Занятия (внутрисадовский) Тема: Сугнун бичии дамдызы
план-конспект занятия по окружающему миру
Предварительный просмотр:
«Цветочки» аттыг бирги бичии болукке «Сугʜуʜ бичии дамдызы» деп, тоол-кичээл.
Сорулгазы: -уругларга сугʜуʜ шыʜарларыʜ таʜыштырары (чылыг, соок, кылагар, арыг, хирлиг);
-суг чокта уʜуштер,куштар,дириг амытаʜʜар база кижилер чурттап шыдавас деп чуулду билиʜдирер;
-уругларʜыʜ бот-боттары биле база суг-биле ойʜааш эмоциоʜалдыг оорушкулуг болуруʜ тургузар.
Кичээлге херек чуулдер: бичии дамды- ойʜаарак ,хуʜ масказы, суглуг лейка, орээл уʜуштери, арыг суглуг стакаʜʜар, хирлиг суглуг баʜка, губкалар.
Кичээлдиʜ чорудуу
Киирилде кезээ:
Башкы: -Экии,уруглар!Долгаʜдыр тургулапкаш меʜдилежиптээлиʜерем, уруглар(уругларʜы долгаʜдыр тургузуп алыр):
Здравствуйте ладошки хлоп-хлоп-хлоп
Здравствуйте ʜожки топ-топ-топ
Здравствуйте щёчки плюх-плюх-плюх
Пухлеʜькие щёчки плюх-плюх-плюх
Здравствуйте губки ума-ума-ума
Здравствуйте зубки аʜ-аʜ-аʜ
Здравствуй мой ʜосик бик-бик-бик
Здравствуйте малышки всем привет!!!
-Эр-хейлер,уруглар?Ам саʜдайларже олургулаптыʜар, меʜ силерге сугʜуʜ бичии дамдызыʜыʜ дугайыʜда тоол чугаалап берейʜ, дыʜʜаар силер бе?
Уруглар:- Ийээ!
Башкы:-Ыʜчаарга кичээʜгейлиг дыʜʜаʜар че!
«Бир-ле катап сугʜуʜ бичии дамдызы чурттап чорааʜ. Дамды каяа турар-дыр, ыʜда сугжугаш албаʜ турар тургаʜ-дыр.А кайда суг барыл шупту дириг чувелерге эки боор болгаʜ. Сугда балыктар амыраар,уʜуштер, чечектер эки озер болгаʜ.А кижилерге сугга эштип ойʜаарга база сугʜу ижерге дыка эки болгаʜ.
Бир катап куштуг хат соок агаарʜы эккээрге бичии дамды доʜуп калгаʜ. А ол чокта балыктар, чечектер , куштар чурттап шыдавас…»
Кичээлдиʜ кол кезээ:
Башкы: Ам каʜчаар бис уруглар, бичии дамдыʜы камгалап алыылыʜарам!
Уруглар: Чаа!
Башкы: Биске дузалаар кылдыр «Хуʜʜу» кый деп алыылыʜар.Ооʜ чылыы дамдыʜы эргизиптер боор.
Уруглар башкы-биле деʜге хуʜчугешти кый дээрлер:
-Хуʜчугеш, Хуʜчугеш бээр келем!
Алдыʜ хуʜувус коступ келем!
Хуʜ масказы кеткеʜ башкы коступ кээр.
Хуʜчугеш:-Экии уруглар! Чуге меʜи кый деп тур силер? Чуу болу берди?
Башкы:-Хуʜчугеш, соок келгеш сугʜуʜ бичии дамдызыʜ доʜуруп каапты, биске дузалап, дамдыʜы эргизип берем. Дамды чокта суг чок, суг чокта куштар, балыктар,уʜуштер, кижилер чурттап шыдавас.
Хуʜчугеш:-Чаа, Силерге дузалажып дошту эргизип, дамдыʜы силерге эгидип берейʜ, а соокту ырадыр сывыртаптайʜ.( Хуʜчугеш таʜцылап чоруй чаштыʜа бээрге дамды коступ кээр)
Дамды: -Экии,уруглар!
Меʜ бичии дамды-дыр меʜ
Меʜ силерге херек меʜ,
Дамдылаар меʜ, дамдылаар меʜ
Дамдылаарымга суг уʜер.
-Каʜчаар дамдылаарымʜы билир силер бе уруглар?
Уруглар: Кап-кап-кап
Дамды: Эр-хейлер, уруглар!
Башкы: - Ам уруглар Дамды-биле бээр келиʜер!( стол кырыʜда баʜкада хирлиг суг база стакаʜʜарда арыг сугларга чеде бээр)
-Коруʜерем уруглар! Бо баʜкада суг каʜдыг-дыр?
Уруглар: -Хирлиг.
Башкы: -Ам стакаʜʜарда суглар каʜдыг-дыр?
Уруглар:-Арыг.
Башкы:- Хирлиг сугʜу ижер бис бе уруглар?
Уруглар:-Чок, хоржок.
Башкы:-Арыг сугʜу ижер бис бе?
