Игры с вопросительными словами
материал по иностранному языку
Дети выучили вопросительные слова, но не понимают, в какой части предложения их использовать? Поиграйте с ними в игры. Это поможет в образовательно-развлекательной форме закрепить новые навыки
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
igry_s_voprositelnymi_slovami.doc | 45 КБ |
Предварительный просмотр:
Игра «What am I going to do?»
Учитель заходит в класс и спрашивает: "Children, what am I going to do now?". Ребята могут удивиться такому неожиданному вопросу:
Kolya: You are going to the classroom.
Teacher: Oh, dear! I am not going to the classroom, I am already in the classroom. But what am I going to do? Am I going to sleep? Am I going to eat? What am I going to do?
Kolya: You are going to give us a lesson.
Teacher: Yes, Kolya, quite right, I am going to teach you. Now I take a piece of chalk. What am I going to do now?
Andrei: You are going to write.
Teacher: That's right. Oh, it's very close in here. Now I am near the window. What am I going to do?
Sveta: You are going to open the window.
Teacher: Right, Sveta. Now, I've taken a pen and opened the register.
Jane: You are going to mark the absentees.
Teacher: Now could you show some action and I'll try and guess what you are going to do. Thank you, Kolya, you are skiing, but I don't understand what you are going to do. Yes, Olya, you are laying the table, you are going to have dinner. Yes, Masha, you have an apple in your hand, I think you are going to eat it. Katya, you have a watering-can in your hand, you are going to water the flowers.
Игры на уроке английского. What? Why? When?
Данная игра улучшает понимание различия между двумя настоящими временами Continuous и Indefinite. Суть: создать ситуацию, где бы наглядно ощущалась эта разница?
Teacher: Katya, what am I doing?
Katya: Ah, again you are picking flowers.
(Катя, конечно, вспомнила, как недавно учитель пригласил их всех в «поле» собирать цветы, и готова была снова пойти ему на помощь. Учитель же не торопясь, с удовольствием «собирал цветы» и продолжал беседу.)
Teacher: Yes, again. And why? Katya: Because you like them.
Teacher: Yes, very. And what season is it? Lena: It is summer.
Teacher: Why do you think it is summer? Andrei: Because flowers grow in summer.
Pavel is washing.
Teacher: What is Pavel doing? Andrei: He is washing.
Teacher: What time of the day is it? Masha: It is morning because people always wash in the morning.
Oleg: It is morning because Pavel is washing his neck, and we wash our necks in the morning.
Ann is eating. Teacher: What is she doing?
Jane: She is eating.
Teacher: What time of the day is it?
Lena: It is afternoon. She is eating soup and people eat soup in the afternoon.
Темы для этюдов: The pupil is watering flowers, drinking hot tea, dressing, skiing, playing snowballs, digging a flowerbed, catching fish, sawing wood, feeding birds, etc.
Игры на уроке английского. What Can You Do with a Book?
У учеников была привычка приносить в класс вещи, не имевшие отношения к уроку: пистолеты и моторные лодки, фантики и марки, монеты и открытки с артистами и т. д. Мальчики увлекались игрушечными машинами.
Teacher: Andrei, why do you bring your toy car? What can you do with it?
Andrei: I can play with it. Teacher: Indeed?
Andrei: Yes, I can play with it in the break.
Teacher: I see. And where else?
Andrei: I can play with it at home.
Teacher: And what can I do with it now?
Andrei: You can take it... But I can put it into my school-bag.
Teacher: Thank you, Andrei.
"Children, what can you do with a book?"
Jane: We can read it. We can take it. I can put it on my desk. I can put it into my school-bag. We can open it. We can close it. We can leave it at home. I can write a book.
Teacher: You have a good imagination. Now let's play a team game and decide whose imagination is richer. Дать как можно больше ответов на вопроc ''What can you do with a ball (chalk, sugar, water, a chair, a flower, etc.)"
Другие вариант игры на уроке английского языка
"What can you do at home?" "What can a good sportsman do?" "What can a dog do?" и т. д.Эту игру можно проводить с глаголами must и may, если задать вопросы "What must you do at home (in the lesson, after school)?", "What must a good sportsman do?", "What may we do in the break?", "What may we do in the forest?" и т. д.
Игры на уроке английского. Who Is He (She)?
У ребят есть большое желание «актерствовать», изображать животных, например.
Teacher: Children, you know the English names for many animals: a bear, a wolf, a ... Yes, Masha. Masha: A tiger.
Olya: A goose.
Kolya: A duck.
Misha: A fox, a ...
Teacher: Wait a minute ... Don't say the animal you know but play it. Katya, please. What animal will you play, I wonder? What is she?
Lena: She is a fox.
Teacher: Now, Oleg, please. What is Oleg?
Jane: She is ...
Teacher: You are speaking about Oleg ...
Jane: He is a tiger.
Oleg: No, I am not a tiger.
Teacher: And what are you?
