Внеклассное мероприятие ( КВН) для начальной и средней школы
материал по иностранному языку (3, 4 класс)


Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие – КВН для начальной и средней школы.

2 команды.

Все задания оцениваются 1 баллом или 0,5. Для выполнения каждого задания приглашаются по одному игроку.

1.       Приветствие-  ( стих-е или несколько фраз)

2.       Эмблема или название команды объяснить.

 

1 задание -  описать игрушку ( за каждое предложение – 1 балл.)

2 задание –  образовать новое слово, заменив 1 букву -  LIVE – LOVE   

                                                                                                           TREE- FREE

                                                                                                            BOX – FOX 

                                                                                                             IN- ON …..

             3 задание -  пантомима ( изобразить животное, человека, действие )  - карточка

           Doctor, to take a shower, to rain…

          Teacher,  cook dinner, to go to school….

             4 задание – составить правильное предложение из разрезанных картинок – (the, 4, from, UK, consists, countries), ( capital, the, UK, the, is,London,of).

             5 задание – составить «цепочку слов»  - 10 слов ( pen-not- ten-…..) 1-2 мин.

             6 задание – юмористический – у кого быстрее лопнет воздушный шар.

             7 задание -  подобрать  антонимы – big-small, white-black, young-old….

             8 задание – написать слова на одну букву – «M»- mouse, meat, milk, mother ….          ( 1-2 мин)

             9  задание – дописать окончание – «re… (d), pe…(n), fo…(x), si…(x)….

          10 задание  -  конкурс  капитанов –  написать 10 названий еды и 5 напитков. ( 1-2 мин.)

Жюри подсчитывает баллы, награждает команды и лучших игроков . Проигравших нет – есть 1 и 2 место.

Призы – книги на англ. языке с пожеланием, сувениры.

 

 

Новогодняя игра-викторина « What? Where? Why? »  на английском языке для использования на Предметной неделе.

                                                      New Year”s Customs.

In which country do you find each of these customs?

1.In which country do they eat 12 grapes as the clock  strikes midnight   (one each time the clock chimes) on New Year’ s Eve?

a. Canada  b.Vietnam c. Spain.

2. In which country do some people eat long noodles to wish for a long life?

a.Italy. b. Japan. c. Argentina.

3. In which country do people go to the beach to lump seven waves and throw flowers in the sea while making a wish?

a.Italy.  b. Spain. c. Brasil.

4. In which is a bell struck 33 times ?

a.Korea. b. Switzerland. c. Colombia.

5. In which country do people eat noodles while listening to a bell start ringing and strike 108 times?

a. Germany. b. Japan. c. Greece.

6. In which country do people who want to travel, take a suitcase and carry  it around the house on New Year’s Eve?

a.The USA. b. Venezuela. C. The Philippines.

7.In which country do people wear white clothes in order to have good luck during the new year?

a. France. b.  Papua New Guinea. c. Brasil.

8.  In which country  do they pound rice into a glutinous form using a huge hammer?

a. Thailand. b. Japan. c Indonesia.

9. In which country do people wear masks to burn on December 31 to drive away bad luck?

a. Spain. b. Ecuador. c. Nigeria. Стихи и рифмовки на уроках английского

языка в 5-7 классах.

Когда школьники приступают к занятиям иностранным языком, ни один учитель не может

пожаловаться на отсутствие у них интереса. Увлекательность учебного процесса, новизна предмета не

оставляют детей равнодушными. Задача учителя добиться того, чтобы этот интерес был постоянным и

устойчивым. А где интерес, там и успех.

Годы работы в школе помогли мне сделать вывод: лишь увлеченный делом может увлечь других. Надо

помнить, что наше отношение к делу передается детям. Хорошие, доверительные отношения с ними

считаю залогом успеха. Важно понимать каждого ребенка, видеть глаза своих воспитанников, «шагать»

вместе с ними, учить и учиться, воспитывать каждым своим уроком. Вместе с детьми я радуюсь и

огорчаюсь, наблюдаю, анализирую, делаю выводы, подвожу итоги. На уроке мы единое целое,

целенаправленно идем к решению поставленных задач. Стараюсь находить такие пути их решения,

такие формы и приемы работы, которые обеспечивали бы интерес у детей к учению, их активность и

работоспособность, желание работать дома, творческую инициативу и высокое качество знаний.

