; формирование лексического навыка; формирование навыка чтения вслух; ознакомление с конструкцией to be going to; первичное закреп...