"Дед Мороз и Машенька"
учебно-методическое пособие (младшая, средняя, старшая группа) по теме

Бурбу Аржаана Александровна

Сценарий праздника Новый год МБДОУ д/с "Челээш"комбинированного вида с.Самагалтай

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_novyy_god.docx28.52 КБ
Файл stsenariy_novyy_god.docx28.52 КБ

Предварительный просмотр:

«Челээш»- уруглар садыннын чаа-чыл байырлалыннын

эрттирериннин сценарийи

«Машенька болгаш Соок-Ирей»

 

Сорулгазы:

1.Уругларнын  байырланчыг , оорушкулуг хей- аъдын бедидер.

2.Тоол дамчыштыр уругларга буянныг чорук кезээде багай чорукту тиилээр деп чувени билиндирер.

3.Ырлап, танцылаар кузелин деткиир, дыл- домаан сайзырадыр.

 Дерилгези: Улуг каастап каан шиви, гриляндалар, шариктер, чаа чылдын ырылары, тоолдун маскарадтары;

Тоолдун киржикчилери:

  1. Башкарыкчы – Коданмай О.К.
  2. Соок-ирей – Сандак А.М.
  3. Маша – Шалык Ч.В.
  4. Сарбашкын 1- Захарова А.Я.
  5. Сарбашкын 2- Бурбу А.А.
  6. Койгун – Дужукпен С.Ш.
  7. Бору – Донгак О.К.
  8. Хоралыг-кадай- Арапчор А.Д.

Башкарыкчы : «В лесу родилась елочканы» - ырлавышаан, шивини каастап, шивиде  ойнаарактарны хуулгазын ыяжы биле илбилеп турар. Канчангаш-ла хенертен уругларны, ада-иелерни эскерип каар. Ой, экии  эргим ада-иелер, аалчылар база бичии ховаганнар, бетменнер, дилгилер, койгуннар, человек- пауктар! Силер база шупту чаа-чылды байырлап келгенинер  ол бе?

- Ийе

Башкарыкчы : Экизин, шупту кады чаа-чылдап байырлаар дыр бис. Бис болза хой чылын удеп турарывыс бо- дур, ам чогум чуу чылы унер чоор? Уттупкан  дыр мен.( бажыннын дырбап боданыр). Шуут-ла сактып шыдавас дыр мен. «Бажым-бажым борбак бажым, эки бодан, эки сагын», мен ам  мында бо хуулгазын ыяжым биле,  хуулгазын номумну  ажыдып корейн.(Стол кырынче номну илбилээр, (Доозун шыпкан болур, 2-3 катап аспырар, оон номун ажыдып коор, номчуп турар). Номда бижип турары биле, хой чылыннын соонда, сарбашкын (Мечи) чылы унер дир оо. (Солунун)

Байырлалдар аразында Чаа- чыл эн-не тоолчургу,солун,оорушкулуг,хуулгаазын байырлал-дыр.

Чаа- чылдын будуузунде чаштарга, аваларга,аалчыларга чугле экини кузеп тур бис.

Унуп  келген чылывыста

Уулевис будуп турзун

Аъштыг- чемниг Мечи чылын

Алгап – йоорээп чоруулунар

Чыглып келген аалчыларга

Чаа- чылдын танцы- самын

Чайынналдыр бараалгадыыл.

    Сагыш- сеткил доюлдурган сергек хоглуг

   Чаа- чылдын байырлалы моорлап келди

   Долгандыр-ла бугу чуве хуулгаазынныг

  Тоолда ышкаш тывызыксыг чаражын аа.

Унуп турар  чылывыс Сарбашкын болза изиг чурттарда чурттап турар. Ында чараш пальмалар унуп турар, олар  бананнар, чииринге ынак…..

Бээр коруп корунерем, сарбашкыннар чуну канчап турарын.

Проектиде чуруктар. (Сарбашкыннар ойнап турар)

Ийи сарбашкын ойнап, чугаалажып турар.

- Мен, чаа-чылдаксап тур мен?

- Ол чаа-чыл дээрге чуу чувел?

