Мечи сылдыс
план-конспект урока по чтению (2 класс)
Кичээлдин ниити темазы: Тоогу болгаш тоолчургу чугаалар
Кичээлдин темазы: Мечи сылдыс.- 1 – ги кичээл
Кичээлдин хевири: Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
azhyk_kicheel_mechi_syldys.docx | 24.35 КБ |
Предварительный просмотр:
Литературлуг номчулга кичээлинин план-конспектизи
Ай, хуну ________________
Эртеми. Литературлуг номчулга
Класс «.2 б»
Кичээлдин ниити темазы: Тоогу болгаш тоолчургу чугаалар – 2шак
Кичээлдин темазы.: Мечи сылдыс.- 1 – ги кичээл
Кичээлдин хевири Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли
Кичээлдин тиви: Билиглерни чаа байдалга ажыглаары.
Оске эртемнер – биле харылзаазы : Литературлуг номчулга, тыва дыл, орус дыл , хурээлелХогжум.
Ажыглаан методтары : слайдыларны коруп, анализти кылып, туннелдерни ундурери
Ооредилге компетенциялары: - ийи дылды ооренип тургаш домей болгаш ылгавырлыг талаларын эскерип, сайгарылган кылып билири, созуглел – биле ажылдап билири , номчаан чуулун сактып алыры.
Ооредиринин аргалары: Номчулга болгаш бижилге таварыштыр сайгарыкчы угаан- бодал сайзырадыр технологиянын ( ТРКМЧП ) аргалары:
« Кластер», « Сингвейн «, коргузуг, чогаадыкчы ажыл.
Ооредиринин хевирлери: болуктерге ажыл, эжеш ажыл, клаас- биле ажыл.
Сорулгалары:
Ооредилгелиг: Тоогу чугаанын чажыдын илередир, бодунун хууда бодалын тургузуп билир, улустун аас чогаалынын баз бир хевивр тогу чугаа- биле таныжар.
Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр
Кижизидилгелиг: Уругларны бот-боттарын дыннап база аас чогаалдын бир хевири тоогу чугааларны огбелерден дыннап, оон эки- багай таларын шын илередип билиринге кижизидер.
Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):
Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия):бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)
Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): сорулга салыры, план тургузары, баш бурунгаар айтырыг, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)
Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны болгаш ону шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)
Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия):ооредилгеге хамаарышкан кады-ажыджажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удурттуру, бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов, управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)
Кичээлдин этаптары | Башкынын ажыл-чорудулгазы | Оореникичинин ажыл-чорудулгазы | Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД) |
1. Орг. кезээ. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа( кичээлге белеткел). (мотивация к учебной деятельности) | - Мендилежири. - Алдын хунум, ак- кок дээрим - Авыралдыг башкылырым - Амыр! Амыр – ла бе? - Чылдын кайы уезил?.. Часка бугу- ле бойдус оттуп, амырап. Ында – мында куштарнын мыжырашкан уннери, хемнернин шулураан даажы, арга- арыгда ан – меннин аралажып эткен уну чайгаар-ла сеткилдерни оортуп келир . Частын чаа хуннун чылыын, оорушкузун, чедиишкинин киир тынып алыылынар. Ынчангаш сеткил -сагыжывыс чиик , омак- хоглуг ооренип кириптер бис бе, уруглар?. - Эр –хейлер ! Ынчангаш тыва дылывыс тос эртиневистин эн- не дээдизи. 2. Тывызык ыдар мен. Силер тывар силер « Карак чивеш аразында Каяа- даа чеде бээр» 3. « Кушту чалгыннары, кижини угааны кодурер.» ( улегер домак). Шылгарангай угаан- биле эки ажылдаарынарны кузедим, уруглар. | Слайд 1. «Куштар уну.» – дыннаар. Кичээливистин кыйгырыы: Эртинелер бисте ковей Эргек базып санап четпес. Эн- не дээре тостун бири Эргим тыва дылывыс бо. 2. Угаан. | Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары) Башкарыкчы(сорулга салыры) Харылзажылга(диалог чугааны ажыглап билири) |
2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний) . |
Улустун аас чогаалы- салгалдан салгалче аас чугаа дамчыштыр келген чоннун чогаалдары болур.
