"What time is it?" ( УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English", 4 класс)
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)
Конкурсный урок английского языка по теме "What time is it?" ( УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English", 4 класс)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
1.docx | 18.18 КБ |
Предварительный просмотр:
- Hello, my dear students (Hello)
Sit down, please
I am happy to see you
My name is Marina Olegovna
I will be your English teacher today.
- How are you today? Are you fine today? As for me, I am great . And you?
- I see that we are all fine today. I think our lesson will be successful ?
- We will do different tasks and I’ll give you a sweet red apple for each correct answer. Let’s start.
- I'll read the riddle. What is the Russian for riddle? (загадка)
Listen to me very attentively and answer the riddle
I am big and I am small
I have no legs , but I can go
I go at night and all the day
But I can never go away.
I have a face and two small hands
To show you all my numbers
And I say “Tick” and I say “Tock”
Guess , what am I ? ( It is a clock)
- What will we do today?(we'll remind how to tell the time)
- That's right. Excellent
- Let’s read the theme of our lesson all together.
- What has the clock got?
- face
- hand
- hour
- minute
- when we name the definite time, we use o`clock.
- when the big hand is on the three, we use quarter past.
- when the big hand is on the six, we use half past.
- when the big hand is on the nine, we use quarter to.
- For other times, we count the minutes in fives.
am pm
- Open your books at page 77. Look at the words in the box. Listen and repeat after me. Give me the translation.
- wake up, get up, clean teeth, have breakfast, go to school…
- Look at the clock. What time is it? (it's six o'clock)
I'll give you the rhyme about 6 o'clock. Listen and repeat. ( 7,8, 9 o'clock)
- I'd like to control your memory. Who wants to receit the rhyme about 6 o'clock?
Raise your hands. ( 7,8, 9 o'clock)
- Let's have a rest, stand up, please.
Let's remember our rhymes. Listen and repeat after me.
- Thank you. Sit down, please
- Let's play a little bit. Look at the screen and say what time is it?
- You have worksheets on the desks. Look through this worksheets and write down what time is it and what do you usually do at this time? I'll give you 2 minutes.
- The time is over. Exchange worksheets with your partner. Let's check each other.
- Have you got any mistakes? Good job
-The lesson is coming to the end. Let's sum it up.
- Do you like our lesson?
- Was it interesting?
- Raise your apples. Look! We have an apple garden.
- Look. What is it? (QR-code)
It will be your homework. Point your phone's camera
at the QR- code and follow the link.
- I was very pleased to work with you. You worked hard today.
Thank you very much. Good bye. Have a nice weekend.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "What time is it?"
Цель урока: формирование грамматического навыка. Задачи:практические:отработать звук [θ];ввести и первично закрепить грамматическую структуру употребления времени;тренировать учащихся в говорении...
Конспект урока по английскому языку на тему "What time is it?" 4 класс УМК «Enjoy English»
Урок № 1Цель урока: формирование лексического навыка речи. Задачи:1) практические:· отработать звук [t];·...
Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" 4 класс
Тема: "What time is it?"Урок № 3Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1) практические:· отработать звук [k];·...
Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" 4 класс
Класс: 4-вТема: "What time is it?" Урок № 3Цель урока: формирование лексического навыка речи. Задачи:1) практические:· отраб...
Конспект урока для 3 класса «What time is it?»
Цель урока: формирование грамматического навыкаПланируемые результаты:Предметные: отработать звук [t]; закрепить лексику; повторить речевую структуру времени «What time is it?”; тренировать учащихся в...
Конспет урока по английскому языку на тему "What time is it?" 3 класс
Тип урока: комбинированный.Цель урока: формирование грамматического навыкаПланируемые результаты:ü Предметные: отработать звук [t]; закрепить лексику; повторить речевую структуру времени «What time i...
Конспект урока английского языка "What time is it?" 3 класс
Тип урока: комбинированный.Цель урока: Развитие навыка устной речи.Планируемые результаты:1. Закрепить знание основных действий режима дня, указание времени на часах.2. Проверить знание детьми слов и ...