• Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему «Любимые сказки» (инсценирование сказки «Золушка»).
творческая работа учащихся по иностранному языку (4 класс) по теме
Здесь представлен краткий театрализованный сценарий спектакля, дети с удовольствием участвуют в перевоплощении в любимых героев, учатся работать в группе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
vneklassnoe_meropriyatie_po_angl.yaz_na_temu_skazki_inscenirovanie_zolushki.doc | 639 КБ |
Предварительный просмотр:
Внеклассное мероприятие по английскому языку
Our favorite fairy-tales
Цели:
- Обучающие
- Закрепить навыки монологической речи
- Развивать умение пользоваться знаниями по этой теме в различных ситуациях общения
- Развивающие
- Развивать мышление, память и воображение учащихся
- Развивать словарный запас учащихся по английскому языку
- Воспитывающие
- Воспитывать интерес к изучению английского языка и к культуре страны изучаемого языка
Оборудование:
Рисунки, используемые для описания сказок, магнитофонная запись лирической музыки, листы с текстами и упражнениями, медали с награждением за участие.
Ход мероприятия
- Приветствие
Stand up!
Good afternoon, children! Glad to see you. Sit down.
- Цель урока:
Тоday we’re going to play out “Cinderella” but at first let’s speak about your favorite fairy-tales.
So, what is your favorite fairy-tale? Why?
Ok, and now look at this picture.
What is the name of these fairy-tales?
Describe it, please. Right you are, thank you.
- Инсценирование сказки.
So, let’s act out the performance that you have prepared for today.
Cinderella
Characters:
Cinderella
Stepmother
1st stepsister
2nd stepsister
Fairy
Prince
Queen
1st herald
2nd herald
Ladies and gentlemen
Scene 1
Cinderella is sewing. Her stepsisters are sitting in the arm-chairs. The stepmother comes in.
Stepmother: There will be a ball in the king’s palace.
1st stepsister: Cinderella, give me my white dress!
Cinderella: Here you are!
2nd stepsister: Bring me my hat and the mirror.
Stepmother: Give me my fan!
1st stepsister: tell us, Cinderella, do you want to go to the ball?
Cinderella: Oh, don’t laugh at me. Nobody will let me in.
1st stepsister: Of course, not. You have no beautiful dresses.
2nd stepsister: You are too dirty to go there. (To her mother and sister) Well, let’s go.
They leave the room. Cinderella is crying. Fairy appears.
Fairy: Why are you crying, my child?
Cinderella: I cannot go to the ball, I have neither a beautiful dress, nor glass slippers.
Fairy: My dear, I’ll help you and you will go to the ball. Here is the white dress and here are glass slippers for you. But remember: you must go home at twelve o’clock.
Cinderella: Thank you very, very much.
Scene 2
At the King’s ball. The prince is dancing with noble ladies. The two stepsisters are dancing too. The Queen is talking to the old noble ladies. Cinderella appears. She is in a white beautiful dress.
Queen: Who is that young girl?
Prince: (approaching Cinderella) : May I dance with you?
Cinderella: With great pleasure.
They begin dancing. Suddenly the clock strikes twelve.
Cinderella: Oh, it’s twelve o’clock! I am sorry, but I must go. Good-bye!
Runs away and loses one of her glass slippers.
Scene 3.
Cinderella is making supper at home. The two stepsisters and stepmother are talking.
1st stepsister: You know, Cinderella, there was a beautiful lady at the King’s ball.
Stepmother: She ran home and lost her glass slipper.
2nd stepsister: The prince wants to marry her. He is looking for her.
Two heralds enter the room.
1st Herald (to the first stepsister) : Try on this glass slipper, please!
1st stepsister: ( trying it on) : It’s too small for me!
1st stepsister: Let me try it on! Oh, it is so small.
1st herald: ( to Cinderella) : Try on this glass slipper, please!
Stepmother: Oh, it is our Cinderella. She hasn’t been to the ball.
Cinderella: But I want to try it on!
Easily puts on the glass slipper. Takes another one out of her pocket and puts it on.
1st and 2nd stepsisters: Oh, Cinderella, we beg your pardon.
Cinderella: I pardon you! Good-bye.
Cinderella leaves the room accompanied by the Heralds.
Dear Oleg!
Thank you for your participating in the wonderful fairy-tale “Cinderella”.
You did that very well!!
Подведение итогов и награждение грамотами.You outdid yourselves today! Thank you for your lovely playing. I like it very much. So, I’ll put 5 to everybody and give your such cards for your memory.
- Домашнее задание.
And now let’s write down your home task.
At home you will have to write ten sentences about your favorite fairy-tale.
The lesson is over. See you tomorrow.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект внеклассного мероприятия в гпд на тему "В гостях у сказки"
В конспект входят загадки, беседа про русские народные сказки ,показ пальчикового кукольного театра, исценировка сказки"Теремок", лепка из пластилина...
конспект внеклассного мероприятия в гпд на тему "В гостях у сказки"
КОНСПЕКТ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ В ГПД НА ТЕМУ: «В ГОСТЯХ У СКАЗКИ» Воспитатель:-Ребята, сегодня у нас необычное занятие, к нам пришла гостья, а какая догадайтесь послушав му...
Разработка внеклассного мероприятия на английском языке для 3 класса "Наши любимые питомцы"
Разработка предназначена для внеклассной работы с учащимися 3 класса, содержит много увлекательных заданий, которые помогут совершенствовать лексику по теме и привить интерес к изучению языка....
Внеклассное мероприятие на английском языке, инсценированная сказка для учащихся 2 класса "Репка".
...
Конспект урока по английскому языкуна тему:"Seasons" 2 класс
Конспект урока по английскому языкуна тему:"Seasons" 2 класс (Быкова Н.И. Английский в фокусе)....
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 2 классе "Праздник сказки"
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 2 классе "Праздник сказки"...
Внеклассное мероприятие по литературному чтению «Мои любимые сказки»
закрепить знания по сказкам; развитие внимания, памяти, мышления; вызвать интерес к чтению...