Мен улустун аас чогаалынын хевирлерин тыва дылга чугаалаарымга силер орус дылга чугаалаар силер. 3- .Бо бугу улустун аас чогаалдары кайы чугаа кезээнге хамааржырыл? - Орус дылда чуве адын чуу дээрил- Эр- хейлер!. Улустун аас чогаалынын хевирлерин орус- тыва дылга катаптап сактып алдывыс.Дараазында сайгарган айтырыгларывыска даянып алгаш, кичээлдин темазын тодарадырынче билиивисти шенеп корээлинер. | (что я знаю) Чуну билир мен. 1.- Уругларнын харыылары… Тоолдар- сказки Тывызыктар – загадки Улегер домактар- пословицы Ырылар- песни Комажыктар- частушки Йорээлдер- благословение Когудуглер- пестушки - Чуве ады. - Имя существительное. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)
| 1.- Богунгу кичээливисте Салчак Анитанын ачазы база аалдап келген. Ол артист. Кино артизи. Ол богун биске чуну коргузуп чедип келген эвес, кичээнгейлиг дыннааш , кичээливистин темазын тодарадып , сорулгазын салыр силер. - Анитанын ачазы биске тыва улустун аас- чогаалынын кандыг хевирин чугаалап берди?.Ачазынын чугаалаан чуулу аас- чогаалынын кайы хевиринге хамааржып болурул? - канчап билбейн бардынар?., чуге дизе бис ону ооренмээн бис.. - Ам экранче коруп корунерем, чуну эскерип кааптынар.? - Бо тургустунгаг кластерде улустун аас чогаалынын кандыг хевирин ооренмээн – дир бис? - Ынчангаш богун кичээливисте чунун дугайында билип алыр бис?. Тоолчургу чугаа-орус дылга миф дээр. - 2. Дурум
«Оскус- оол.» Эртен эрте оскус-оол Эглип херлип шимченир Холун ору кодургеш Кончуг дурген бадырар. Бажын чайып, долганыр База дурген манаар. Ном- биле ажыл 1.Номнун арын – 111 – ни ажыткаш, теманы номчуур. 2. Тоогу чугаа деп чул? | Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ. (Чуну мен билбес мен? Бодум арганы тып алыр мен) Слайд 2. Улустун аас чогаалы деп « Кластерже» коор. - - Улустун аас чогаалында тоогу чугааны ооренмээн бис. - Тыва улустун тоогу болгаш тоолчургу чугаазын ооренир бис. Слайд 3. Кичээлге сагыыр ужурлуг дурумувус катаптаалынар, уруглар. 1.Эжи харыылап турда, тончузунге чедир дыннаар. 2.Бот- ажыл уезинде бот- боттарынга шаптыктавас. 3. Эжи – биле , болук – биле ажылдап тургаш, бот- боттарынга дузалажыр. 4. Бодунун узел бодалын чугаалап ооренир. Слайд.4 Чурукта чулерни коруп тур силер? Чурукту коргеш , чулернин дугайында чугаалажыр – дыр бис. Кым билип каапты , уруглар.? Тоогу чугаанын дурумун номчуур. Силер кандыг тоогу чугаалар дыннаан силер? | Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр) Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) |
4. Быжыглаашкын. (закрепление)
Работа в паре.
Работа в группе. | 3 Тоогу чугаа. « Мечи сылдыс». - Богун номчуур чогаалывыстын адын шупту денге аянныг номчуптаалынар. - Чогаалды чуге ынчаар адааныл, боданыр силер. 1.Башкынын улегерлиг номчулгазы. Бо улустун аас чогаалынын кандыг хевири – дир. Чуге тоогу чугаа деп бодап тур силер?. Шынзыдып корунерем.
Биеэ- шаандагы. Мечи деп состу кандыг чоок уткалыг созу – биле солуп болурул?.
