План кружковой работы по региональному компоненту
материал (средняя группа) на тему
Разработали план кружка " Тыл баайын фольклор көмөтүнэн сайыннарыы " с целью развить нравственное становление личности и развитие художественно- творческих способностей ребенка средствами «погружения» в традиционную якутскую культуру.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kruzhok_bylaana_2018-2019_syl.docx | 23.13 КБ |
Предварительный просмотр:
План кружковой работы
“ Тыл баайын фольклор көмөтүнэн сайыннарыы ”
График работы кружка
День недели | Продолжительность | Периодичность | Место |
Среда | с 15.30 до 16.00 | 1 раз в неделю | Спальня |
Пояснительная записка
Фольклором называют устное народное творчество. Из самого названия видно, что любое фольклорное произведение создается всем народом. Источником фольклора явилась народная жизнь. Она впитала в себя разнообразие фольклорных жанров. Фольклор каждого народа своеобразен и уникален. Его происхождение, бытование, форма, содержание, язык, художественные средства имеют свое национальное своеобразие, свою неповторимую специфику. Фольклор в развитии внутреннего мира человека занимает немаловажное значение. Жанры якутского фольклора обширны и притягательны. Чарующие звуки хомуса, веселые скороговорки, народные песни, осуохай, тойук очень интересуют детей всех возрастов. Овладение жанром фольклора, ведет к развитию ребенка как индивидуума, любящего свою народную культуру и ценящего обычаи и традиции других культур.
В нашем дошкольном учреждении речевое направление развития детей является приоритетным. Ведь речь – это не только средство общения, но и орудие мышления, творчества, носитель памяти, информации и пр. Овладение связной монологической речью является высшим достижением речевого воспитания дошкольников. Оно вбирает в себя освоение звуковой стороны языка, словарного состава, грамматического строя речи и происходит в тесной связи с развитием всех сторон речи: лексической, грамматической, фонетической. Дети овладевают родным языком через речевую деятельность, через восприятие речи и говорение. Поэтому, очень важно создавать условия для хорошо связной речевой деятельности детей, для общения, для выражения своих мыслей.
Ничто так не обогащает образную сторону речи детей, как фольклор.
Перспективный план на ноябрь месяц 2018г.
Сэтинньи ый
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туьаныллыбыт литература, стр. |
07.11.18с | Фольклор ойдобулун о5олорго быьаарыы, билиьиннэрии | О5о билиитин ханатыы. | “Саха фольклора”,Л.П.Лепчикова,Х.К.Татаринова,Г.Н.Иванова, 3 стр. |
13.11.18с | “Чааскы” | Албынныыр куьа5ан- моку быьыы буоларын ойдотуу | “Мэник- тэник о5о саас”,Е.П.Чехордуна Кинигэ, 8 стр |
21.11.18с | Таабырын таайыы | О5о толкуйдуур дьо5урун сайыннарыы | “Сценарийдар, оонньуулар, таабырыннар,ос хоьоонноро”,Иванова.А.Н. 44 стр. |
27.11.18с | “Ус утуо алгыс” | Бол5омтолоохтук истэргэ уорэтии, тыл баайын элбэтии | “Кэскил”,А.А.Егорова,М.П.Захарова 64 стр. |
Перспективный план на декабрь месяц (ахсынньы)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. |
05.12.18с | Кыыллар тустарынан таабырын таайыы, ос хоьоонун уорэтии | Мэйии улэтин кууьурдуу, билиини ханатыы | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 111 стр |
11.12.18с | Саха сирин котордоро, таабырын таайыы | О5о билиитин ханатыы | Сэмээр Баьылай “Саха сирин котордоро”, 6 стр. |
19.12.18с | Дьиэ суоьутэ, таабырыннары таайыы | Ой улэтин кууьурдуу, тыл баайын сайыннарыы | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 21 стр. |
25.12.18с | Куобах туьунан остуоруйа | Ойго хатыырга, тугу ойдообуттэрин бэйэлэрин тылларынан сааьылаан кэпсии уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 118 стр. |
Перспективный план на январь месяц 2019 г (тохсунньу)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. |
16.01.19с | Оьуокай | Оьуокай ойдобулун,хамсаныыларын уорэтии | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 44 стр. |
22.01.19с | О5олорго оьуокай | Оьуокай тылын сопко этэргэ уорэтии | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 44 стр. |
30.01.19с | Остуоруйа “Кырынаас кутуругун тобото хара буолбута” | Бол5омтолоохтук истэргэ, тугу ойдообуттэрин кэпсииргэ уорэтии | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 55 стр. |
Перспективный план на февраль месяц (олунньу)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. |
05.02.19с | Уоьа хараарбыт. Хоьоону аа5ыы(сымыйаччы уоьа хараарар) | Мэйии улэтин кууьурдуу, билиини ханатыы | Буотур Тобуруокап “Ытанньах герой буолбат” 18 стр. |
