Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе «Алтай кулjалар»
план-конспект занятия по рисованию (средняя группа)
Конспект занятия по рисованию в средней группе «Алтай кулjалар»
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
altay_kuljalar.docx | 26.66 КБ |
Предварительный просмотр:
Министерство образования и науки Республики Алтай
БПОУ РА «Горно-Алтайский педагогический колледж»
Конспект НОД в средней группе
«Алтай кулjалар»
Выполнили: Майманакова Аэлита,
Багаюлова Ираида
Студентки: 41 группы ДО
Горно-Алтайск, 2022
Тема: Алтай кулjалар.
Амадузы: 4-5 jашту балдарды чӱмдеп jарандырарыныҥ башка- башка эп – аргаларыла таныштырар ишти оноҥ ары улултары;
Задачалары:
- Балдарды jӱзӱн кулjаларла таныштырарын улалтар;
- Балдардыҥ кеендик jаайаанын ла сабарларыла иштеерин темиктирер;
- Тӧрӧл jериле, албатызыла оморкоп jӱрер кӱӱнин ойгозор;
Керектӱ эдимдер: jӱзӱн ӧҥдӧрлÿ кезилген кулjалар, jелим (клей), кисточка, jелимге керектӱ айактар, картон балдардыҥ тоозыла, алтай кулjалардын jуруктары; ар – бӱткенниҥ кӱӱзи;
Озолондыра бӱдӱретен иш: тӧрӧли, оныҥ ар – бӱткени керегинде куучын ӧткӱрер; Алтай jеристиҥ ар – бӱткениниҥ jуруктарын лаптап кӧрӱп, кулjаларыла таныштырары аайнча иш ӧткӱрер;
Ӧдӧр аайы:
Тузаланар эп - аргалар | Болчомдор ло таскадаачыныҥ jӧмӧ ижи |
Ӱлгер кычырар Ӱлгер аайынча сурактар Jурукла иш Темага кирери Сабарларла ойнооры Кыймыктанары Тӱп шӱӱлте | Таскадаачы балдарды jанына кычырып, эбиреде тургузып, сӧстӧр айдат: - Jакшы ба мениҥ колдорым Jакшы ба мениҥ кӧстӧрим Jакшы ба мениҥ нӧкӧрим Jакшы ба мениҥ тӧрӧлим! - Балдар, а тӧрӧлим – ол не дегени? - Мен слерге эмди ӱлгер кычырып берейин. Слер мени угуп, jазап сананыгар, ол не керегинде ӱлгер болотон. Не керегинде ондо айдылат. Тӧрӧлим, сен кайда? Мен бу буттарыҥныҥ алдында кара jер, Кату таштар. Кучакка батпас кату чӧлдӧр… Тӧрӧлим, база ла айт, сен кайда? Мен бу – сениҥ ӱстиҥде кӧк теҥери, Оноҥ кӱс ле кыштыҥ, jас ла jайдыҥ кебери. Тӧрӧлим, сениҥ ӱниҥди угайын деп? Мен бу - шоркырап аккан тирӱ суучак, Талай, теҥис, jаҥмыр ла карычак. Тӧрӧлим, сениҥ кеендигиҥ кайда? Мен бу – чырмайып чыккан кӧк ӧлӧҥ, Аштар, агаштар ла jымжак кӧбӧҥ А база… база сен кайда, Тӧрӧлим? Мен бу – Алтайыҥда ӧскӧн jажыл мӧш. Керек дезе мен – кедери арткан бир тӧҥӧш… Санааркап, кӱскиде ӱстиҥе тӱжетен сары jалбырак.. - Балдар, мен слерге не керегинде ӱлгер кычырдым? - Эйе чын. Тӧрӧл jер керегинде. - Тӧрӧли – ол кижиниҥ ӧскӧн – чыккан jери. Ол бистиҥ Алтайыс. - Ӱлгерде автор биске, тӧрӧлис – ол не деп jартайт? - Чып ла чын. Тӧрӧлис, бистиҥ ӱзе эбиреде. Ол кажы ла ташта, суучакта, кырларда ла агашта. - Эмди бу jуруктарды база катап лаптап кӧрӱп ийектер. Бу jуруктарда слер нени кӧрӱп туругар? - Jуруктарда алтай кулjалар jуралган. Алтайда бийик туулар, агын суулар, тереҥ кӧлдӧр кӧп. Оны кöрÿп алтай албаты бойынын кулjаларын jураган. Бу jуруктарды кöрÿп