Одним из таких эффективных приемов считаю использование стихотворений и рифмовок на уроках

английского языка.

1. Часто особенно на младшем этапе урок начинается с фонетической зарядки. Вместо отдельных

слов и словосочетаний, содержащих тот или иной звук, я предлагаю классу специально

отобранные стихи и рифмовки. Затем в течении двух-трех уроков стихотворение и рифмовки

повторяются, корректируется произношение звука. Данный вид работы я включаю в урок на

разных его этапах, он служит своеобразным отдыхом для детей.

Звук [ ] Звук [n]

This is my mother, I love learning English,

This is my father, I can read,

This is my sister, I can write,

This is my brother, I can speak English too.

This is my uncle, I love learning English,

This is my aunt Lily, And what about you?

This is my cousin,

And this is me.

Звук [f] Звуки [], [s]

Flowers here, She sells sea shells

Flowers there, On the sea shore. The shells

Flowers growing that she sells are sea shells,

Everywhere. I am sure.

2. Специально подбираю стихи и рифмовки, в которых встречается либо новое, незнакомое

учащимся слово, либо лексические единицы, которые нужно повторить и хорошо закрепить в

памяти ребят.

Red and Yellow,

White and blue,

The gayest flowers

Are just for you.

Red, red, red the rose,

Blue, blue, blue the dress,

Grey, grey, grey the cat,

And so is the rat.

Once I saw a little bird

Come hop, hop, hop,

And I cried, Little bird,

Will you stop, stop, stop?

It’s fun to be this,

It’s fine to be that,

To leap like a lamb,

To climb like a cat,

To swim like a fish,

To hop like a frog,

To trot like a horse,

To jump like a dog.

3. Особенно важную роль играет этот вид работы при изучении грамматики. Я стремлюсь к тому,

чтобы ребята повторяли выученные рифмовки в течении всего учебного года, при этом увязываю

их с темой урока. Время от времени проводим конкурсы: кто знает рифмовок больше и может

объяснить, какие грамматические формы в них представлены.

Формы глагола to be.

I am a mouse,

You are a cat.

One, two, three,

You catch me

I am Ann, I am not Ann,

You are Dan, You are not Dan,

He is Peter, Hi is not Peter,

She is Rita. She is not Rita.

They are four, Am I Ann?

No more. Are you Dan?

Is he Peter?

Is she Rita?

Present Simple

I live here, I love my cat

You live near, It’s warm and fat.

Tom lives so far My cat is grey,

That he goes in a car. It likes to play

We live near,

You live here,

Tom and Ray

Live far away.

This is my sister,

Her name ai Ann

She goes to school,

She is already ten.

Present Simple в придаточных условиях и времени.

When I am ten,

I’ll get a pen,

Then I shall write

Like brother Ben

Past Simple

Humpty Dupmty sat on a wall,

Humpty Dupmty had a great fall.

All the king’s horses,

And all the king’s men,

Couldn’t put Humpty together again.

Present Perfect, Past Simple/

Little girl, little girl,

Where have you been?

I’ve been to see grandmother

Over the green.

What did she give you?

Milk in a can.

What did you say for it?

Thank you, Grandam.

Present Continuous

One, two, three,

Look out for me,

For I am coming

And I can see.

I am counting to ten,

You are giving them a pen,

She is looking at the door,

He is sitting on the floor.

All of us are working well,

Waiting, waiting for the bell.

Модальный глагол can

I love learning English,

I can read,

I can write,

I can speak English too,

I love learning English

And what about you?

Личные и притяжательные местоимения.

I think mice

Are very nice.

Their tails are long,

Their faces small.