-Ол дээрге соок черде, харлыг уеде байырлаар байырлал шээй. Анаа дыка солун боор, ойнаар, танцылаар, белектер алыр. (Ой, экизин)

Бир эвес бисти ол чуртта уруглар чалаар болза, бо хуулгазын ойнаарактын дузазы биле, бистер ынаар  барып болур бис.

-Ой, бисти дыннап тур силер бе, уруглар?

-Бистер силер биле байырлаксап туру бис, бисти чалап алыр силер бе?

- Чаа, силерни дыннап тур бис. Ам бо, хуулгазын ойнаарактын дузазы биле силерже чеде бээр бис.

(машиналап, вертолетап,автобустап тургаш чеде бээр бис).

 Сарбашкыннар залга кирип кээр. (донуп турар)

Сарбашкыннар: Бо, чуу кончуг соок чувел, аан уруглар.Бистер донуп туру бис.(ии соогун, соогун)

Башкарыкчы: Ой, бо сарбашкыннар изиг чурттка турган болгаш донуп турар, чылыг хептери чок шээй. Дурген чылыг хептерден бээрелинер.

Уруглар хепкерип турар. (Борт, хоректээш, хол-хап, мойнаараалдар биле)

Сарбашкыннар: Ой, ам-на чылыгып келдивис, экизин. Ой бо чуу чувел?

Пальма чуве бе, уруглар? Кылан чараш аяныын, долгандыр. ….

Уруглар  физминутка: «Сарбашкыннар».

Башкарыкчы: Уруглар биле сарбашкыннар шылап каанар боор, бичии дыштанып олуруннар че.

(шупту дыштанып олурар)

Хенертен (ну-погодиннин музыказы ырлаар)

Койгунак маннап кирип келир коргуп турар, соонда бору суруп турар. Шивини долгандыр суржуп халчырлар.

Койгунак: Ой, уруглар мен бо кок боруден коргуп туру мен, коргунчуун оой. А мен дээрге силер биле кады ойнаксап турар кижи диин мен.Ам бо бору мени чиир деп тур шээй. Уруглар менээ, танцылап беринер, оон бору мени чивевестей бээр боор.

Танцы: «Койгунактар»

Бору: Ой, кандыг чараш танцы боор, кандыг чараш койгунактар боор. Мен ам, койгунакты чивес дир, дыка чараш, чаптанчыг койгунактар боор.

Мени база кады ойнадып танцыладып, киирип ап корунерем, уруглар. Мен чурум чок болбас мен, силер биле чаа-чылдаксап туру мен.

Соок-Ирей биле уруун база коруксеп тур мен.

Башкарыкчы: Ам, уруглар шынап -ла  Соок-Ирей канчап барган чоор?

Проектиде телефон алгыра бээр.

Башкарыкчы манап баргаш телефон тудуп алыр.

Проектиде  Соок-Ирейнин уну.(Орус дыл кырында, чугаа)

Башкарыкчы: Соок-ирей чуу деп долгап турар дыр, билдинер бе, уруглар?

(Тайылбыр ажыл)

Хенертен Хоралыг-кадай:

- ха-ха, (каттырар) Соок-Ирей, Соок-Ирей деп ол кырган-ачанар келбес чуве диин. Ол соок-Ирей кырган-ачанарны мен шоочалап каан мен, дулгуру бо (коргузер). Хой белектерин мен часкаан чиир мен.

Сарбашкын: Сен чогум кым деп кижи сен, аа? Коорге безин коргунчуунну, кайыын чедип келген кижи сен?

Хоралыг-кадай: Мен дээрге Хоралыг-кадай Сайыыргаковна -дыр мен, тю-тю. (чайдынар)

Койгунак: Ыглап турар, аа Хоралыг-кадай Соок-Ирейни салып корем, бис силерге яблок, апельсин бээр бис.

Хоралыг-кадай:Ии кажарларны, мен черле дулгуур бербес мен, ол соок-ирей анаа олурзун.

Бору: Хоралыг-кадай , мен сенээ конькилерим, роликтерим бээр мен.

