Конспект занятие по развитию родной речи в средней группе
план-конспект занятия по развитию речи (средняя группа)
Конспект занятие
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_zanyatie_po_razvitiyu_rodnoy_rechi_v_sredney_gruppe.docx | 25.04 КБ |
Предварительный просмотр:
Тыва Республиканын эртем болгаш ооредилге яамызы
Чугаа сайзырадылгазы
(ортумак болук)
Тема: «Тыва борт»
Кичээлди тургускан башкы:
Шеми сумузунун «Чечек» уруглар садынын
Кижизидикчи башкызы: Монгуш Чинчи Геннадьевна.
2020 ч
Чугаасайзырадылгазы
Тема: «Тыва борт»
(ортумакболук)
Сорулгазы: 1. Уругларгатываборттутаныштырар.
2. Уругларгатываборттунтургузуунооредир. Тыва чингинесостер-биле дылынсайзырадыр.
3. Тыва борткеынакболурункижизидер.
Ажыглаарчуулдер: Долаана, Кудеректинчуруктары. Чагаахавы, аптара, тыва борт, карточкалар( дортангыкескенчуруктар).
Словарь-биле ажыл:аптара,дошка,шаалынчыы,маагы.
Кичээлдинчорудуу:
- 1.Организаастыг кезээ.
АлдынХунум, Ак-кок дээрим
Арга-арыым, ан-меним.
Аалчылар, эжим-оорум
Амырменди,экии, экии!!!
-Уруглар, богунбистинкичээлдеаалдапкелгенбашкылар-биле тываёзу-биле, чолукшуп-мендилежиилинер. Амыр-амыр!(башкыкоргузупбээр).
- Кудерек биле Долаана база бистинышкашмендилежип, чолукшуптураркорунердаан, уруглар. Амботтарынар база мынчаарчолукшупкорээлинерем. Эр-хейлер!
- Уруглар, бис кайдачурттаптурар бис. Чуудеп суурда?
(Шеми суур).
-Эр-хейлер. (Харыылапкануругларныадынадапмактаар.)
-Бис кандыгязы-сооктуг улус бис,уруглар? Орусбе, тывабе? (тыва)
-Шупту денге катаптаптаалынарам. Ты-ва. (2-3 катап).
-Бистинчурттаптурарчеривисти, бомбурзекдеп база адаар бис, уруглар. Мээн-биле денге адапкорунерем. Бом-бур-зек. (2-3).
-Бомбурзекчуугедомей-дир,уруглар? ( Бомбукке).
-Бомбуккедомейборбакбоорга, бомбурзекдээр, уруглар.
- БочуруктаДолаанакайдатурар-дыр, тыпкорунерем.
-Шын-дыр, ортузунда. Долаанакандыгязы-сооктугдепбодаарсилер? (тыва).
-Шын-дыр, тыва. Бис база кымнарболдувус, уруглар. (тывалар).
-Долаананынэштеридыкаковей. Кандыгязы-сооктугуруглар бар-дыр?
(1.негр,2. орус,4. индей,5.вьетнам).(Башкы-биле денге катаптаар).
-Индейлерникиноданкооргеаътмунупалгашканчааралгыржырийик, уруглар. (уу-ваа-ваа-ва). (аскынадыжы-биле дуглап, ажыдыпалгырыпоттуннер).
- 2. Кол кезээ.
( Сугдаажышулурткайныпчыдар).
А)-Оойуруглар, мындачуушулурткайныпчыдарчоор.Чуу-дур? ( агыпчыдарсуг).
-Босугдачууагыпкелгениол? Чуу-дурбо, уруглар?
(Аптара)
-Шын-дыр, уруглар, аптара-дыр. Мээн-биле денге катападаптаалынарам. Ап-та-ра (2-3 катап).
-Аптараиштиндечуу бар эвес, кымкоруптерил?
-Баштайботывызыктыыдыптайн, тыпкорунерем. Уруглар
Борбаанайны он кижикодурер
Чуу-дурол, уруглар? (борт)
(Он кижидээрге, он салааларывыс-тыр, а борбаанайдээргеборгувустутывызыктаптурарывысол)
-Чуу бар-дыр (борт).
-Чуу-дур, уруглар. (борт).
-Шын-дыр, эр-хейлер. Борт-дур.
-Боанааэвес, тыва борт шээй, уруглар. (Бажындадошкалыг, онунунчаражынак-кок торгу, кыдыынанайкежи-биле даарапкаан. Дыка-ла чараш борт-дур, уруглар.
-Аптараиштиндеоонынайчуу бар эвес, уруглар. Оо, чагаа-дыр.
Чагаанысилерге, номчупберейн, уруглар.
Б) «Экии, уруглар!
Бис, Кудерек биле Долаана,силергекелчыдар Тыва улустунбайырлалыШагаатаварыштырбайырчедирип тур бис. Силергедаалгаберип тур бис, уруглар.Бо борт кандыгулулустун боргу-дур, тыпкорунерем. Шагаадачедебээр бис.
Байырлыг! СилернинэштеринерДолаана биле Кудерек.»
В)-Амбокичээливисте, тыва борт дугайындачугаалажыр бис, уруглар.
Борт дээргекандыг-даакижининонзагайхевиболур.
-Борттукижикаяакедерил, уруглар?
-Будунгабе азы кулаангабе? (Шын-дыр бажынга).
-Даштынамсоокболгай, уруглар. Амдаштыгаа борт чоккыштапболур бис, бе? ( Чок.)
- Чуге?
-Шын-дыр, даштынсоок, бажывыс дона бээр.
