НОД по познавательному развитию "Откуда появился хлеб?"
план-конспект занятия по окружающему миру (старшая группа) на тему
НОД предназначен для детей старшего дошкольного возраста, знакомит детей о пользе хлеба
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
nod_hleb_kayyyn_kelgenil.docx | 26.88 КБ |
Предварительный просмотр:
НОД для старшего дошкольного возраста
Познавательное развитие:
Тема: Хлеб кайыын келгенил?
Сорулгазы: Уругларны далган-тараанын ажык-дузазы-биле таныштырар, айтырыгларга долу харыылар бээринге ооредир, дыл домаан сайзырадыр, далган-тарааны хундулеп, камныг болурурун кижизидер
Материал: ИКТ, презентация «О хлебе», соленое тесто, калачи
Кичээлдин чорудуу:
- Уруглар богун бистин болуувусте башкылар аалдап чедип келген-дир
Мендилежиптээлинерем.
- Уруглар,экии!
- Силерге тывызык тыптырыптайн, тып корунерем
Кудуурдан келдим
Кумдан сайдан келдим
Кумдан сайдан келзе даа
Кумга сайга борашпаадым
-Чуу-дур ол уруглар,тып корунерем?(тараа)
-шын-дыр, эр хейлер, тара.
-Богун бисте Дагаажыгаш аалдап чедип келген ,мендилежиптээлинерем.
-Экии,уруглар!
-Экии!
Дагаажыгаш: Силерден дуза дилеп чедип келдим,уруглар , Хлебтин кайыын канчаар кээп турарын менээ тайылбырлап берип корунерем.
-Дагаажыгашка дузалажып бээр бис бе, уруглар?
Хлеб бистин столувус кырынга чедир кайы-хире узун орук эрткеш келирин Дагаажыгашка тайылбырлап берээлинерем
-Силер богун хлеб чидинер бе?
-ИЙЕ
Хлеб кандыг болур ийик?
Уруглар: Хлеб амданныг,чаагай,чымчак,тодунгур болур.
-Кандыг-кандыг хлеб бар болурул, уруглар?
- Хлеб ак, кара, сарыг болур
Ак хлебти ак арбай тараазындан кылыр,
А кара хлебти кок тараадан кылыр.
Айтырыг: - Ак хлебти кандыг тараадан кылыр болду, Чочагай?
- Кара хлебти кандыг тараадан кылыр болду, Юрий?
(Презентация корулдези)
Тарааны тарыырда баштай черни чардырар,чымчадыр,дескилээр.
-урезинни чажар
-чайны оттур суггарар
-кузун тускай машиналар биле ажаап алыр
-дээрбеге эккээрге далган кылдыр чуурар
-пекарняларга хлеб заводтарынга эккээрге далганданхлебти,булочкаларны,баттоннарны ,печеньяларны быжырар.
-оон соондасадыгларга эккээр
Садыглардан кижилер садып алгаш бажыннарынче эккээр
Хлеб шынап-ла узун орук эрткеш келир –дир бе,уруглар?
Оюн «Хлеб кайыын келгенил?»
Оюндан ойнаптаалынарам, оюннун утказы : мен бомбукту холумга тудуп алгаш,силерге айтырыгны салбышаан октаар мен ,а силер харыыны бербишаан менче дедир октаар силер:
-Хлеб кайыын келгенил?(Хлеб садыгдан келген)
-Садыгга кайыын келгенил?(Хлеб пекарнядан келген)
-пекарняда чуну канчап турарыл?(Хлеб быжырып турар)
-хлебти чууден быжырып турарыл?(Хлебти далгандан быжырып турар)
-далганны чууден кылып турарыл?(Далганны тараадан кылып турар)
-Тараа кйыын кээп турарыл?(тараа шолдеринден)
-тарааны кымнар тарып турарыл?(тараажылар тарып турар)
-Эр хейлер,уруглар!