Oleg: I am a wolf.
Игры на уроке английского. Where Is the Pen?
Сегодня учитель был крайне «рассеян». И урок никак не мог начать, все что-то искал...
Teacher: Where is my pen, children? Where is my pen? Is it in the table, or under the table, or on the table? Where is my pen, Jane?
Jane: It is in your bag.
Teacher: Let me see. No, it is not. Where is my pen, Andrei?
Andrei: It is in your table.
Teacher: Let me see. No, it is not. Where is my pen, Masha?
Masha: It is under the book.
Teacher: No, it is not.
Так продолжалось некоторое время, а когда в поисках ручки учитель заглянул за книжный шкаф и спросил: "Is it behind the bookcase?", ребята понимают: учитель играет. Играть стали вместе.
Установили правила. Выбирается водящий (It), которого просят выйти из класса. Учитель прячет какой-нибудь предмет. Возвращается водящий.
Teacher: Where is the pen?
It: The pen is under the bag.
Katya: No, it is not.
It: The pen is in the table.
Misha: No, it is not.
It: The pen is in your desk, Andrei.
Andrei: Yes, it is.
It: Is it in your desk, Lena?
Lena: No, it is not. It: Have you the pen, Victor?
Victor: No, I have not.
It: Is it behind the picture, Masha?
Masha: No, it is not.
It: Can I see it, Petya?
Petya: Yes, you can.
It: I see it on your desk.
Вариант
Водящий просит всех закрыть глаза и быстро прячет предмет, вопросы теперь задает весь класс, а водящий отвечает на них.
Игры на уроке английского. What Is This?
Класс выучил первое английское предложение, первый речевой образец This is a pen. И первый вопрос What is this? А что теперь делать с этим предложением? Как его можно употребить в речи? Спросив десяток раз What is this?, учитель тяжело сел на стул и сказал:
"Oh, I'm so tired. Who can help me? Who wants to be a teacher?"
Katya: May I?
Teacher: Yes, you may.
Andrei: May I?
Lena: May I?
Играть по командам: команда «учителей» против команды «учеников». У каждой команды набор предметов, английские названия которых знакомы ребятам. «Учителя» расположились напротив «учеников», и игра началась.
"Teachers" "Pupils"
Jane: What is this? Misha: This is a pen.
Kolya: What are these? Masha: These are pencils.
Lena: What is that? Victor: That is a window.
После того как все «учителя» задали вопросы, команды поменялись ролями. За каждые правильные вопрос и ответ давалось одно очко.
В игре также используются варианты речевого образца — What are these? What is that? What are those?
Игры на уроке английского. The "When" Clause
Однажды учитель решил озадачить ребят массой вопросов:
Katya, when will your pen-friend answer your letter?
Jane, when will you learn the poem I gave you?
Misha, when will you have your hair cut?
Lena, when will the wall newspaper about London be ready?
Andrei, when will the weather be good?
Kolya, you are always upset. When will you be glad?
Oleg, when will your football team win?
Victor, when will you clean your shoes?
You are silent, you don't know the answers. I thought as much, that's why I've prepared a new game for you.
Учитель достает заранее приготовленные два набора карточек — «А» и «В», которые раздаются участникам двух команд. Набор А содержит главные предложения, набор В содержит придаточные предложения с союзом when.
A В
Main clauses When-clauses
My pen-friend will answer my letter I shall learn the poem I shall have my hair cut The wall newspaper about London will be ready The weather will be good I shall be glad Our team will win when we play three years together. | when I get only fives. when the spring comes. when I find the necessary postcards. when my teacher tells me to do so. when I write to her. when I finish my composition. |
Участники команды А читают главные предложения. Команда В подыскивает по смыслу соответствующие придаточные предложения. За каждую правильно подобранную фразу команда получает одно очко. За ошибку одно очко снимается. Когда все предложения будут прочитаны, команды меняются ролями.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока."Вопросительные слова. Построение специальных вопросов"
На уроке ведется работа с вопросительными словами, закрепляется умение задавать специальные вопросы. Используются разные виды работ....
Контрольные задания на употребление вопросительных слов
Слайды для контроля употребления вопросительных слов, созданные в ПО интерактивной доски eBeam...
Вопросительные слова английского языка.
Раздаточный материал к уроку английского языка в 3 классе....
Употребление вопросительных слов
открытый урок в 3 классе...
Английские буквы и звуки. Вопросительные слова
Таблицы открытых и закрытых слогов...
Вопросительные слова в английском языке. Мини-книжка для обобщения грамматического материала по теме для обучающихся начальной школы.
Обучающимся предлагается самостоятельно сделать, раскрасить и заполнить мини-книжку с вопросительными словами на английском языке.Лист необходимо разрезать вдоль на две часть, склеить их и сложить &qu...
Вопросительное предложение с вопросительными словами Where и What.
упражнения из " Грамматического тренажёра" к учебнику Spotlight 2...