They don’t have any

Chins at all.

Their ears are pink,

Their teeth are white.

They run about

The house at night.

But I think mice

Are rather nice.

4. Некоторые стихи и рифмовки помогают мне воспитывать у ребят нравственные качества,

культуру поведения, уважительное отношение друг к другу и людям, их окружающим,

настойчивость и терпение в преодолении трудностей; напоминают школьникам о правилах

поведения.

Mind the clock

And keep the rule;

Try to come

On time to school.

«Tick,» the clock says,

«Tick, Tick, Tick!»

What you have to do

Do quick.

Go to bed late,

Stay very small,

Go to bed early,

Grow very tall.

Early to bed,

Early to rise

Makes a man healthy,

Wealthy and wise.

Let us try to be polite

In everything we do

Remember always to say «Please».

And don’t forget «Thank you».

Hearth like doors will open ease

To very, very little keys,

And don’t forget that they are these

«We thank you all and If you please.»

Stop! Look! Listen!

Before you cross the street,

Use your eyes, use your ears,

And then use tour feet.

Learn this little lesson

As well as you can

Be tidy like Tom,

Not dirty like Dan

After dinner sit a while,

After supper walk a mile.

В заключении хотелось бы отметить, что ребятам нравиться этот вид работы. Заучивание

небольших по объему стихотворений и рифмовок не требует от них больших усилий и служит

эффективным средством усвоения языкового материала



Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие – КВН для начальной и средней школы.

2 команды.

Все задания оцениваются 1 баллом или 0,5. Для выполнения каждого задания приглашаются по одному игроку.

1.       Приветствие-  ( стих-е или несколько фраз)

2.       Эмблема или название команды объяснить.

 

1 задание -  описать игрушку ( за каждое предложение – 1 балл.)

2 задание –  образовать новое слово, заменив 1 букву -  LIVE – LOVE   

                                                                                                           TREE- FREE

                                                                                                            BOX – FOX 

                                                                                                             IN- ON …..

             3 задание -  пантомима ( изобразить животное, человека, действие )  - карточка

           Doctor, to take a shower, to rain…

          Teacher,  cook dinner, to go to school….

             4 задание – составить правильное предложение из разрезанных картинок – (the, 4, from, UK, consists, countries), ( capital, the, UK, the, is,London,of).

             5 задание – составить «цепочку слов»  - 10 слов ( pen-not- ten-…..) 1-2 мин.

             6 задание – юмористический – у кого быстрее лопнет воздушный шар.

             7 задание -  подобрать  антонимы – big-small, white-black, young-old….

             8 задание – написать слова на одну букву – «M»- mouse, meat, milk, mother ….          ( 1-2 мин)

             9  задание – дописать окончание – «re… (d), pe…(n), fo…(x), si…(x)….

          10 задание  -  конкурс  капитанов –  написать 10 названий еды и 5 напитков. ( 1-2 мин.)

Жюри подсчитывает баллы, награждает команды и лучших игроков . Проигравших нет – есть 1 и 2 место.

Призы – книги на англ. языке с пожеланием, сувениры.

 

 

Новогодняя игра-викторина « What? Where? Why? »  на английском языке для использования на Предметной неделе.

                                                      New Year”s Customs.

In which country do you find each of these customs?

1.In which country do they eat 12 grapes as the clock  strikes midnight   (one each time the clock chimes) on New Year’ s Eve?

a. Canada  b.Vietnam c. Spain.

2. In which country do some people eat long noodles to wish for a long life?

a.Italy. b. Japan. c. Argentina.

3. In which country do people go to the beach to lump seven waves and throw flowers in the sea while making a wish?

a.Italy.  b. Spain. c. Brasil.

4. In which is a bell struck 33 times ?

a.Korea. b. Switzerland. c. Colombia.

5. In which country do people eat noodles while listening to a bell start ringing and strike 108 times?

a. Germany. b. Japan. c. Greece.

6. In which country do people who want to travel, take a suitcase and carry  it around the house on New Year’s Eve?

a.The USA. b. Venezuela. C. The Philippines.

