Непосредственно образовательной деятельности по развитие речи средней группе
план-конспект занятия по развитию речи (старшая группа)

Сарыглар Аида Эрес-ооловна

 

 Тема "Тараа – буянныг чем."

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nod_taraa.docx28.66 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное  учреждение - детский сад  «Дамырак» с Кызыл – Мажалык  Барун-Хемчикского района  Республики Тыва

Конспект

непосредственно образовательной деятельности

по развитие речи средней группе

 Тема "Тараа – буянныг чем."

                                                            Выполнила: воспитатель

Сарыглар А.Э.

с Кызыл-Мажалык 2020 год

Тема: "Тараа – буянныг чем."                                                                                                                                                   Сорулгазы: 

1.уругларнын тараа дугайында билиглерин быжыглаар.

2.Уругларнын угаан-бодалын, кичээнгейин аас-чогаа лы таварыштыр болгаш салаа-сайгыдын, дыл-домаан сайзырадыр.                                                    3.Уругларны кежээ, эп-найыралдыг, эш-оорзурек болурунга кижизидери.

Коргузуг материалдары:  ог, огнун дериг-херекселдери, аът халып бар чыдар аялга, сула шимчээшкинге оожум аялга, улегер домак чуруп каан чурук.

Словарлыг ажыл: согааш, бала, деспи, булгааш, дээрбе.

Этап занятия

Структурные компоненты деятельности

Ход непосредственно образовательной деятельности:

Время

Деятельность педагога

Деятельность детей

1.

Организастыг кезээ.

Б: Амырла – амыр , уруглар!

Мен силер-биле кады аян-чорук кылыр дээш келдим. Мээн-биле аян-чорук кылыр силер бе?

Б:  Бис ам кырган-ававыстын аалынче аян-чорук кылыылынарам.

Б : Салаага оюн «Аъттар» (салааларын оожум, дурген соктаар)

Кырган-ававыстын аалынче баарда аъттардан мунуп алгаш чоруптаалынар.

Б: Оой, кырган-ававыстын аалы коступ келди, ам бичии оожум халыптаалынар. Огже аъттыг шаап (дурген) халып болбас шээй, уруглар.

Кырган-ававыстын аалы чедип келди. Аъттарывыстан душкештин кирээлинерем, уруглар.

- Ийе

Уруглар аъттарны мунуп  алгаш зал  долганыр халыыр.

1 мин.

2.

Мотивационно -побудительный этап

Оглерге кире бергеш аалчы кижи кайы хамаанчок черге олурбас. Аалчы кижи огнун солагай талазынга олурар.

Б: Амыр! Амыргын-на бе!

К – А : Амыргын – на!

К – А :Аалга кирген кижи аяк эрии ызырар,

    Арыгга кирген кижи саат дайнаар» -  деп тыва улегер домак безин шайнын кандыг- хире хундулуг чораанын чугаалап турар. Огге кирген улуг-даа, бичи-даа кижиге тыва чон шайын бир-ле дугаарында соннээр.

Б: Шупту эптиг кылдыр олуруп алынар. Огге канчаан олурарын сактып таныштырыптайын. Оолдар маспактанып олурар, кыс уруглар согедектеп олурар.

К – А. Аалчыларга тывызыктан ыдыптайын:
Буянныг талдын будуу чус
Ашак-кадай чогушту 
Аал ишти амырады

Б:  Бо чуу деп эдилел-дыр, уруглар?

Б: манаа чуну канчаарыл?

бистер тыва эдилелдеривиске камныг болур ужурлуг бис, уруглар.

«Кежээнин мурнунда хунде, чалгаанын мурнунда кочу» деп улегер домак бар болгай уруглар, бис бичиивисттен кежээ болур ужурлуг бис. Кырган-ававыска тараадан соктап бээр бис бе?

 Амырлажырын коргузер. Улуг кижи кырынга, бичии кижи адаанга.

Уруглар коргузер

- Тараа

 

- Согааш, бала.

- Арбай, тараа соктап чиир

- Ие тараадан соктап бээр бис.

1 мин

3.

Основная часть.

Б: - Шын-дыр! Ам тараадан хооруп «Арбай-хоорлап» ойнаптаалынар че.
С. Е. Танованыы, аялгазы: А.Тановтуу ыры «Арбай-Хоор» 
Адыжынар коргузунер,
Арбай-хоорлап ойнаалынар
Арбай-хоор, арбай-хоор, 
Арбай-хоор, арбай-хоор
Улуг-эргек уруктазын.
Башкы- салаа балыктазын.
Арбай-хоор, арбай-хоор, 
Арбай-хоор, арбай-хоор.
Ортаа-салаа одун салзын
Кемчок салаа кедээр орзун
Арбай-хоор, арбай-хоор, 
Арбай-хоор, арбай-хоор.
Хеймер- салаа кежээ болзун,
Олут орбас, орлан болзун
Арбай-хоор, арбай-хоор, 
Арбай-хоор, арбай-хоор.

