Занятие №4(Внутирсадовский) Тема: "Бора-хокпеш-биле таныжаал"
план-конспект занятия по окружающему миру (младшая группа)

Ооржак Шораана Кошкар-ооловна

Тема:"Бора-хокпеш-биле таныжаал"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Тема: "Бора-хокпеш-биле таныжаал"19.28 КБ

Предварительный просмотр:

  Тыва Республиканын Чоон-Хемчик кожууннун Чыраа-Бажы сумузуннун

школа назынны четпээн уругларнын муниципальдыг бюджеттен

хамаарылгалыг ооредилге албан чери «Салгал» аттыг уруглар сады

Хурээлелге ажык  кичээлдин допчулалы:

Темазы: «Бора-хокпеш-биле таныжаал»

Кижизидикчи башкы:

Ооржак Ш.К

                                   

с.Чыраа-Бажы,2019

Уругларнын  ажылдарынын хевирлери:Оюннуг,холушкак,истеп- тывар,хогжумнуг.

Угланыышкынны:уругларга бора-хокпешти таныдып ооредиир.

Сорулгазы:Уругларнын куштарны танып билирин сайзырадыр болгаш долгандыр турар бойдуска сонуургалдыг болурун куштелдирер.

Ооредиглиг:Кушкаштын адын,мага-бодун тургузуун танып адап билирин ооредир.

Сайзырадылгалыг:Куштарнын унун дыннап база чуруктан коруп тургаш танып билирин сайзырадыр.

Кижизидилгелиг:Долгандыр турар бойдуска болгаш куштарга эки хамаарылгалыг болурунга камгалаарынга кижизидер.

Баш бурунгаар чорудар ажылдар:Агаарлаашкын уезинде кушкаштарны хайгаарап турары,кушкаштар чуруктарын кору,оюннарны ойнардыыры.

Кичээлдин дерилгези:бора-хокпеш чуруу, «Чараш хааржакчыгаш»,бора-хокпештин артибуттары.

Кичээлдин чорудуу:

I.Кол кезээ:

Уруглар долгандыр туруптар.Мендилежир.

Башкы:

-Уруглар!Бот-боттарывысты оон оске канчаар мендилээр бис.Шын-дыр!Ийе эки хунну кузеп болур.Шынап-ла бо эртен дыка эки-дир.Богун бистер кичээлге эки киржип ,эки харыылаар ынчангаш силернин сагыш-сеткилинер чиик,сергек,хоглуг кылдыр кылыптарда,шупту бот-боттарывысче хулумзуруптээлинер.

-Уруглар адыштарывыс чада салыптаалынар.

Адыштарда хунчугешбар

Эштеримге мээн белээм

Хулумзур даан дыка белен

Хунчугежим силерге бо!

-Корунер даан уруглар,шынап-ла хулумзуругден  бистер хоглуг апардывыс.

Башкы:-Уруглар,ам чылдын кайы уези-дир?(уругларнын харыылары)

-Шын-дыр,часкы уе.

-Чазын кандыгболурул?

-Агаар чылыг апаар,хар эрип каар,крышалардан дамдылар бадып эгелээр,куштар амыраар…

II.Сонгу соктаар.

Башкы:-Уруглар,чуу сонга соктап турары ол?Сонгаже корээлинерем.

(Уруглар сонгаже коруп турар.Дузалакчы башкы сонгадан бора-хокпешти коргузер)

Башкы:-Ой!Чуу-дуруруглар?

-Кушкаш(Эжик соктаар,бора-хокпешти орээлче дузалакчы башкы киириптер)

Башкы:-Уруглар бо чуу деп кужул?(уруглар харыылаар)

Башкы:-Уруглар,бо куштун ады бора-хокпеш.

-Катаптап адап корунерем уруглар(уруглар катаптаар)

-Эр-хейлер!

III.-Бора-хокпеш канчаар эдерэвес дыннапкорээлинерем,уруглар.

(Уругларга бора-хокпештин унун дыннадыр)

-Боа-хокпеш силернин-биле таныжып алыксап турар-дыр ,уруглар (бора-хокпеш уругларнын аттарын айтырар.)