13.02.19с | Тииннэр уонна чыычаахтар | Остуоруйаны бэйэлэрин тылларынан кэпсии уорэтии | Иван Мигалкин “Алыптаах дойдуга” 20 стр. |
19.02.19с | Котор кынаттаахтар тустарынан таабырыннары таайыы | Ой улэтин кууьурдуу, тыл баайын сайыннарыы | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 22 стр. |
27.02.19с | Чурум-Чурумчуку остуоруйа | Ойго хатыырга, тугу ойдообуттэрин бэйэлэрин тылларынан сааьылаан кэпсии уорэтии | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 63 стр. |
Перспективный план на март месяц (кулун тутар)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. |
5.03.19с | До5ордоьуу кууьэ, остуоруйаны аа5ыы (ким до5ордоох ол дьоллоох) | Остуоруйа ойдобулун кэпсии уорэтии | Иван Мигалкин “Алыптаах дойдуга” 14 стр. |
13.03.19с | Амарах саьыл, остуоруйа аа5ыы | О5о билиитин ханатыы | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 122 стр. |
19.03.19с | Хамсыыр харамай туьунан таабырыннары таайыы | Ой улэтин кууьурдуу, тыл баайын сайыннарыы | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 21 стр. |
27.03.19с | Кутуйахтаах тайах, остуоруйаны кэпсээьин | Ойго хатыырга, тугу ойдообуттэрин бэйэлэрин тылларынан сааьылаан кэпсии уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 126 стр. |
Перспективный план на апрель месяц (муус устар)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. | |
02.04.19с | Со5отох сур, остуоруйаны аа5ыы | Тыл баайын сайыннарыы, к Толору кэпсииргэ уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 130 стр | |
10.04.19с | Албын саьыл, остуоруйаны аа5ыы | О5о билиитин ханатыы, бол5омтолоохтук истэргэ уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 132 стр | |
16.04.19с | Дьиэ суоьутэ, таабырыннары таайыы | Ой улэтин кууьурдуу, тыл баайын сайыннарыы | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 21 стр. | |
24.04.19с | Тиин уонна улар, остуоруйаны аа5ыы | Тугу ойдообуттэрин бэйэлэрин тылларынан сааьылаан кэпсии уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 134стр. | |
30.04.19с | Эьэ туьунан кэпсээн | Аьыныгас буоларга уорэтии, бэйэлэрин тылларынан тугу ойдообуттэрин кэпсии уорэтии | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 127стр |
Перспективный план на май месяц (ыам ыйа)
Ыытыллар кунэ | Тиэмэтэ | Сыала- соруга | Туттуллубут литературата, стр. |
08.05.19с | Кыыллар тустарынан таабырын таайыы, ос хоьоонун чинэтии | Мэйии улэтин кууьурдуу, билиини ханатыы | Захарова С.М, Кириллина М.Е “Уьуйууга онкуллар”, 111 стр |
14.05.19с | Улаатарым буоллар мин, хоьоону аа5ыы, ис хоьоонун ырытыы | О5о билиитин ханатыы, тыл баайын сайыннарыы | Буотур Тобуруокап “Ытанньах герой буолбат” 4 стр. |
22.05.19с | Уу харамайдарын туьунан таабырыннары таайыы | Ой улэтин кууьурдуу, тыл баайын сайыннарыы | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 31 стр. |
28.05.19с | Оьуохай | Тыл баайын сайыннарыы, чинэтии,хаамыытын уорэтии | Лепчикова Л.П, Татаринова Х.К, Иванова Г.Н “Саха фольклорун детсад о5олоругар билиьиннэрии, 49стр. |
Туттуллубут литературалар:
1. Л.П. Лепчикова, Х.К. Татаринова, Г.Н. Иванова. Саха фольклора. Дьокуускай 1993с
2.Е.П.Чехордуна.Мэник- тэник о5о саас.Бичик, 2014.-64с.
3.С.М.Захарова,М.Е.Кириллина.Уьуйууга онкуллар (иитээччилэргэ комо матырыйааллар).-Дьокуускай,2015.- 170с.
4.Буотур Тобуруокап. Ытанньах герой буолбат. Дьокуускай:Бичик, 2012-48с.
5.Сэмээр Баьылай. Саха сирин котордоро. Дьокуускай:Бичик, 2011-12с.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План работы по региональному компоненту в подготовительной группе на 2015-2016 учебный год
план работы по региональному компоненту Республики Башкортостан....
Перспективный план работы по региональному компоненту Ставропольского края в средней группе
Перспективный план работы по региональному компоненту Ставропольского края в средней группе на 2019-2020 учебный год ...
Кружковая работа по региональному компоненту в средней группе "Наследие"
ПРОГРАММАНАЦИОНАЛЬНО-РЕГИОНАЛЬНОГО КОМПОНЕНТА ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА«Наследие»...
Перспективный план работы по региональному компоненту c детьми старшего дошкольного возраста на 2020-2021 учебный год
Перспективный план работы по региональному компоненту c детьми старшего дошкольного возраста...
Кружковая работа по региональному компоненту. Тема : «Дон тихий, а берега песенные» !
Кружковая работа по региональному компоненту. Тема : «Дон тихий, а берега песенные» !Автор : Галактионова Е.В. Музыкальный руко...