Кайы-хире хой кижилер ажылдап турар деп бодаар силер?
Трактористер,комбайнерлар,дээрбечилер,шоферлар,пекарьлар,садыгжылар.
Ынчангаш бис ол хире хой ажылчыннарнын кужун,ажылын хундулээр ужурлуг бис.Хлебти кайы-хамаан чок октап болбас. Хлеб када бээр болза канчаар бис уруглар?
-Печка кырынга сухариктеп салып каар бис ,азы даштын кушкаштарга база салып берип болур бис.Анаа октап болбас.
-Ам сула шимчээшкинден кылыптаалынарам ,уруглар:
Арбай тараа соктап чиир
Кончуг кежэээрес мен.
Бала -согааш эдим бо
Бирээ,ийи ,уш:бирээ ,ийи,уш.
-Хлеб ,тараа дугайында кандыг улегер домак билир силер ,уруглар? Чугаалап корээлинерем.
Чочагай чугаалап корем:
-Хлеб тараа, хырным оршээ!
Сайбек: - Хлеб всему голова
Сырга: - Тараадан халбактанган тодуг,
Малдан халбактанган каас.
-Эр хейлер уруглар!
-Уруглар авазы бажынынга далган тудуп турда кым коргенил? Далган тударда чулер херегил адап корээлинерем:
Уруглар :
Далган,дус,суг,чуурга,дрожжи
Ам кым коргенил,далганны канчаар тударыл?
-Ам шупту далгандан тудаалынар че!
-Бистерден дуза дилеп чедип келген. Дагаажыгашка далгандан тудуп бээр бис бе, уруглар.
(Дустуг тесто-биле калачилер кылыр)
-Ам бо тудуп алган далганнарывысты садиктин поварларынга аппарып берейн ,биске быжырып бээр кылдыр.
Быжырып эккээрге, Дагаажыгашка белекке бээр бис, уруглар.
-Дагаажыгаш четтиргенин илередип чугаалап тур:
-Четтирдим ,уруглар. Менээ «Хлебтин кайыын, канчаар келгенинин» дугайында тайылбырлап бергенинер дээш,улуу-биле четтирдим, уруглар!
Кичээлдин туннели:
- Кичээлге чунун дугайында чугаалаштывыс?
Кымга кичээл солун болганыл «сылдысчыгаштардан» алыр силер, а кымга билдинмес болганыл, «тогериктерден» ап алынар, уруглар.
- Кичээлге идепкейлиг киришкенинер дээш четирдим.
.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект познавательного занятия в старшей группе На тему: «Когда и как появились Казаки на Руси?»
Занятие по истории Руси. Рекомендуется проводить с использованием презентации....
План –конспект занятия познавательного развития (ознакомление с окружающим) для детей от 5-6 лет на тему «Как появился календарь»
Знакомство детей с историей возникновения календаря...
НЕПОСРЕДСТВЕННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПОЗНАВАТЕЛЬНО – ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ «РАДУГА, ПОЯВИСЬ!»
ПОЗНАВАТЕЛЬНО – ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ...
Конспект ООД по познавательно - речевому развитию "Когда появилась первая черепаха?"
Цель воспитателя: Создать условия для развития интересов детей, любознательности, познавательной активности с помощью разнообразных методов и создания условий для развития поисковой активности у детей...
Конспект образовательной деятельности по образовательной области «Познавательное развитие» с детьми старшей группы с элементами ОТСМ-ТРИЗ-РТВ по теме: «Как появился календарь»
Программное содержание: Формирование у детей представлений о календаре и его значение, познакомить детей с историей возникновения календаря, рассказать о разных видах календаря, показать их, развивать...
Беседа с детьми старшей возрастной группы познавательного характера на тему: "Как появилась АЗБУКА"
Рассказ детям старшей возрастной группы о первой книге, которая появилась у людей много лет тому назад, и как появилась азбука....