Открытые занятия
план-конспект занятия (старшая, подготовительная группа)

Наажан Аяна Эмбес-ооловна

КОНСПЕКТ МУЗЫКАЛЬНЫХ ЗАНЯТИЙ

Скачать:


Предварительный просмотр:

  1. Продуктивность личного вклада педагогического работника в повышение качества образования

  1. Качество проведения педагогического мероприятия с детьми

(НОД)в межаттестационный период на КМО и ГМО в т.ч.в рамках участия в профессиональных конкурсах кожуунного и регионального уровней

Музыкалыг ажык кичээл: «Уш чуул эртемниг оол»

Сорулгазы: Уругларга тыва улустун хогжум херекселдерин таныштырар, оларнын унун дыннадыр. Уругларга Ч.Кара-Кускенин «Эзир-Кара» деп ырызын дыннадыр, оон характерин, темпизин илередип билиринге ооредир. Тыва хогжум херекселдеринин уннерин ылгап билирин сайзырадыр.

Ырыны хоглуг, коллективтиг ырлаарынга ооредир. Мергежилгенин дузазы-биле уругларнын ун адаар тыныжын сайзырадыр

Тыва танцы шимчээшкиннеринин элементилерин ооредир, аялганын ритм, темпизин сагып, аялга-аайы-биле шимчээшкиннерин дууштуруп танцылаарынга ооредир.

Соктаар болгаш хылдыг хогжумнерни ылгап билирин сайзырадыр.

Уругларнын угаан-бодалын, кичээнгейин аас-чогаал таварыштыр сайзырадыр.

Тыва хогжумге ынак, сонуургалдыг, оларга камныг болурунга кижизидер. Хогжумге ынак болурунга кижизидер.

Ажыглаар чуулдери: компьютер, проектор, экран, тыва улустун хогжум херекселдери: хылдыг хогжум – игил, дошпулуур, соктаар хогжум – дунгур, орба, конгулуур, аът дуюу.

Кичээлдин чорудуу.

       Залды тоол аянында дерип каастап каан. Залда тыва огнун ханазын салгаш, ог ишти кылдыр тыва дериг-херекселдер-биле дерип каастап каан, залдын солагай талакы азыында баглаашты кылып тургускан. Компьютер, проектор, экранны, ун колонкаларын белеткеп салган.

-  Экии, уруглар! Бо хун бис тоол оранынче аян-чорук кылып чоруур бис.  Аян-чорукче чоруурда  хаак аъттар мунгулап алгаш чоруптар бис.

Уруглар Тыванын алдарлыг артизи К.Ондарнын каргыраа аялгазынга хаак аъттарын мунгулапкаш чоруптарлар. /Уруглар залга хаактарын мунуп алгаш, чиик ман-биле маннаарлар./

- Тоол оранында келдивис уруглар. Хаак аъттарны баглаашка баглааш тоолду кичээнгейлиг корээлинерем, чуу деп тоол оранында келген эвес бис.

   Шаанда бистин ада-огбелеривис тоолдарны ырлап ыдып чораан. Ынчангаш ада-огбелеривистин  база бир ыдып чораан  «Уш чуул эртемниг оол» деп тоолун кичээнгейлиг коруп, дыннаалынарам. Уруглар «Уш чуул эртемниг оол» деп тоолду ун чок коор, тоолду башкы ыдып чугаалаар.

      Шыяанам, эртенгинин эртезинде, бурунгунун мурнунда, Буга –деге мыйызы буступ дужуп, Сут-Хол шалбаа турар шагда чувен иргин. Кырган адалыг, 30 шаа ошкулуг, 30 шаа инектиг, 30 шаа чылгылыг Оскус-оол чурттап чораан чувен иргин.

Бир-ле катап ашак «Мен-даа назылап кырый бердим оглум,  мен оске оранче чоруй барзымза бо кайгамчык сайзырангай уеде «эртем чокта эртен база дун» дээр болгай,  уш янзы малынны уш эртемге орнап алыр сен оглум» деп чугаалап-тыр. Кырган-адазы-даа  назылап кырааш,удаваанда  бурганнай берип-тир.

