"Мой дом".
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме
Открытый урок ,данный в 4 классе по УМК "Биболетова М.З."
Цель урока: закрепление полученных лексических и грамматических навыков по теме «My home», отработка умений и навыков по их применению.
Образовательная задача: закрепить пройденный грамматический материал, а именно, употребление оборота There is/ there are, продолжать формировать у учащихся навыки общения в рамках речевой ситуации «Мой дом».
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan.otkrytyy_urok.docx | 251.82 КБ |
Предварительный просмотр:
План - конспект
открытого урока
по английскому языку
в 4 классе «Б» ГБУ СОШ №1743
Тема урока «Мой дом»
Грамматическая тема «Оборот There is/ there are»
Учитель: Берендеева С.Н.
Дата проведения 30.10.12.
Цель урока: закрепление полученных лексических и грамматических навыков по теме «My home», отработка умений и навыков по их применению.
Образовательная задача: закрепить пройденный грамматический материал, а именно, употребление оборота There is/ there are, продолжать формировать у учащихся навыки общения в рамках речевой ситуации «Мой дом».
Развивающая задача: развивать у учащихся навыки монологической и диалогической речи и умение систематизировать полученные знания по данной теме.
Воспитательная задача: воспитывать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка, воспитывать умение работать в коллективе и слушать друг друга.
Оборудование:
• мультимедийный проектор,
• экран,
• макеты комнат и мебели,
• учебник Enjoy English – 4-й класс.
ХОД УРОКА
1. Организационный момент.
Настроить учащихся на языковую и речевую деятельность на английском языке, проверить
дисциплину и порядок в классе:
Приветствие учителя:
Good morning, dear children. (слайд 1)
Sit down, please. I’m glad to see you? How do you like the weather today? Is it
cold or warm? Is the sun shining? Is it rainy? Is it snowy? Thank you! Sit down, please. Let’s begin our lesson.
Today we will remember all information about houses and flats and do some exercises with the turn There is/are. (слайд 2)
Let’s start.
First of all we’ll do some phonetic exercises. Let’s recite the poem.
2. Фонетическая зарядка. (слайд 2)
Let`s do some phonetic exersices. Please, repeat after me : ( d ) - large, (w)- we, when,[v] live, ( )- with, mother, father, together. O.K. Now let`s recite the poem «Our flat».
Our large family
Has a nice flat.
We live there happily
With a kitten and a cat.
My sister and brother
All go to school.
We help one another,
It`s a good rule.
рифмовки
Let`s speak about the rooms in our flat.
(a living room, a bedroom, a kitchen, a hall, a bathroom).(слайд№3 )
-have you got a living room? (a bedroom, a kitchen, a hall, a bathroom)
-how many bedrooms have you got?
-have you got a room of your own?
Let`s check your knowledge one more. Complete the sentences.
-We cook in the...
-We sleep in the...
-We watch TV in the...
-We wash our hands in the...
-We take off our overcoat in the...
Well done!
IV. Повторение грамматики.
-When do we use the turn there is/there are.
- When we want to point at the place where an object or a subject is situated, we use the turn There is/ there are.
You should use there is in singular, when you speak about one thing, and there are in plural, when you speak about many things.
- Now let`s do the exercises, look at the smart-board and put is or are. (Слайд№4 )
- There … a kitchen in the house.
- There … pens on the table.
- There … flowers on the wall.
- There … a book in the bag.
- There … four chairs in the living room.
- There … a hall in the flat.
Let’s remember the prepositions of place.( карточки)
Look at the picture and describe the room. (Слайд№6 )
Аудирование.
Look at the picture and try to guess where is Simons room.(аудиозапись) (Слайд№7 )
V. Физ. минутка.
Физ. минутка для снятия напряжения с глаз:
And now, please, look at the screen and repeat after me.
Look at the window, look at the door.
Look at the ceiling, look at the floor.
Общая физ. минутка:
Hands on your hips,
Hands on you knees,
Put them behind you
If you please.
Touch your shoulders
Touch your nose,
Touch your ears,
Touch your toes.
Raise your hands high in the air,
At your sides, on your hair.
Raise your hands as before
While you clap: 1,2,3,4.
Макет комнаты
4. Монологическая речь
Ok, my little friends. And now let's do some interesting exercises according our theme:
“House. Flat”. I have got a map of a room. But this room is empty. I have also little pieces of furniture. You must decorate this room, and then we ask some questions about the room. Повторение вопросительной формы There is/ Your time is short.
2 ученика составляют картинку, а остальные задают вопросы.
Письмо.
Open your copy books and write the date of today. Today is….
Write 2 questions.
Ok. You’ve done a good job. And now we have time to relax. Please, stand up. Let’s do so
amazing exercises.
Let’s read about Jane’s room.
Чтение
Answer the questions,
Мы увидели много разных комнат. Как вы думаете, какая комната самая лучшая? Самая лучшая та комната, где нас ждут, ценят, любят, где нам хорошо, где наши близкие и родные.
Давайте вспомним стихотворение с которого мы начинали наш урок. Найдите строчки, в которых говорится о том, что эта семья живет очень дружно и счастливо.
Our large family
Has a nice flat.
We live there happily
With a kitten and a cat.
My sister and brother
All go to school.
We help one another,
It`s a good rule.
Англичане говорят так,there is no place like home. Какую русскую пословицу с таким же смыслом вы знаете? ( В тесноте да не в обиде. Когда все вместе,и душа на месте.) помните об этом! Запишите русскую и английскую пословицу.
9. Hometask (слайд 10) you'll write about your favorite room in your flat .
10. Итог урока.
Учитель: Ok, my little friends. You've done a good work today.
Your marks are excellent. Well done. I hope you liked this lesson.
Учитель: Our lesson is over. And now I must say good-bye. (слайд 11)
Ученики: Good bye!