Конспект урока по английскому языку для 3 класса "Greenpeace" ( Тер-Минасова)
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) по теме

Конспект урока  по английскому языку для 3 класса  "Greenpeace" ( Тер-Минасова)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл angl.peredel.docx61.56 КБ

Предварительный просмотр:

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Методы и приёмы

Время

УУД

1

Орг.момент

Stand up, please. Good morning, сhildren. My name’s Anastasiya Alexandrovna. Today I will be your teacher.

Let’s sing a song.

P1,come to the front.

Good morning, children.

Good morning, good morning

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re feeling fine

And happy all the time

Good morning, good morning

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re feeling fine

And happy all the time

Thank you!

Sit down, please.

 I’m glad to see you. (I’m glad to see you too).

Today is the 31-st of January.

Answer my questions:

What date is it today? (It is the 31-st of  January)

What day of the week is it today?(It is Tuesday)

 What season is it now? (It is winter now)

Good for you.

Приветствуют учителя

Слушают учителя

Поют песню

Садятся на свои места

Отвечают на вопросы учителя

Беседа, словесный.

3 мин

К:владеть диалогической формой речи

Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу

2

Постановка целей и учебной задачи

Look at the pictures and say what we are going to speak about at our lesson today.

You are right! Today we will  speak about the protection of the environment.  

Смотрят по картинкам и догадываются, о чём пойдет речь на уроке

Словесный

1 мин

3

Фонетическая зарядка

Now we are going to practise the sound [еı]. Repeat after me: [еı]-[еı]-[еı]. Look at the screen, here you can see a poem. Listen to me very carefully I’ll read it.

  • Rain, rain, go away,
  • Come again another day,
  • Little Johnny wants to play,
  • Rain, rain, go away.

Let’s read the words with the sound [еı]:rain, rain, away, again, day, play, rain, rain. Very good.

Who can translate this poem?

Now read this poem line by line.P1, start please.P2, go on.  .

Let’s read the whole poem all together. Who wants to read  this poem?P1, read please.

Well done!

Повторяют за учителем

Слушают

Читают слова со звуком [еı]

Переводят скороговорку

Читают вместе, по очереди

Хоровое повторение,

Практический

Индивидуальное повторение

5 мин

Р: выполнять действие в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль

Л: мотивация к учебной деятельности

4

Проверка домашнего задания

Проверка понимания прочитанного текста

Your home task was to learn some new words and read and translate the text about Greenpeace.

Let’s continue our lesson and check the words which you have learnt  at home.

Now I’ll give you cards. There are two tasks in them. The first task is to match a word to its meaning.     

The second task is to make the words from the letters.

Ok, I’ll give you five minutes.

Children, your time is up. Give me your cards.

Good for you!

And now, let’s continue our lesson. Open your student’s books at page 10. Your home task was to read and translate the text about Greenpeace. Open your copybook and show me your homework.

Listen to the text about Greenpeace. Please be carefully. Look at the screen, please. Repeat after me: a lot of problems, birds, healthy, a special organization, Greenpeace, who, monkeys, crocodiles, trees and flowers, is looking for.

 P1, start reading. Good for you, children.

Children, let’s do some exercises on the text . Look at the screen. Read the sentences and say if they are true or false.

  1. There are no problems with the air(F)
  2. The water its pure( F)
  3. Greenpeace cleans the air and water(T)
  4. Greenpeace gives food to animals(T)
  5. Greenpeace gives food to people(F)
  6. Greenpeace is looking for friends in Canada(T)

Nice work, children!

Слушают учителя

 

Выполняют задания в карточках

Выполняют задание учителя

Слушают аудиозапись

Повторяют слова

Выполняют задание по тексту

Практический

Фронтальная работа

15 мин

К: умение высказывать и аргументировать своё мнение

П: обращение к ранее усвоенной информации

Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция

П: извлечение из текста необходимой информации

5

Физминутка

I see you are tired. Let’s have a rest. Stand up, please. Look at the screen and repeat after heroes.