          Оскус-оол-даа чуу боор:  «Соонда торээн дунмазы чок, мурнунда торээн акызы чок, чангыс оол-дур мен. Мынча хой-мал-маганны канчаар мен, оон орнунга уш чузун малым-биле уш чуул эртемге ооренип алыйн»- дээш чиге сонгу чукче чоруп каап-тыр.

- А бис база Оскус-оол – биле кады уш эртемге ооренип алыр бис бе? А Оскус-оолдун мал-маганын айдажып  аъттардан мунгулапкаш, Оскус-оолдун соондан чоруп олурар бис бе?

- Ийе.

Хогжум-ритмиктиг шимчээшкин: «Аъдым» муз:Р.Кенденбильдии

    Чиге сонгу чукче чоруп оргаш коорге уш ог турган. Оглернин бирээзинче кире бээрге хогжум-херекселдери-биле музыка ойнаан,  дыннаан,  ону сайгарып турар улус бар бооп-тур.  «Кайнаар углай, кайы чедеринер ол ?» -деп айтырып-тыр.

Оскус-оол: «Мурнуу чуктен келдивис. Кырган ада-ием назылап кырааш чок болган. Менээ ужен шаа ошку, ужен шаа инек, 30 шаа чылгы артырып каан,  ынчангаш оларнын бир янзызы-биле ойнап орар хогжум херекселдеринин аттарын база музыканы шын дыннап, ону сайгарып ооренип алыр дээш келдивис» - деп харыылаан. /Огде «Эдер-Куй» ансамблинин оореникчилери тыва хогжум херекселдерин туткулап алган орарлар./

Башкы: Оо, бо огде бситин школавыстын «Эдер-Куй» деп ансамбли тыва хогжум дугайында ооредип турар ышкажыл, уруглар.

- А ам кичээнгейлиг корээлинер. Бо дээрге тыва улустун хогжум херексели-дир. (игил ).

Игил дээрге тыва улустун хылдыг хогжум херексели. Ол ийи хылдыг болур, а оон бажын аът баштыг кылдыр кылган. А бо чазы-дыр. Ону хылдарга дээртирге аялга унер.

Игил дугайында шаанда мынчаар кожумактап чораан. /Башкы кожумакты игилдин уделгези-биле ырлаар/

Эткир ыяш хыртынындан

Чазап алган игилимн.

Эмдик аскыр кудуруундан

Хылдап алган игилимни

Дошпулуур – уш хылдыг хогжум херексели. Шаанда ол барык ог, аал бурузунге турган, эн-не нептеренгей хогжум херексели. Ол дугайын база-ла чоннун аас чогаалы херечилеп турар.ону сыгыртып, хоомейлээрде ажыглаар.

«Алаак чернин ыяжындан

Чазап алган дошпулуурум.

Ала-бенин кудуруундан

Хылдап алган дошпулуурум.

Куду чернин ыяжындан

Чазап алган дошпулуурум.

Кула бенин кудуруундан

Хылдап алган дошпулуурум» - деп кожумактап чораан./ Дошпулуурнун уделгези-биле кожумакты ырлаар/

Соктаар хогжум херекселдери: дунгур, орба, конгулуур, аът дуюн тайылбырлап чугаалаар.

А ам тыва хогжум херекселдеринин дузазы-биле ойнап каан хогжумну дыннаалынар.

Музыканы дыннаары: «Эзир-Кара» Ч.Кара-Кускении

- Музыка хоглуг-дур бе, мунгарагай-дыр бе?

- Музыка кандыг хевирлиг-дир? Музыканы дыннап кааш чуну кууседиксей бээр-дир силер?

- Музыка оожум-дыр бе, дурген-дир бе?

- Музыка дынзыг-дыр бе азы оожум-дыр бе?

Огде тыва хогжум херекселдеринин чуруктарын аскылап каан, кавайда ойнаар-кысты шарааш чыттырып каан. Башкы ырыны суук, тааланчыг кылдыр ырлаар.

Музыканы дыннаары: «Опей ыры» муз: тыва улустуу, созу: С.Сарыг-оолдуу

- Ырынын адын чуу дээр-дир уруглар?

