урок "Животные"
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме

Пчелинцева Людмила Владимировна

итоговый урок по теме " Животные " 4 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon itogovyy_po_zhivotnym.doc55 КБ

Предварительный просмотр:

Задачи урока:

  • Образовательные
  1. повторение изученной лексики по теме “Животные”;
  2. отработка модального глагола “can/can’t” в упражнениях;
  3. развитие навыков устной речи и аудирования.
  4. развитие навыков чтения.
  • Развивающие 
  1. развитие мышления, внимания, памяти;
  2. развитие творческих способностей детей.
  • Воспитательные 
  1. воспитывать уважение к собеседнику;
  2. научить учеников сотрудничеству и работе в группах;
  3. воспитывать у учащихся интерес к изучению иностранного языка средствами коммуникации.

Оформление урока: 

  • учебник.
  • Компьютерная презентация.
  • картинки с изображением животных;
  • ребусы
  • карточки с диалогами.
  • магнитофон

Ход урока.

I.Организационный момент.

1.Приветствие, сообщение целей задач урока.

-Hello, children! Our topic is domestic and wild animals. You have already known a lot of animals. We’ll revise the words and phrases, speak about animals and do some grammar exercises.

II. Основная часть урока.

1.Повторение звуков (хоровая отработка).

2.Речевая разминка.

-Answer the questions, please.

Have you got a pet?

What pet have you got?

What’s your pet’s name?

What colour is your pet?

What can tiger do well?

What does lion like to drink?

3.Активирование изученной лексики.

-Cross the odd one out.

Zebra, camel, tiger, cow, wolf

Meat, fish, grass, corn, water

Eat, jump, run, climb, swim

Cat, giraffe, horse, dog, pig

Black, white, drink, orange, brown

Africa, India, America, Russian

Africa, India, America, Russian

Teeth, happy, angry, kind, funny

4.Развитее навыков аудирования.

-Listen to the dialog and answer the questions.

 

 -Hello, Jane! How are you?

 -I'm fine, thanks. And how are you, Amy?

 -I'm OK, thank you. And how is your dog?

 -I haven't got a dog. I've got a cat. Her name is Pussy. She is fine. I love my cat.

 -But I love dogs. I've got a dog. His name is Rex. I like to play with my dog.

-answer the questions.

  1. What pet has Jane got? (a cat)
  2. Does Amy like dogs or cats?
  3. What pet has Amy got? (a dog)
  4. What is the cat’s name?
  5. What is the dog’s name?

5. Практика в диалогическое речи (составление диалога по парам.)

-Make a right dialogue with you partner.

-Oh, our cat has got kittens!

-Five! They run and jump!

-Oh, Yes I like to play with kittens.

-How many kittens has she got?  

-Do you like to play with the kittens?

-Have you got a pet, John?

-Has your dog got puppies?

-Do you like to play with your dog?

-Yes, I've got a dog. Her name is Patch.

-No, she hasn't.        

 -Yes, I do

6.Монологическое высказывание по теме.

- Who wants to tell us about his pet? Come up to the black board, please.

(ученик рассказывает о своем домашнем питомце)

7.Игра-соревнование по командам “What kind of animals do you know?” (Физкультминутка).

-Write domestic or wild animals.

( По окончании подведение итога и награждение победителя).

p_pp_

k_tt_n

 _abb_t

 g_at

 co_

h_r_e

_i_

_a_

_o_

p_lar   be_r

 _o_

 m_nke_

  t_g_r

 c_me_

_leph_n_

_e_r_

_io_

_ro_od_le

8.Чтение текста из учебника.

-Read the text. Then you’ll do the task. You’ll have to choose the right sentence.

9.Задание на понимание прочитанного.

- Choose the right sentences.

1.

The boy’s name is Bill.

The boy’s name is Denis.

2.

On Sundays we like to go to the Zoo.

On Saturdays we like to go to the Zoo.

3.

At twelve o’clock we are at the Zoo.

At eleven o’clock we are at the Zoo.

4.

We can see wild and domestic animals at the Zoo.

We can see wild animals at the Zoo.

5.

Monkeys are not clever animals.

Monkeys are clever animals.

6.

I don’t like to watch crocodiles.

I don’t like to watch zebras.

7.

We can see many birds at the Zoo.

We can’t see many birds at the Zoo.

10. Песня “Can you swim like a fish”.

- Let’s sing a song.

11. Грамматический тест (работа по командам).

- Read the sentence and write “can” or “can’t”.

  1. Elephants ….. fly.
  2. Crocodiles …. swim.
  3. Cats …. climb.
  4. Bears…… run.
  5. Giraffes…..cook.
  6. Horses…..drive.
  7. Puppies….. jump.
  8. Rabbits….. watch TV.
  9. Pigs…..walk.
  10. Foxes…..draw.
  11. Monkeys …..sing.
  12. Lions…. read.

Проверка задания (ответы на доске).

-Check your answer. Who has no mistakes? Very good.

12.Отгадай ребус.

- Rabbit like to play with the balls. Help the rabbit to write the colours of the balls.

13. Монологическое высказывание по теме.

(Загадай загадку).

-Look at the picture, choose an animal and write the riddle.

(задание выполняется на отдельных листах  и  потом читают по одной загадке)

- Now you read the riddle and we’ll try to guess.

III. Поведение итогов.

Подведение итогов, что повторяли на уроке. Выставление оценок.

-Today we revised the words and phrases and spoke about different animals.

Thank you for your work. You worked so hard that you get very good marks.

IV. Домашнее задание.

Нарисовать животное, которое нравиться и написать о нем 10 предложений.

-At home you have to draw the animal and write 10 sentences about it.