Урок английского языка по теме"Степени сравнения прилагательных"(4 класс)
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме
УМК: "Enjoy English" (авторы - М.З.Биболетова,О.А.Денисенко,Н.Н.Трубаненва),2015г
Цель: Закрепить лексико-грамматический материал по теме,совершенствовать навыки устной речи.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_v_4kl-_1sentyabrya.docx | 20.84 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку в 4классе
Цель: Совершенствовать навыки устной речи, чтения, письма.
Задачи урока: 1) Развивать произносительно-интонационные навыки.
2) Актуализировать лексико-грамматические навыки по теме: «Степени сравнения прилагательных».
3) Совершенствовать навыки диалогической речи.
4) Формировать навыки аудирования.
5) Развивать познавательный интерес учащихся, повышать мотивацию к обучению.
Оборудование: учебник Биболетовой М.З (4класс), аудиозапись, интерактивная доска,
Ход урока
- Warming up period
Teacher: Good morning, children. I`m very glad to see you. How are you? How are your parents? What date is it today? Who is away?
Pupils: Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, dear teacher. We are glad to see you. (Pupils answer the questions)
- Phonetic exercise
Teacher: To start our lesson and to make our tongues at work, let`s listen to the poem “The weather”. You will recite it after the speaker.
Whether the weather be fine,
Or whether the weather be not,
Whether the weather be cold,
Or whether the weather be hot
We`ll whether the weather
Whatever the weather
Whether we like it or not
(Pupils are listening to the tape and repeating the poem)
Teacher: Good of you. What adjectives can we see in this poem? Name them. What is the weather like in our city? How can we describe it?
Pupil 3: The weather is cold and snowy today.
Pupil 4: The temperature is 12 degrees below zero.
Teacher: It`s frosty today, isn`t it?
Pupil 5: Yes, it is. It`s very frosty outside.
- The topic presentation and grammar practice
Teacher: Today we ll revise the degrees of comparison and compare different objects and animals. We’ll practice our skills in reading, writing and speaking. Let’s see what adjectives and degrees of comparison we have (slides 1, 2). Look at the table and form the degrees (slides 3, 4 и 5). (Pupils writе on the board)
Positive (положительная) | Comparative (сравнительная) | Superlative (превосходная) |
Small | Smaller | The smallest |
Nice | Nicer | The nicest |
Cold | Colder | The coldest |
Big | Bigger | The biggest |
Fat | Fatter | The fattest |
Happy | Happier | The happiest |
Funny | Funnier | The funniest |
- Dialogue practice.
Teacher: Now I want you to make a dialogue using exercise 25 at page 42, but first name the exceptions. (Slide 6)
Pupil 1: What is the best month for you?
Pupil 2: The best month for me is June.
Pupil 3: What is the worst weather for you?
Pupil 4: The worst weather for me is windy and cold weather (etc.)
- Home task control.
Teacher: So it`s time to check your home task. Will you open your books and do exercise 26 at page 42. Read the text and say “Who becomes happy in the town?” (The children read and translatе the text).
Teacher: Well done, pupils. Can you find the adjectives in this text and name them?
Pupil 1: Long and small.
Pupil 2: Tall and wide.
Pupil 3: Happy.
Pupil 4: Sad and unhappy. (etc.)
- Writing practice.
Teacher: I want you to look at the board again. Fill in the table in written form and exchange works with your partners. Put marks then. (The right variant appears on the board and the pupils check it. (slide7).
- Speaking practice.
Teacher: Do you love animals? I’m sure you do. Look at the board and compare them looking at these pictures. (slide8,9,10)
Pupil5: The sun is stronger than the wind.
Pupil3: Tim is taller than Tom.
Pupil 1: The bird in the tree is happier, than the bird in the cage.
Pupil 2: The dog in the house is happier, than the dog in the yard. (etc).
- Relaxation period
Teacher: Let’s finish our lesson with a funny song “If you are happy” (pupils are singing a song). (slide11)
Now, I want you to choose and finish the sentences: During the lesson
I enjoyed...
I could…
I learnt…
9. Home task presentation.
Teacher: I enjoyed working with you. So your marks are… Put down your home task. It`s…
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка 4 кл "Степени сравнения прилагательных"
Тема: Степени сравнения прилагательных. Цели: 1. Развитие умения и навыков в устной речи , учить воспринимать на слух короткий текст, построенный на знакомом языковом материале....
План-конспект урока английского языка по теме "Достопримечательности Лондона" в 4 классе в школе с углубленным изучением английского языка
Предлагаемый урок – это закрепление лексических навыков, а также пройденного лингво-страноведческого материала по теме «Достопримечательности Лондона» в 4 классе. Урок ориентирован на развитие умений ...
Контрольная работа по теме "Степени сравнения прилагательных" 4 класс ( УМК Биболетовой).
Работа адресована учащимся , занимающимся по УМК Биболетовой....
Дидактический материал по теме "Степени сравнения прилагательных" 4 класс ( УМК Биболетовой).
Дидактический материал поможет закрепить знания по теме " Степени сравнения прилагательных"....
Презентация к уроку англ.яз. по теме "Степени сравнения прилагательных"(4 класс)
Данную презентацию можно использовать как при введении нового материала по заданной теме, так и при закреплении уже пройденного материала....
Технологическая карта урока английского языка по теме «Продукты питания» в 3 классе А, УМК: «Starlight 3» часть 2 для школ с углубленным изучением английского языка, в 2х частях, авторы Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В., Мильруд Р.П., Эванс В.
Урок систематизации и обобщения знаний и умений.УМК: «Starlight 3» часть 2 для школ с углубленным изучением английского языка, в 2х частях, авторы Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В., Ми...
Презентация по теме "Степени сравнения прилагательных",3 класс,УМК Ю.А.Комарова,английский язык.
Данный материал может быть использован с целью презентации грамматического материала и его дальнейшей отработкой с использованием предложенных упражнений....