-- Ийе, тыва улустун ырызы «Опей ыры» дээрге аваларнын бичии чаш опеяаларны чайгавышаан, удударда ырлаар ырызы, ол уругларны оожуктурар, ырыны дыннап удуурга эки душ дужээр.  Опеяалар авазынын ырлаан ырызынын суук, аянныг, хоюг унунге таалап удуурлар.  ( Ырыны аянныг, суук кылдыр ырлаарга, уруглар аялга аайы-биле холдарын оожум чайгаарлар)

- Ырынын адын болза «Опей ыры» дээр.

- Ырынын аялгазы кандыг-дыр?

- Ырыны канчаар ырлап кууседирил? Чуу дээш?

- А опей ырыларны кандыг-даа дылга ырлап болур, язы-соок аайы-биле опей ырылар ангы-ангы болгулаар. А ам орус улустун опей ырызын дыннап корээлинер. Орус улустун опей ырызын «Колыбельная» деп адаар ол база-ла домей уругларны  оожуктурар.

- А ам карактарывысты адыштарывыс-биле дуглап алгаш, кежээ душкен, удавас удуур бис деп бодап алыылынар.

Репертуар: «Колыбельная» В.Моцарт.

- Аялга кандыг-дыр?

- Аялганы дыннааш чуну кылыксай бээр-дир силер? Удуксай бээр ышкажыл. Тыва хогжум херекселдери-биле оожум, дурген ырыларнын аялгаларын ойнап болур.

- А Оскус-оол-даа музыка дыннап ооренип алгаш, малынын кандыг кезиин берипкенил, тывызыктын дузазы-биле тып корээлинерем, уруглар?

Мыйыстыг ан эвес

Салдыг ашак эвес

Сыргалыг кадай эвес

Кудуруктуг аът эвес

Адыр дуюглуг инек эвес.  (Ошку)

Оскус-оол-даа музыка дыннап ооренир огден авазын-даа сактып, оон Опей ырызын-даа дыннаксап шала мунгак 30 ошкузун берипкеш, 30 шаа инээн, 30 шаа чылгызын суруп алгаш чоруп каап-тыр. Ол ынчап чорааш база-ла бир огге таваржып кээп-тир. Огге кире бээрге ырлажып турар улус бар бооп-тур.  Оскус-оол-даа ам бо ыры ооренир огге «Авамнын дугайында ырыдан ырлап ооренип алыр-дыр» деп бодап алгаш чедип кээп-тир.

 Ам база Оскус-оолга дузалажы кааптар бис бе?

- Баштай ырлаарынын мурнунда, унувусту хоон киирип алыр бис.

Ун оттуруушкуну:

Ырлаары: «Авам» созу: Е.Танованыы, аялгазы: А.Тановтуу.

Оскус-оол ырыны ооренип алгаш  малынын кандыг кезиин берипкен-дир, тып корээлинерем.

Самдар эвес хирезинде, чамашкызы хой» (Шокар инек)

Оскус-оол-даа 30 шаа инээн тудуп берипкеш, 30 шаа чылгызын суруп алгаш чоруп каап-тыр эвеспе. Ынчап чорааш база бир огге таваржы берип-тир, ында хогжум ойнаарактарынга ойнап турар.

– Ам база Оскус-оолга дузалажып танцыдан ооредип берээлинер, уруглар.

Танцы: «Тараа» муз: Тыва улустун ырызы «Бистин Тыва».

А аялганы хогжум херекселдери-биле удеп, ойнап берээлинер./ Уруглар тыва хогжум херекселдерин тудуп алгаш ойнаарлар.

Оскус-оол хогжум херекселдеринге ойнаар эртемге ооренип алгаш, малынын кандыг кезиин берипкенил, тывынарам, оолдар?

Ыракты ырак дивес, ылап чоруктуг

Берт черни берт-межел дивес

Бедик мербегейлиг. (Аът)

Оскус- оол-даа уш чузун малы-биле 3 чуул эртем чедип алган.

- Кужур Оскус-оол дыннап турарга Караты-хаан « музыка»  дугайында  моорей  чарлаан бооп-тур. Караты-Хаанны тиилеп чадап каан кижи бажын алзыр, а тиилеп алган кижи Караты-хааннын орнунга хаан болур деп чарлык унген бооп-тур. Ынчангаш Оскус-оол-даа ыры-танцы моорейинге киржир дээш чоруп каан. Караты-Хааннын аалынга баргаш бараалгап-тыр.

