"Остуоруйалаах холбуйачаан". Улахан белех оголоругар дьайымал
план-конспект занятия по развитию речи (старшая группа)
Предварительный просмотр:
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА ЗАНЯТИЯ
Группа | Старшая якутоязычная группа «Кунчээн» |
Воспитатель | Попова Наталья Владимировна |
Форма занятия | Групповое |
Вид занятия | Интегрированное |
Тема НОД | «Ларец сказок» («Остуоруйалаах холбуйачаан») |
Виды детской деятельности | Игровая, коммуникативная, познавательно-исследовательская |
Цель для педагога | Обобщить представление детей о сказках |
Цель для ребенка | Формировать умение узнавать сказки по короткому отрывку, по иллюстрациям; развивать устную речь, воспитывать интерес к художественной литературе. |
Планируемый результат | Знает названия сказок, достаточно хорошо владеет устной речью, умеет находить нестандартные подходы к решению задач, может выражать свои мысли и желания, активно взаимодействует со сверстниками и взрослыми, проявляет интерес к художественной литературе. |
Оборудование | Сундук, конверты с заданиями, замки и ключи к ним, мультимедийное оборудование, презентация с иллюстрациями сказок, разрезные картинки, шапки-маски, «волшебный мешок», предметы сказочных персонажей, музыкальная шкатулка, сюрприз-книга. |
Словарная работа | Холбуйа-холбуйачаан |
Место проведения | Групповое помещение «Кунчээн» |
Этапы деятельности | Цель | Действие воспитателя | Действия детей |
Мотивационно-побудительный | Сконцентрировать внимание детей. | Здоровается с детьми и с гостями Приглашает детей к общению. - Оголоор, эьиги остуоруйалары себулуугут дуо? Ханнык остуоруйаны ордук себулуугутуй? - Мин эмиэ остуоруйалары наьаа себулуубун, ордук аптаах остуоруйалары, того диэтэххэ онно араас интэриэьинэй буолар. - Билигин ханнык эбит остуоруйа геройун ойуулаан кердеруеххэйин эрэ. Ким кердеруен багарар? Биир ого кердерер,биьиги таайабыт. - Маладьыастар! (ааны тонсуйаллар, сууламмыт сундук киллэрэллэр). - Туох буолуой бу? Кимтэн буолуой? (арыйаллар, 7 кулуустээх сундуук, кэнбиэргэ суруктаах). - Кимтэн буолуой? Аагыаххайын эрэ. (читают письмо). | Приветствие Проявляют интерес деятельности. Изображают героев сказок. Проявляют фантазию. |
Постановка цели | Создать проблемную ситуацию. | - Тыый! Кырдьык интэриэьинэй оонньуу быьыылаах. Аптаах холбуйа эбит. Кулуустэрдээх. Аагыаххайын эрэ, хас кулуустээгин. Сэттэ араас кулуустээх. Хайдах арыйабыт? Хантан бачча элбэх кулууьу булуохпутун себуй оголоор? (оголор эппиэттэрэ). - Керун эрэ, кэнбиэрдэр бааллар. Биири арыйан керебут дуо? Ханнык еннеегу арыйабыт? Эмиэ араас еннеехтер. Ээ, арааьа сорудахтаах конвердар быьылаах. (Открывает конверт). - Ээ, сорудахтаах кэнбиэрдэр эбит, арааьа хас сорудах толордохпут аайы кулуус буларбыт буолуо. Ооньуурга себулэьэгит дуо? Чэ, оччого бастакы сорудагы аагыаххайын. | Соглашаются сыграть в игру. |
Совместная работа с детьми
| Применение полученных умений и знаний. | 1 сорудах. «Остуоруйаны таай». Остуоруйаттан биир этиини аагар, оголор таайаллар. 2 сорудах. «Бэриллибит буукубаттан остуоруйа геройун ааттаа». 3 сорудах. Икки командага арахсан хартыынаны хомуйуу. 4 сорудах. «Остуоруйа геройдарын ааттаталаа» 5 сорудах. «Эриэппэ» остуоруйаны оонньоон кердерун. 6 сорудах. «Бу кимиэнэй?» 7 сорудах. «Теттерутун эт». Маладьыастар! Кулуустэри барытын арыйдыбыт! | Выполняют задания. |
Рефлексия | Подвести итог качества выполненной работы. | Открывают ларец. Находят внутри большую книгу сказок. Подводит итог игры. - Тугу саамай себулээтигит? - Ханнык сорудагы ыарахан дии санаатыгыт? - Того сорудагы барытын тургэнник толордубут? - Бу кинигэттэн биьиги ессе элбэх остуоруйалары билиэхпит. Благодарит детей за активное участие. | Делятся впечатлениями. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
"Бэйбэрикээн эмээхсиннэ ыалдьыттааьын". Орто белех оголоругар дьайымал
Занятие по математике в средней группе...
Улахан белех тумуктуур дьарык технологическай картата
Темата: «Остуоруйа дойдутугар айан»Сыала: О5о оонньуу кеметунэн билиитин ханатыы, чинэтии. О5ону интэриэьиргэтии, оонньуур дьарыгыттан дуоьуйууну ыларын ситиьии. Толкуйдуур дьо5урун сайынн...
«Куьунну мозаика» дьуьуйуу. (Улахан белех о5олоругар аналлаах аралдьыйыы сценарийа)
Цель – закрепить знания детей о сезонных изменениях в природе, о признаках осениЗадачи: -формировать навыки самостоятельного исполнения выученных стихов, песен и танцев;-создавать празднич...
Толкуйдаа. Оонньоо. Кыай. Бэлэмнэнии белех оголоругар аналлаах курэхтэьиилээх оонньуу
Игра-соревнование...
"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал
Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...
"Математика дойдутугар айан". Улахан белех оголоругар дьайымал
конспект занятия...
Улахан белех о5олоругар тыл сайдыытын аhа5ас дьарыгын конспега Тема: «Транспорт»
Улахан белех о5олоругар тыл сайдыытын аhа5ас дьарыгын конспегаТема: «Транспорт»...