Толкуйдаа. Оонньоо. Кыай. Бэлэмнэнии белех оголоругар аналлаах курэхтэьиилээх оонньуу
план-конспект занятия (подготовительная группа)
Предварительный просмотр:
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА МЕРОПРИЯТИЯ
Группа | Подготовительная к школе группа «Кунчээн» (якутоязычная) |
Воспитатель | Попова Наталья Владимировна, воспитатель высшей квалификационной категории |
Форма занятия | Групповая (игра-соревнование) |
Тема мероприятия | «Т.О.К.» («Толкуйдаа. Ооньоо. Кыай.») |
Виды детской деятельности | Игровая, коммуникативная, познавательная, двигательная |
Цель для педагога | Формировать умение сотрудничать в командной работе |
Цель для ребенка | Умение договариваться, взаимодействовать, общаться друг с другом при выполнении заданий познавательно-развивающего характера. |
Планируемый результат | Умеет находить нестандартные подходы к решению задач, может выражать свои мысли и желания, активно взаимодействует со сверстниками и взрослыми. |
Оборудование | Игра в коробке с надписью «Т.О.К.», правило игры, фишки, план-схемы групповой комнаты, конверты с заданиями, листы бумаги с цифрами и буквами врассыпную, простые карандаши, листы бумаги с заданиями, слайд-презентация со сказками, цифры, геометрические фигуры, медали по количеству детей (победителям и участникам). |
Место проведения | Групповое помещение «Кунчээн» |
Этапы деятельности | Цель | Действие воспитателя | Действия детей |
Мотивационно-побудительный | Сконцентрировать внимание детей. | Здоровается с детьми и с гостями Приглашает детей к общению. - Оголоор, эьиги оонньуургутун себулуугут дуо? Ордук хайдах оонньуулары себулуугутуй? Мин бугун эьиэхэ сана оонньуу агаллым (коробканы кердерер). Туох диэн ааттаах оонньуунуй? (оголор аагаллар: Т.О.К.). | Приветствие Проявляют интерес к деятельности. Соглашаются сыграть в игру |
Постановка цели | Создать проблемную ситуацию. | - Туох диэн тыллар кистэммиттэрэ буолуо дии саныыгытый? - Оонньуубут аата Т.О.К. – ол аата толкуйдаа, оонньоо, кыай диэн эбит. Оонньоон керебут дуо? - Тыый! Быраабылалаах оонньуу эбит. Аагыаххайын эрэ: 1. Хамаандаларга арахсын. 2. Кистэммит сорудахтары булан толорун (хас сеп эппиэт уонна кыайыы иьин хамаандага фишка бэриллэр). 3. Болгомтолоох уонна догордуу буолун! - Хамаандага арахсарбытыгар кимнээх наадаларый? (Хамандыырдар) - Хамандыырдары хайдах талабыт? (Считалканан, бэрээдэктээх ого о.д.а) - Билигин мин таабырын таайтаран хамандардыырдары талыам. - Билигин хамандыырдар хамаандаларын бэйэлэрэ талаллар (фишка биэрэн оголору талаллар). Хамаандалар догордоьуу туьунан девизтэ толкуйданын. | Дают предположительные ответы. Знакомятся с правилами игры. Делятся на команды, придумывают девиз. |
Совместная работа с детьми
