I. Этап самоопределения к деятельности
| 2 мин. | - Good morning, girls and boys. I’m glad to see you. My name is Marina Galimovna. Sit down, please.
- Now we will sing a song together! | - Good morning, teacher. We are glad to see you too.
Good morning! Good morning! Good morning! Good morning! One, two-one, two, three! Good morning! Good morning! Hello, and how are you? Early in the morning I say «Good morning!» Hello, and how are you? In the morning I clap my hands In the morning I do my dance In the morning I shout «Hurray!» This is going to be a wonderful day Good morning! Good morning! Hello, and how are you? Early in the morning I say «Good morning!» Hello, and how are you? | Л: самоопределение. Л: мотивация к учебной деятельности. |
II. Актуализация знаний Словесный - беседа | 8 мин. | - Рlease answer my questions: - What date is it today? - What day of the week is it today? - What season is it now? - What’s the weather like today? - Thank you. Now let’s have a phonetic drill. - Look at the screen. Here you can see a poem. Look at the letters in bold and say what sounds we are going to practise today. - You’re right. Today we are going to practise the sound [i], [i:]. - Look at me and repeat after me: [i], [i], [i]. - Look at me and repeat after me: [i:], [i:], [i:]. - Look at me and repeat after me: [i] [i:], [i] [i:], [i] [i:].
- Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me very carefully:
Where Are We? I can see fantastic nature. Is it Europe? Is it Asia? No, it must be Australia. It must be the home of Ally. I can see a beautiful city. Is it Canberra? Is it Sydney? Canberra’s not by the sea. It must be Sydney. Let’s see.
Before to translate this poem. Tell me what is the Russian for: -Europe? -Asia? -Australia? -Canberra? -Sydney?
Repeat after me: Europe [ ˈjʊə.rəp ], Asia [ ˈeɪ.ʒə ], Australia [ ɒˈstreɪlɪə ], Canberra, Sydney [ ˈsɪdnɪ ]. -Read these words one by one P1, start! -Good for you!
- Who can translate this poem?
- Read the words with the sound [i].
- Read the words with the sound [i:].
- Read this poem line by line after me.
- Very good! Read this poem line by line one by one P1 start!
- Okay. Perfect. Thank you. And now we will read the whole poem. P2, P3, P4, please!
- Thank you. Good for you!
| Отвечают на вопросы. - It is the twenty third of March today. - It is Friday today. - It is spring now. - It is cold and windy today.
- We are going to practise the sound [i].
- [i], [i], [i].
- [i:], [i:], [i:].
[i] [i:], [i] [i:], [i] [i:].
Слушают стихотворение
Европа, Азия, Австралия, Канберра, Сидней.
Europe [ ˈjʊə.rəp ], Asia [ ˈeɪ.ʒə ], Australia [ ɒˈstreɪlɪə ], Canberra, Sydney [ ˈsɪdnɪ ], Хором читают по строчке друг за другом
Где мы? Я могу видеть фантастическую природу. Это Европа? Это Азия? Нет, это, должно быть, Австралия. Это должно быть дом Элли. Я могу видеть красивый город. Это Канберра? Это Сидней? Канберра не находится у моря. Это должно быть Сидней. Давайте посмотрим.
Fantastic, is, it, is, it, it, Aliy, beautiful, city, is, it, is, it, Sydney, it, Sydney.
See, be, be, see, sea, be, see.
Хором читают по строчке за учителем. Хором читают по строчке друг за другом
Читают полностью.
| К: умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли. К: владение диалогической формой речи.
П: свободная ориентация в восприятии текста.
|
III. Постановка учебной задачи Словесный - беседа | 2 мин. | - Now look at the screen. Here you can see the pictures (фото людей(китайцы, африканцы, русские), городов, флаги, модальный глагол must). Try to guess what we are going to do at the lesson today. - You are right. Today we are going to learn some countries, cities, nationalities and we will practise the modal verb must/mustn’t. | Смотрят на картинки и говорят: -Сегодня мы будем говорить о странах, национальностях, континентах и повторим модальный глагол must.
| Р: целеполагание. Р: планирование. |
IV. Открытие нового знания
Словесный - беседа | 3 мин. | And now we will learn some new nationalities and the languages they speak. А сейчас мы с вами выучим названия национальностей и названия языков, на которых они говорят.
Look at the pictures and the words under them and guess how the nationalities and languages are formed. Итак, посмотрите на картинки и на слова под ними и выведете правило образования существительных и прилагательных, обозначающих названия жителей, принадлежность и языков на котором они говорят. 1.Russia – a Russian – Russian Россия – русский (человек) – русский (язык,флаг) 2. Canada – a Canadian – Canadian Канада – канадец – канадский (флаг) 3. Africa – an African – African Африка – африканец – африканский (пейзаж) Very good! You are very clever! Now translate these worlds. 1.Russia – a Russian – Russian 2. Canada – a Canadian – Canadian 3. Africa – an African – African
Good for you!
