"Манан таван ен - юрат тата пел"
методическая разработка (старшая группа)
Сценарий конкурса по приобщению к культуре родного края. Проводится в конце года. Хороший материал для мониторинга освоения программы по разделу "окружющий мир"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rodnoy_kray.docx | 16.35 КБ |
Предварительный просмотр:
Чёваш Республикинчи Муркаш район.н № 27 «Путене» ача-пёча сач.»
шкулченхи в.рен.в.н бюджет учреждений.
Шкулчченхи аслё \с.мри ачасем валли хат.рлен.
«Манён тёван ен _ юрат тата п.л»
конкурс сценарий.
Конкурс хат.рлекн.
п.ррем.ш категорилл.
воспитатель А?Л? Тихонова?
Муркаш: 2018 =
Чёвашла паян юрлатёпр
Чёвашла сёвё калатпёр
Чёвашла тум тёхёнатпёр
Чёвашла та ак ташлатпёр…
Ырё кун: хаклё хёнасем тата вёййа хутшёнакансем? Эп. Сире хамёрён ача сад.нче курма хавас? Пурне те =ир.п сывлёх тата ёнё=у сунатёп? Паянхи вёйёра =ак командёсем (ушкёнсем) хутшёна==.%???? ………(алё =упа==.)?
Ачасем: тархасшён: экран =ине пёхёр-ха? Унта м.нле хулана куратёр; (ачасен хурав.сем)? Т.р.с: Шупашкар хули? Вёл _ Чёваш Ен.н т.п хули? +.ршыври чи таса та илемл. хуласенчен п.ри?
Темёна палёртни% Паян эпир сир.нпе Чёваш Ен =инчен: тёван ен =инчен кала=ёпёр?
Ёс-тён вёййине пу=лама вара пире =ир.п те: т.р.сл.хе мала хуракан жюри кирл.?
Хуравсене 5 балл шай.нче тытса пырса хакла==.?
Ачасем хуравсене хёй т.лл.н паччёр тесе ерт\=исене айтёр-ха вырёнсемпе улёштаратпёр?
Пурте хёйсен вырённе йышёнч.=? Апла пу=латпёр?
Ачасене с.н\сем пани (тимл. итл.р: вырнётан кёшкёрса хуравламастпёр: ёнланмасан алё =.клесе ыйтмалла: пур хурава та ерт\=е каламалла: вёл п.т.мпех =ырса пырать? Пур хурава та жюри член.сене памалла? В.сем хак пар.=?
Вёйё й.рки?
Вёйа пу=латпёр?
1? Чёваш Енри хуласен яч.сене каласа тухёр (=ырса хурёр)
Хаклав% кам т.р.с тата хёвёртрах хуравланине кура?
Т.р.с хурав (презентаци)?
2?Чёваш Республикин герб. =инче м.н сёнласа панё; (палёртни)
Хурав.% йёх-нес.л йывё=.* ви=. х.вел% пулнё: пур: пулатпёр? Хёмла?
Хаклав% т.р.с тата конкретлё хурав пулни: хёвёртлёх?
Музыка тёхтав.?
3?Чёваш Республикин ялав. =инче м.нле т.ссем пур; +ав т.ссем м.не п.лтере==.;
Хаклав% т.р.с тата конкретлё хурав: хёвёртлёх?
Хурав.% сарё т.с _ пуянлёх: т.р.сл.х: яланлёх: шанчёклёх*
Х.рл. _ тив.=л.х: паттёрлёх: вёй?
4?Сир.н умра паллё =ынсен 4 сён \керч.к.?
Чёваш Ен Пу=лёх. ми=ем.ш номерл. сён \керч.к =инче; (хисепе =ырса хумалла)
Вёл м.н ятлё; (5 балла)
Хушма ыйту (теп.р 5 балл) Вёл хёш уйёхра тата ё=та =уралнё;
Музыка тёхтав.?
5? Сир.н умра т.рл. эрешрен хат.рлен. сюжет? Чёваш эреш.сен элеменч.сене каласа =ырса хурёр?
Хаклав% т.р.с тата хёвёрт панё хурав?
Хушма ыйту?Хал. вара эпир чёваш эреш.сенчи япаласене (элементсене) шутлатпёр (йывё= _ 4: шыв _ 3: х.вел _ 1: т\пе _ 2: сёрт _ 2: сухаланё =.р _ 4: п\рт _ 1: пучах _ : ч.р чунсем _)
6? Экран =инче 10 =еккунта яхён т.рл. \керч.к кётартатёп? Сир.н унта м.н \кернине п.лсе =ырмалла (музыка инструменч.сем)? Вырёсла =ырма та юрать? Хуравсене жюри член.сене памалла?
Музыка тёхтав.?
7? «Хура лаша». Сир.н умра _ ешч.к? +ак ешч.кре япала выртать? Сир.н эп каласа панё тёрёх унта м.н выртнине п.лмелле? Хёш команда тупсёма малар п.лсе хуравне жюрие кайса парать _ =ав команда =.нтерет?
Каласа пани% П.ч.к? Хитре? Кайёк пекрех? Ёна сиенл. мар шывра сарёлман сёрёпа \керн.? +иелтен лакпа сёрланё? Шывран хёрамасть? Сывлёхшён сиенл. мар тёмран алёпа ёсталнё? Вёл хёйне ев.р илемл. сасё кёларать? Музыка инструменч.? Т.рл. ярмёрккёра: ачасен уяв.сенче унпа анлё усё кура==.?
8? Килти .=? (п.р-п.р композици пирки каласа памалла: унён техникине тата ыт?те? Ыйтусем =ине хуравлама хат.р пумалла?
Музыка тёхтав.?
+.нтер\=.сене чыслани?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
“Мин һәм минем тату гаиләм” уртанчылар төркеме өчен проект
Балага тәрбия һәм белем бирүдә гаиләнең роле бик зур. Яхшы психологик халәт урнашкан мәдәниятле һәм белемле гаилә балаларда үз-үзенә ышаныч, үзенең кирәклеген тоюны формалаштыра. Ата-ана үрнәг...
Рекомендации для педагогов по интеллектуальному развитию дошкольников воспитателя Максимовой Татьяны Константиновны
Из опыта работа...
Конспект занятия по развитию речи в старшей группе Тема: « Зимующие птицы» (Воспитатель МДОУ № 8 "Теремок" г.Подольска Московской области Андросова Татьяна Васильевна)
описательный рассказ...
Обзор методики «Как превратить «неговорящего» ребенка в болтуна» (авторы Татьяна Владиславовна Башинская, Татьяна Викторовна Пятница).
Представлены основные направления работы методики «Как превратить «неговорящего» ребенка в болтуна» (авторы Татьяна Владиславовна Башинская, Татьяна Викторовна...
Таван ял
Таван ялам,савна ялам...
«Чаваш челхи – таван челхе» ( Чаваш челхи куне ячепе хатерлене «УЯВ» сценарийе)
: Пурнасра – пер анне. Таван челхе те пере. Ана упрасси – пирен тивес. Иван Яковлевич Яковлев пуласлах сыннисене таван челхене упрама пиллесе хаварна.Сапла сес чаваш челхи ыттисенчен кая п...