- Кайыын келдин чуге чор сен? – деп Караты-Хаан айтырып-тыр.

- Хаан музыка моорейи чарлаан дээрге чор мен – деп-тир.

- Чоруп оргаш арт кырынга чуну кордун?

- Тозан тос кижинин бажы тур. Силерни удар болзумза силернии-биле чус болзун, мени удар болзунарза мээнии-биле 100 болзун – дээш келдим.

- Хаан-даа чуулдуг-дур дээш,  айтырып-тыр.

- Опей ырыны каяа, кандыг уеде ажыглаарыл? Опей ырыны канчаар ырлап кууседирил? Оон динамиказы кандыг болурул?

- Эн-не эргим, чараш кижи кымыл?

- Тыва хогжум херекселдерин адап корунерем?

 Уш кезектиг моорей болган. Оол-даа Хаанны удуп каан. Оскус-оол-даа хаан орнунга хааннын малын малдап, оюн оя, чигин чире чурттап чоруй барып-тыр оо!

- Тыва хогжум херекселдеринин кандыг кезектерин ооренип алдывыс уруглар?

- А кандыг эртемнерге ооренип алган-дыр, уруглар?

Ийе, музыканы шын дыннап ооренип алган, ырлап, танцылап ооренип алган.

- А ам Оскус-оол 3 чуул эртемни кайы-хире шингээдип алганыл хынап корээлинерем.

- Оскус-оол кандыг хогжум херекселдерин танып ооренип алганыл?

- Чуу деп музыканы дыннап ооренип алганыл?

- Чуу деп ыры ооренип алганыл?

- Чуу деп танцы ооренип алганыл?

Оскус-оол-даа уш чуул эртемни кончуг эки шингээдип алган-дыр, а силер база Оскус-оолга аажок дузалаштынар уруглар. Оскус-оолду Караты хааннын чарлаан моорейинче чоргузуп болур-дур, уруглар. Ынчангаш Оскус-оол-даа ыры-танцы моорейинге киржир дээш чоруп каан. Караты-Хааннын аалынга баргаш бараалгап-тыр.

- Кайыын келдин чуге чор сен? – деп Караты-Хаан айтырып-тыр.

- Хаан ыры-танцы моорейи чарлаан дээрге чор мен – деп-тир.

- Чоруп оргаш арт кырынга чуну кордун?

- Тозан тос кижинин бажы тур. Силерни удар болзумза силернии-биле чус болзун, мени удар болзунарза мээнии-биле 100 болзун – дээш келдим.

- Хаан-даа чуулдуг-дур дээш, аргажок хогжум ойнаар музыкантыларны чалап эккээп ап-тыр. Баштай музыканы дыннааннар, оон ырлааннар, ушкузунде танцылааннар. Уш кезектиг моорей болган. Оол-даа Хаанны удуп каан. Оскус-оол-даа хаан орнунга хааннын малын малдап, оюн оя, чигин чире чурттап чоруй барып-тыр оо!

- Силер уруглар Оскус-оол ышкаш музыкага ынак болурунарны кузедим. Ынчангаш болуувусче хаак аъттарывысты мунупкаш чоруптаалынар.

Рецензия на НОД по музыке

Тема: «Мальчик с тремя знаниями» по ознакомлению тувинскими музыкальными инструментами.

Дата проведения: 10 февраля 2020г

Возраст детей: 5-6 лет

Количество детей на занятии: 12

Продолжительность: 30 минут

Музыкальный руководитель: Наажан А.Э.

10 февраля 2020 года на базе МБДОУ детского сада «Аян» с.Тээли было проведено показ открытого музыкального занятия «Мальчик с тремя знаниями». На занятие присутствовало руководитель КМО и члены жюри муниципального этапа всероссийского конкурса «Воспитатель года 2020» Педагог хорошо подготовилась к проведению занятия. Помещение проветрено, чистое, соответствует санитарно-гигиеническим требованиям. Музыкальное занятие было посвящено ознакомление детей тувинскими музыкальными инструментами и их озвучиванием. В начале занятия педагог включила тувинскую сказку «Мальчик с тремя знаниями», с тем самым сумела привлекать внимание детей и мотивировать их на продуктивную деятельность.  

