Тема: Уучанын сундугы.
план-конспект занятия (старшая группа)
Предварительный просмотр:
Конспект образовательной деятельности для детей средней группы
Тема: «Ууҷаның сундуғы»
Ӧӧн костiг: Олганнарны хакас тiлiнеӊ чоохтарын алғыдар тоғыс .
Пӧгiннер:
- Олғаннарны хакас тiлiнеӊ чоохтазарға кӧнiктiрер оӊдайларныӊ сылтағларын ӧзiзiн азары;
- Хакас тiлдiндегi i, ӧ, ғ тапсағларны, сӧстерде сизiнiп орта адирға кӧнiктiрерi;
- Наа сӧстернеӊ тузаланып, палғалыстығ чоох пӱдiрерге ӱгредерi.
- Узун, хысха, сiлiг, чайылӌах, хызыл, хара, кӧк , ууӌа, сундух, мелей сӧстернi хатиры.
- Олғаннарны кӧгенек, сигедек, тон сӧстернiӊ таныстырары
Иртiрiлген тоғыс: кип - азахтар хоостарын кӧрерi, минiӊ сӧбiрем салаа ойынны ойниры, хакас чонынаӊар олғаннарға чоохтиры, ӧӊнер таныхтапчатхан сӧстернi хатиры, хакас чоныныӊ хыймыраныс ойыннарын ойниры.
Кирек ниме- ноолар: Кип - азах хоостары (кӧгенек, сигедек, тон, мелей), сундух
Ӱгредiг тоғыстыӊ чӧрiмi
Тоғысха тимненiстiӊ кӧрi, тоғыстыӊ чӧрiмнерi | Воспитательнiӊ тоғызы | Олғаннарныӊ тоғызы | Синнiг ӱгредiг оӊдайлары |
Кiрiс | |||
Группада сундух турча | Олғаннарнын, хайиин столда турчатхан сундухсар айландырчам. -Олғаннар, ууча сiрерге сундух ыс пирген. Ол улуғлан парған, хараа хомай кӧрче, аннаӊар сiрернi cундухта чатчатхан ниме- ноолардаңар чоохтап пирерге сурынған. Олганнар, хайди сағынчазар, ниме сундухта чатча? - Хайди сундухты азып аларға чарир? - Минiӊ алтын сӧстер пар, арса олар полыс пирерлер. Арығ сӧс (чистоговорка) «Замок, замок, замогас, заводтаӊ син килгезiӊ Зоя замок ас полбас, замок хылиин пiлбезе» (iкi хати чоохтирға) Хайдаг ciрер хыйғаӌахсар, сундухты азарға полыс пиргезер. | Олғаннар сундух ибiре чыылысчалар, аны кӧрчелер, че ас полбинчалар. Чистоговорканы iкi хатап хатапчалар | Тiлег-тӱптес тоғыстар апарарына тимненiс. Олғаннар позыныӊ сағыстарын ӱлезiп, чоохтапчалар, удур- тӧдiр чоох алысчалар.
Олғаннар постарыныӊ сағыстарынаӊ ӱлесчелер |
Ӧӧн чардых | |||
Сундухта кип- азах чатча. Воспитатель пiрердiӊ сығарып столзар салча ӱс стол турча . Ӱзер палалар тоғынар орыннарда кип- азахтар чатча. Воспитатель палаларнаӊ чоох апарча.Наа сӧстернi (кӧгенек, мелей, сигедек, тон) ойын хоостыра тыытчалар Сундухта мелей чатча. | - Олганнар, ниме сурынған, пiстiӊ ууӌа? Сундухта ниме чатчатханын кӧрер алнында тикпе сӧстер чоохтаныбызалар ба? - Кӧр кӧрелер ниме анда? - Кӧгенек, сигедек, тон, мелей - Пiр соснен хайди адирға чарир? - Кип-азах Кӧ-кӧ-кӧ кӧгенек кистiм, Ғо-ғо-ғо поғо кистiм, Чi- чi-чi – чiбек хур палғандым «Кип - азах» ойын. (Олғаннарнаӊ хада iкi хати адапчабыс) - Воспитатель палаларға хынған столзар пастырарға паза столдағы кип- азахты алып, хайдағ кип- азах чоохтап пирерге пӧгiн пирче. «Кем прайзынаӊ кӧп сӧс адир ойын» Олғаннар аразында кип- азах хайдағ полчатханына килiстiре «Кем иӊ кӧп сӧс адир?» марығ парча. Кӧзiдiмге «Пу кӧгенек (сiлiг, хызыл, чайылӌах)» Олғаннар пос алынӌа тоғынчалар Воспитательолған на группазар килiп хайдағ кип- азахтаӊар чоохтирын