Республиканский семинар-практикум "Практический опыт внедрения полилингвальной модели поликультурного образования".Конспект интегрированного занятия на кабардино-черкесском языке"Домашние животные и птицы"во второй младшей группе
план-конспект занятия (младшая группа)

Темирканова  Фатимат  Мухажировна
                                   Дерс зэхэухуэна темэ: «Унагъуэ псэущхьэхэмрэ джэдкъазхэмрэ» 2-нэ нэхъыщIэ гуп
 
 
Мурадхэр: 
1.Сабийхэм егъэц1ыхун унагъуэпсэущхьэмрэ   джэдкъазхэмрэ.
2.Ц1ык1ухэм я бзэ зегъэужьын.
3.Упщ1эм жэуап иратыфу егъэсэн.
4.Бжыгъэр зыхагъэк1ыфу. Тхум нэс бжэу  егъэсэ
 
Узыншагъэм  епха технология къэзгъэсэбэпащ:
1.Зыгъэбауэ технология
2.Зыгъэпсэхуэныгъэ дэкъыкъэ.
3. 1эпхъуамбэ зезыгъэужь технология
    
     Гъэсак1уэ: Фи махуэ ф1ыуэ  ц1ык1ухэ!
Сабийхэр: Уи махуэ ф1ыуэ!                                                                                                                                                       
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ,нобэ дэ хьэщ1э лъап1э къытхуэк1уахэщ. Сэлам гуапэ едвгъэхыт ди хьэщ1эхэм.                                                                                                 Сабийхэр: Фи махуа ф1ыуа, ди хьэщ1э лъапэхэ!
Гъэсак1уэ: Ц1ык1ухэ, нобэ дэ къуажэм  дык1уэнущ, дадэрэ нанэрэ  я деж. Ауэ къуажэр  жыжьэщ, нэхъ псынщ1эу  дынэсын щхьэк1э  дэ маф1эгумк1э дык1уэнщ. Маф1эгум фыкъыт1ысхьэ, ц1ык1ухэ зыр зым яужь  иту. (Зэщ1эвууэн щ1идзащ маф1эгум: чух-чух-чух-чух –чух). Сэ жыжьэ фы  сшэнущ -чух-чух-чух!
Гъэсак1уэ: Дыкъэсащ,къуажэм, дади  нани къытпежащ.                                                                                                                                                                                         Усэ:
Дэ къуажэм дыкъэк1уащ, 
Дади нани къытпежьащ.
Пщ1ант1э хуитым дыдэтынщ,
Джэдкъаз ди1эр дэ дгъэшхэнщ,                          
Хьэпшыр ц1ык1уми  дыдэджэгунщ,
Дади нани дгъэгуф1энщ             
Дадэрэ  нанэрэ я гъусэу щыпсэур  унагъуэ псэущхьэр: Джэду. Джэду псэущхьэ дахэщ. Ц1ык1ухэ, хэт къызжи1эн джэдур зэрыпщ1эур ?
Сабийхэм: Мяу-мяу-мяу
Гъэсак1у: Пэжщ. Феплъыт,  ц1ык1ухэ, сыт хуэдэ псэущхьэ  иджыри  щыпсэур  къуажэм ?
Сабийхэр:  Хьэ.
Гъэсак1уэ:  Пэж дыдэщ. Ц1ык1ухэ хьэр унагъуэ псэущхьэщ. Хьэм унэр ехъумэ. Хэт къызжи1эн.Дауэ   хьэр  зэрыбанэр? 
Сабийхэр: Гъэу-гъэу-гъэу
 Гъэсак1у:  Афэрым. Мыр псэущхьэр хэт къысжи1эн? Жэм. Жэмым шэ къыдет, сыт хуэдэу  жэмыр  зэрыбур?                                                                                                  Сабийхэр: Му-му-му.  (адэк1э док1уэ)                                                                              
 