Хоралыг-кадай: Че-че анчыынарны , мээн  айтыышкыннарымны  кылынар че. Оон коруп коор мен.

Даалгалар кылдыртыр.

     Оон дулгуурун бээр.

Хенертен Соок-Ирейнин кылажы (проетиде) Соок-Ирей кирип кээр.

Соок-Ирей : Соок-чаттыг, дуву харлыг

                      Сонгу доштуг океандан

                      Ивилерим мунувуткаш

                      Илдикпейин чоруп ордум.

                      Орук-узак халдып оргаш

                      Онгардыва андарлып-даа

                      ынчалза-даа уезинде

                      Ылап таптыг озалдавайн

                      Байырлалче чедип келдим

                      Машенька уруумну мурнай

                      Чорудупкан кижи мен, уругларым!

Ой, мээн уруум келди бе, уруглар?

Машенька, кайда бардын уруум.

(Маша и медведь музыказы)

Машенька кирип кээр. Шивини долгандыр маннаар , магадаар.

(Машеньканнын  уруглар биле чугаазы.)

     Соок-ирей биле хоровод: «С новым годом!», «У тебя, у тебя», «Елочка».

Ыры: «Аъттын шынгыраажы»

Танцы: Флеш-моб (сарбашкыннар биле)

Соок-Ирей: Чаа, мен-даа чорууйн уругларым. Мени оске садиктерде силер ышкаш бичии чаштар манап турар.Келир чылын база кээр мен.

Артып каан  аннар, белектерни улээр.

Сарбашкыннар, уруглар, аннар, флеш-моб хевирлиг шупту танцы биле тондурер.



Предварительный просмотр:

«Челээш»- уруглар садыннын чаа-чыл байырлалыннын

эрттирериннин сценарийи

«Машенька болгаш Соок-Ирей»

 

Сорулгазы:

1.Уругларнын  байырланчыг , оорушкулуг хей- аъдын бедидер.

2.Тоол дамчыштыр уругларга буянныг чорук кезээде багай чорукту тиилээр деп чувени билиндирер.

3.Ырлап, танцылаар кузелин деткиир, дыл- домаан сайзырадыр.

 Дерилгези: Улуг каастап каан шиви, гриляндалар, шариктер, чаа чылдын ырылары, тоолдун маскарадтары;

Тоолдун киржикчилери:

  1. Башкарыкчы – Коданмай О.К.
  2. Соок-ирей – Сандак А.М.
  3. Маша – Шалык Ч.В.
  4. Сарбашкын 1- Захарова А.Я.
  5. Сарбашкын 2- Бурбу А.А.
  6. Койгун – Дужукпен С.Ш.
  7. Бору – Донгак О.К.
  8. Хоралыг-кадай- Арапчор А.Д.

Башкарыкчы : «В лесу родилась елочканы» - ырлавышаан, шивини каастап, шивиде  ойнаарактарны хуулгазын ыяжы биле илбилеп турар. Канчангаш-ла хенертен уругларны, ада-иелерни эскерип каар. Ой, экии  эргим ада-иелер, аалчылар база бичии ховаганнар, бетменнер, дилгилер, койгуннар, человек- пауктар! Силер база шупту чаа-чылды байырлап келгенинер  ол бе?

- Ийе

Башкарыкчы : Экизин, шупту кады чаа-чылдап байырлаар дыр бис. Бис болза хой чылын удеп турарывыс бо- дур, ам чогум чуу чылы унер чоор? Уттупкан  дыр мен.( бажыннын дырбап боданыр). Шуут-ла сактып шыдавас дыр мен. «Бажым-бажым борбак бажым, эки бодан, эки сагын», мен ам  мында бо хуулгазын ыяжым биле,  хуулгазын номумну  ажыдып корейн.(Стол кырынче номну илбилээр, (Доозун шыпкан болур, 2-3 катап аспырар, оон номун ажыдып коор, номчуп турар). Номда бижип турары биле, хой чылыннын соонда, сарбашкын (Мечи) чылы унер дир оо. (Солунун)

Байырлалдар аразында Чаа- чыл эн-не тоолчургу,солун,оорушкулуг,хуулгаазын байырлал-дыр.

