контрольная работа 3 класс
методическая разработка по иностранному языку (3 класс) на тему

Семихатова Елена Анатольевна

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИТОГОВОГО КОНТРОЛЯ

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл k_r_3_klass.docx16.84 КБ

Предварительный просмотр:

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИТОГОВОГО КОНТРОЛЯ (3 класс)

GRAMMAR AND VOCABULARY

1. Какое слово лишнее? Зачеркни его.

Ten, twelve, tea, fourteen.

Hockey, tennis, football, corn.

Cheese, bread, breakfast, meat.

 Nose, rabbit, neck, teeth.

Monday, Sunday, Wednesday, Tom.

 

2. Выбери и обведи нужное слово.

Have you got many / much friends?

He eats many / much bread for breakfast.

His friends live / lives in the forest.

Cats like / likes milk and fish.

They go / goes to the park every day.

 

3. Составь вопросы, расположив слова в нужном порядке.

The, what, rabbit, eat, does? -________________________________.

Carrots, you, and, do, eat, cabbage? -__________________________

Like, some, would, you, tea? -________________________________

On, who, tennis, Sundays, plays? -____________________________

I, come, in, may? -_________________________________________

 

4.  Прочитай ответы и напиши вопросы.

____________________________________________Yes, I do. I eat carrots every day.

____________________________________________Yes, I can. I can swim.

____________________________________________No, I don't. I eat porridge for breakfast.

____________________________________________Yes, I do. I like fish.

____________________________________________No, I can't. I can play football.

 

5.  Прочитай рассказ о девочке Нине и вставь пропущенные слова:

 

 evening, songs, with, drink, porridge, football, school, her.

 

Nina is a pupil. She usually has breakfast with____________mother.

For breakfast she usually eats_____________and drinks a cup of tea. Nina doesn't______________coffee.

She goes to___________. She reads, writes and counts at school. Nina likes to sing_______________.

After school she plays with her friends. They play badminton or_______________together.

In the_______________she helps her mother. Nina cleans the rooms. She likes to read books________________

her mother.

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИТОГОВОГО КОНТРОЛЯ (3 класс)

READING

Прочитай рассказ и выполни задания.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and to run. They like to play hide-and-seek.

One day, they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find Tad but he can't see his puppy.

Tad wants to find Fred, too. But he can't see his friend.

Tad sees a big black dog. "Where is Fred?" the puppy says.

"I am sorry, I don't know," the dog says.

Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: "This house is very big. It's not my house."

Then he sees a little blue house. Tad says: "This house is very little. It's not my house."

Tad runs and runs. He sees a green house. It isn't very big and it isn't very little. Tad says: "It's my house."

He sees Fred and his family. It's nice to be at home.

 

Словарик

One day [wAn dei] - однажды

Find [faind] - найти

He says [sez] - он говорит

To be at home [at heum] - быть дома

Hide-and-seek [haid nd si:k] - прятки

 

1. Расположи предложения в той последовательности, в которой они встречаются в тексте.

                           ____ Tad sees a green house.

                           ____ Fred wants to find Tad but he can't see his puppy.

                           ____"I am sorry, I don't know", the dog says.

                           ____His name is Tad.

                           ____One day, they play hide-and-seek in the park.

                           ____Tad wants to find his house. He sees Fred and his family.

                           ____Fred has got a little white puppy.

                           ____Then he sees a little blue house.

                           ____"Where is Fred?" the puppy says.

                           ____He sees a big red house.

                           ____Tad says: "It's my house".

2. Отметь правильный ответ.

Fred has got:

       a) a dog; b) a puppy; c) a cat

Tad is:

       a) black; b) grey; c) white

Fred and Tad like to jump, to run and to play:

       a) football; b) hide-and-seek; c) tennis

One day, they play hide-and-seek:

       a) near the house; b) in the house; c) in the park

Fred wants to find:

       a) his house; b) Tad; c) the park

Tad sees a big black:

       a) dog; b) cat; c) bird

"Where is......?" the puppy says:

       a) my house; b) your house; c) Fred

 His house is:

       a) green; b) red; c) blue

Tad sees:

       a) Fred; b) Fred and his family; c) Fred and his friends

3. Отметь утверждения, соответствующие содержанию текста, знаком «+», а не соответствующие содержанию текста, знаком «-».

Fred has got a little white puppy.

His name is Tad.

Fred and Tad like to play football.

One day, they play hide-and-seek near the house.

Fred wants to find Tad but he can't see his puppy.

Tad doesn't want to find Fred.

He sees a big blue house.

 He sees a little red house.

His house is green.

Tad sees Fred and his friends.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тематические контрольные работы по математике № 3, № 4, № 5, № 6 ( программа Л.Г. Петерсон, 2 класс). Итоговая контрольная работа по математике за II четверть.

Данные контрольные работы составлены по программе Л.Г. Петерсон 2 класс и соответствует требованиям ФГОС, т. к. имеет 4 уровня сложности (А, В, С, D).Для удобства учителей и родителей (они имеют возмо...

Аналитическая справка по итогам выполнения комплексной работы в 1-4 классах и итоговых контрольных работ по математике и русскому языку в 1-4 классах

Цели  работ – определить уровень  сформированности метапредметных результатов у учащихся начальной школы    по итогам освоения программы за 1-4 класс....

Аналитическая справка о входных контрольных работ и контрольных работ за 1 четверть 2-4 классов

В аналитической справке проведены итоги входных контрольных работ и итоги первой четверти. С целью проверить знания, умения и навыки по пройденному учебному материалу за 2018-2019 учебный год. Произве...

Контрольная работа по математике во 2 классе Контрольная работа № 1 по теме «Нумерация чисел от 1 до 100»

Контрольная работа по математике во 2 классеКонтрольная работа № 1 по теме«Нумерация чисел от 1 до 100»...

Контрольная работа по математике по теме "Итоговая контрольная работа за 1 четверть".

Данная контрольная работа может быть использована в конце 1 четверти 2 класса. Программа "Школа России". Сборник С.И.Волковой...