Повторяют упражнения

1 мин

6

Введение и первичное закрепление лексики

Ex.6. Today, children, we will learn some new words. Look at the pictures. Listen to me and try to guess the meaning of the words.

This is a forest. Many people like to walk in the forest. But sometimes people throw rubbish in the forest. Rubbish is bad for the forest. This is a river. This a horse with a beautiful and long tail. Horses like to drink water in the river. But rubbish makes the water dirty,  that’s why the animals can’t drink dirty water.

  1. And now look at the pictures and translate the words under them. Your are right!
  2. Children, repeat the words after me(forest, people, walk, throw, rubbish, horse, tail, makes, drink). Good for you.
  3. Please, read the words one by one. Good!

    4. Children, look at the sentences and choose the correct words:

- Many… like to walk in the forest (people/fish)

- Rubbish is…for the forest (very good/ bad)

- … makes the water dirty (horses/rubbish)

- Animals can't drink… water (clean/dirty)

So, children, answer my questions:

-What is it? (It is forest)

-Do people like to walk in the forest? (Yes, they do)

-Is rubbish good for the forest? (No, it isn’t)

-Does rubbish make water dirty? (Yes, it does)

-Can animals drink dirty water? (No, they can’t)

Excellent!

Слушают учителя и догадываются о значении новых слов Слушают историю

Отвечают на вопросы

Отрабатывают слова в произношении

Закрепляют лексику по теме

Беседа, рассказ,

ситуация

Слушание

Фронтальная работа

15 мин

П: умение анализировать, развитие языковой догадки

Р: самоконтроль

К: умение анализировать, развитие языковой догадки

П:  осознанное и произвольное построение речевого материала

6

Информация о Д/з

So, children, write down you home task:

in workbook p. 51, ex.1

in student's book p. 15, ex. 7 (a) — write down the words in your vocabulary,

and p. 14 ex. 6 (b) read and translate the dialogue.

Now, we will listen to the dialogue which you are to read and translate at home. Listen carefully.

Записывают домашнее задание

Слушают пояснение  учителя

Объяснение

5 мин

Р: принимают учебную задачу на следующий урок

7

Подведение итогов урока

What did we learn today?

What did we do at the lesson today?

Отвечают на вопросы учителя

Беседа

1 мин

Л: оценка собственного включения в работу

8

Рефлексия

Посмотрите на экран. Перед вами 3 разных утверждения. На листах бумаги, которые я раздала, обведите номер того, с которым вы согласны.

1) новый материал мне понятен, я его усвоил(а)

2) немного затрудняюсь, может понадобиться помощь

3) новый материал мне плохо понятен

the lesson is over, Good bye! Have a nice day

Оценивают себя и свою работу на уроке

Словесный(Беседа)

1 мин

Р:Оценка (выделение и осознание)

Л:Смыслообразование.

Нравственно-этическое оценивание


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект по английскому языку, 3 класс "There Is No Place Like Home" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г.

Конспект по английскому языку, 3 класс "There Is No Place Like Home" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г....

Конспект по английскому языку, 4 класс "So Many Countries, So Many Customs" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г.

Конспект по английскому языку, 4 класс "So Many Countries, So Many Customs" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г....

Конспект по английскому языку, 4 класс "Fantastic World" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г.

Конспект по английскому языку, 4 класс "Fantastic World" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г....

Конспект по английскому языку, 3 класс "Happy School" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г.

Конспект по английскому языку, 3 класс "Happy School" УМК "ПНШ" Тер-Минасова С. Г....

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "There a lots of flowers". Английский язык. Brilliant.

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "There a lots of flowers". УМК «Английский язык. Brilliant»....

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "Pats of the body". Английский язык. Brilliant.

Конспект урока английского языка 3 класс. Тема: "Pats of the body". Английский язык. Brilliant....

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "I can sing. Модальный глагол «can»". Английский язык. Starlight.

Конспект урока английского языка 2 класс. Тема: "I can sing. Модальный глагол «can»". Английский язык. Starlight....