7.In which country do people wear white clothes in order to have good luck during the new year?

a. France. b.  Papua New Guinea. c. Brasil.

8.  In which country  do they pound rice into a glutinous form using a huge hammer?

a. Thailand. b. Japan. c Indonesia.

9. In which country do people wear masks to burn on December 31 to drive away bad luck?

a. Spain. b. Ecuador. c. Nigeria. Стихи и рифмовки на уроках английского

языка в 5-7 классах.

Когда школьники приступают к занятиям иностранным языком, ни один учитель не может

пожаловаться на отсутствие у них интереса. Увлекательность учебного процесса, новизна предмета не

оставляют детей равнодушными. Задача учителя добиться того, чтобы этот интерес был постоянным и

устойчивым. А где интерес, там и успех.

Годы работы в школе помогли мне сделать вывод: лишь увлеченный делом может увлечь других. Надо

помнить, что наше отношение к делу передается детям. Хорошие, доверительные отношения с ними

считаю залогом успеха. Важно понимать каждого ребенка, видеть глаза своих воспитанников, «шагать»

вместе с ними, учить и учиться, воспитывать каждым своим уроком. Вместе с детьми я радуюсь и

огорчаюсь, наблюдаю, анализирую, делаю выводы, подвожу итоги. На уроке мы единое целое,

целенаправленно идем к решению поставленных задач. Стараюсь находить такие пути их решения,

такие формы и приемы работы, которые обеспечивали бы интерес у детей к учению, их активность и

работоспособность, желание работать дома, творческую инициативу и высокое качество знаний.

Одним из таких эффективных приемов считаю использование стихотворений и рифмовок на уроках

английского языка.

1. Часто особенно на младшем этапе урок начинается с фонетической зарядки. Вместо отдельных

слов и словосочетаний, содержащих тот или иной звук, я предлагаю классу специально

отобранные стихи и рифмовки. Затем в течении двух-трех уроков стихотворение и рифмовки

повторяются, корректируется произношение звука. Данный вид работы я включаю в урок на

разных его этапах, он служит своеобразным отдыхом для детей.

Звук [ ] Звук [n]

This is my mother, I love learning English,

This is my father, I can read,

This is my sister, I can write,

This is my brother, I can speak English too.

This is my uncle, I love learning English,

This is my aunt Lily, And what about you?

This is my cousin,

And this is me.

Звук [f] Звуки [], [s]

Flowers here, She sells sea shells

Flowers there, On the sea shore. The shells

Flowers growing that she sells are sea shells,

Everywhere. I am sure.

2. Специально подбираю стихи и рифмовки, в которых встречается либо новое, незнакомое

учащимся слово, либо лексические единицы, которые нужно повторить и хорошо закрепить в

памяти ребят.

Red and Yellow,

White and blue,

The gayest flowers

Are just for you.

Red, red, red the rose,

Blue, blue, blue the dress,

Grey, grey, grey the cat,

And so is the rat.

Once I saw a little bird

Come hop, hop, hop,

And I cried, Little bird,

Will you stop, stop, stop?

It’s fun to be this,

It’s fine to be that,

To leap like a lamb,

To climb like a cat,

To swim like a fish,

To hop like a frog,

To trot like a horse,

To jump like a dog.

3. Особенно важную роль играет этот вид работы при изучении грамматики. Я стремлюсь к тому,

чтобы ребята повторяли выученные рифмовки в течении всего учебного года, при этом увязываю

их с темой урока. Время от времени проводим конкурсы: кто знает рифмовок больше и может

объяснить, какие грамматические формы в них представлены.

Формы глагола to be.

I am a mouse,

You are a cat.

One, two, three,

You catch me

I am Ann, I am not Ann,

You are Dan, You are not Dan,

He is Peter, Hi is not Peter,

She is Rita. She is not Rita.

They are four, Am I Ann?

No more. Are you Dan?

Is he Peter?

Is she Rita?