Обратите внимание, что перед национальностью употребляется артикль «a» или «an». От чего это зависит? | Слушают установку учителя.
При прибавлении суффикса –an к названиям стран и континентов образуются существительные или прилагательные, обозначающие названия жителей, языков, принадлежность к какому-либо народу.
Россия – русский (человек) – русский (язык,флаг) Канада – канадец – канадский (флаг) Африка – африканец – африканский (пейзаж)
Если слово начинается на согласную букву, то артикль «а», а если слово начинается на гласную, то артикль «an».
| П: структурирование знаний. П: установление причинно-следственных связей. П: синтез. |
V. Первичное закрепление во внешней речи
Словесный – беседа
Динамическая пауза
| 5 мин. | Обратите внимание при названий национальностей употребляется артикль an и a. Если существительное начинается с согласного звука, то используется форма a. Если существительное начинается с гласного звука, то используется форма an. -Now repeat after me: 1.Russia – a Russian – Russian 2. Canada – a Canadian – Canadian 3. Africa – an African – African
And now you will read the words P2, P3, P4, please!
Look at the screen. Your task is to answer the questions choosing the correct word from the second column. 1. Where are you from? | Russia, Canadian , Canada, African, a Russian, Russian, Canadian, Africa African
| 2. What is your nationality? |
Good job! |
1.Russia – a Russian – Russian 2. Canada – a Canadian – Canadian 3. Africa – an African – African
Читают индивидуально.
Читают слова хором. 1. Where are you from? | I’m from Russia. I’m from Canada. I’m from Brazil. I’m from Italy. I’m from America. | 2. What is your nationality? | I’m Russian. I’m Canadian. I’m Brazilian. I’m Italian. I’m American. |
| Л: синтез Л: анализ
П: структурирование знаний. П: установление причинно-следственных связей. К: умение выражать свои мысли в соответствии с задачами. Р: эмоциональный настроq
П: синтез. |
VI. Самостоятельная работа с самопроверкой Практический- карточка
| 5 мин. | Now I’ll give you cards. Here you can see the flags and the names of the countries. Your task is to write the nationalities and adjectives. country | nationality | flag | adjective | Russia Brazil America Canada Italy Mexico India Australia Africa |
|
|
|
I’ll give you 2 minutes. Your time is up. Exchange your cards. Look at the screen and check. Встаньте те, у кого всё верно, Молодцы! А кого есть ошибки, ничего страшного, Вы дома обязательно закрепите!
|
country | nationality | flag | adjective | Russia Brazil America Canada Italy Mexico India Australia Africa | a Russian a Brazilian an American a Canadian an Italian a Mexican an Indian an Australian an African |
| Russian Brazilian American Canadian Italian Mexican Indian Australian African |
Взаимопроверка. | Р: коррекция. П: структурирование знаний. Л: установление причинно – следственных связей. |
VII. Включение в систему знаний
Словесный - беседа
Наглядный- работа с учебником
| 10мин. | Now let’s remember the modal verb “must”. Answer my questions. Что выражает модальный глагол must? Как будет отрицательная форма must? Что выражает модальный глагол must в отрицательной форме? В каком времени употребляется глагол must? К глаголу must добавляется окончание в 3 лице ед. ч? Глагол, который следует за глаголом must, употребляется с частицей to? Now open your student’s book at page 38. Who can read the second exercise?
Now you will work in pairs. Make a dialogue of 3 phrases and learn it. After 5 minutes, I will ask a few pairs for a mark. Look at the screen. There you can see an example. A: What do I do? B: You must close the window. -Start, please. -Stop. Your time is up. Now I will ask a few people. Who wants to act out the dialogue? Я буду оценивать знание диалога, выразительность и ответ глаза в глаза. Excellent!
|
Выражает необходимость и долженствование в утвердительной форме. Mustn’t [ ‘mʌsnt ]
В отрицательный форме выражает запрет.
В настоящем времени.
Нет
Нет
Открывают учебники, читают задание. There is a storm in the ocean! Our friends are asking Johnny what to do. Act out their conversation. Составляют диалоги по образцу. Работают в парах.
| П: саморегуляция.
П: смысловое чтение.
П: поиск и выделение необходимой информации. |
VIII. Рефлексия деятельности
Словесный - беседа | 3 мин. | Open your record books. Copy your homework from the screen. S.B. р.91-выучить правило, p.41 – 5,6 читать, переводить текст. p. 42 6a записать слова W.B., Lesson 50, ex.2a - Tell me what we have learned today.
У вас на партах лежат карточки. На них есть вопрос: Как прошел сегодняшний урок? Обведите один из пунктов. 1. Я все понял, было интересно 2. Было трудно, но интересно 3. Я ничего не понял, было не интересно. - Thank you for the lesson. | Записывают домашние задание.
Сегодня мы узнали новые слова и повторили 3 формы неправильных глаголов. Анализируют урок. | Р: планирование.
П: рефлексия способов и условий действия. Р: оценка. |