Гъэсак1уэ:  Ц1ык1ухэ, феплъыт  адакъэм  и унагъуэр  къытхуишащ.  Хэт   къызжи1эн  адакъэм и гъусэхьэр?  Джэдкъурт , джэджьей  ц1ык1ухэр  игъусэщ.  Девгъэплъыт,  джэджьей   дапщэ я гъусэр: мащ1э-куэд… къэдывгъэбжыт  джэджьей  дапщэ хъуми.                                                                                                      Ц1ук1ухэ,  дэ  джэдкъуртым  теухуа  уэрэд ц1ык1у  дощ1э, и1эт  жыдывгъы1эт: 
1. Дыгъэ  нурыр  къыкъуэк1ащ ,
Ди  джэдкъуртыр  къыщ1эк1ащ
Джэджьей  ц1ык1у и хъусэу и гъэщхьэн игугъэу.
2. Курт-кур-къурт-курт-кур-къурт 
Хьэмбылухэр  къавубыд.
И1эт фылэпхъащэт, сыту фи дахащэ.
3. Дэ  гуэдз ц1ык1у   къэтщыпащ
Хьэмбылущхуэ  къэдгъуэтащ.
Псы  т1эк1у  дефажауэ
Дищытщ   дытхъэжауэ.
Ку-ка-ре-ку.
Гъэсак1уэ:Ц1ык1ухэ, дэ уэрэд  жыт1эху  джэджьей  ц1ык1ухэр  зыбгырыжащ.  Иджы  джэдкъуртым  дыдэвгъэ1эпыкъу:  джэджьейхэр  къэдывгъэгъуэтыж.  Псори  столым  дот1ыс. Ди 1эхэр нэхъ 1эк1уэлъак1уэу дгъэлэжэнщк1э  ди 1эпхъуамбэхэр дывгъэхэзыр:
    Дылэжэнщ, аджы  тщ1энщ, (фонарики)
    Ди 1эпхъуамбэхэри  дгъэджэгунщ (перебир.пальцы)
    Дэтхейнщ, къетхьэхынщ, 
    Лэжьэн  псынщ1эу дэ щ1эдзэнщ (сжимать и разжимать руки)
 Феплъыт ц1ык1ухэ, псоми фи пащхьэм  илъщ  джэджьей   ц1ык1ум и сурэт, ауэ ахэр нэгъэсакъым, нэдывгъэгъэсыт.  Пластилин гъуэжьк1э  хужь  къыхэщ  хъурей  ц1ык1ухэр идывгъэгъэпщ1эжьы.  
Афэрым, ц1ык1ухэ, ф1ы дыдэу  джэдкъуртым  дыдэ1эпыкъуащ, джэджьей ц1ык1ухэр зыщ1эткъуэжащ. Иджы дэ дык1уэжынщ. Фыкъит1ысхьэ  псори  маф1эгум  чух-чух-чух-чух –чух. Дыкъэсыжащ. 
 
Къызэщ1экъуэжын  (подвести итог):
1. Ц1ык1ухэ, дэнэ нобэ дыздэщы1ар ?
2.Сытк1э  къуажэм  дызэрык1уар ?
3.Къуажэм  сыт хуэдэ псэущхьэ щыпсэур ?
4.Уэрэд жыт1ыху,сыт джэдкъуртым  къыщыщ1ар?
5. Джэдкъуртым къыхуэтшэжа  джэджьей  ц1ык1ухэр?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект интегрированного занятия по ознакомлению с окружающим миром и речевому развитию во второй младшей группе "В мире животных"

Интегрированное занятие для детей 2 -ой младшей группы, в котором дети закрепляют знания о диких и домашних животных, с использованием различных игр....

Конспект интегрированного занятия по изобразительной деятельности (нетрадиционная техника рисования) и музыке во второй младшей группе на тему: "Петушок".

Цели:  - сформировать у детей представление о характерных особенностях образа петуха и цыплят на основе изобразительно-выразительных средств поэтического слова, музыки и изобразительного ис...

Конспект интегрированного занятия по ознакомлению с окружающим+предметное рисование "Аквариум" для детей второй младшей группы

Данное занятие даст ребенку возможность погрузиться в подводный мир, узнав много интересного о его жителях....

Методическая разработка на тему «Домашние животные и птицы» для второй младшей группы. Авторы: Артемьева Татьяна Вадимовна, Дедушкина Наталия Валериевна

Сборник статей Международная педагогическая дистанционная конференция «Педагогика и образование». Часть 11, апрель 2020....

Конспект интегрированного занятия по ознакомлению с окружающим миром и рисованию бумагой во второй младшей группе «Бумажная фея» (тема недели: «Что из чего сделано)

Познакомить детей с некоторыми свойствами бумаги (толстая – тонкая, прочная) в процессе выполнения с ней различных действий (сминание, разрывание, скручивание).Познакомить детей с использованием...