конспект НОД
план-конспект занятия по аппликации, лепке

Конспект НОД

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл "Аякта хээ"240.38 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное  дошкольное образовательное учреждение детский сад «Салгакчы»

Конспект

непосредственно образовательной деятельности

по лепке второй младшей группе

«Аякта хээ »

Ооржак Чинчи Чараш-ооловна,

с. Дон-Терезин - 2017 год

Образовательные области: художественно-эстетическое  развитие.

Интеграция видов деятельности: Речевое развитие, познавательное развитие.

Тема: Аякта хээ.

Вид занятия: оюн хевирлиг.

Формы образовательной деятельности: 

Цель: Тыва улустун угулзаларын (хээлерин) уругларга таныштырар.

Задачи

Образовательные: Угулзаны (хээни) уругларга пластилиннин дузазы биле кылдырып ооредир.

Развивающие: уругларнын салааларынын бичии шынганнарын сайзырадыр, сагыш-сеткили омак- сергек, чазык чаагай болурун чедип алыр.

Воспитательные: уругларны тыва улустун чараштап каастаан хевирлеринге ынак болурунга кижизидер.

Планируемый результат: уругларнын айтырыгга долу харыылаарын чедип алыр.

Оборудование: темага хамаарышкан чуруктар,ТСО, янзы – буру оннерлиг пластилин, пластилин биле кылган аяктар, доска, уруглар санынга шык постер.

Технологическая карта НОД

Этап занятия

Структурные компоненты деятельности

                                                                          Ход занятия

Деятельность педагога

Деятельность детей

Время

1.

ВВОДНАЯ ЧАСТЬ

Организационный момент

 

Башкы: Богун бистин болуувусте аалчылар аалдап келген уруглар. Ынчангаштын аалчылар биле тыва улустун езулалы биле мендилежиилинер.

«Бурун тыва езу биле чолукшуулу

Мурнун орта кудук базып согуруулу»

Мендилежип,  чолукшуур.

1 мин

2.

Проблемная ситуация(или мотивация) и постановка и принятие детьми цели занятия

Башкы: Уруглар ырак эвес суур адаанда кырган-ававыстын аалынче агаарлап, аалдап барып корээлинерем!

Башкы. Кырган аваска хээлиг чараш аяктарны белекке бээр болзувуса холчок –даа ооруур ийин.

(хоглуг аялга ырлап турда уруглар болгаш башкы кырган – аванын аалынга чедип кээрлер).

Уругларнын харыызы.

2 мин

3.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ

Проектирование решений проблемной ситуации,

актуализация знаний,

или начало выполнения действий по задачам НОД

Башкы. Уруглар кырган ававыстын аалында келгенивис бо.

 C:\Users\1\Documents\ог.jpg

Башкы.  Кырган ава шак-ла бо огде чурттап турар, уруглар. Бистин кырган ававыс оонун иштин – даштын чараш болзун дээш шак-ла мындыг хээлер болгаш угулзалар биле чараштап каастап кылган, уруглар. Корунер даан, эжиин долгандыр «алага» азы «баска»(маска) хээнин база бир хевири биле каастаан, а огнун кырында шывыгны «ореге» дээр, а орегеде  «Олчей удазыны»деп хээни даарап, чараштаан.

Презентация «Хээлер, угулзаларнын хевирлери»

Уруглар башкынын тайылбырын кичээнгейлиг дыннап  таныжар.

4 мин

4.

«Открытие» детьми новых знаний,  способа действий

Башкы. А огнун иштин корунер даан, чаражын !Тыва улус оонун иштин чараштап каастаарынга дыка ынак.  Долгандыр хээлер, угулзалар биле чараштап каастаар.

C:\Users\1\Videos\Desktop\Новая папка (2)\карт14.jpg

Тыва сыртыктарнын  чараштап каастаан  угузалар.(Олчей удазыны, дистинчек угулзалар, баска хевири)

C:\Users\1\Videos\Desktop\Новая папка (2)\карт4.jpg

Аптараларын чараштап каастаан хээлер.

C:\Users\1\Videos\Desktop\Новая папка (2)\карт8.jpg

Чадыглар «ширтек» сырыырынын  угулзалары.

Кырган -ава: Уругларым,  мээн аяктарымны чараш хээлер биле каастап, чараштап бээринерни диледим.

 

5.

Самостоятельное применение нового на практике,

либо актуализация уже имеющихся знаний, представлений, (выполнение работы)

Башкы:  Аякты кылырынга биске чуу херегил уруглар? Корунер даан, аякты чунун биле кылып каан дыр уруглар? (Пластилин)

Башкы: Силерге янзы –буру оннерлиг аяктар бээр мен уруглар, а силер угулзалар биле каастап чараштаар силер.

