Непосредственно образовательной деятельности по развитие речи средней группе
план-конспект занятия по развитию речи (старшая группа)
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение - детский сад «Дамырак» с Кызыл – Мажалык Барун-Хемчикского района Республики Тыва
Конспект
непосредственно образовательной деятельности
по развитие речи средней группе
Тема "Тараа – буянныг чем."
Выполнила: воспитатель
Сарыглар А.Э.
с Кызыл-Мажалык 2020 год
Тема: "Тараа – буянныг чем." Сорулгазы:
1.уругларнын тараа дугайында билиглерин быжыглаар.
2.Уругларнын угаан-бодалын, кичээнгейин аас-чогаа лы таварыштыр болгаш салаа-сайгыдын, дыл-домаан сайзырадыр. 3.Уругларны кежээ, эп-найыралдыг, эш-оорзурек болурунга кижизидери.
Коргузуг материалдары: ог, огнун дериг-херекселдери, аът халып бар чыдар аялга, сула шимчээшкинге оожум аялга, улегер домак чуруп каан чурук.
Словарлыг ажыл: согааш, бала, деспи, булгааш, дээрбе.
№ | Этап занятия Структурные компоненты деятельности | Ход непосредственно образовательной деятельности: | Время | |
Деятельность педагога | Деятельность детей | |||
1. | Организастыг кезээ. | Б: Амырла – амыр , уруглар! Мен силер-биле кады аян-чорук кылыр дээш келдим. Мээн-биле аян-чорук кылыр силер бе? Б: Бис ам кырган-ававыстын аалынче аян-чорук кылыылынарам. Б : Салаага оюн «Аъттар» (салааларын оожум, дурген соктаар) Кырган-ававыстын аалынче баарда аъттардан мунуп алгаш чоруптаалынар. Б: Оой, кырган-ававыстын аалы коступ келди, ам бичии оожум халыптаалынар. Огже аъттыг шаап (дурген) халып болбас шээй, уруглар. Кырган-ававыстын аалы чедип келди. Аъттарывыстан душкештин кирээлинерем, уруглар. | - Ийе Уруглар аъттарны мунуп алгаш зал долганыр халыыр. | 1 мин. |
2. | Мотивационно -побудительный этап | Оглерге кире бергеш аалчы кижи кайы хамаанчок черге олурбас. Аалчы кижи огнун солагай талазынга олурар. Б: Амыр! Амыргын-на бе! К – А : Амыргын – на! К – А :Аалга кирген кижи аяк эрии ызырар, Арыгга кирген кижи саат дайнаар» - деп тыва улегер домак безин шайнын кандыг- хире хундулуг чораанын чугаалап турар. Огге кирген улуг-даа, бичи-даа кижиге тыва чон шайын бир-ле дугаарында соннээр. Б: Шупту эптиг кылдыр олуруп алынар. Огге канчаан олурарын сактып таныштырыптайын. Оолдар маспактанып олурар, кыс уруглар согедектеп олурар. К – А. Аалчыларга тывызыктан ыдыптайын: Б: Бо чуу деп эдилел-дыр, уруглар? Б: манаа чуну канчаарыл? бистер тыва эдилелдеривиске камныг болур ужурлуг бис, уруглар. «Кежээнин мурнунда хунде, чалгаанын мурнунда кочу» деп улегер домак бар болгай уруглар, бис бичиивисттен кежээ болур ужурлуг бис. Кырган-ававыска тараадан соктап бээр бис бе? | Амырлажырын коргузер. Улуг кижи кырынга, бичии кижи адаанга. Уруглар коргузер - Тараа
- Согааш, бала. - Арбай, тараа соктап чиир - Ие тараадан соктап бээр бис. | 1 мин |
3. | Основная часть. | Б: - Шын-дыр! Ам тараадан хооруп «Арбай-хоорлап» ойнаптаалынар че. | Ие ойнаптаалынар. | 8 мин |
4. | Практиктиг ажыл | К – А Тараа дугайында билир улегер домаавысты чугаалаптаалынарам : Б: - Эр-хейлер! Арбай-хоорлап хооруп алган тараавысты соктаптаалынар че, уруглар: Сула шимчээшкин Арбай-тараа соктап чиир, Аажок-кежээ, эрес бис Бала, согааш эдим бо Бирээ, ийи, уш! Б: - Тараанын хевирлери ангы-ангы болгай, оларны сактып чуруктан коруп аттарын адаптынарам, уруглар: Ак-тараа, арбай, сула, чинге-тараа. | «Тараам турда тодуг-ла мен!» Тараадан халбактанган –тодуг | 4мин 4 мин. |
5. | Рефлексиалыг кезээ. | Б: - Далганны кылырда кандыг херекселдер херек-тир, уруглар? | - Согааш, бала, деспи, алгый, булгааш, дээрбе - Байырлыг | 2 мин |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект по непосредственно-образовательной области развитие речи в средней группе «Путешествие по сказкам».
Сказки служат для детей первым урокам нравственности и морали. В них добро всегда побеждает зло. Это настраивает ребенка на оптимистическое восприятие жизни, формируют положительные черты характера. П...
Конспект непосредственно образовательной деятельности (развитие речи) в средней группе \'\'Свойства снега\'\' с использованием технологии исследовательской деятельности.
Конспект непосредственно образовательной деятельности (развитие речи) в средней группе детского сада "Свойства снега" с использованием технологии исследовательской деятельности. Цель: закрепить получе...
Конспект образовательной деятельностипо развитию речи. Тема «Звуковая культура речи: звук [т]. в группе «Солнышко»
Конспект образовательной деятельностипо развитию речи. Тема «Звуковая культура речи: звук [т]. в группе «Солнышко»Предварительная работа: Беседа по теме: «Транспорт», Д. ...
Перспективный план группы среднего дошкольного возраста Образовательная область «Речевое развитие», направление «Коммуникация» Непосредственно – образовательная область «Развитие речи»
Перспективный план группы среднего дошкольного возраста Образовательная область «Речевое развитие», направление «Коммуникация»Непосредственно – образовательная область &l...
Конспект непосредственной образовательной деятельности с детьми средней группы "Прогулка в лес" Образовательная область "Развитие речи"
Во время проведения НОД у детей формируются навыки составления небольшого описательного рассказа о диком животном по опорной схеме. Дети знакомятся с разнообразием животного мира. Формирует...
Конспект образовательной деятельностипо развитию речи в средней группе "Путешествие с колобком"
Конспект образовательной деятельности по развитию речи в средней группе "Путешествие с колобком"...
Конспект непрерывной образовательной деятельностипо развитию речи и грамоте в подготовительной к школе группе ДАВАЙТЕ ПОМОЖЕМ ЗВЁЗДОЧКАМ! (с использованием игровых технологий, квест-технологии)
Цель:формировать навыки выделения в речи звуков к, г;Задачи:- продолжать учить выделять звуки [К], [Г] из названий картинок;- закреплять умение определять места звуков [К], [Г] в слове;- продолжать уп...