Конспект урока по английскому языку в 3 классе «Time and seasons»
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Вагапова Юлия Андреевна

Конспект урока по английскому языку в 3 классе «Time and seasons»

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл angl_yaz.docx36.62 КБ

Предварительный просмотр:

Дата: 

Класс: 

Тема: «Time and seasons»                                                                                    

Цель урока: формирование грамматического навыка.                                   Фотография доски:

Задачи:                                                      

Практические:

       1. отработать звук [ ai ];

       2. проверить знание второй формы неправильных

           глаголов в Past Simple: come, do, get, go, have, make,

           meet, read, ride, see, speak, swim, take;

       3. ввести и первично закрепить вторую форму                                          Оборудование урока: презентация.

           неправильных глаголов в Past Simple: cut, put,

           run, say, write;

       4. тренировать учащихся в чтении вслух;

       5. проверить понимание прочитанного текста.

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку;

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию языковой догадки.

                                                                                                   

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режимы работы

Вре

мя

Нагл-ть, ТСО

Прим.

1

Орг. момент

Good morning, Children. I’m glad to see you. Sit down, please. My name is Юлия Андреевна.

Today we are going to learn some new verbs in Past Simple and read the text.  

Now answer my questions, please.                        

What date is it today? (It is the 4-th of April)

What day of the week is it today?(It is Friday)

What time is it now? (It`s 9 o`clock)

Good for you!

Слушание

Беседа

T

T      P1, P2

3

Презента

ция

2

Фон. зарядка

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ai]. Look at me and repeat after me. [ai ai ai]- all together. Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me:

My kite is white. (Мой воздушный змей белый.
My kite is light.    Мой воздушный змей легкий.
And it can fly        И он может летать
High in the sky.    Высоко в небе.)

Let's translate this poem. P1, please. Good for you. Now repeat the words with the sound [ai] after me: kite, white, kite, light, fly, high [haɪ], sky.

Read the poem line by line, one by one all together.

Read it sentence by sentence, one by one.  P 1, start, please.

 Now read the whole the poem. P1, P2, P3. Good. Now I see you can pronounce the sound [ ai ] correctly.

Thank you!

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Индивидуа

льная

Хоровая

Фронталь

ная

Индивидуа

льная

T

T      Cl

T

P1, P2, P3

T      Cl

P1, P2, P3

P1, P2, P3

5

Презента

ция

3

Проверка знаний второй формы глаголов в Past Simple: come, do, get, go, have, make,  meet, read, ride, see, speak, swim, take

Now we are to practise the irregular verbs in Past Simple. (Сейчас, мы потренируемся в употреблении неправильных глаголов в P.S.) I’ll give you cards. Your first task is to write the past simple of these verbs; the second task is to complete the sentences; the third task is to fill in the missing words.

1. Write the past simple of these verbs.

       1 make-                    4 say-

       2 swim-                    5 go-

       3 speak-                   6 see-

2. Complete the sentences. Use one of these verbs in the past simple.

See, have, swim, go, do

       1 I did my homework.

       2 I saw him yesterday.

       3 She went to the zoo yesterday.

       4 He had a red apple.

       5 We swam in the pool yesterday.

3. Fill in the missing words.

приходить

get

встречать

read

ride

took

I’ll give you 10 minutes. Your time is up. Hand in your cards. Good!

Слушание

Индивидуа

льная

Индивидуа

льная

Индивидуа

льная

T

P1, P2, P3

P1, P2, P3

P1, P2, P3

10

Презента

ция

4

Физминутка.

Now it’s time for us to relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video. Are you ready? Sit down, please.

Хоровая

T  +  Cl

2 -3

Видео

5

Введение и первичное закрепление второй формы глаголов в Past Simple: cut, put, run, say, write                                      

Now, children, let`s learn some new irregular verbs in Past Simple. (Давайте выучим несколько новых неправильных глаголов в P.S.)