Present Simple

I live here, I love my cat

You live near, It’s warm and fat.

Tom lives so far My cat is grey,

That he goes in a car. It likes to play

We live near,

You live here,

Tom and Ray

Live far away.

This is my sister,

Her name ai Ann

She goes to school,

She is already ten.

Present Simple в придаточных условиях и времени.

When I am ten,

I’ll get a pen,

Then I shall write

Like brother Ben

Past Simple

Humpty Dupmty sat on a wall,

Humpty Dupmty had a great fall.

All the king’s horses,

And all the king’s men,

Couldn’t put Humpty together again.

Present Perfect, Past Simple/

Little girl, little girl,

Where have you been?

I’ve been to see grandmother

Over the green.

What did she give you?

Milk in a can.

What did you say for it?

Thank you, Grandam.

Present Continuous

One, two, three,

Look out for me,

For I am coming

And I can see.

I am counting to ten,

You are giving them a pen,

She is looking at the door,

He is sitting on the floor.

All of us are working well,

Waiting, waiting for the bell.

Модальный глагол can

I love learning English,

I can read,

I can write,

I can speak English too,

I love learning English

And what about you?

Личные и притяжательные местоимения.

I think mice

Are very nice.

Their tails are long,

Their faces small.

They don’t have any

Chins at all.

Their ears are pink,

Their teeth are white.

They run about

The house at night.

But I think mice

Are rather nice.

4. Некоторые стихи и рифмовки помогают мне воспитывать у ребят нравственные качества,

культуру поведения, уважительное отношение друг к другу и людям, их окружающим,

настойчивость и терпение в преодолении трудностей; напоминают школьникам о правилах

поведения.

Mind the clock

And keep the rule;

Try to come

On time to school.

«Tick,» the clock says,

«Tick, Tick, Tick!»

What you have to do

Do quick.

Go to bed late,

Stay very small,

Go to bed early,

Grow very tall.

Early to bed,

Early to rise

Makes a man healthy,

Wealthy and wise.

Let us try to be polite

In everything we do

Remember always to say «Please».

And don’t forget «Thank you».

Hearth like doors will open ease

To very, very little keys,

And don’t forget that they are these

«We thank you all and If you please.»

Stop! Look! Listen!

Before you cross the street,

Use your eyes, use your ears,

And then use tour feet.

Learn this little lesson

As well as you can

Be tidy like Tom,

Not dirty like Dan

After dinner sit a while,

After supper walk a mile.

В заключении хотелось бы отметить, что ребятам нравиться этот вид работы. Заучивание

небольших по объему стихотворений и рифмовок не требует от них больших усилий и служит

эффективным средством усвоения языкового материала


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие:"До свидания, начальная школа".

Внеклассное мероприятие:"До свидания, начальная школа"....

Внеклассное мероприятие «Прощание с начальной школой»

Разработка внеклассного мероприятия "Прощание с начальной школой"...

"Секреты здорового питания"-внеклассное мероприятие для учащихся начальной школы.

внеклассное мероприятие о пользе правильного питанияна этом занятии учащиеся познакомятся с витаминами, которые содержатся в овощах и фруктах , узнают об их пользе для организма человека, отгадают кро...

Методическая разработка 2класс на тему: «Знаменитая школа волшебства Хогвартс» -внеклассное мероприятие для учащихся начальной школы.

На этом занитии учащиеся закрепляют знания полученные на уроках математике, русского языка, литературного чтения. Узнают для чего нужна математика и громатика. Отгадывают загадки,  кроссворды, ребусы,...

Внеклассное мероприятие "Прощание с Начальной школой" 4класс. Конспект мероприятия.

Внеурочная деятельность . Конспект "Прощание с Начальной школой"...

Внеклассное мероприятие ( КВН) для начальной и средней школы

Внеклассное мероприятие – КВН для начальной и средней школы.2 команды.Все задания оцениваются 1 баллом или 0,5. Для выполнения каждого задания приглашаются по одному игроку.1....