кулjаларла тÿнейлеп кöрÿгер. Алтайда эҥ бийик тууныҥ ады не эди? - Чып ла чын. Алтайда эҥ бийик ле байлу туу ол – Ӱч- Сӱмер. Кандый кӧлдӧр бар бисте, аттарын билерер бе? - Бӱгӱн мен слерди алтай кулjала чÿмдеп jарандырарга кычырып турум. Слер мениле кожо иштенерер бе? - Ондый болзо бери jууктагар. Канай эдерин мен слерге jартап берейин. - Алтайыстыҥ туулары кандый геометриялык фигураларга тӱҥей? - Тууларга тÿней кулjаларды алып, кырлар jазарга jараар. - Кисточканыҥ болужыла кулjаларды jапшырыгар. - Слер оҥдодор бо? -Андый болзо, колдорысты, сабарларысты ишке белетеп ийектер. - Алтайыста арайынаҥ jааш jайт Сабарларыныҥ баштарын бой - бойына араай табарыштырып турар. Ээзин араай согот Jалбырактарга табарат Алакандарын араайынаҥ сыймап турар Салкын тыҥыйт Агаштар шуулайт Колдорло ары – бери jайкап, оосло кейди чыгара ӱӱрер Аҥдар jааштаҥ jажынат Балдар эбиреде jӱгӱрет - Сӱрекей jакшы. Меге ойын jарады, слерге jарады ба? - Эмди отургыштарга отурып jуруктарады чӱмдеп jарандырып ийегер. Jелимле тузаланатан ээжилерди ундыбагар. - Слерге болуш керек болзо айдып ийегер. - Jуруктарар белен болзо, бу jерге jууп ийектер. - Кӧрзӧр кандый jараш слердиҥ jуруктарар. - Слерге бӱгӱн эткен jуруктарар jарайт па? - Бистиҥ алтай улустын сананып тапкан кулjалардын jаражыла мен оморкойдым. Слер сананзар кандый? - Бистиҥ Тӧрӧлис сӱрекей jараш, байлу. Кажы ла кижи эбиреде ар – бӱткенди кичеер учурлу. Ол тушта бистиҥ Тӧрӧлис ӧҥжир, jаранар. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе "Звездочка". Тема: Листопад.
Цели занятия:продолжать знакомить детей с кистью, красками, учить правильно держать кисть и аккуратно пользоваться краской. Закрепить умение наносить мазки на лист, используя всю поверхность листа. Ак...
Интегрированное занятие по рисованию в средней группе "Зимняя сказка". Конспект занятия
Цель занятия – способствовать формированию эмоционально-эстетического отношения к окружающему миру через освоение художественно-культурных ценностей; развитие эмоционального восприятия окружающего мир...
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе «Домик для лисички»
1. Продолжать учить детей изображать предметы, состоящие из прямоугольных, квадратных и треугольных частей; самостоятельно выбирать цвет для окраски стен и крыши.2. Продолжать развивать желание помочь...
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе
Закрепить знания детей о признаках осени....
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе. "Снегирь"
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе. "Снегирь"...
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе «Домик для лисички»
Конспект для средней группы по рисованию....
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе на тему :" Угощение для снегирей ".
Конспект интегрированного занятия по рисованию в средней группе на тему: " Угощение для снегирей "....