"Остуоруйалаах холбуйачаан". Улахан белех оголоругар дьайымал
план-конспект занятия по развитию речи (старшая группа)

Попова Наталья Владимировна

Конспект занятия

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tehnologicheskaya_karta_zanyatiya.docx18.28 КБ

Предварительный просмотр:

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА ЗАНЯТИЯ

Группа

Старшая якутоязычная группа «Кунчээн»

Воспитатель

Попова Наталья Владимировна

Форма занятия

Групповое

Вид занятия

Интегрированное

Тема НОД

«Ларец сказок» («Остуоруйалаах холбуйачаан»)

Виды детской деятельности

Игровая, коммуникативная, познавательно-исследовательская

Цель для педагога

Обобщить представление детей о сказках

Цель для ребенка

Формировать умение узнавать сказки по короткому отрывку, по иллюстрациям; развивать устную речь, воспитывать интерес к художественной литературе.

Планируемый результат

Знает названия сказок, достаточно хорошо владеет устной речью, умеет находить нестандартные подходы к решению задач, может выражать свои мысли и желания, активно взаимодействует со сверстниками и взрослыми, проявляет интерес к художественной литературе.

Оборудование

Сундук, конверты с заданиями, замки и ключи к ним, мультимедийное оборудование, презентация с иллюстрациями сказок, разрезные картинки, шапки-маски, «волшебный мешок», предметы сказочных персонажей, музыкальная шкатулка, сюрприз-книга.

Словарная работа

Холбуйа-холбуйачаан

Место проведения

Групповое помещение «Кунчээн»

Этапы деятельности

Цель

Действие воспитателя

Действия детей

Мотивационно-побудительный

Сконцентрировать внимание детей.

Здоровается с детьми и с гостями

Приглашает детей к общению.

- Оголоор, эьиги остуоруйалары себулуугут дуо? Ханнык остуоруйаны ордук себулуугутуй?

- Мин эмиэ остуоруйалары наьаа себулуубун, ордук аптаах остуоруйалары, того диэтэххэ онно араас интэриэьинэй буолар.

- Билигин ханнык эбит остуоруйа геройун ойуулаан кердеруеххэйин эрэ. Ким кердеруен багарар? Биир ого кердерер,биьиги таайабыт.

- Маладьыастар!

(ааны тонсуйаллар, сууламмыт сундук киллэрэллэр).

- Туох буолуой бу? Кимтэн буолуой?

(арыйаллар, 7 кулуустээх сундуук, кэнбиэргэ суруктаах).

- Кимтэн буолуой? Аагыаххайын эрэ. (читают письмо).

Приветствие

Проявляют интерес деятельности.

Изображают героев сказок.

Проявляют фантазию.

Постановка цели

Создать проблемную ситуацию.

- Тыый! Кырдьык интэриэьинэй оонньуу быьыылаах. Аптаах холбуйа эбит. Кулуустэрдээх. Аагыаххайын эрэ, хас кулуустээгин. Сэттэ араас кулуустээх. Хайдах арыйабыт? Хантан бачча элбэх кулууьу булуохпутун себуй оголоор?

(оголор эппиэттэрэ).

- Керун эрэ, кэнбиэрдэр бааллар. Биири арыйан керебут дуо? Ханнык еннеегу арыйабыт? Эмиэ араас еннеехтер. Ээ, арааьа сорудахтаах конвердар быьылаах. (Открывает конверт).

- Ээ, сорудахтаах кэнбиэрдэр эбит, арааьа хас сорудах толордохпут аайы кулуус буларбыт буолуо. Ооньуурга себулэьэгит дуо? Чэ, оччого бастакы сорудагы аагыаххайын.

Соглашаются сыграть в игру.

Совместная работа с детьми

                                                                                                                                     

Применение полученных умений и знаний.

1 сорудах. «Остуоруйаны таай». Остуоруйаттан биир этиини аагар, оголор таайаллар.

2 сорудах. «Бэриллибит буукубаттан остуоруйа геройун ааттаа».

3 сорудах. Икки командага арахсан хартыынаны хомуйуу.

4 сорудах. «Остуоруйа геройдарын ааттаталаа»

5 сорудах. «Эриэппэ» остуоруйаны оонньоон кердерун.

6 сорудах. «Бу кимиэнэй?»

7 сорудах. «Теттерутун эт».

Маладьыастар! Кулуустэри барытын арыйдыбыт!

Выполняют задания.

Рефлексия

Подвести итог качества выполненной работы.

Открывают ларец. Находят внутри большую книгу сказок.

Подводит итог игры.

- Тугу саамай себулээтигит?

- Ханнык сорудагы ыарахан дии санаатыгыт?

- Того сорудагы барытын тургэнник толордубут?

- Бу кинигэттэн биьиги ессе элбэх остуоруйалары билиэхпит.

Благодарит детей за активное участие.

Делятся впечатлениями.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Улахан белех тумуктуур дьарык технологическай картата

Темата: «Остуоруйа дойдутугар айан»Сыала: О5о оонньуу кеметунэн билиитин ханатыы, чинэтии. О5ону интэриэьиргэтии, оонньуур дьарыгыттан дуоьуйууну ыларын ситиьии. Толкуйдуур дьо5урун сайынн...

«Куьунну мозаика» дьуьуйуу. (Улахан белех о5олоругар аналлаах аралдьыйыы сценарийа)

Цель  – закрепить знания детей о сезонных изменениях в природе, о признаках осениЗадачи: -формировать навыки самостоятельного исполнения выученных стихов, песен и танцев;-создавать празднич...

"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал

Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...

Улахан белех о5олоругар тыл сайдыытын аhа5ас дьарыгын конспега Тема: «Транспорт»

Улахан белех о5олоругар тыл сайдыытын аhа5ас дьарыгын конспегаТема: «Транспорт»...