- Аяктар кандыг оннерлиг-дир? (Уруг бурузунден кандыг оннуг аяк алганын башкы айтырар)

Угулзаны кылырынга биске ак оннуг пластилин херек. Чуге? Чуге дизе янзы – буру оннерлиг аяктарга ак оннуг хээ коску болгаш чараш болур.

Физминутка оюн «Оглер»

 Угулзаларны кылырда пластилинни кандыг хевирлиг кылдыр тудуп алыр- дыр бис, уруглар?

 Сактып корунерем уруглар ,пластилинни  узун чинге  кылдыр тударда  канчаар кылып турган бис?  Узун дилиндек пластилиннеривисти аякка хээ хевирлиг кылдыр салгаш, чыпшыр базар бис.

(Уруглар угулзаларны кылып турда башкы бергедежип турар уругларга дузалажыр)

Эр-хейлер, дыка – ла чараш угулзалар болу берген. Ам салааларывыстын дузазы биле  угулзаларны аякка  каастап чараштыр чыпшыр тудуптар бис.

Кырган-ава:  Оо холчок – даа чараш  аяктар болу берген. Чаражын ! Кандыг кончуг чараш чоор!  Четтирдим уругларым! Эр-хейлер!  

Уруглар: пластилин.

Уругларнын харыызы.

Уругларнын харыызы.

Кызыл, сарыг, кок, ногаан оглерге уруглар кызыл, сарыг, кок, ногаан кажыктарны онер аайы –биле чыыр.

- Уруглар ийи адыжынын иштинге палочкаларны  узун шойбек кылдыркылыр.

6 мин

6.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ

Итог занятия. Систематизация знаний.

Башкы: Кырган ававыс мындыг чараш аяктарны белекке бээривиске холчок ооруп турар –дыр, уруглар.  

Башкы :кырган ававыс биле байырлашкаш,  болуувусче чоруптаалынар уруглар.

Башкы:

1. Богун бистин кичээлде кайнаар агаарлап чордувус,  уруглар? (Кырган аванын аалынче)

2. Кырган авага чуну кылып бердивис, уруглар?  А аякта  чуну каастап чараштадывыс  уруглар?

Уруглар кырган авага аякка хээни кылып бергенинге ооруп хоглеп турарлар.

Кырган – ава биле байырлажыр.

- Кырган – аванын аалынче.

- Аяк.

- Аякта хээлер, угулзалар.

1 мин

7.

Рефлексия

  Башкы: Кичээл силерге солун болду бе, уруглар? (Уругларнын харыызы.)

Кичээл тонгенде кырган аванын чигирлеп кылган амданныг ааржызын уругларга бээр.

Уругларнын харыызы.

1 мин


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий

Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...

Конспект проведения комплексного занятия «Грибной дождь», Конспект проведения комплексного занятия «Первы снег», Конспект проведения комплексного занятия «Снег идёт»и Физкультминутка«БУРАТИНО»

1. Проведения занятия, учить детей замечать изменения происходящие в природе.2. Проведения занятия, учить детей группировать предметы по цвету и форме.3. Проведения занятия, Развивать у детей целостно...

Конспект НОД " Азбука безопасности" .Конспект НОД: Тема «Азбука безопасности» Составила : Рахимова Зарифа Тахировна. К конспекту прилагается презентация.

Составила : Рахимова Зарифа Тахировна.Цель: Обобщить и систематизировать знания о безопасности в доме.Задачи:Образовательные:— Формировать умения видеть вокруг себя потенциальные опасности в доме...

Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старший дошкольный возраст) Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старшая группа) Конспект целевой про

Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробуждение природы» (старший дошкольный возраст)Конспект целевой прогулки «Наблюдение за сезонными изменениями: весеннее пробу...

праздника Конспект по сказке «Теремок» Веселится народ, праздник Пасхи у ворот. Конспект совместной деятельности педагогов с детьми с ОВЗ «Звуки весны», План - конспекта Тема: Совместная образовательная деятельность «Рукавичка" и другие

Методическая разработка праздника «По дорожке весело наши ножки шли»для детей со сложным дефектом совместно с родителями.Праздник посвящается Дню Матери.Цели и задачи:Коррекционно-ра...

Конспект занятия «Путешествие в Африку. Как помочь удаву?» план-конспект занятия по математике (подготовительная группа) на тему план-конспект занятия по окружающему миру (подготовительная группа)

Конспект занятия «Путешествие в Африку. Как помочь удаву?»Программное содержание: 1. Образовательные: учить пользоваться условной меркой при  определении величины предметов....