Толкуйдаа. Оонньоо. Кыай. Бэлэмнэнии белех оголоругар аналлаах курэхтэьиилээх оонньуу
план-конспект занятия (подготовительная группа)
Предварительный просмотр:
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА МЕРОПРИЯТИЯ
Группа | Подготовительная к школе группа «Кунчээн» (якутоязычная) |
Воспитатель | Попова Наталья Владимировна, воспитатель высшей квалификационной категории |
Форма занятия | Групповая (игра-соревнование) |
Тема мероприятия | «Т.О.К.» («Толкуйдаа. Ооньоо. Кыай.») |
Виды детской деятельности | Игровая, коммуникативная, познавательная, двигательная |
Цель для педагога | Формировать умение сотрудничать в командной работе |
Цель для ребенка | Умение договариваться, взаимодействовать, общаться друг с другом при выполнении заданий познавательно-развивающего характера. |
Планируемый результат | Умеет находить нестандартные подходы к решению задач, может выражать свои мысли и желания, активно взаимодействует со сверстниками и взрослыми. |
Оборудование | Игра в коробке с надписью «Т.О.К.», правило игры, фишки, план-схемы групповой комнаты, конверты с заданиями, листы бумаги с цифрами и буквами врассыпную, простые карандаши, листы бумаги с заданиями, слайд-презентация со сказками, цифры, геометрические фигуры, медали по количеству детей (победителям и участникам). |
Место проведения | Групповое помещение «Кунчээн» |
Этапы деятельности | Цель | Действие воспитателя | Действия детей |
Мотивационно-побудительный | Сконцентрировать внимание детей. | Здоровается с детьми и с гостями Приглашает детей к общению. - Оголоор, эьиги оонньуургутун себулуугут дуо? Ордук хайдах оонньуулары себулуугутуй? Мин бугун эьиэхэ сана оонньуу агаллым (коробканы кердерер). Туох диэн ааттаах оонньуунуй? (оголор аагаллар: Т.О.К.). | Приветствие Проявляют интерес к деятельности. Соглашаются сыграть в игру |
Постановка цели | Создать проблемную ситуацию. | - Туох диэн тыллар кистэммиттэрэ буолуо дии саныыгытый? - Оонньуубут аата Т.О.К. – ол аата толкуйдаа, оонньоо, кыай диэн эбит. Оонньоон керебут дуо? - Тыый! Быраабылалаах оонньуу эбит. Аагыаххайын эрэ: 1. Хамаандаларга арахсын. 2. Кистэммит сорудахтары булан толорун (хас сеп эппиэт уонна кыайыы иьин хамаандага фишка бэриллэр). 3. Болгомтолоох уонна догордуу буолун! - Хамаандага арахсарбытыгар кимнээх наадаларый? (Хамандыырдар) - Хамандыырдары хайдах талабыт? (Считалканан, бэрээдэктээх ого о.д.а) - Билигин мин таабырын таайтаран хамандардыырдары талыам. - Билигин хамандыырдар хамаандаларын бэйэлэрэ талаллар (фишка биэрэн оголору талаллар). Хамаандалар догордоьуу туьунан девизтэ толкуйданын. | Дают предположительные ответы. Знакомятся с правилами игры. Делятся на команды, придумывают девиз. |
Совместная работа с детьми