- Бажывысдонурарболзувуссакижиканчапбаарыл, уруглар?(аарыйбээр, грипптепболур, эъдиизипболур…) .
-Ынчангаш, соокуеде борту албанкедипалгашунер.
-Амчаабоаптаравыскачораан,боборттукышкыуедекедер борт-дур, уруглар.
- Долаана биле Кудерек Шагаадакелгешкоор бис дээнболгай, амбоборттукандыгуедекедипболур улус бис,экибилипалыылынар, уруглар.
( Телевизоргаслайдыгатыва борт чуруунсалыр).
- Бочуу-дур, уруглар? (Борт)
-Кандыг борт-дур? ( Тыва)
-Тыва борт депканчапбилипкааптынар. (дошка)… (Мээнугбамда. Акымда бар.)
-Дыкаэки-дир, уруглар. Акыларывыс, угбаларывыстатываборттер база бар.
(Борттунтургузуу)
-Боборттунбажындаооруп, баглапкаанхевирнидошкадээр, уруглар. Онукандыг-дыр (сарыг).
-Дошкадеп денге адаалынар.(2-3 катаптаар)
-Бобатканкезээнчуудепадаардепбодаарсилер,уруглар? (чылдыпчоруурчувези…)
- Ийе,бобатканкезээншаалынчыыдээр. Мээн-биле катаптападаалынар, уруглар (шаа-лын-чыы)2-3 катаптаар)
-Шаалынчыынынонукандыг-дыр? (ногаан)
-Амбокыдыы-дыр, уруглар. Кыдыынкандыгоннугпос-биле даарапкаан –дыр, уруглар? (кара)
-Бобатканийичингепоскандыгоннуг-дур, уруглар? (кызыл)
-Шын-дыр, эр-хейуруглар.
-Монумаагыдээр. Мээн-биле денге адаалынар. Маа-гы (2-3 катаптаар).
Амбочурукчеайтырымга, аттарынадаптаалынар, уруглар. (Дошка. Шаалынчыы. Кыдыы. Маагы).
Г).Сулашимчээшкин. «Челер ой».
(Башкы-биле денге аялганыдыннавышааншимчээшкиннерникылыр.)
1.Ховен ышкашхоюг
Чымчакдуктуг, дээн-дээн.
Холдерышкашчалгыыр
Чаптыпчыдар, дээн-дээн.
2. Саар малы аалга
Сынмасболган, дээн-дээн.
Сагган суду сава
Ажыптурган, дээн-дээн.
- 3.Туннелкезээ.
- Ам, «Шынтургус, шын ада» деп, столгаоюндантургузупойнаптаалынар. Кымдургенсалыптарэвес, уруглар.
-Бочуруктакоргенборгувустукайыуедекедипболурул, уруглар? (Часкы, куску)
-Бодуктугборттукажанкедипболурул? ( Кыжын).
-Долаана биле Кудеректинбергендаалгазынкылыпалдывыс ,уруглар. АмШагаадакээрге ,чугаалапбээр бис. Амыраарларбоор.
-Амбиркатаптаптаалынар. (Кандыгулустун боргу-дур? Бочузуболду(дошка…)
Кичээлгешуптуэки, идекпейлигкириштинер, уруглар. Эр-хейлер. Экикиришкенинердээшчеттирдим, уруглар.
Ажыглаан литература:
1.Л.Х. Ооржак, А.А.Монгуш «Тыва дыл» школа назынычетпээналбанчерлерингетывачугаасайзырадылгазынынпрограммазы. Тыванын ном ундурерчери. Кызыл,2018.
2.Л.Х.Ооржак «Номчулга ному» Кызыл, 2019.
3.М.Н.Ооржак «Дыннаксанчыгтывачугаа». Кызыл, 2019.
4.Л.Х.Ооржак «Бомбурзек». Кызыл, 2019.
Кичээлгеажыглаанчуруктар:
Чолукшулга.
Кудерек биле Долаананынчолукшуптурары.
Бистинчурттаптурарчеривис-Бомбурзек.
Бомбурзектеянзы-буру язы-соокчоннар, уруглар.
Тыва борт
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект занятия по развитию связной речи в средней группе по мотивам сказки К.И. Чуковского "Доктор Айболит"
Конспект занятия по развитию связной речи в средней группе...
План-конспект занятия по развитию диалогической речи в средней группе.
Данный план-конспект предполагает использование диалогической речи на занятии по развитию речи. Основная особенность, что в основе лежит региональный компонент, а именно использование башкирской народ...
Конспект занятия по развитию связной речи в средней группе. Тема: Пересказ сказки «Заяц и ёж» (Бр. Гримм).
Программное содержание: 1. помочь детям запомнить сюжет из сказки «Заяц и ёж», 2. продолжать учить отвечать на вопросы по содержанию; 3. учить выразительно, передавать диалоги персонажей; 4. восп...
Конспект занятия по развитию связной речи в средней группе «Весна».
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение«Детский сад №24 комбинированного вида» Конспект занятия...
Конспект занятия по развитию связной речи в средней группе для детей с ТНР по теме "Зимние забавы"
Занятие по развитию связной речи в средней группе решает важные задачи для успешной социализации дошкольников с ТНР в среду нормально развивающихся сверстников....
Конспект занятия по развитию связной речи детей средней группы через использование схем и моделей «Мы-чистюльки».
Конспект занятия по развитию связной речи детей средней группы через использование схем и моделей «Мы-чистюльки».Цель: развитие связной речи детей с использованием схем и моделейЗадачи: - ...
Конспект занятие по развитию родной речи в средней группе
Конспект занятие по развитию родной речи в старшей группы...