Party ABC
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) на тему

Аракси

Аннотация к уроку. Систематизировать знания детей по пройденному материалу (английский алфавит, лексика, спеллинг, ответы на вопросы) На уроке повторить пройденный материал в игровой форме, совершенствовать навыки устной и письменной речи,развивать внимание, мышление, память, поддерживать интерес к изучению английского языка.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл party_abc.docx20.95 КБ

Предварительный просмотр:

Party ABC

(Лучше провести этот урок не в классе, а в актовом или спортивном зале, чтобы у детей была возможность свободно двигаться)

(Зал украшен, приготовлены места для команд, жюри и родителей)

Teacher: -Good afternoon, dear boys, girls, parents and teachers!

Children: - Good afternoon!

Teacher: - Dear children! Today we are going to have an interesting lesson-competition. These are our judges. They will give marks for every task. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!

Teacher: - You may sit down, children! Now I'd like to see if all the letters of the English alphabet are here.

(Дети выходят на сцену с буквами, если в классе менее 26 человек, то некоторые рассказывают про 2 буквы)

- You are welcome, letters! (Каждый ребенок рассказывает о своей букве)

1. A A is for Apples and Apple-trees

You can see apples on apple-trees.

2. B B is for Books and for Bookcase.

I have many books in my bookcase.

3. C C is for Cat. My cat is grey,

And with me it likes to play.

4. D D is for Dog and for Doggy.

I have a dog, not a doggy.

5. E E is for Eight and for Eleven.

How much is eight and eleven?

6. F F is for Flowers: red and blue,

White and yellow and rosy, too.

7. G G is for Girl, and also for Garden.

I see a girl going to the garden.

8. H H is for Hand. I have two hands.

This is the way I clap my hands.

9. I I is for I. I'm a boy, and I'm ten.

I like to play with my brother Ben.

10.J J is for Jam. This is apple jam.

Jimmy likes it, and so does Sam.

11.K K is for Kite. Kate has a kite.

It is little, and it is white.

12.L L is for Letter. This letter is for me.

It is from my sister, as you can see.

13.M M is for May and for May Day

For March and for Mother's day.

14.N N is for Nine, Ninety and Ninety-Nine.

Children, how much is Ninety and nine?

15.O O is for One. One and two is three.

Three little cats are in a tree.

16.P P is for Pencils. With them I draw:

A red pen, a green tree and a blue door.

17.Q Q is for Questions: How are you?

How old are you? And How do you do?

18.R R is for Red. Many things are red.

What can be red? Do you know, Fred?

19.S S is for Street. This is my street.

I have many trees in my street.

20.T T is for Tick and for Tock.

"Tick-tock", - says the clock.

21.U U is for Under, but not for At.

"I'm under the tree", says Pat.

22.V V is in five and also in seven.

It is in twelve and eleven.

23.W W is for Winter, when it is cold.

But I like winter and I like cold.

24.X X is in Six. Let's count up to six!

One, two, three, four, five, six!

25.Y Y is for Yard where children play.

They play in the yard every day.

26.Z Z is for the Zoo. Let's go to the Zoo.

I like go to the Zoo. And you?

Teacher: - Now, let's sing the song "The ABC"

Children:

A B C D E F G

H I G K L M N O P

Q R S T U V W

Q R S T U V W

X Y Z X Y Z

Now I know the alphabet.

(Классы делятся на команды по жетонам A и B. Чья команда справляется с заданием быстрее - получает по одному баллу. Команда, набравшая наибольшее количество баллов- победитель).

Teacher: - Please sit down and let me see if you know the ABC. (Далее проводятся три конкурса на знание алфавита. Пояснения могут даваться по-русски, можно попытаться и по-английски: это зависит от подготовленности группы)

  1. - Look at this ABC and say what letters are missing.

V A Z P N U

W Q I C F L Y K D

T G J E M B S O (Key: H, R, X)

Teacher: Thank you. Judges, will you show your marks, please? Thank you.

2. - Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, tree, white, lamp, green) (marks)

3. Please write letters missing one! (2 children: 1 - A, C, E...; 2 - B, D, F:) (marks)

Teacher: - Good, I see you know the ABC and now let's play the game "Taking steps" (из каждой команды вызывается 1 участник, они встают на линию на полу (START). Далее расчерчены 10 линий на расстоянии шага. Я показываю поочередно представителям команд карточки, на которых написаны слова и прошу "Spell the word, please". Если ученик правильно назвал слово по буквам, то он делает шаг вперед. Выигрывает та команда, представитель которой быстрее дойдет до финиша.)

I

II

NAME

FACE

BIG

SIX

NINE

FIVE

HAND

BLACK

STREET

TREE

PEN

BED

ROSE

NOSE

DOG

BOX

BUS

CUP

Teacher: - Well done. You know how to spell. But can you read?. We"ll see it in a moment. Please solve puzzles and read your sentences. (Командам даются зашифрованные предложения. Выигрывает та команда, которая быстрее расшифрует запись и правильно ее прочитает)

M

Y

D

O

G

I

S

B

L

A

C

K

(marks)

Teacher: - I see that you can read, but can you answer my questions?

Children: - Yes, we can.

Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа - Is it a cat? - Yes, it is./ - No, it isn't.

What is it? - It's a horse.

(по 6 картинок для каждой команды)

Teacher: - That's good. Now I'd like to know how you remember words. Перед вами головоломка, в которой спрятались 10 слов, которые означают животных. Ваша задача найти их, прочитать и перевести. За каждое правильно прочитанное и переведенное слово вы получаете баллы.

- Good luck!

P

E

T

D

E

S

R

O

H

V

B

X

V

F

H

K

L

S

F

H

J

M

D

G

T

R

A

A

E

V

W

O

S

A

R

M

W

E

F

I

G

I

C

D

C

W

A

O

K

T

U

L

P

O

P

E

X

C

T

P

S

S

Q

E

L

T

I

A

I

K

C

A

E

A

I

H

F

G

K

O

S

H

A

G

C

N

E

H

C

D

S

Y

U

D

X

V

B

K

F

( Marks)

Teacher: - Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!

(Подведение итогов, награждение победителей и участников)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Праздник "The ABC-Party"

Teacher 1:Good afternoon pupils and guests! Today we are celebrating the ABC- Party.(Презентация1,слайд№ 1)T 2.Good afternoon children, parents and teachers!Р.Good afternoon,Good afternoon,Good ...

Конспект открытого урока по английскому языку во 2м классе "The ABC party"

Данный урок проводился в конце первого полугодия после прохождения английского алфаквита...

материал для конкурсов к открытому уроку во 2м классе "The ABC party"

карточки с буквами алфавита и большими и маленькими буквами для конкурсов...

материал для конкурсов к открытому уроку во 2м классе "The ABC party"

карточки с буквами алфавита и большими и маленькими буквами для конкурсов...

Сценарий праздника "Прощание с алфавитом" (The ABC-party)

Сценарий праздника "Прощание с алфавитом" (The ABC-party)Оборудование: плакат с алфавитом;магнитофон; кассета к УМК Биболетовой М. З. “Enjoy English-1”; кассета “Game songs” к УМК Биболетовой М. З. “E...

Урок "ABC party"

Урок, посвященный английскому алфавиту, проводился во 2 классе после изучения всех букв. Можно проводить по любому учебнику, а также как и внеклассное мероприятие....

Праздник "The ABC party"

Праздник игра для детей начальной школы. Составлено на основе книги для учителя  М.З.Биболетова....