паза хайдағ килiстiре сӧстер тапханынаӊар сурча. - Олғаннарныӊ кип- азахха хайдағ килiстiре сӧстер тапханынаӊар сурчам . -Олғаннар кем иӊ кӧп килiстiре сӧс тапхан? - Корiӊер пiс сундухта ниме- де ымыт салтырбыс?. - Ниме олғаннар? - Пу мелейнеӊ ойнирбыстар ба? «Мелей» ойын ойниры. | Олганнар кип- азахты пiрердiӊ сығарып хакас тiлiнеӊ адапчалар. Олганнарныӊ нандырығлары Олганнар кип- азах таллап анны хакас тiлiнеӊ адап ағаа килiстiре сӧсер таапчалар Полған на нанӌы позыныӊ столында чатхан кип- азахха килiстiре сӧстер таап нандырчалар. Олганнар сундухта iкiнӌi мелей таапчалар | Олғаннар позыныӊ сағыстарын ӱлезiп, чоохтапчалар, удур- тӧдiр чоох алысчалар. ӧ, i, ғ тапсағларны тыыдарына тикпе сӧс Олғаннар постарыныӊ сағыстарынаӊ ӱлесчелер Сағынған сағыстарын чоохтапчалар. |
Салтарлар | |||
Олғаннар пiс пӱӱ ниме иткебiс? Ниме сiрерге аар пiлдiрген? Ниме пiстiӊ килiскен?Ребята, что мы сегодня делали? Кем пiске полысхан? Ниме килiспеен ноға? Ниме сiрерге иӊ хынығ пiлдiрген? | Олғаннар позыныӊ сағыстарын ӱлезiп, чоохтапчалар | Олғаннар позыныӊ сағыстарын ӱлезiп, чоохтапчалар, удур- тӧдiр чоох алысчалар |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Домашние задания для родителей по лексическим темам. Тема «Транспорт". Тема "Посуда".
Предлагаемые задания помогут расширить словарный запас ребенка, сформировать грамматический строй речи, развить внимание, вербальную память, логическое мышление....
Тема: «Времена года. Осень».Тема: «Времена года. Зима».Тема: «Времена года. Весна».
Формирование представлений детей о времени года (зима).Формирование представлений детей о времени года (весна).Формирование представлений детей о времени года (осень)....
2020-2022 гг: Тема по самообразованию №1 за 2020г; Тема по самообразованию № 2, 3 за 2021 г; тема по самообразованию № 4 за 2022 г.
ГБОУ Школа №1400 8ДКМладшая группа № 2Воспитатель- Фролова Елена Владимировна Тема по самообразованию 2020-2021 уч. год. ...
Тема недели: Птицы осенью Конспект НОД по ознакомлению с окружающим миром на тему: «Почему не все птицы улетают на юг? Как птицы к зиме готовятся?» (РК) Тема : Птицы Алтая осенью»
Тема недели: Птицы осенью Конспект НОД по ознакомлению с окружающим миром на тему: «Почему не все птицы улетают на юг? Как птицы к зиме готовятся?» (РК) Тема : Птицы Алтая осенью» Цель: закрепить ...
Игра на тему "Космос" в 1 младшей группе №1 «Медвежата» Конспект игры-путешествия для детей 2-3 лет. Тема: «Космос» Тема: Путешествие в космос. 20.10.2021 г.
Игра на тему "Космос" в 1 младшей группе №1 «Медвежата»Конспект игры-путешествия для детей 2-3 лет. Тема: «Космос»Тема: Путешествие в космос.Цель: сфо...
АНАЛИЗ ТЕМЫ ПО САМООБРАЗОВАНИЮ ЗА 2021-2022 УЧЕБНЫЙ ГОД по теме по теме «Развитие эмоционального интеллекта у детей дошкольного возраста»
Еще пару лет назад об эмоциональном интеллекте никто и не говорил. А сегодня в том, что понимание своих и чужих эмоций, целей, желаний - необходимое умение, нет никаких сомнений....