Организация НОД определена поставленными целями и задачами и реализации видов деятельности: игровой, коммуникативной, музыкально-познавательной, двигательной.

Для проведения занятия были созданы благоприятные условия с учетом индивидуальных особенностей и способностей каждого ребенка (организация пространство перемещения, использование подготовленных материалов, проведена предварительная работа.)

По своей структуре НОД построено так, чтобы вызвать познавательный интерес на протяжении всего времени проведения занятия. Занятие состояло из трех взаимосвязанных частей, задачи которых были подобраны в соответствии с возрастом детей, предлагались в игровой форме, способствовали развития памяти, внимания, воображения, художественно-эстетического восприятия. В ходе НОД использовались методы и приемы: наглядные (показ тувинской сказки, слайдов, демонстрационные материалы – тувинские музыкальные инструменты: дунгур, орба, игил, дошпулуур, конгулуур и т.д.), словесные ( рассказ сказки, беседа), практические (элементы тувинского танца «Тараа», восприятие музыки, игра на тувинском инструменте: дунгур, конгулуур, аът дуюу).

При организации образовательной среды использовались компьютер, проектор, телевизор, тувинские музыкальные инструменты (струнные и ударные.)

Смена видов деятельности на каждом этапе занятия позволила предотвратить утомляемость детей. На занятия дети были активными, отзывчивы и доброжелательны, внимательно смотрели сказку, с большим удовольствием выполняли поставленные задачи.

Вывод: в результате занятия музыкальным руководителем были выполнены поставленные цели и задачи, образовательная деятельность способствовало игровой мотивации обучения, высокой степени познавательного интереса. Компетентность педагог проявилась в умении правильно планировать деятельность детей на каждом этапе занятия, также в умении использовать разнообразные методики и формы обучения, дифференцированном подходе. Деятельность была построено логично, музыкальный руководитель достигло желаемого результата.

Все педагоги, которые присутствовали на занятии, оценивали, что музыкальное занятие проведено высоком уровне.

Методист ДОУ в Бай-Тайгинском кожууне: ____________/Хертек Т.А/

10. 02.2020г



Предварительный просмотр:

  1. Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого мероприятия с детьми)

Темалыг музыкалыг кичээл: «Хунчугештиг аянче  аян-чорук»

Сорулгазы: Классиктиг музыканы дыннадыр. Музыканы эгезинден тончузунге чедир кичээнгейлиг дыннап билиринге ооредип чанчыктырар. Музыканын  динамиказын тодарадып, оон настроениезин, характерин ылгап билиринге ооредир.Уругларнын музыкага хандыкшылын бедидер. Музыканын  дузазы-биле оорушку-маннайын , омак-сергээн , хунчугеш дег чырык, чылыг  болур хоонун кодурер. Музыкалыг  сактыышкынын хевирлээр. Музыканын ангы-ангы хооннерин тодарадып билиринге ооредир. Музыка-  дидактиктиг оюннун дузазы-биле уругларнын дыннаар органнарын сайзырадыр. Ритмни  ылгап билирин сайзырадыр.

Ырыны хоглуг, сергек, состерни  тода,  аянныг ырлап кууседиринге ооредир. Ырыны ырлавышаан, ырынын утказынын аайы-биле ритмиктиг шимчээшкиннерни кууседип билиринге ооредир.

Хогжумге ынак болурунга кижизидер.

Метод аргалары: башкынын созу,тайылбыр, айтырыг-харыы, коргузуг, оюн.

Херек чуулдери:  Чурук «Эртен- эрте», запискалыг чагаа хавы,  уруглар санынга сарыг оннуг шарик, Хунчугештин унун тыртырган кассета, хогжум херексели -  уш булунчук, хун чуруу

Кичээлдин чорудуу:

(Уруглар залче кирерлер)

Муз рук-ль: Экии уруглар! /Ырлаар/ Бисти  бир-ле черже чалап турар-дыр. Бисти кым чалап турар эвес тывызыктын дузазы-биле тып корээлинерем.

