Открытый урок "Степени сравнения прилагательных"
методическая разработка по иностранному языку (4 класс) по теме

Урок проводится  в 4 классе. Учебник М.З. Биболетова "Enjoy English".  На уроке представлены презентации, песня для физкультминутки. Урок закрепления знаний "Степени сравнения прилагательных".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon text_1.doc44.5 КБ
Office presentation icon kopylovanv_pres2.pps753 КБ
Office presentation icon kopiya_zhivotnyy_mir.ppt883.5 КБ
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_4b_gotovyy.doc55.5 КБ
Office presentation icon prezentaciya1.ppt1.91 МБ

Предварительный просмотр:

Text 1. I am (small) in my family. My brother Jack is (old) than me. Jack is (good) student  in his form. But I think that I’m (clever) too. Sometimes I have (good) marks than Jack has.  My mother is (beautiful). My father is (strong). On Sundays we go to the park.

1. I am the tallest.      (false)                                          

2. I have the oldest sister.(false)

3. We are cleverer than other students. (true)

4. Every day all we go to the park.  (false)

Text 2. I am (tall) in my family. My sister Helen is (small) than me. She is (good) student  in her form. And I think I’m (clever) too. Sometimes I have  (good) marks than Helen has. My mother is (beautiful). My father (kind). On Saturdays  we go to the country.

1. I am the smallest. (False)

2. I have  the  smallest brother.  (False)

3. We are cleverer than other students.  (True)

4. On Saturdays we go to the country.  (True)

SEPTEMBER

JUNE

JANUARY

APRIL

       A

       NING

        A

     BE

JULY

FEBRUARY

MAY

NOVEMBER

      MA

       GO  

      GIN

     END

MARCH

DECEMBER

OCTOBER

AUGUST

       OD

       ING

       GOOD

     KES

SEPTEMBER

JUNE

JANUARY

APRIL

       A

       NING

        A

     BE

JULY

FEBRUARY

MAY

NOVEMBER

      MA

       GO  

      GIN

     END

MARCH

DECEMBER

OCTOBER

AUGUST

       OD

       ING

       GOOD

     KES

CA

MEL

CHU

RCH

COUN

TRY

                            DES

                             ERT

RO

AD

FIE

LD

RI

VER

OCE

AN

BRI

DGE

CI

TY

ДОМ НА ФЕРМЕ

МОРЕ

БОЛЬШОЙ ГОРОД

       СЧАСТЛИВЫЙ

ГЛУБОКИЙ

ИНТЕРЕСНЫЙ

РОЩА

ХОЛМ

ГОРА

ГЛУБОКИЙ


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Adjectives Degrees of Comparison

Слайд 2

Adjectives Short adjectives ( 1 – 2 syllables ) Adjectives of 2 or more syllables Irregular forms long short tasty happy clever beautiful interesting difficult good bad Test

Слайд 3

Small Small + er the small + est Let's compare

Слайд 4

Small smaller (than) the smallest Long longer (than ) the longest Tall taller (than) the tallest Short shorter (than) the shortest Cold colder (than) the coldest New newer (than) the newest

Слайд 5

Happ y – happ i er – the happ i est ! Big – big g er – the big g est Nic e – nicer – the nicest Remember

Слайд 6

Nice nicer the nicest Small ________ the smallest Big bigger ______________ Funny ___________ _______________ _________ ___________ the happiest _________ cleverer _______________ Long ________ the longest ______ newer __________ ______ _______ the hottest smaller the biggest funnier the funniest Happy happier Clever the cleverest longer Hot hotter Write the missing words New the newest


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

                           МОУ «СОШ № 24 города Чебоксары»   

           СТЕПЕНИ СРАВНЕНИЯ ПРИЛАГАТЕЛЬНЫХ

                                                                   Учитель английского языка

                                                                   Карасева Л.Г.

                           План урока

           по английскому языку в 4 классе

  (учебник Биболетовой М.З. “Enjoy English-2”)

Цель: совершенствовать умения и навыки  устной и письменной речи по теме «Степени сравнения прилагательных».

Задачи:

- активизация лексики по теме;

- расширение словарного запаса;

- практика речевой деятельности;
- формирование и развитие коммуникативных умений;

Оборудование урока:

- слайды по теме «Степени сравнения прилагательных»; «Животный мир».

- аудиоприложение песни “If you’re happy…”, “Head & shoulders”

- интерактивная доска, картинки животных.

       

                     Ход  урока.

1. Организационный момент.

T. Hello, boys & girls! I’m glad to see you. Today we have guests  at our lesson.  Let's greet them.

Ch. Hello!

T. Sit down, please. I hope we’ll have a good work. First. Children, Let’s listen to a song and  do the exercises! Stand up, please.   (звучит песня “Head & Shoulders”, выполнение упражнений под музыку).

T.  T. OK, sit down, please.  Аt  the last lesson we  compared  people, animals & other things. Today we also do the exercises comparing  people, animals. Let’s remember the words which we have taken from the unit “Being happy in the city & in the country”.

T.  Now look at the blackboard & repeat the words after me.

T. We remember the rules of the degrees of comparison. (Показываются слайды по теме «Степени сравнения прилагательных», дети читают хором, затем образуют степени сравнения прилагательных).