-Ам бо кушту корээлинер,бо чузу-дур?

(кудуруу,думчуу,чалгыннары,бажы,карактары,бутары….)

IV.-Тывызык салыйн кичээнгейлиг дыннааш тывынарам уруглар.

Тывызык: «Чик-чирик» кылдыр алгырар

                         Хензиг бичии  боттуг

-Чуу деп куш-тур ,ол? (бора-хокпеш)

-Шын-дыр!Эр-хейлер!Бора-хокпеш.(башкы бора-хокпешти ыяшка олуртуп каар)

Башкы:-Уруглар ыяшта каш бора-хокпеш бар-дыр?(чангыс)

-Ам бора-хокпеш чалгаарап олурар-дыр ынчангаш бора-хокпешке дузалажып эштерин тып бээр бис бе,чалгааравас кылдыр, уруглар?

V.Оюн: «Чараш хааржакчыгаш»

-Ам оюндан ойнаптаалынар,уруглар.

-Уруглар бистинстолувус кырында бочуу деп чараш хааржакчыгаштурар чувел?Оон иштинде чуу бар эвес ажыдып корээлиерем.(Башкы хааржактын аксын ажыткаш куштар чуруктарын стол кырынга уштуп салыр)

-Ол куштарнын аразындан бора-хокпешти тып корунерем,уруглар?

(уруглар оочур аайы-биле бора-хокпешти тыпкаш бора-хокпештин чанынга салыр)

-Уруглар,силер бора-хокпешке дузаны кылган-дыр силер.Корунер даан,хоглуун амырап турар.ам мында каш бора-хокпеш бар-дыр?(хой)

Ам силернин- биле дыштаныылынар.

Физминутка: «Бора-хокпеш»(аялга аайы-биле шимчээшкиннерни кылыр)

Бора он чучактыг

Боску ак богаалыг

Чыжырткайндыр эдер

шыпыраннап орар

Башкы:Эр-хейлер!Дыштанып алдывыс.Бора-хокпешке оорунчуг болгаш чылыг-дыр,чуге дизе эштери хой апарган-дыр.бора-хокпешке дузалаштынар,эр-хейлер.

-Ам удавас куштартар хунну болур уруглар,силер ачаларынар,акыларынар-биле бажыннарынар чанынга уядан кылгаш азып бээр силер,уруглар.Кушкаштарга ынак,оларны камгалаар,кээргээр,чемгерер,куштарнын уязын уревес.

-Чунун-биле чемгерерил уруглар?

-Тараа,хлеб тогланчылары каап бээр…

Шимченгир оюн: «Бора-хокпештер болгаш диис»(оюнну ойнадыр)

Туннел:_Богун чуу деп кушкашты танып,билип алдывыс?

-кандыг оюннарны ойнадывыс?...

-Эр-хейлер!Кичээлге эки киржип харыылаан силер,уруглар.

Эки бора-хокпешти танып,билип алганынар дээш четтирдим,уруглар.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспекты занятий Занятия по развитию речи Конспект итогового занятия по развитию речи «В гости к бабушке»

Конспекты занятийЗанятия по развитию речиКонспект итогового занятия по развитию речи        «В гости к бабушке»...

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку"

Цель: Напомнить детям содержание знакомой сказки, побуждать их к проговариванию и повторению вслед за воспитателем отдельных слов и фраз, воспитывать любовь к художественной литературе.Задачи:·...

Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий

Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...

Планирование занятий педагога - психолога. Планирование занятий для родительского клуба или адаптационной группы. Формат занятий Я + мама.

Планирование занятий для родительского клуба или адаптационной группы. Формат занятий Я + мама.ДатаNТема и  Название встречиЦельСодержаниеМатериал и оборудованиесентябрь1Консультация для родителе...

Занятие для детей младшего дошкольного возраста: «Путешествие Колобка по стране геометрических фигур» Опубликовано 18 апреля 2016 - 19:36 пользователем admin занятия детский сад математика, занятия по математике в детском саду, занятие в детском саду гео

Занятие для детей младшего дошкольного возраста: «Путешествие Колобка по стране геометрических фигур»  Цель:формировать у дошкольников умение находить различия и общие признаки г...