Тывызык: Ававыс дег чылыг, чырык

Уруглар: Хунчугеш

Муз рук-ль: Бисти, Хунчугеш , бир-ле тывызыксыг оранче чалаан-дыр уруглар

Муз рук-ль:  Ынаар баар бис бе?

Уруглар: Ийе.

Муз рук-ль: А бис ынаар  музыкалыг оруктап чоруур бис, уруглар. Ол музыкалыг орук бистерни Хунчугештин чалаан черинге  чедирип каар.

/ уруглар четтинчип алгаш аялга аайы-биле змейкалап кылаштажыр/

Муз рук-ль: Хунчугештин чалаан оранында  чедип келдивис, уруглар. Хунчугеш-биле мендилежип корээлинерем.

Уруглар: Эртенги хун экии!

Муз рук-ль: Хун оттуп келген,  чер кыры чоорту чырып, эртенги уенин келгени ол.  Ам, бо хун бис Эдвард Григ деп композиторнун «Эртен» деп музыкалыг чогаалын дыннап таныжар бис. Эртен дээрге эртенги уе дээни ол.

Музыканы дыннаары: «Эртен» Э.Григ

Муз рук-ль:  А ам карактарывысты шийип алгаш музыканы дыннап, эртен-эртежик арга иштинде кирип келген кылдыр бодалывыска бодап, сагыштап корээлинерем. Арга ишти аажок маажым, шыпшын.  Амылыг бойдус уйгузундан оттуп чадап чыдар ышкаш кылдыр  сагындырар. Оон баштай-ла чымчак  салгын оттуп, теректернин баштарында бурулерни оттур силгип , оон чоорту оът-сигенни, чечектерни оттурупкан. Кушкаштар мыжыражып, ынак ырызын ырлап эгелээн, дамырактарнын шулураажы база чоорту дынналып  арга иштинде бугу-ле чуулдун уннери катчып, дынзып эгелээн. Хун унуп , амылыг бойдусту оттуруп келген болганда , дан адып, чер делегей кырынга бугу-ле чуулдернин ажыл-агыйы эгелээр.

- Музыкалыг чогаалда кайы уени коргускен-дир уруглар?

- Ийе, чай ышкажыл. Чуге дизе ында суг шулурткайнып агып чыдар, кушкаштарнын уну хоглуг, сергек. Хуннун унуп келгенинге ооруп амырап турар.

Ам бээр корунер че, чурукчулар база-ла эртенги уени чуруктарда аажок чараш, тода кылдыр коргузуп турар. / Чуруктарны коргузер/

Муз рук-ль: Музыканын хоону кандыг-дыр, уруглар?

Уруглар:  Чырык, чымчак, оожум – таптыг,хоюг, эптиг, хоглуг.

Музыканын динамиказы эгезинде оожум, оон чоорту дынзып келир.

Муз рук-ль:  Ийе, музыка эгезинде оожум, сактырга-ла хуннун баштайгы херелдери даглар баштарынга дээп эгелээн ышкаш, оон чоорту  музыка дынзып, тода апарган. Ында хун долузу-биле даглар артындан унуп,  черни чырыдып, чылыдып эгелээни ол. Бойдустун оттуп келирин аялга-биле аажок чараш кылдыр коргускен-дир бе, уруглар?  А ам ында арганын чурттакчылары дириг амытаннар база алаактарда коступ келгеннер.

Адыг майтак буттарын ол-бо талаже чаяннады баспышаан  аары кончуг арга иштинде кылаштап чораан-дыр / уш булунчукка адыгнын кылажын ойнаар/. А оон кажар дилгижек кызыл-сарыг чараш кудуруун чайбышаан маннап чораан / дилгинин кылажын уш булунчукка ойнаар/.              

  -- А оон дилгижектен кым эн коргар ийик уруглар?

- Шын-дыр,  койгунак. Ол дилгини коруп кааш,  корткаш маннап ынай-ла болган. / койгунактын манаанын  уш булунчукка ойнаар/.  А оон койгунактын даажындан  куске база-ла шывыраш дээш оът аразы-биле арлып ынай болуп тур./кускенин маннаанын оожум  ойнаар/

- А ам музыкалыг оюндан ойнаптаалынар уруглар.