T. Well, children, let’s look at the blackboard, you can see animals, name the missing letters & answer the questions. ( Слайды животных. Дети называют  пропущенные буквы, называют слово, затем отвечают на вопросы, сравнивая животных).

T. Right.  Children. Now let’s check up your homework, ex.6 p.37. Open your copybooks. (Проверяется домашнее упражнение, дети читают предложения, используя степени сравнения прилагательных).

T.  Now, children. Look at the blackboard. Let’s read the text. Open the brackets, using the degrees of comparison if it is necessary. (Дети читают и выбирают прилагательные в нужной степени).

Text.  I am (small) in my family. My sister Jane is (old) than me. Jane is (good) student in her form. But I think that I’m (clever) too. Sometimes I have (good) marks than Jane has.

 

T. Well done. Let’s play a little,  make two groups.  Name your groups. You’ll get this flower if you are the first.(Команде дается картинка-цветочек, если побеждает в конкурсе).

 T. Children,  Choose the animals,  complete the sentences & tell us about them. (Детям раздаются листы, картинки животных, дети фломастерами дописывают предложения).

T. OK. Are you ready? Who wants to read the sentences? Come here, please. We listen to you.(Выходит член команды и рассказывает о животном).

 T. Very well. Now  remember the words,  which we have taken from the unit. I’ll give the cards. You can see the parts of  the words on the cards. Make the whole  words please &  hang them on the blackboard. For example: hi-ll. Let’s start & see  who will be the first?

Ca-mel, chu-rch,  coun-try, des-ert, ro-ad, fie-ld, ri-ver, oce-an, bri-dge,  ci-ty.

T. Right. Now who wants to read these words? One pupil from each team go to the blackboard & read the words please.

(Дети составляют слова, вешают их на доске, прочитывают ).

T. OK, children. Let’s play “Zeroes & crosses”.

Дом на ферме

море

Большой город

счастливый

Глубокий

интересный

роща

холм

гора

(Дети играют в «крестики и нолики», называют перевод слов).

T. Next. Boys & girls, let’s find the proverb & read it. Who will be the first?

SEPTEMBER

JUNE

JANUARY

APRIL

       A

       NING

        A

     BE

JULY

FEBRUARY

MAY

NOVEMBER

      MA

       GO  

      GIN

     END

MARCH

DECEMBER

OCTOBER

AUGUST

       OD

       ING

       GOOD

     KES

T. You are right. A good beginning makes a good ending.  Who knows the translation of the proverb?  Лиха беда начало.

T. This team wins. You are the best. Let’s have a little rest, let’s  sing a song. Stand up, please. (дети поют песню “If you’re happy…”).

T. OK. Sit down, please. Now answer my questions, please.  Do you like the lesson? What do you like? Do you like to read the texts? Do you like singing songs ? Do like to find the proverb?

T. Well.  Soon we’ll celebrate the New Year. Let’s decorate our fir tree.  Go to the blackboard & hang the pictures  with your smiles on it. But first draw  them.

Ребята, сегодня  вы хорошо поработали,  вы знаете  и умеете сравнивать людей, животных. И я вижу знаете вы эту тему очень хорошо.

Now open your diaries. Your homework  is ex. 14 p. 33    in your workbook.  Your marks are…     It’s time to say good-bye. Thank you for the lesson.

 Использованная литература.

1. Enjoy English -2  Биболетова М.З., «Титул», 2004.

2. Книга для учителя “Enjoy English 2”

Используемые ЦОРы: 

  www.moi-universitet.ru

www.edu-reforma.ru


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 6

http://images.yandex.ru/


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по теме "Степени сравнения прилагательных" по УМК "FORWARD"

Урок разработан для обобщения по теме "Степени сравнения прилагательных" . План урока составлен так, чтобы было удобно использовать и презентацию к этому уроку. Презентация содержит яркие и ...

Степени сравнения прилагательных к УМК под редакцией В.П.Кузовлева 4класс Английский язык

Презентация "Степени сравнения прилагательных" может быть использована на уроках английского языка на различных этапах урока: при объяснении нового грамматического материала,закреплениии и контроле ег...

Презентация "Степени сравнения прилагательных " к УМК под редакцией В.П.Кузовлева Английский язык 4 класс

Презентация "Степени справнения прилагательных" может быть использована на различных этапах урока: при объяснении нового грамматического материала, закреплении и контроле усвоения полученных знаний. О...

степени сравнения прилагательных

первый урок по теме сетепени сравнения прилагательных для 5 класса по программе " английский нового тысячелетия"...

Презентация по английскому языку. "Степени сравнения прилагательных"

В виде таблиц представлен материал по изучению темы "Степени сравнения прилагательных"...

Степени сравнения прилагательных

Этот материал я использую в качестве проверочной работы в 4 классе по теме " Степени сравнения прилагательных"...

Открытый урок в 4 классе по теме "Степени сравнения прилагательных"

МКОУ «Новоалейская СОШ»Конспект открытого урока английского языка в 4 классе Тема: Степени сравнения прилагательных. Цели: личностныеметапредметныепредметныеРазвитие интерес...