Look at the board. Here you can see some pictures. Try to guess what these people did yesterday. (Что эти люди делали вчера)

This is Ann. She said that she wanted to make a cake.

This is Nick. He cut grass yesterday.

This is Mike. He put all his books in the bookcase.

This is Peter. He ran in the park yesterday.

This is Jack. He wrote poems and recited them at the party.

Did you understand?

Translate the first sentence, etc.

Now, children, look at the Irregular verbs and repeat after me: cut-cut, put-put, run-ran, say-said, write-wrote.

P1 read all the words. Well done!

Open your books at p56, ex2b). Tell Topsy what you and your friends did yesterday. Good. Well done.

Now open your copybooks and write down these verbs. I’ll give you three minutes. Your time is up.

резать

cut

cut

класть

put

put

бегать

run

ran

говорить,сказать

say

said

писать

write

wrote

Слушание

Слушание

Беседа

Хоровая

Индивидуа

льная

T

T

P1, P2, P3

T      Cl

P1, P2, P3

8

Презента

ция

6

Тренировка учащихся в чтении вслух

Now, children, we are going to read the text «A Gingerbread Man» on p. 57.

But first, look at the screen and repeat after me: gingerbread men, a woman, cooker, knock; catch me, if you can.

-Read and translate the first paragraph. P1 please.

Find and read the verbs in Past Simple:

Now, answer my questions.

1. What was the woman`s name?

2. What was the men`s name?

3. Where did Mary and Jack live?

-Read and translate the second paragraph. P2 please.

Find and read the verbs in Past Simple:

1. What did Mary want to make to tea?

2. Where did she put some sugar?

3. Where did she put it?

-Read and translate the next paragraph. P3 please.

Find and read the verbs in Past Simple:

1. Who jumped out of the cooker?

2. Where did he run?

3. Who ran after him?

-Read and translate the end of the fairy tale. P4 please.

Find and read the verbs in Past Simple:

2. What did Mary and Jack say?

3. What did Gingerbread Man answer?

Tell me what Russian fairy tale it reminds you of?

Good for you.

Your marks are…..

Слушание

Хоровая

Фронталь

ная

Беседа

Фронталь

ная

Беседа

Фронталь

ная

Беседа

Фронталь

ная

Беседа

T

T      Cl

P1

T      P1, P2

P2

P3

T      P1, P2

P4

T      P1, P2

15

Презента

ция

7

Дача д/з

Now open your records books and write down your homework:

Слушание

T

2

Презента

ция

8

Подведение итогов

The lesson is over. Goodbye.

T

1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урок по английскому языку WHAT IS YOUR FAVOURITE SEASON?

тренировка произносительных навыков (звуки, интонация) при декламации стихотворения во время фонетической зарядки; повторение правил чтения (ee, ea, ow, ng); ознакомление с новой лексикой по теме «Спо...

Конспект урока по английскому языку 4 класс тема урока: «Different places»

Конспект урока по английскому языку 4 класс тема урока: «Different places»...

Конспект урока по английскому языку 3 класс УМК "Brilliant English" Тема: «What,s the time?»

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; формирование навыка чтения вслух; знакомство с днями недели; закрепление знаний о времени.     Планируемые результаты: ...

Конспект урока по английскому языку (3 класс). Тема: What\'s the time? УМК "Brilliant English"

Цели деятельности учителя: формирование лексического и грамматическому навыку по теме «What’s the time»; формирование произносительного навыка [f]; совершенствование навыков чтения и...

Конспект урока по английскому языку. Тема: "The time". (УМК "Brilliant", 4 класс)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка союза and [t]; формирование знаний о времени в английском языку.Планируемые результатыПредметные:уметь правильно произносить звук [t];з...

конспект урока по английскому языку 3 класс "What is the time?"

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: «What’s the time?».Цели деятельности учителя: формирование лексического навыка по теме «What’s the time»; формирование про...