Чаа- чылдын будуузунде чаштарга, аваларга,аалчыларга чугле экини кузеп тур бис.

Унуп  келген чылывыста

Уулевис будуп турзун

Аъштыг- чемниг Мечи чылын

Алгап – йоорээп чоруулунар

Чыглып келген аалчыларга

Чаа- чылдын танцы- самын

Чайынналдыр бараалгадыыл.

    Сагыш- сеткил доюлдурган сергек хоглуг

   Чаа- чылдын байырлалы моорлап келди

   Долгандыр-ла бугу чуве хуулгаазынныг

  Тоолда ышкаш тывызыксыг чаражын аа.

Унуп турар  чылывыс Сарбашкын болза изиг чурттарда чурттап турар. Ында чараш пальмалар унуп турар, олар  бананнар, чииринге ынак…..

Бээр коруп корунерем, сарбашкыннар чуну канчап турарын.

Проектиде чуруктар. (Сарбашкыннар ойнап турар)

Ийи сарбашкын ойнап, чугаалажып турар.

- Мен, чаа-чылдаксап тур мен?

- Ол чаа-чыл дээрге чуу чувел?

-Ол дээрге соок черде, харлыг уеде байырлаар байырлал шээй. Анаа дыка солун боор, ойнаар, танцылаар, белектер алыр. (Ой, экизин)

Бир эвес бисти ол чуртта уруглар чалаар болза, бо хуулгазын ойнаарактын дузазы биле, бистер ынаар  барып болур бис.

-Ой, бисти дыннап тур силер бе, уруглар?

-Бистер силер биле байырлаксап туру бис, бисти чалап алыр силер бе?

- Чаа, силерни дыннап тур бис. Ам бо, хуулгазын ойнаарактын дузазы биле силерже чеде бээр бис.

(машиналап, вертолетап,автобустап тургаш чеде бээр бис).

 Сарбашкыннар залга кирип кээр. (донуп турар)

Сарбашкыннар: Бо, чуу кончуг соок чувел, аан уруглар.Бистер донуп туру бис.(ии соогун, соогун)

Башкарыкчы: Ой, бо сарбашкыннар изиг чурттка турган болгаш донуп турар, чылыг хептери чок шээй. Дурген чылыг хептерден бээрелинер.

Уруглар хепкерип турар. (Борт, хоректээш, хол-хап, мойнаараалдар биле)

Сарбашкыннар: Ой, ам-на чылыгып келдивис, экизин. Ой бо чуу чувел?

Пальма чуве бе, уруглар? Кылан чараш аяныын, долгандыр. ….

Уруглар  физминутка: «Сарбашкыннар».

Башкарыкчы: Уруглар биле сарбашкыннар шылап каанар боор, бичии дыштанып олуруннар че.

(шупту дыштанып олурар)

Хенертен (ну-погодиннин музыказы ырлаар)

Койгунак маннап кирип келир коргуп турар, соонда бору суруп турар. Шивини долгандыр суржуп халчырлар.

Койгунак: Ой, уруглар мен бо кок боруден коргуп туру мен, коргунчуун оой. А мен дээрге силер биле кады ойнаксап турар кижи диин мен.Ам бо бору мени чиир деп тур шээй. Уруглар менээ, танцылап беринер, оон бору мени чивевестей бээр боор.

Танцы: «Койгунактар»

Бору: Ой, кандыг чараш танцы боор, кандыг чараш койгунактар боор. Мен ам, койгунакты чивес дир, дыка чараш, чаптанчыг койгунактар боор.

Мени база кады ойнадып танцыладып, киирип ап корунерем, уруглар. Мен чурум чок болбас мен, силер биле чаа-чылдаксап туру мен.

Соок-Ирей биле уруун база коруксеп тур мен.

Башкарыкчы: Ам, уруглар шынап -ла  Соок-Ирей канчап барган чоор?

Проектиде телефон алгыра бээр.

Башкарыкчы манап баргаш телефон тудуп алыр.

