урок английского языка в 3 классе At the fair
план-конспект занятия по иностранному языку (3 класс)

Урок английского языка в 3 классе по теме At the fair. В уроке работа в парах с использованием карточек, составление мини- диалогов

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_3_klass.docx17.08 КБ
Файл urok_3_klass.docx17.08 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: В парке аттракционов

Класс: 3

Тип урока: Урок «открытия» нового знания

1. Организационный момент: 1. Приветствует учащихся:

Good morning, children! Glad to see you.

2.Речевая разминка

What is your name?

What is your favorite color?

What is the weather today?

Do you have a cat/dog?

Do you have a sister/bother?

Can you swim/dance/sing/play the guitar?

3.Мотивационный этап Look at the screen. What can you see in the picture?

Do you go to the park? Do you like to rest? Today we’ll speak about fairs.

- Приходилось ли вам бывать в таких парках?

Катались ли вы на аттракционах?

 Как вы себя чувствовали?

Рассказ об истории слова fair. Первоначально это слово обозначало «ярмарку». На ярмарках можно было купить не только товары, но покататься на каруселях, пострелять в тире, полакомиться разными сладостями. Постепенно магазины и супермаркеты вытеснили ярмарки, но осталась их развлекательная часть –разнообразные аттракционы, а слово fair приобрело новое значение – парк аттракционов.

4.Повторение лексики! Let’s look at the screen and repeat after me.

Look at the pictures and say WHAT IS IT?(работа с презентацией, посмотреть на картинку и назвать аттракцион)

5.Работа в рабочем листе! Найти эти слова

6.Answer my questions, please:

-Can you go on the dodgems?

-Can you go on the ghost train?

-Do you want some candy floss?

-Do you want the balloon?

-Can you go on the helter- skelter?

7.Физкультминутка

Now I suggest you rest. Stand up. Sing a song and repeat movements.

8.Работа с учебником. Open your books p.8 ex.1. Look at the pictures and answer the question: 

Jill, Ben, Cody. Mary, Eddy and Sally are at the fair with Mr and Mrs Taylor. They all want to do different things.

Sally wants to eat some candy floss. It is a popular food to be found at fairs along with ice cream, burgers and hot dogs.

Ben wants to go on the dodgems.

9.Whom we can see in this picture?(Ben,Jill, Cody,Mary, MRS and MR Taylor).

Let’s listen to the dialogue and look. Look at page 8 (SB: Ex. 1 p.8)

Let’s read the text in pairs. Read, please.

10.Answer my questions. Who wants to go on a ghost train?

- Who wants to have some candy floss?

-Who wants to go on the ghost trainer?

- Who wants to go on the dodgems?

- Who wants to have a burger?

11.Thank you! Look at the next page, exercise 2 (SB: Ex. 2  p 9) We are going to listen to the text. As soon as you hear the word, name the letter you see in the picture (teacher puts an audio on pause after each line and asks the Ps to tell the letter of the correct picture)

12. Teacher conducts the game “Who is it” (SB: Ex 3 p 9)

- Look at the picture on page 8. A nd find a person. She is wearing a brown jacket and blue trousers. Who is it?

13.Work in pairs. We should make up the dialog.(на партах лежат фразы из диалог, нужно расставить фразы в правильном порядке)

-Hello, Ben!

-Hello, Sally!

-What is this?

-It is a dodgem

-Let’s go on the dodgems?

-Yes, Okay

12. So, today we have learned a lot. Now write down your hometask.

 Что нового вы узнали на уроке?

- Если бы вы сейчас были со своей мамой в парке аттракционов, как бы вы спросили разрешение покататься на машинках (горке, поезде призраков и т. д.)

- Как вы думаете, где пригодятся вам знания, полученные на уроке?

The lesson is over, goodbye, pupils!



Предварительный просмотр:

Тема: В парке аттракционов

Класс: 3

Тип урока: Урок «открытия» нового знания

1. Организационный момент: 1. Приветствует учащихся:

Good morning, children! Glad to see you.

2.Речевая разминка

What is your name?

What is your favorite color?

What is the weather today?

Do you have a cat/dog?

Do you have a sister/bother?

Can you swim/dance/sing/play the guitar?

