Конспект НОД "Куулгазынду карычактар"
план-конспект занятия (старшая группа)

Улакова Аэлита Артуровна

 Конспект НОД по художественно -эстетическому развитию на родном языке в старшей группе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kuulgazyndu_karychaktar.docx29.3 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципал казна тὅзὅмὅл балдар таскадар ỹредỹлỹ учреждениязы

Огош балдардын «Тийинеш» турачагы

Болчомдор ло таскадаачынын jὅмὅ ижинин конспеги

«Куулгазынду карычактар»

(jŷзŷн - jŷŷр эп - аргала  jуранары)

Тургузаачызы:

Улакова

Аэлита Артуровна

Jаны Белтир 2020j.

Тема: Куулгазынду карычактар.

Амадузы: - болчомдорды башка-башка эп-аргала jуранарына темиктирери;

                  - огош jаштан ала су-кадыгын баалап, чеберлеп, эди-канын  

                    таскадып jỹрерине таскадар.

Турултазы: - болчомдорды клей ле тусла jуранарына таныштырарын

                       быжулары;

                    - болчомдорды jайаандыкка ла ар-бỹткенди сỹỹрине темиктирери;

                    - кышкы ὅйдин темдектерин jурук ажыра кὅргỹзерин

                      ууламjылары.

Кош материал: чаазын, клей, тус, карычактар, кыш керегинде jуруктар.

.

Ажындыра белетенери: кыш керегинде куучын ὅткỹрер, ỹлгер ỹренер.

Тузаланар

эп-арга

Ốдὅр аайы

Куучын

ὅткỹрери

Ỹлгер

Кычырары

Jуранарынын

эп-аргаларын

кὅргỹзери

Сабаралардын ойыны

Тỹп

шỹỹлтези

Таскадаачы: - Jакшылыар ба, болчомдор!

Балдар эзендежер

Т.: - Мен слерге табышкак кычырып берейин. Слер, болчомдор, кезилген jурукты бириктирип, табышкактын каруузын табыгар.

Ары барган ак байтал

Айланып келип киштеди.

(КЫШ)

Балдар кезилген, кыш jуралган jурукты, бир jаан jурук эдип jуур

Т.: - Jурукты лаптап кὅрỹгер. Анда не jуралган?

Балдардын каруузы: Кыш

Т.: - Айдып беригер, эмди jылдын кандый ὅйи?

Балдардын каруузы: Кыш

Т.: - Кыш деп кайдан билдигер? Кыштын кандый темдектеринен? Мен сананзам кỹс.

Балдардын каруулары

Т.: - Кем-кем кыш керегинде ỹлгер кычырып берер бе?

Балдардын ỹлгерлери

Т.: Сỹрекей jараш ỹлгерлер уктыбыс. Jаан быйан!

Бу ла ὅйдὅ кỹỹ угулуп, кыпка (группага)биjелеп Карычак кирер

(карычак болуп кийинген таскадаачы)

Карычак: - Jакшылар балдар!

Балдар Карычакла эзендежер

К.: - Слердин турачагардын jаныла учуп барадала, jараш ỹлгерлер угулган, кὅзнὅктὅн карап ийзем jалакай, кỹлỹмjилỹ болчомдор кὅрỹнген, онын учун айланып кирип келдим. Слер, балдар неге jуулдыгар?

Балдардын каруулары (кожондорго,биjелерге, ойнорго,jуранарга)

К.: - Кожондого? Биjелерге? Менин де биjелер, кожондор кỹỹним бар.

Т.: - Карычакла кожо биjелер кỹỹнигер бар ба?

«Кар, кар айланат» деп Темеевтин кожонына биjе

К.: - (кὅзнὅккὅ кὅрỹп) Менин наjыларым мени сакыбай уча берген турбай! Наjыларыма канай jедижейин.

Т.: - Кунукпагар Карычак! Бис слерге болужарыс, слерге кунукчылду болбозын деп, кὅп карычактар jурап берерис. Болужарыбыс па?

Балдардын каруузы

Болчомдор таскадаачыла кожо клей ле тустын болужыла, белетелген чаазынга карычактар jураар.

Карычак кожо.Jуранарынын ортозында

К.: - (jуранып jадала) Колдорым чылай берди!

Т.: - А слердин колдорор арыды ба? Сабарлардын ойынын ойноп ийектер.

Балдардын каруузы

Сабаралардын ойыны

Он колымда – беш сабар,

Сол колымда – беш сабар,

Эки колымда – он сабар.

Сабарларым кỹрежет,

Бой-бойыла jакшылажат.

Бир jаан биледий

Нак jỹрет jажына.

Онон ары jуранар.

Jуранары божоды.Болчомдорды мактап, эткен ижин доского илер.

К.: - Меге эмди cỹỹнчилỹ, мен эмди онон до кὅп наjылар таптым. Наjыларым слер балдар, онон эткен карычактарыс!

Меге слерле, болчомдор, jуранарга, ойного jилбилỹ, jе мен наjыларыма jедижип алар керек.

Т.: - Бис слерге болужарыбыс! Озолондыра белетелген, учукка тизилген, карычактарды тыныштын тебỹзиле учарга болужып ийектер.

Кỹỹ. Карычак болчомдорло эзендежип кыптан (группанан) учуп, айланып барып jат

К.: Jакшы болзын! Jакшы болзын!

Т. ла балдар: Jакшы болзын! База айылдап келигер!

Т.: Кандый jилбилỹ болды.

- Слерге бỹгỹнгỹ кỹн jарады ба?

- Кем биске айылдап келди?

- Jураган карычактарар бой-бойыгарга jарады ба?

- Карычакты ненин болужыла jурадыбыс?

-  Клей ле тустын болужыла jуранарга jенил бе?

Т.: - Слер ончогор бỹгỹн албаданып, jакшы иштендигер. Слерле кожо мегеде иштеерге jилбилỹ, jенил болды. Ончогор jарык кỹн-санаалу, капшуун иштендигер. Jаан быйан, слерге, болчомдор!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий

Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...

Конспект проведения комплексного занятия «Грибной дождь», Конспект проведения комплексного занятия «Первы снег», Конспект проведения комплексного занятия «Снег идёт»и Физкультминутка«БУРАТИНО»

1. Проведения занятия, учить детей замечать изменения происходящие в природе.2. Проведения занятия, учить детей группировать предметы по цвету и форме.3. Проведения занятия, Развивать у детей целостно...

Конспект НОД " Азбука безопасности" .Конспект НОД: Тема «Азбука безопасности» Составила : Рахимова Зарифа Тахировна. К конспекту прилагается презентация.

Составила : Рахимова Зарифа Тахировна.Цель: Обобщить и систематизировать знания о безопасности в доме.Задачи:Образовательные:— Формировать умения видеть вокруг себя потенциальные опасности в доме...

Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старший дошкольный возраст) Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старшая группа) Конспект целевой про

Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старший дошкольный возраст)Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробу...

1. Конспект по рисованию 2. Конспект по конструированию 3. Конспект по математике. 4. Конспект по окружающему миру.

Тема1. Рисование "Осенний пейзаж. Дождь" (05.10.2021)2. Окружающий мир «Такие разные, такие важные ». бытовые предметы и техника. Их значение в жизни человека. (11...