Проектиде  Соок-Ирейнин уну.(Орус дыл кырында, чугаа)

Башкарыкчы: Соок-ирей чуу деп долгап турар дыр, билдинер бе, уруглар?

(Тайылбыр ажыл)

Хенертен Хоралыг-кадай:

- ха-ха, (каттырар) Соок-Ирей, Соок-Ирей деп ол кырган-ачанар келбес чуве диин. Ол соок-Ирей кырган-ачанарны мен шоочалап каан мен, дулгуру бо (коргузер). Хой белектерин мен часкаан чиир мен.

Сарбашкын: Сен чогум кым деп кижи сен, аа? Коорге безин коргунчуунну, кайыын чедип келген кижи сен?

Хоралыг-кадай: Мен дээрге Хоралыг-кадай Сайыыргаковна -дыр мен, тю-тю. (чайдынар)

Койгунак: Ыглап турар, аа Хоралыг-кадай Соок-Ирейни салып корем, бис силерге яблок, апельсин бээр бис.

Хоралыг-кадай:Ии кажарларны, мен черле дулгуур бербес мен, ол соок-ирей анаа олурзун.

Бору: Хоралыг-кадай , мен сенээ конькилерим, роликтерим бээр мен.

Хоралыг-кадай: Че-че анчыынарны , мээн  айтыышкыннарымны  кылынар че. Оон коруп коор мен.

Даалгалар кылдыртыр.

     Оон дулгуурун бээр.

Хенертен Соок-Ирейнин кылажы (проетиде) Соок-Ирей кирип кээр.

Соок-Ирей : Соок-чаттыг, дуву харлыг

                      Сонгу доштуг океандан

                      Ивилерим мунувуткаш

                      Илдикпейин чоруп ордум.

                      Орук-узак халдып оргаш

                      Онгардыва андарлып-даа

                      ынчалза-даа уезинде

                      Ылап таптыг озалдавайн

                      Байырлалче чедип келдим

                      Машенька уруумну мурнай

                      Чорудупкан кижи мен, уругларым!

Ой, мээн уруум келди бе, уруглар?

Машенька, кайда бардын уруум.

(Маша и медведь музыказы)

Машенька кирип кээр. Шивини долгандыр маннаар , магадаар.

(Машеньканнын  уруглар биле чугаазы.)

     Соок-ирей биле хоровод: «С новым годом!», «У тебя, у тебя», «Елочка».

Ыры: «Аъттын шынгыраажы»

Танцы: Флеш-моб (сарбашкыннар биле)

Соок-Ирей: Чаа, мен-даа чорууйн уругларым. Мени оске садиктерде силер ышкаш бичии чаштар манап турар.Келир чылын база кээр мен.

Артып каан  аннар, белектерни улээр.

Сарбашкыннар, уруглар, аннар, флеш-моб хевирлиг шупту танцы биле тондурер.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

В гостях у Машеньки

Конспект непосредственно образовательной деятельности в младшей группе с использованием элементов фольклора...

Конспект совместной деятельности "Помоги медведям найти дорогу к дому Машеньки"

Цели:Закреплять названия основных цветов (красный, синий, жёлтый, зелёный) в процессе установления тождества и различия предметов по цвету.Выделять названный цвет из 2-3 других.Продолжать учить ...

Комплексное занятие во 2 младшей группе. "У нас в гостях Машенька".

Програмное содержание: Обучающие задачи: Продолжать учить детй связной речи с опорой на наглядность - мнемотаблицу. Закреплять у детей знания о жизни диких животных. Учить детей строить домик, исполь...

"Как Машенька Деда Мороза лечила"

Сценарий новогднего праздника для детей среднего дошкольного возраста...

Заучивание потешки "Ты, мороз-мороз-мороз"

Закрепить знания детей о зимних развлечениях, вызвать положительные эмоции....

Беседа на тему «Ой, мороз, мороз!» (крещенские морозы)

Средняя  группаИнтеграция образовательных областей: «Познание», «Художественное творчество».  Программные задачи- продолжать закреплять знания детей о временах г...