Коммуникативная деятельность. "Мал-хустар"
методическая разработка (старшая группа)

Хакасский язык

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема: «Иркеҷек хайдағ-да хазыхтар ал килдi»

Ӧӧн кӧстег: создание социальной ситуации развития в процессе коммуникативной деятельности

Пӧгіннер:

 1. Мал-хустар аттарын орта адирға ӱгредер!.

2. Хакас тапсағларын сӧсте орта адирға ӱгредер!.

3. Улуғ нимес чоохтағларнаң тузаланып, чоох пÿдiрерге кон!кт!рерге.

Наа сjстер: мал-хустар аттары, оларныy табыстарына кjjкчеткен сjстер.

Кирек ниме – ноолар: кокло, хакас кӧгенег!, хазых, ан. пасха.

Ход образовательной деятельности

1.к!ріс чардыгы.

Олғаннар тегілекти турчалар. «Алыптар» салааларнаң  ойын ойнапчалар.

Холл, хол, холыҷахтар,

Сол, оң холыҷахтар.

(Пастап сол хол, анаң оң хол айазын кöзiдiп, iкi холнаң фонариктер итчелер.)

Пiр, iкi, ÿс, тöрт, пис –

Меспек ойнапчалар.

Пiр, iкi, ÿс, тöрт, пис –

Хазых санапчалар.

(Улуғ салаадаң пастап, полған на салааны тести ээлдiре тудып, мунзурахтарнаң тохлатчалар.)

2. Оöн чардыгы.

Кем-де iзiк тохлатча. Иркеҷек группазар кiрче, хазыхтар ағылча. Иркеxек малларныy аттарынан ойын хоостыра таныстырча:

–  Олғаннар, мин Тана ууҷамзар ааллап чöргем. Ол минi ойынға ÿгрет салған. Ол ойын «Хайдағ маллар» тiп адалча. Мин сiрернi ÿгрет салам. Хазыхтың тöрт хырии пар. Полган на сари малны таныхтапча. Хазых ойда тeссе – ол jскb,  пeгeр саринаy тeссе – хой,  оймахтыu хырынаy тeссе – bнек, оймах чох хырынаy тeссе – пызо.

Кибел!ст! eгренbп, олганнар «хайдағ маллар?» ойын ойнирга тимненчелер.

Чирi чабыс оттығ чирде,

Сас чирде маллар оттапча.

Хайдағ маллар, кöрчезby, син,

Туртухпин чоохтап пир.

Иркеҷек полған на палаа хазых пирче. Олганнар хазыхты прай саринаy кöрчелер. Иркеxек малларныy аттарын адапча, табыстарына коок пирче.

Иркеҷек:

– Олганнар, хазыхтарыңны киб!ссер тастанар. Хайди тÿс парды? Синiң хазығың ойда тÿст! – ол öскi, …(Полған на паланаң сост! орта адирга тоғыс апарча. Малларнын табыстарына коокчелер.) Амды сiрер хазыхтың прай хыриларын таныпчазар, ойнирға чарир. Олғаннар теести пiрер хазых тастапчалар, хайдаг  «мал» тускен!н адапчалар. Иркxек, олганнар сjстерн! хайди адапчатханын сиз!нче.

Воспитатель:

– Алғыстапчабыс синi Иркеҷек, пiстi наа ойынға ÿгрет салған ÿчÿн.

3. Итоговый этап

Воспитатель:

– Олғаннар, пiссер пÿÿн кем ааллап килген? Ойын кöңнiңерге кiрген ме?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Педсовет «Развитие коммуникативных умений в ДОУ» План-конспект выступления«Коммуникативная деятельность. Трудности общения».

Полноценное проживание ребенком дошкольного периода детства в современной системе образования выдвигается на первый план. В этом процессе особое место занимают коммуникативные умения....

Активизация речи детей в коммуникативной деятельности (картотека коммуникативных игр)

Коммуникация - это всегда обмен информацией между людьми, который может осуществляться вербально (речь) и невербально (жесты, мимика, интонация). Одной из форм активизации речи является создание игров...

Конспект специально организованной образовательной деятельности с детьми второй младшей группы по социально-коммуникативному развитию "Как звери к зиме готовились" (с использованием информационно-коммуникативных и здоровьесберегающих технологий)

Цель: Продолжать формировать представления детей о поведении диких животных в разное время года; воспитывать экологическую культуру через наблюдения и экспериментальную деятельность. Задачи:·...

Коммуникативные ситуации для развития коммуникативных навыков у дошкольников 4-7 лет

Игры и коммуникативные ситуации на развитие эмоциональности речи....

Социально-коммуникативный тренинг с педагогами «Деловые коммуникативные возможности педагога».

Социально-коммуникативный тренинг с педагогами «Деловые коммуникативные возможности педагога»....