2. Музыкалыг-дидактиктиг оюн: «Кым-дыр, тывынарам »

Сорулгазы:  Уругларнын  дыннаар органын сайзырадыр. Аялганын ритмин  ылгап  билирин сайзырадыр.

Чорудуу: Дириг амытаннарнын кылажын хогжум херексели уш булунчукка ойнаарга, уруглар таарышкан амытаннын адын адавышаан, тывар.

А ол чараш бойдустан кижи база-ла чыдып каар эвес аргага моогулээн эштеринден азып каан бичии уруг хунче коруп, хуннун даглар артынче ажа бээринден коргуп,  сестип алгырып чор:

 Ау! Ау!Ау!

Уругларны оттундурер.

  1. Унун болгаш дыннаарын сайзырадыр мергежилге: Ау! Ау! Ау!

Мкгнитофонга ун: Мен Хунчугеш-тир мен. Силерни кырынардан коруп хайгаарап тур мен. Улуг аргада бичии уруг аза берген-дир, менээ хоглуг ырыдан ырлап берип корунерем , мени булут дуглавас кылдыр. Мен ол хоглуг ыры-биле ол бичии уругнун оруун  херелдерим-биле айтып берип, аалынче чедирип каайн.

 Муз  рук-ль:

Хунчугештин дилээн кууседип бээр бис бе? «Хунне-ле» деп ырыны ооренип алгаш ырлап бээр бис бе.

  1. Ыры: «Хунне-ле»                      

Муз рук-ль: Хунчугеш амырап тур боор уруглар. Хуннун херелдеринин чылыын корунерем. Ам база ырлашпышаан танцылап берээлинерем.

  1. Шимчээшкинниг ыры:  «Солнышко» муз:   сл:

Муз  рук-ль: Хунчугештин хевиринге домей борбак, чуу деп хогжум херексели билир силер уруглар?

Уруглар: Бубен.

Муз  рук-ль:  Бубен кандыг хогжум херекселдеринге хамааржырыл?

Уруглар: Кагар хогжум херекселдеринге.

Муз  рук-ль:  Шын-дыр, ынчангаш кагар хогжум херекселдеринге  Хунчугешке хоглуг аялгадан ойнап берээлинер

  1. Кагар хогжум херекселдеринге аялга: «Во саду ли, в огороде» орус улустун ырызы.

Муз рук-ль:  

- Кичээливис солун болду бе уруглар?

-  Чуну сонуургадынар?  

-  Чуу деп музыкалыг чогаалды дыннадывыс?

- Аргага кандыг дириг амытаннар кылаштажып чораан ийик?

- Хунчугеш чуу деп дилег кииргенил?

- Чуу деп ырыны хунчугешке ырлап бердивис?

Муз рук-ль: Эр хейлер, уруглар.  « Мени хоглеткенинер дээш четтирдим» - дээш силерге хунчугеш бодунун херелдерин чоргузупкан-дыр, уруглар. / Сарыг шариктерни улээр/

Муз рук-ль: Ам база-ла дедир садиивисче ол-ла оруктап чоруптаалынар.  / Музыка-биле змейкалай кылаштап уне бээр/


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".

Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...

конспект открытого занятия Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа)

Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа) ТЕМА: «Почему медведь зимой спит» (по мотивам сказки В. ...

открытое занятие для родителейКонспект открытого занятия во второй младшей группе. Сенсорика, Логоритмика, Театрализованная деятельность, как средство всестороннего развития детей дошкольного возраста Тема: «Путешествие в страну Вообразилию»

Цель: развитие актерских способностей детей.Задачи:- побуждать детей к импровизации с использованием доступных средств выразительности (жестов, мимики, интонации, движений);- развивать память, во...

Конспект открытого занятия по развитию речи во второй младшей группе с презентацией (фотографии в альбоме "Открытое занятие с элементами ТРИЗ)

Конспект открытого занятия по развитию речиво второй младшей группепо сказке "Теремок"Цель: Активизация и обогащение  словаря прилагательными (серый, рыжая…) Развитие диалогическ...

Конспект открытого занятия "Будем солнышко искать и зверушкам помогать" конспект открытого занятия

Цель: Художественно – эстетическое развитие, социально - коммуникативное развитие, познавательное развитие, физическое развитие, речевое развитие...