Методическая разработка открытого итогового занятия «Little House» («Теремок») на английском языке
методическая разработка по иностранному языку (2 класс) на тему
На занятиях театрального кружка "Английский через сказку" каждому ребенку хочется иметь свою собственную роль и продемонстрировать свои успехи перед родителями и другими учащимися. Поэтому количество героев сказки "Теремок" пришлось увеличить до количества учащихся, посещающих кружок.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Сценарий сказки «Little House» («Теремок») на английском языке | 16.84 КБ |
Предварительный просмотр:
Методическая разработка открытого итогового занятия «Little House» («Теремок») на английском языке
Цели: способствовать нравственному развитию детей, путем формирования у них представлений о дружбе и взаимопомощи; создавать нравственные основы личности ребенка;развитие познавательных психических процессов.
Теремок.
- Hello! I’m a grey mouse. I want to live in a house.
Oh! What a nice house!
Who lives in this house?
Nobody. Now I can live in this house.
-Hello! I’m a frog. I’m green.
I like to cook and clean.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
And who are you?
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
- Hello! I’m a butterfly. I like to fly.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- And who are you?
- I’m a butterfly. I like to fly.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
- Hello! I am a bright cock. I have a friendly talk.
I like to talk when I go for a walk.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- And who are you?
- I am a bright cock. I have a friendly talk.
I like to talk when I go for a walk.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
-Hello! I am a red fox. I like cocks.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- I am a bright cock. I have a friendly talk. I like to talk when I go for a walk.
- And who are you?
- I am a red fox. I like cocks.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
- Hello! I am a cat. I have a nice hat.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- I am a bright cock. I have a friendly talk. I like to talk when I go for a walk.
- I am a red fox. I like cocks.
- And who are you?
- I am a cat. I have a nice hat.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
- Hello! I am a white rabbit.
I have a good edit. I like to play all day.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- I am a bright cock. I have a friendly talk. I like to talk when I go for a walk.
- I am a red fox. I like cocks.
- I am a cat. I have a nice hat.
- And who are you?
- I am a white rabbit.
I have a good edit. I like to play all day.
-Hello! I’m a dog. My name is Jack.
My coat is white. My nose is black.
Tock. Tock. Tock.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- I am a bright cock. I have a friendly talk. I like to talk when I go for a walk.
- I am a red fox. I like cocks.
- I am a cat. I have a nice hat.
- I am a white rabbit.
I have a good edit. I like to play all day.
- And who are you?
- I’m a dog. My name is Jack.
My coat is white. My nose is black.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
-Hello! I’m a hungry wolf.
Who lives in this house?
- I’m a grey mouse.
- I’m a frog. I’m green. I like to cook and clean.
- I’m a butterfly. I like to fly.
- I am a bright cock. I have a friendly talk. I like to talk when I go for a walk.
- I am a red fox. I like cocks.
- I am a cat. I have a nice hat.
- I am a white rabbit.
I have a good edit. I like to play all day.
- I’m a dog. My name is Jack.
My coat is white. My nose is black.
- And who are you?
- I’m a hungry wolf.
May I come in?
- Of course, you may, please. This way.
-I’m a big bear. Why is this house here?
В конце все герои хором поют песню “The more we are together”
Song:
The more we are together, together, together.
The more we are together, the happier we are.
For my friend is your friend, and your friend is my friend.
The more we are together, the happier we are.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка ( to be, to have)
схема-памятка для глаголов to be, to have...
Разработка открытого урока в 3 «б» классе учителя английского языка
Тема: Одежда. Введение лексических единиц Цель: Научить насыщенному общению...
Методическая разработка открытого внеурочного занятия "Преданья старины глубокой"
интеллектуальная игра...
Методическая разработка на тему "Использование игровой методики на уроках английского языка"
Использование игровой методики на уроках английского языка В настоящее время одной из основных задач, считается развитие коммуникативно-речевой деятельн...
Методическая разработка внеклассного мероприятия для учащихся начальных классов по английскому языку "Рождественский переполох"
laquo;Рождественский переполох» (сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 1-4 классов)Основные цели и задачи мероприятия:ПрактическиеРазвить и закрепить орфографические навыки...
Методическая разработка внеклассного мероприятия . Квест- игра "Сокровища севера" на английском языке
Методическая разработка внеклассного мероприятия квест- игры "Сокровища севера " предназначен для обучающихся 2-4 классов Архангельской области. Использован материал регионального содержания...
Методическая разработка открытого внеурочного занятия для первого класса в ГПД "Семейные традиции"
Разработка открытого занятия на тему "Семейные традиции" в преддверии празднования Нового года. С целью познакомить родителей с реальным воспитательным процессом и передачей приемов и практи...