| Применение полученных умений и знаний. | - Хамаандалар бэлэмнэр, оонньуохпут иннинэ кыратык эрчиллэ туьуегун. - Дьыл ханнык кэмэй? - Ханнык ыйый? Кыьынны ыйдар? - Нэдиэлэ кунэ? Сарсын? Бэгэьээ? Нэдиэлэ куннэрин барытын ааттаан. - Маладьыастар! Аны билигин оонньуубутун сагалыаххайын. Бастакы схемабытын керуеххэйин эрэ (лиискэ группа былаана уруьуйдаммыт, кыьыл тогуругунэн сорудах кистэммит сирэ бэлиэтэммит. Оголор сорудагы кердууллэр). 1 сорудах. 1 хамаанда лиискэ уруьуйдаммыт буукубалары тегурутэр, 2 хамаанда – сыыппаралары (тургэнник уонна сепке толорбут хамаанда фишка ылар). - Ким харандааьынан тегурутэрин бэйэгит быьаарсын. Атыттар кемелеьееччу, этэн биэрээччи буолагыт. 2 сорудах. 1 хамаанда ого ахсаанынан пластмасса, 2 хамаанда мас оонньуурдары булан агалаллар. - Хайдах маннык тургэнник хомуйан агаллыгыт? Ес хоьооно этэринии, «Биир тебе учугэй, онтон элбэх ессе ордук» эбит! 3 сорудах. «Биир тылынан эт» (Командирдар оонньууллар. Командир сатаан эппиэттээбэтэгинэ командата кемелеьер). - куоска, ыт, сибииньэ, куурусса; - барабыай, куерэгэй, туллук, ымыы; - чааскы, ньуоска, тэриэлкэ, миискэ; - отон, моонньогон, дьэдьэн, хаптагас. - Командирдарбыт командаларын туьугар кыьаллан эппиэттээтилэр, маладьыастар! Биир догор барыбыт туьугар, бары биир догорбут туьугар! 4 сорудах. Лиискэ бэриллибит сорудахтары толоруу. - Хайдах сорудахтар дии санаатыгыт оголоор? «Сугэ кыайбатагын субэ кыайар» диэн манны этэллэр эбит, бары субэлэстэхпитинэ тугу багарар кыайыахпытын сеп. 5 сорудах. «Остуоруйаны таай» (хартыыналарынан остуоруйа аатын таайыы, командалар субэлэьэн биир эппиэттиир огону талаллар, ыарыргаттагына кемелеьеллер). - Кырдьык даганы мээнэгэ эппэттэр: «Ойуурдаах куобах охтубат». 6 сорудах. «Сыыппаралары сааьылаа» (оголор сыыппараны ылан шеренгага тураллар). 7 сорудах. «Геометрическай фигураларынан араас предмети онор» (Ханнык команда элбэх предмети онорбут, ол кыайар. Бары бииргэ субэлэьэн, кемелеен бу сорудагы тургэнник толоруоххут). - Маладьыастар! - Манан сорудахтарбыт буттулэр, фишкаларбытын аагыаххайын. - Ханнык хамаанда кыайда? Эгэрдэлиэххэйин! | Отвечают на вопросы. Выполняют задания. |
Рефлексия | Подвести итог качества выполненной работы. | - … хамаанда того кыайда дии саныыгыт? - Маладьыастар! | Делятся впечатлениями. Анализируют свою работу в команде. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Бэлэмнэнии белех о5ото тугу сатыахтаа5ый?
Тереппуттэргэ субэлэр...
![](/sites/default/files/pictures/2020/04/07/picture-214697-1586228965.jpg)
"Бэйбэрикээн эмээхсиннэ ыалдьыттааьын". Орто белех оголоругар дьайымал
Занятие по математике в средней группе...
![](/sites/default/files/pictures/2018/10/06/picture-1066155-1538835936.jpg)
«Куьунну мозаика» дьуьуйуу. (Улахан белех о5олоругар аналлаах аралдьыйыы сценарийа)
Цель – закрепить знания детей о сезонных изменениях в природе, о признаках осениЗадачи: -формировать навыки самостоятельного исполнения выученных стихов, песен и танцев;-создавать празднич...
![](/sites/default/files/pictures/2019/02/27/picture-1119664-1551280009.jpg)
Кыьын туьунан дьайымал ( орто белех о5олоругар аналлаах)
Кыьын ( Орто белех о5олоругар аналлаах дьайымал ).Сыала: О5о толкуйдуур дьо5урун сайыннарыы – кэцэтии. Кыьыццы дьыл кэмин туьунан хатылааьын, о5о билиитин салгыы чицэтии, ойуур – тыа олохт...
![](/sites/default/files/pictures/2020/04/07/picture-214697-1586228965.jpg)
"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал
Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...