Уроклэн этапъёсыз | Дышетисьлэн ужез | Пиналъёслэн ужзы | Кыче универсальной учебной действиос азинско |
|
|
|
|
I.Мотивационно- целевой этап: ужпумо югдур кылдытон но уроклы мугъёс пуктон
|
Зечбуръяське. Мылкыдзэс эскере: - Кыче мылкыдды? -Урокын ма каремды потэ?
Ортчемзэ тодэ вайытэ: -Кыче пус (ь яке ъ) пуктылоно та кылъёсы? (карточкаос вылын кылъёс: эм_я, суз_е, быр_е, сиз_ёс)
Ужпумо югдур кылдытэ: - Букваос– етизэсь ерпечкаос. Куддыръя соос кылъёсысь пегало. Тани лыдзе кылъёсысь но вералэ, кыче букваос пегзиллям: _ифра, столи_а, _ирк, Фран_ия, Леком_ева, кон_ерт. - Ма герза та кылъёсты? -Ма каромы туннэ урокын?
Ужамзэс дунъяны дэмла
| Кылбур верало: «Жингыртэ ни, жингыртэ, Ваньмес, ваньмес дыртытэ. Чингыли куара сётэ: Удмурт кыл урок кутске». Зечбуръясько.
Мылкыдъёссэс верало
Чошен ужало, валэктыны тыршо.
Ц буква пегзем шуыса верало
. Темаез вераны тыршо: [ц] куараен но Цц букваосын тодматском. Ужпумъёс пукто.
Кружокъёс куто: Быдэс предложениен валэктон сётылиз – вож, лябгес ке ужаз-чуж,юрттисьтэк оз пормы - горд.
| Личностной (зеч мылкыдын урокез кутско)
Коммуникативной (ог-огзылы юрттыса ужало, малпанзэс мукетъёсызлы валамон вераны дышетско)
Регулятивной (асьсэос ужпум пукто, ужамзэс дунъяло)
|
II.Ориентировочной этап: ужез радъян |
Дэмла [ц] куаралы характеристика сётыны: - Али ти – пичи тодосчиос. [ц] куараез котыр ласянь тыршом эскерыны но со сярысь вералом. Синучкон сётъя.
Ц ц букваосын тодматскыны дэмла: - Кыче букваосын (пусъёсын) возьмато [ц] куараез?
Звуко-буквенной лентае интыяны дэмла
Ужамзэс дунъяны дэмла
|
Верало но карточкаосты бырйыса доска вылэ юнматъяло: та куара – согласной (валэктон сёто), чурыт (валэкто), тонгес (пельёссэс чоксаса эскеро).
Букварьысь Ц ц букваосты шедьто (114 бам)
Валэкто: - Лыз квадратэн возьматэм таблицае, малы ке шуоно, та котьку чурыт куара сётэ.
Кружокъёс быръё (вож, чуж яке горд)
|
Познавательной (тодэмзэс огъяло)
Предметной (Ц ц букваосын тодматско)
Познавательной (звуко-буквенной лентаысь интызэ шедьто)
Регулятивной (ужамзэс дунъяло) |
III. Поисково- исследовательской этап: утчан-эскерон | Учебникысь 114-ти бамысь ужъёсты быдэстыны дэмла
Мылкыдъёссы сярысь юа: - Кин цирке ветлиз ини? - Кыче мылкыдды кылиз?
- Ма вераны быгатоды та кылъёс сярысь?
- Нош кыче кылын вань?
- Шонер-а малпанмы?
- Нош удмурт сямен кызьы шуо?
Йылпумъян лэсьтыны дэмла: - Кыче кылъёсын ц буква гожтиське?
Тодэ вайытэ: - Малы 2-ти столбикысь кылъёс бадзым букваен гожъямын?
- Кыче куараосты возьмато тодмостэм (тс, дс) букваос? - Нош малы ц букваен возьматиллямтэ?
Ужамзэс дунъяны дэмла
| - «Цирк» кылэз эскеро, [ц] куаразэ шедьто.
Юанъёсъя валэктон сёто.
- 1-ти но 2-ти столбикъёсысь кылъёсты лыдзо.
Валэкто: - Ц букваез вань кыллэн кутсконаз яке шораз. Та зуч кылъёс луо.
- Кылбурен тодматско «Пайдалыко лыдзиськон технологиысь» текстэн ваче вераськон амалэз кутыса.
