методическая разработка по теме "Инфинитив и герундий" для 9 класса на основе современной британской музыки"
методическая разработка по иностранному языку

в  настоящее  время  главной  задачей  учителя  является  не   просто  "дать  знания"  обучающимся,  но  и  пробудить  в  них  интерес  к  изучению  иностранного  языка.  И  часто,  такой  раздел  как  грамматика  может  казаться  скучным  и  монотонным.  ничто  так  не  сможет  оживить  отработку  новой  грамматической  конструкции  как  прекрасная  песня,  поработав  с  текстом,  которой  обучающиеся  не  только  отработают  грамматику,  но  и  послушают  аутентичный  текст. данная  методическая  разработка  составлена  на  основе  песни"Wrightning's  on  the  wall"  британского  исполнителя Сэма Смита.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл infinitive_and_gerund.odt61.83 КБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Writing's  on  the  wall (2015)

by  Sam  Smith

  1. Pre-Listening  task

match  the  examples  and  definitions

  1. To  stay
  1. Bare  infinitive
  1. staying
  1. to-infinitive
  1. stay
  1. Gerund
  1. While-listening  task

open  the  brackets  and  put  the  verb  in  correct  form

I've been here before
But always hit the floor
I've spent a lifetime running
And I always
get away
But with you I'm feeling something
That makes me want ________(
stay)

I'm prepared for this
I never shoot_____(
miss)
But I feel like a storm is coming
If I'm gonna
make it through the day
Then there's no more use in______(
run)
This is something I gotta face

If I risk it all
Could you_____(
break) my fall?

[Chorus:]
How do I live? How do I breathe?
When you're not here I'm suffocating
I want to feel love run through my blood
Tell me is this where I
give it all up?
For you I have to_____(
risk) it all
'Cause the writing's on the wall

A million shards of glass
That
haunt me from my past
As the stars begin______(
gather)
And the light begins______(
fade)
When all hope begins______(
shatter)
Know that I won't ______(
be) afraid

If I risk it all
Could you break my fall?

[Chorus:]
How do I live? How do I breathe?
When you're not here I'm suffocating
I want______(
feel) love, run through my blood
Tell me is this where I give it all up?
For you I have to____(
risk) it all
'Cause the writing's on the wall

The writing's on the wall

[Chorus:]
How do I live? How do I breathe?
When you're not here I'm suffocating
I want to feel love run through my blood
Tell me is this where I give it all up?
How do I live? How do I breathe?
When you're not here I'm suffocating
I want ____(
feel) love, run through my blood
Tell me is this where I give it all up?
For you I have to risk it all
'Cause the writing's on the wall

  1. Match  the  highlighted  phrasal  verbs  with  their  translations

Phrasal  verb

Translation

Бросить  все

Пройти  через  что-то,  пережить  что-то

Сбежать,  скрыться

преследовать

  1. After-Listening  task: How  does  this  song  make  you  feel? Discuss  with  the  partner

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Инфинитив

Презентация к уроку в 4 классе по теме Инфинитив...

Инфинитив.

Чудное слово .Что оно может обозначать? Неопределённая форма глагола.Вот так....

Урок русского языка в 4 классе на тему "Инфинитив"

Урок русского языка в 4 классе на тему "Инфинитив"...