3.Мотивационный этап Look at the screen. What can you see in the picture?

Do you go to the park? Do you like to rest? Today we’ll speak about fairs.

- Приходилось ли вам бывать в таких парках?

Катались ли вы на аттракционах?

 Как вы себя чувствовали?

Рассказ об истории слова fair. Первоначально это слово обозначало «ярмарку». На ярмарках можно было купить не только товары, но покататься на каруселях, пострелять в тире, полакомиться разными сладостями. Постепенно магазины и супермаркеты вытеснили ярмарки, но осталась их развлекательная часть –разнообразные аттракционы, а слово fair приобрело новое значение – парк аттракционов.

4.Повторение лексики! Let’s look at the screen and repeat after me.

Look at the pictures and say WHAT IS IT?(работа с презентацией, посмотреть на картинку и назвать аттракцион)

5.Работа в рабочем листе! Найти эти слова

6.Answer my questions, please:

-Can you go on the dodgems?

-Can you go on the ghost train?

-Do you want some candy floss?

-Do you want the balloon?

-Can you go on the helter- skelter?

7.Физкультминутка

Now I suggest you rest. Stand up. Sing a song and repeat movements.

8.Работа с учебником. Open your books p.8 ex.1. Look at the pictures and answer the question: 

Jill, Ben, Cody. Mary, Eddy and Sally are at the fair with Mr and Mrs Taylor. They all want to do different things.

Sally wants to eat some candy floss. It is a popular food to be found at fairs along with ice cream, burgers and hot dogs.

Ben wants to go on the dodgems.

9.Whom we can see in this picture?(Ben,Jill, Cody,Mary, MRS and MR Taylor).

Let’s listen to the dialogue and look. Look at page 8 (SB: Ex. 1 p.8)

Let’s read the text in pairs. Read, please.

10.Answer my questions. Who wants to go on a ghost train?

- Who wants to have some candy floss?

-Who wants to go on the ghost trainer?

- Who wants to go on the dodgems?

- Who wants to have a burger?

11.Thank you! Look at the next page, exercise 2 (SB: Ex. 2  p 9) We are going to listen to the text. As soon as you hear the word, name the letter you see in the picture (teacher puts an audio on pause after each line and asks the Ps to tell the letter of the correct picture)

12. Teacher conducts the game “Who is it” (SB: Ex 3 p 9)

- Look at the picture on page 8. A nd find a person. She is wearing a brown jacket and blue trousers. Who is it?

13.Work in pairs. We should make up the dialog.(на партах лежат фразы из диалог, нужно расставить фразы в правильном порядке)

-Hello, Ben!

-Hello, Sally!

-What is this?

-It is a dodgem

-Let’s go on the dodgems?

-Yes, Okay

12. So, today we have learned a lot. Now write down your hometask.

 Что нового вы узнали на уроке?

- Если бы вы сейчас были со своей мамой в парке аттракционов, как бы вы спросили разрешение покататься на машинках (горке, поезде призраков и т. д.)

- Как вы думаете, где пригодятся вам знания, полученные на уроке?

The lesson is over, goodbye, pupils!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока английского языка,3 класс,модуль 7, УМК "Английский в фокусе"

Технологическая карта урока "We are having a great time", 3 класс, УМК Английский в фокусе, урок 13а....

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "There a lots of flowers". Английский язык. Brilliant.

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "There a lots of flowers". УМК «Английский язык. Brilliant»....

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "Pats of the body". Английский язык. Brilliant.

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "Pats of the body". Английский язык. Brilliant....

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "I can sing. Модальный глагол «can»". Английский язык. Starlight.

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "I can sing. Модальный глагол «can»". Английский язык. Starlight....

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "A butterfly!". Английский язык. Starlight.

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "A butterfly!". Английский язык. Starlight....

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "Повторение: счет до 20, животные и введение множественного числа". Английский язык. Starlight.

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "Повторение: счет до 20, животные и введение множественного числа". Английский язык. Starlight....

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "Повторение тем 1-2.". Английский язык. Starlight.

Закрепление модального глагола «can» с частицей «not» и без неё; закрепление слов: butterfly, elephant, spider, bird, frog, monkey, duck, ant; закрепление счета до 20; закрепле...