| Применение полученных умений и знаний. | - Хамаандалар бэлэмнэр, оонньуохпут иннинэ кыратык эрчиллэ туьуегун. - Дьыл ханнык кэмэй? - Ханнык ыйый? Кыьынны ыйдар? - Нэдиэлэ кунэ? Сарсын? Бэгэьээ? Нэдиэлэ куннэрин барытын ааттаан. - Маладьыастар! Аны билигин оонньуубутун сагалыаххайын. Бастакы схемабытын керуеххэйин эрэ (лиискэ группа былаана уруьуйдаммыт, кыьыл тогуругунэн сорудах кистэммит сирэ бэлиэтэммит. Оголор сорудагы кердууллэр). 1 сорудах. 1 хамаанда лиискэ уруьуйдаммыт буукубалары тегурутэр, 2 хамаанда – сыыппаралары (тургэнник уонна сепке толорбут хамаанда фишка ылар). - Ким харандааьынан тегурутэрин бэйэгит быьаарсын. Атыттар кемелеьееччу, этэн биэрээччи буолагыт. 2 сорудах. 1 хамаанда ого ахсаанынан пластмасса, 2 хамаанда мас оонньуурдары булан агалаллар. - Хайдах маннык тургэнник хомуйан агаллыгыт? Ес хоьооно этэринии, «Биир тебе учугэй, онтон элбэх ессе ордук» эбит! 3 сорудах. «Биир тылынан эт» (Командирдар оонньууллар. Командир сатаан эппиэттээбэтэгинэ командата кемелеьер). - куоска, ыт, сибииньэ, куурусса; - барабыай, куерэгэй, туллук, ымыы; - чааскы, ньуоска, тэриэлкэ, миискэ; - отон, моонньогон, дьэдьэн, хаптагас. - Командирдарбыт командаларын туьугар кыьаллан эппиэттээтилэр, маладьыастар! Биир догор барыбыт туьугар, бары биир догорбут туьугар! 4 сорудах. Лиискэ бэриллибит сорудахтары толоруу. - Хайдах сорудахтар дии санаатыгыт оголоор? «Сугэ кыайбатагын субэ кыайар» диэн манны этэллэр эбит, бары субэлэстэхпитинэ тугу багарар кыайыахпытын сеп. 5 сорудах. «Остуоруйаны таай» (хартыыналарынан остуоруйа аатын таайыы, командалар субэлэьэн биир эппиэттиир огону талаллар, ыарыргаттагына кемелеьеллер). - Кырдьык даганы мээнэгэ эппэттэр: «Ойуурдаах куобах охтубат». 6 сорудах. «Сыыппаралары сааьылаа» (оголор сыыппараны ылан шеренгага тураллар). 7 сорудах. «Геометрическай фигураларынан араас предмети онор» (Ханнык команда элбэх предмети онорбут, ол кыайар. Бары бииргэ субэлэьэн, кемелеен бу сорудагы тургэнник толоруоххут). - Маладьыастар! - Манан сорудахтарбыт буттулэр, фишкаларбытын аагыаххайын. - Ханнык хамаанда кыайда? Эгэрдэлиэххэйин! | Отвечают на вопросы. Выполняют задания. |
Рефлексия | Подвести итог качества выполненной работы. | - … хамаанда того кыайда дии саныыгыт? - Маладьыастар! | Делятся впечатлениями. Анализируют свою работу в команде. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Бэлэмнэнии белех о5ото тугу сатыахтаа5ый?
Тереппуттэргэ субэлэр...
"Бэйбэрикээн эмээхсиннэ ыалдьыттааьын". Орто белех оголоругар дьайымал
Занятие по математике в средней группе...
«Куьунну мозаика» дьуьуйуу. (Улахан белех о5олоругар аналлаах аралдьыйыы сценарийа)
Цель – закрепить знания детей о сезонных изменениях в природе, о признаках осениЗадачи: -формировать навыки самостоятельного исполнения выученных стихов, песен и танцев;-создавать празднич...
Кыьын туьунан дьайымал ( орто белех о5олоругар аналлаах)
Кыьын ( Орто белех о5олоругар аналлаах дьайымал ).Сыала: О5о толкуйдуур дьо5урун сайыннарыы – кэцэтии. Кыьыццы дьыл кэмин туьунан хатылааьын, о5о билиитин салгыы чицэтии, ойуур – тыа олохт...
"Остуоруйалаах холбуйачаан". Улахан белех оголоругар дьайымал
Конспект занятия...
"Саас". Кыра белех оголоругар дьайымал
Составление рассказа по мнемосхемам (технологическая карта НОД)...
"Математика дойдутугар айан". Улахан белех оголоругар дьайымал
конспект занятия...