Ие ойнаптаалынар.

8 мин

4.

Практиктиг ажыл

К – А Тараа дугайында билир улегер домаавысты чугаалаптаалынарам :

Б: - Эр-хейлер! Арбай-хоорлап хооруп алган тараавысты соктаптаалынар че, уруглар:

Сула шимчээшкин

Арбай-тараа соктап чиир,

Аажок-кежээ, эрес бис

Бала, согааш эдим бо

Бирээ, ийи, уш!

Б: - Тараанын хевирлери ангы-ангы болгай, оларны сактып чуруктан коруп аттарын адаптынарам, уруглар: Ак-тараа, арбай, сула, чинге-тараа.
Б: -  Тараадан далганны болбаазырадыпкан соонда, далгандан кандыг-даа янзы-буру хевирнин чемнерин будуруп болур чижээ: Хлеб, булочкалар, пряник, печенье, сушкилер, торттар, баранки, макароннун ангы-ангы хевирлери, каравай хлеб дээш оон-даа оске.
Б: - Чангыс далгандан чеже деп хой чемнер болу бээр-дир уруглар. Ынчангаш ол будун делегейде эн хундуткелдиг, унелиг чем.
Б: -Каравай хлебтен быжырып ойнаптаалынар че.
Хоровод: «Каравай»
Каравай хлебтин чаагайын чуу-дээр ону. Ынчалза-даа бистин тыва чоннун соктап кылган далганы дег чаагай чем-даа бар бе.            

«Тараам турда тодуг-ла мен!»

Тараадан халбактанган –тодуг
Малдан халбактанган- каас

4мин

4 мин.

5.

Рефлексиалыг  кезээ.

 Б: - Далганны кылырда кандыг херекселдер херек-тир, уруглар?
- Эр-хейлер
Б : Ам бистин чоруур уевис келди кырган-авай. Уруглар, кырган-аванар-биле байырлажыпкаш аъттарывыска олурупкаш чоруптаалынар.

- Согааш, бала, деспи, алгый, булгааш, дээрбе

- Байырлыг

2 мин


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект по непосредственно-образовательной области развитие речи в средней группе «Путешествие по сказкам».

Сказки служат для детей первым урокам нравственности и морали. В них добро всегда побеждает зло. Это настраивает ребенка на оптимистическое восприятие жизни, формируют положительные черты характера. П...

Конспект непосредственно образовательной деятельности (развитие речи) в средней группе \'\'Свойства снега\'\' с использованием технологии исследовательской деятельности.

Конспект непосредственно образовательной деятельности (развитие речи) в средней группе детского сада "Свойства снега" с использованием технологии исследовательской деятельности. Цель: закрепить получе...

Конспект образовательной деятельностипо развитию речи. Тема «Звуковая культура речи: звук [т]. в группе «Солнышко»

Конспект образовательной деятельностипо развитию речи. Тема «Звуковая культура речи: звук [т]. в группе «Солнышко»Предварительная работа: Беседа по теме: «Транспорт», Д. ...

Перспективный план группы среднего дошкольного возраста Образовательная область «Речевое развитие», направление «Коммуникация» Непосредственно – образовательная область «Развитие речи»

Перспективный план группы среднего дошкольного возраста Образовательная область «Речевое развитие», направление «Коммуникация»Непосредственно – образовательная область &l...

Конспект непосредственной образовательной деятельности с детьми средней группы "Прогулка в лес" Образовательная область "Развитие речи"

Во время проведения НОД у детей формируются навыки составления небольшого описательного рассказа о диком животном по опорной схеме. Дети знакомятся  с разнообразием животного мира. Формирует...

Конспект образовательной деятельностипо развитию речи в средней группе "Путешествие с колобком"

Конспект образовательной деятельности по развитию речи в средней группе "Путешествие с колобком"...

Конспект непрерывной образовательной деятельностипо развитию речи и грамоте в подготовительной к школе группе ДАВАЙТЕ ПОМОЖЕМ ЗВЁЗДОЧКАМ! (с использованием игровых технологий, квест-технологии)

Цель:формировать навыки выделения в речи звуков к, г;Задачи:- продолжать учить выделять звуки [К], [Г] из названий картинок;- закреплять умение определять места звуков [К], [Г] в слове;- продолжать уп...