1-ти чурзэ лыдзо: - «ц» ой вал удмурт кылын, - Зуч 2-ти чурзэ лыдзо: - Зуч кылысь со пыремын. - Шонер 3-ти чур: - «Цапля» шуо зуч сямен,
- Нош удмурт сямен – ванем.
Йылпумъян лэсьто: - Ц буква зуч кылысь пырем кылъёсын гожтиське.
Валэктон сёто
- 3-ти столбикысь кылъёсты лыдзо.
[ц] куараез возьмато шуыса валэкто.
Удмурт кылын ц буква уг гожтиськы.
- Предложениез чебер лыдзыны дышетско.
Кружокъёс быръё (вож, чуж яке горд)
|
Личностной (мылкыдзэс шараяло)
Коммуникативной (текстэз эскеро)
Познавательной: (чаклам-эскерем ужъёсъя йылпумъян лэсьто)
Предметной (бадзым буква фамилиосын но шаер нимъёсын)
Регулятивной (ужамзэс дунъяло) |
Шутэтскон вис |
| Тик-так, тик-так, Ой-ёй-ёй, жади ни кадь. Коня ке но выроно, Ожытак шутэтсконо. Городэ, пе, мыниськом: Топ-топ-топ. Табере, пе, бертиськом: Топ-топ-топ. Я, вуим, лэся, пуксём, Дышетсконмес азьланьтом. (Ю.Байсарова) |
|
IV. Практической этап | - Кыче ужмы быдэстоно на урокын?
Тетрадьысь 28-ти бамысь ужъёсты быдэстыны дэмла
Эскере, валэктэ
Ужамзэс дунъяны дэмла
| - Ц ц букваосты гожъяны дышетсконо.
- «Букваос , эше, уно. Быгатыса гожъяно. Соин чакла пукемдэ, Ручка, тетрадь кутэмдэ».
- Чошато и, у, ц букваосты (та письменной букваосын вань вакчи чалыш гож ултиз котыртэмен).
- Гожъяло 1-ти, 2-ти, 7-ти чурысь ужъёсты.
- Предложениос бордын чошен ужало: лыдзо, слогъёслы люкыло, шуг гожтиськон интыоссэ гожен возьматъяло.
Кружокъёс быръё (вож, чуж яке горд)
|
Предметной (букваосты шонер гожъяны дышетско)
Коммуникативной (ог-огзылы юрттыса ужало)
Предметной (печатной текстэз письменной букваосын гожъяны дышетско)
Регулятивной (ужамзэс дунъяло) |
Шутэтскон вис |
| Тик-так, тик-так, Ой-ёй-ёй, жади ни кадь…
|
|
| - Нош малы городэ ветло? Дэмла букварьысь (115-ти бам) текстэн тодматскыны: - Кызьы нимаське текст?
- Мар луыны быгатоз городын?
- Тодэмды потэ-а, мар сярысь гожтэм автор?
- Кытысь тодыны луоз?
-Кыче текст та? - Кызьы тодиды?
- Мар малпаса автор гожтэм та кылбурзэ?
- Кин луэмды потэ?
Авторез сярысь вераськон.
Суредъёсын ужан.
Ужамзэс дунъяны дэмла
| Нылпиос юанлы валэктон сёто.
Йыръянзэ верало (Городын).
Малпанъёссэс верало.
Мылкыдзэс верало.
- Книгаысь текстэз лыдзыса.
Текстэн тодматско «Пайдалыко лыдзиськон технологиысь» текстэн ваче вераськон амалэз кутыса.
- Кылбур. Валэктон сёто (чуръёс вакчиесь, котькуд чур кутске бадзым букваен, рифмаез вань) Дышетсконлэн кулэлыкез сярысь.
Мылкыдзэс верало.
Тодэмзэс верало.
Дышетисьлэн юанъёсызлы валэктон сёто но суредасьлэсь янгышъёссэ тупатъяло.
Кружокъёс быръё (вож, чуж яке горд)
|
Личностной (мылкыдзэс шараяло)
Познавательной (писатель сярысь выльзэ тодон)
Регулятивной (ужамзэс дунъяло) |
V. Рефлексивно-оценочной этап | Рефлексия: -Пуктэм ужпумъёсмес быдэстимы-а? - Ма тодиды? - Малы дышиды? - Мае валады? - Ма тунсыко вал? - Ма секыт потиз? - Кыче мылкыдды кылиз?
Урок чоже ужамзы понна смайлик бырйыны куре. |
Верало, валэкто.
Смайлик быръё кружокъёссэс чакласа. |
Регулятивной (уроклы йылпумъян лэсьто, ужамзэс дунъяло) |