а) Созуглелди уруглар иштинде номчуур. б) Рольдап номчуур. в )Созуглелдин утказы- биле ажылды беседа хевиринге чоргузар. Кижизидилгелиг туннел. - Инек биле аътты бо тоогу чугаада силернин бодалынар – биле кандыг аажы- чанныг болган- дыр? - Ындыг бооп болур бе ? Чуге? . « Каргыраа»
- Ам чанынарда орар эжинер – биле кады ажылдаар силер. Эштиг ажылдаарынын дурумнерни катаптаар. - Ам болуктерге чарлып алгаш, синквейн аргазын ажыглап , синквейден тургузуп корээлинер. .Орус- тыва дылдарга.Тоогу чугаанын кол маадырлары чулер –дир?. - Орус дылда чуу дээр ? - Главные герои.
- Давайте попробуем составить сиквейн. «.Лошадь» ( обезьяна) Кто защитит из вашей группы? Почему вы выбрали эти животные.? | - Мечи сылдыс Оореникчилернин харыылары. Утказы билдинмес состу тыпкаш, тайылбырлаарын шенеп корунерем. - мактаныкчы, бардам, бодун ору кордунер туразы улуг. Слайд 5 Музыка аяннынга шимчээшкин. Шын олурарынн чурумун сагыыр. Слайд 6..Дурум. 1.Иелээ сумележип ажылдаар ужурлуг. 2. Бирээзи чугаалап турда, оскези дыннаар. 3. Чопшшээрешпес чуулунну хундуткелдиг чугаала. 4. Билбейн барган болзунза, катап айтыр. Слайд 7. Алгоритм синквейна : Синквейн состоит из 5 строк. Слайд. 1.Аът (мечи) 2. кандыг?-( 2 демдек ады) 3.Канчап тур?-( 3 кылыг созу) 4.домак ( 4 состен тургустунган) 5.Синоним ( чоок уткалыг чуве ады.) 1. строка- Лошадь ( обезьяна) 2. строка- какая она? ( 2 слова) 3.третья строка- что она делает? ( 3 слова) 4.предложение из четырёх слов о лошади. 5. синоним. Или, как по- другому можно назвать (одно слово) - потому что герои этих произведений. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
5. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели)
| Бо хун кичээлде чуу деп тоогу чугаа-биле таныштывыс? Чунун дугайында чугаа-дыр? Кичээл солун болду бе? Менээ бо кичээлге ажылдаанынар кончуг эки болду , мен база ооруп , амырап тур мен.. Эр- хейлер!. Торээн дылынарны дыка онза номчуп , бижип , сайгарып билир деп чуулге унелээр – дир мен. Кичээлге эки киришкенинер дээш, ооруп четтирдим, эргим уруглар! 8 Шилилгелиг онаалга.
| Унелел.
| Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри) Личностуг (бодун хынап билири) |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
"Кто к нам с мечом придет, тот от меча и погибнет"
Коллаж портреты руководителей армий участников отечественной войны 1812 года со стороны России и Франции. Выполнен в графической программе Adobe Photoshop учащимся 9 класса в 2010-2011 учебном году пр...
"Под звон мечей"
Шуточное соревнование для мальчиков, посвященное 23 февраля....
Притча о двух мечах.
Притча о двух мечах....
Катана. История самурайского меча.
Катана - это один из видов самурайского меча. "Мечь- душа самурая" - так гласит японская мудрость. В данной работе раскрыта не только история возникновения удивительного меча, но и его наз...
Внеклассное мероприятие патриотического воспитания "Кто с мечом придет, от меча и погибнет"
Формирование у обучающихся патриотизма, гражданственности, воспитание уважения к родной стране, ее историческим корням и национальным традициям через знакомство с яркой личностью талантливого полковод...
Конспект внеклассного мероприятия «Кто с мечом к нам придет, от меча и погибнет!»
Цели деятельности учителя: Нахождение и чтение книг о ратных подвигах родного народа.Воспитание чувство патриотизма, любви к своей Родине на примере подвигов, совершённых народом во все времена.Воспит...