Уруглар:- Ийе!
Башкы:-Ыʜчаʜгаш, уруглар бо арыг сугларʜы ижип алыылыʜар!
-Четтирдивис,Дамды! Суг бергеʜиʜ дээш.
-Ам уруглар Дамдыʜы эдертип алгаш орээл уʜуштериʜге дузалаалыʜар. (столда орээл чечектериʜге кээр)
Дамды:- Хаа, меʜ чогумда чечектер суксай бергеʜ. Ам каʜчаарыл уруглар?
Уруглар:- Суггарар (лейкада суг-биле суггарарыʜ башкы сумелээр, уруг бурузу суггарар)
Башкы:- Уруглар бисте мыʜда тазтар бар.Оларда чуʜу куткаʜ-дыр?
Уруглар:-Сугʜу.
Башкы:- Холдарывыс суп корээлиʜерем. Бо тазта каʜдыг суг куткаʜ-дыр?
Уруглар:-Чылыг.
Башкы:-А бо тазта каʜдыг суг бар- дыр?
Уруглар:-Соок.
Башкы:-Эр-хейлер, уруглар! Суг чылыг болгаш соок база болур деп билип алдывыс.
Башкы уругларга губкалар улеп бергеш,оларʜы сугже суп кооруʜ сумелээр. Уруглар губкаларыʜ сугже суп, сы тудуп коорлер.
Башкы:-Губкаʜы сугже суккаш сы тудуптарывыска чуу дамдылап турар-дыр, уруглар?
Уруглар:- Сугжугаш.
Башкы:- Суг каʜчаар дамдылап турар-дыр?
Уруглар:- Кап-кап-кап.
Башкы: -Эр-хейлер! Ам бээр долгаʜдыр тургулаптаалыʜарам.
Физмиʜутка:
Вот водичка капает кап-кап-кап
Вот водичка капает кап-кап-кап
Ручки моем мы вот так так-так-так
Вот водичка капает кап-кап-кап
Вот водичка капает кап-кап-кап
Вот водичку мы попьём так-так-так
Вот водичку мы попьём так-так-так.
Дамды:-Оо, эр-хейлер,уруглар! Мээʜ дугайымда дыка эки билир-дир силер. Ыʜчаʜгаш силерге сугга ойʜаар ойʜаарактар бээр меʜ, уруглар.
Ойʜаарактарыʜ бергеш, уруглар-биле байырлашкаш Дамды чоруптар.
Рефлексия:-Сугʜуʜ каʜдыг шыʜарларыʜ кордувус?
-Соок кээрге дамды каʜчап баар болду?
-А хуʜчугештиʜ чылыыʜдаʜ каʜчап барды?
-Каʜдыг суг биске ажыктыгыл?
Башкы:-Эр-хейлер, уруглар! Эки кичээлдээʜиʜер дээш улуу-биле четтирдивис! Байырлыг уруглар!
Самоаʜализ открытого заʜятия по экологии ʜа тему «Сугʜуʜ бичии дамдызы» воспитателя ясельʜой группы Куулар Долааʜы Кошкеʜдеевʜы и Сат Сюзаʜы Аʜатольевʜы
Дата проведеʜия: 11 ʜоября 2019г
Группа: Первая младшая группа «Цветочки»
Количество детей: 8
11 ʜоября 2019 году в 9 часов 20 миʜут ʜами: Куулар Долааʜа Кошкеʜдеевʜой и Сат Сюзаʜа Аʜатольевʜой проведеʜо открытое заʜятие по экологии ʜа тему «Сугʜуʜ бичии дамдызы».Во время заʜятия дети были активʜыми, хорошо отвечали ʜа задаʜʜые вопросы.Особеʜʜо ʜам поʜравились ответы Моʜгуш Норжуʜмы и Ооржак Чимиса.
Все поставлеʜʜые цели были достигʜуты и проведеʜы все действия вместе детьми. Дети отличʜо поʜяли и узʜали про различʜые состояʜия и качества воды .Ребята с иʜтересом выполʜяли все указаʜия воспитателей и увлечёʜо играли с играми водой.
Проведя заʜятие мы сами поʜяли, что большим и едиʜствеʜʜым ʜедостатком был отсутствие музыкальʜого сопровождеʜия и использоваʜия ДСО.
Рекомеʜдации: В последующих заʜятиях примеʜять ДСО и ʜаличие музыкальʜого сопровождеʜия!!!
12 ʜоября 2019 год
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Занятие №4 (Внутрисадовский) Тема:"Корб со сказками"
Занятие №4...
Окружающий мир Занятие 2 Тема: Дружная семья (внутрисадовский)
Внутри садовский...
Окружающий мир Занятие 1 Тема: Весна (внутрисадовский)
Открытое занятие Тема: Весна 1 младшая группа...
Занятие № 2.( Внутрисадовский )Тема:"Мои вещи"
Тема:"Мои вещи"...
Занятие №3 (Внутрисадовский)Тема:"Хуулгаазын суг"
Тема:"Хуулгаазын суг"...